HST ja korotukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zalkku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pisti vähän miettimään tuo kun HST:ssä korotukset kuuluisi olla sen 5%, eli mennään sieltä 75%:sta aina sinne 100%:iin. Itsellä kuitenkin tuntuu että kun olen vielä näin aloittelija niin korotukset voisivat olla pienempiäkin, esim 3% tai 2,5%? Ei saa meinaan oikeen semmosta tuntumaa että olisi jotain tehnyt salilla, ja se fiilis on itselle ainakin aika tärkeä. Ja sitten vielä semmoista että voiko tuota HST:tä tehdä silleen, että kaksiviikkoisen loppuun ottaa tavoitteeksi yli 100%, esim 105%? Niin aloittelija tosiaan vielä olen että omasta mielestä tuo kyllä onnistuisi. Tahdon nyt tähän kuitenkin jonkun kokeneemman mielipiteen.

Itse törmäsin samaan tilanteeseen tossa vähän aikaa sitten, eli alotellessa noi maksimit nousee tossa kuudessa viikossa niin, ettei ne tunnu juuri miltään edes kierron loppuvaiheessa.

En tiedä kunnostasi tai muusta mitään, mutta alotellessa voi aika huoletta laittaa aina lisää rautaa tankoon. En nyt tiedä onko tää ihan sontaa mitä mutuilen, mutta mun mielesta voi alussa vetää vaikka koko kroppa kolmesti viikossa, ensin vaikka sillä 15 toistolla 2x pari viikkoa -kk ja pistää aina jos suoritus on onnistunut 2,5 tai 5kg lisää rautaa tankoon seuraavaksi kerraksi, niin kauan kun suoritus onnistuu, tosta sitten se 15 toiston maksimi. Seuraavaksi samat kymmenellä ja viidellä toistolla, jonka jälkeen UUDESTAAN se 15 toiston homma jne.. Vasta kun tolla kehitys pysähtyy, siirtyisin itse HST:hen. Tämä siis täysin mutuilua, ja toivoisin muitakin mielipiteitä.

Tieteellisesti ilmeisesti toi HST ihan oikeaoppisena toimii hyvin myös alottelijalle, ja ei ilmeisesti jää paljoa kehittymättä(?), mutta ton "treenatun fiiliksen" puuttuminen syö jotenkin uskoa. Ite ainakin etenen edelleen kovemmalla progressiolla kun toi HST antaisi myöten, juurikin sen takia että pyörittäessä tuolla lähempänä maksimia tuntuu tehokkaammalta tuo treeni.

Totta kai aloitellessa voi vetää nopeammin tai myös hitaammin, eihän mikään järjestelmä nyt saisi pelkkiä lukujen tuijottamista olla. Ja tavoitteita saa aina olla, mutta sitten pitää vain osata katsoa peiliin, jos niitä ei saavuteta. Kuitenkin tuo HST:kin on täällä aika paljon kehuttu systeemi, joten kohtuu hyvin toiminee oppikirjankin mukaan.

Erillishuomiona: Mun mielestä on fiksua oppia pois siitä
tuntuma-pumppi-koivet kipeänä-ajattelusta. Se ei kuulu pienijakoisiin treeneihin, joissa ei palautella koko viikkoa.

Edit: Mutta eikö hst:kin viimeisillä viikoilla oteta ne negatiiviset sitten niin paljon kuin menee? Jos oli näin niin kuin muistelisin, niin ei niillä omilla korotuksilla paljon voiteta, mutta ylikuntopeikko voi alkaa vaanimaan.

Juu, negatiivisethan tuohon kuuluisi mutta itse en niitä ryhdy tekemään, ei vain tällä treenillä se 130% maksimista oikein kuulosta hyvältä, eikä ole aina salilla niitä kahta varmistajaa, jotka tarttisi.

Ja tuosta vielä että jos tähtään vaikka siihen 105%:iin kaksiviikkoisjaksolla ei siis ole ollenkaan pahasta kunhan sitten tunnistaa ne ylikunnon oireet? (Jos sellaisia nyt ollenkaan ilmenee siis)

Juu, negatiivisethan tuohon kuuluisi mutta itse en niitä ryhdy tekemään, ei vain tällä treenillä se 130% maksimista oikein kuulosta hyvältä, eikä ole aina salilla niitä kahta varmistajaa, jotka tarttisi.

Ja tuosta vielä että jos tähtään vaikka siihen 105%:iin kaksiviikkoisjaksolla ei siis ole ollenkaan pahasta kunhan sitten tunnistaa ne ylikunnon oireet? (Jos sellaisia nyt ollenkaan ilmenee siis)

Joo, voit hyvin tähdätä tohon. Se ylikunnon peikko on aika ylimainostettu, ainakin alottelijana tulee normaali treeniväsymys ja kipuilu ensin niin epämukavaksi, et perusjärjellä varustettu ihminen tajuaa keventää ja levätä.

itse olen nyt noin puoli vuotta HST:tä tehnyt. alussa ongelmana tosiaan oli tuo, että 100% voi olla liian vähän, joten tein toisen kierron tyyliin 85-90-95-100-105-110 ja toimi mielestäni paremmin. seuraavaan kiertoon nostin vain painoja 5% ja hyvin meni, kroppa muokkaantunut paljon nopeampaa kuin muilla ohjelmilla ;) . suosittelisin kyllä lukemaan tuon HST-threadin myöskin.

Suositut

Back
Ylös Bottom