HP reklamaatiot

Liittynyt
19.12.2007
Viestejä
3 537
Elikkäs laitetaan pystyyn tällänen thread. Onko kenelläkään kokemuksia Hewlett-Packardin reklamaatio-osastosta ja millaisia tuomioita on tullut?

Onko joku mahdollisesti kokeillut soittaa suoraan ylempään johtoon kun ei nämä teknisen tuen tyypit osaa mitään kertoa/päättää. Itsellä kone ollut ostosta lähtien enemmän tai vähemmän paskana ja koneella ikää reilu vuosi. Kerran käynyt huollossa, emolevyt yms vaihdettu. Sen jälkeen jatkuvasti vikaa ja nyt kone tulee päälle hyvällä tuurilla 5 minuutiksi 30. käynnistysyrittämällä. Mielestäni olisin oikeutettu jo saamaan korvaavan tuotteen tilalle, mutta hp:lta ei kuulu mitään vastausta sähköpostiin eikä soittopyyntöihin, vaikka luvattu on useampaankin otteeseen.

Olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-näppäimistöstä irtosi nappi
-mailasin huoltoon
-kysyivät sarjanumeron
-sanoivat: odota viikko pari osaa.
-soittivat: osa tullut tuo kone
-vein koneen
-odotin 30 min
-valmista

tyttöystävällä kesti pari viikkoa huolto kun sillä on dv -mallin kone (itellä nx) kun se kävi helsingissä asti. diagnoosi: dvd-aseman valmistusvirhe eikä ongelmia ollut huollon jälkeen.
 
Itsellä myös dv-mallin läppäri. Mailasin tuossa nyt Hp Suomen markkinointijohtajalle reklamaatiota asiasta, saa nähdä mitä tekee asian eteen. Se oli ainoa johtaja jonka nimen löysin ja joka liippaisi edes läheltä tätä mun asiaa:D
 
Itellä simahti dv-mallin läppäri viime viikolla ja takuukin oli mennyt umpeen kesän alussa. Onneksi netistä pisti silmään että kyseisissä malleissa on laajennettu takuu 2v, johtuen mallikohtaisista vioista. Soitin huoltoon ja sanoivat että pistä tulemaan niin korjaavat. Kertoili että emolevyt paukkuu näissä malleissa. kohta polkemaan kohti postia, jahka töistä pääsee.
 
Koneesta hajosi virtalähde alle kuukauden käytön jälkeen. Soitto aspaan, pyysivät viemään koneen Infocareen. Infocaressa sanottiin että korjauksessa menee 3-5 työpäivää. Meni 5 viikkoa :curs::curs::curs:
 
Hp:n tc4200 tablet pc.

Mailia huoltoon ja seuraavana päivänä koneen nouto huoltoon
Tunnin päästä huollosta soitto, että kone olisi jo valmis ja tuo takaisin sen.

Voisi sanoa, että nopeaa. Toisaalta tuon hintaluokan koneelta saakin jo odottaa hyvää huoltopalvelua. Toki noissa huolloissa varmasti eroa on ja noita halvemman luokan koneita eivät kaikki huollot edes huolla vaan ne on keskitetty yhteen paikkaan.
 
Jos ostit Suomesta, vie suoraan myyjälle. Hänellä on virhevastuu myymistään tuotteista, sanoi mitä sanoi. Mhki:n tapauksessa siksi, että tuotteen kesto ei ole lähelläkään sitä mitä on kohtuullista odottaa.
 
dv 6059ea malli:

itellä meni langaton TÄYSIN mykäksi vuos sitte..ei siis havainnut langattomia laisinkaan -> eipystyny säätämään ees langattoman ominaisuuksia...
eiku soitto ja sanovat että lähetä tänne...meniköhän vähän yli viikko ni kuriiri toi ovelle..säkällä olin kotona, kello jotain 12...
raportti: emolevy vaihdettu, vikaa ei löydetty

JOS dv-mallin 6000 / 9000 langattomassa häikkää kato tosta:

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2007/10/29/hp-admits-wireless-laptop katse artikkelin viimeiseen lauseeseen :)

nyt kesällä taas pätki, kone nettipiuhan varassa..ei jaksanu huoltoruljanssia...mutta loppukesästä alko toimimaan taas ku unelma ja nyt ainakin kk toiminu moitteetta...ihme juttuja?

mutta siis s-postiin tuli ilmotus että laajennettu takuu ja tuo langattoman reistailu oli yks mainituista vioista...

kattokaahan noita Nyt halvalla -kannettavia...melkein järestään HP...
Acer saanut kehuja...
 
Itellä simahti dv-mallin läppäri viime viikolla ja takuukin oli mennyt umpeen kesän alussa. Onneksi netistä pisti silmään että kyseisissä malleissa on laajennettu takuu 2v, johtuen mallikohtaisista vioista. Soitin huoltoon ja sanoivat että pistä tulemaan niin korjaavat. Kertoili että emolevyt paukkuu näissä malleissa. kohta polkemaan kohti postia, jahka töistä pääsee.

Itselläni samaa sarjaa ja sama vika. Soitto tekniseen tukeen ja läppäri postiin, neljä arkipäivää meni korjauksessa. Kaiken kaikkiaan palvelu oli hyvää ja asiallista.
 
Jos ostit Suomesta, vie suoraan myyjälle. Hänellä on virhevastuu myymistään tuotteista, sanoi mitä sanoi. Mhki:n tapauksessa siksi, että tuotteen kesto ei ole lähelläkään sitä mitä on kohtuullista odottaa.

Noniin laitetaanpa päivitystä tilanteeseen. Hp reklamaatiosta otettiin tänään vihdoin yhteyttä, enhän odottanut soittoa kuin noin 2 viikkoa lukuisista yhteydenottopyynnöistä huolimatta.

Sanoivat etteivät suostu korvaamaan tuotetta uudella vaan pitää lähettää uudestaan Infocarelle huoltoon. Tämä tapahtuu siis omatoimisesti eli joudun ottamaan töistä vapaata ehtiäkseni postiin ja joudun myös hankkimaan itse laatikot mihin pakata läppärin. Hp reagoin tähän sanomalla" onhan sinulla antamamme alkuperäinen laatikko, käytä sitä". Arvatkaa onko tallessa 1½ vuoden jälkeen.

Hp:n politiikka näiden laitteiden suhteen on kuulemma seuraavaa:

- korvaavaa tuotetta ei annetta missään tilanteisessa huollon ajaksi, vaikka asiakkaalla olisi kuinka tarvetta sille työn puolesta(minulla on, ansiomenetykset 100e/pvä)
-KONE TULEE HUOLTAA VÄHINTÄÄN 3 KERTAA INFOCARESSA ENNENKUIN ALETAAN EDES PUHUA MISTÄÄN VAIHDOISTA(taitaapa mennä hienosti se takuuaika jo umpeen tuossa ajassa ja hp pääsee pulasta)

Onko tämä nyt siis ihan kohtuullista? Jos kannettava on 1½vuotta vanha ja käynyt kerran huollossa missä vaihdettu jo kertaalleen emolevy( ja vielä uudet ongelmatkin näyttävät riippuvan osittain emolevystä), eikä tule tällä hetkellä edes päälle, luulisi kuluttajalla olevan joitain oikeuksia sen sijaan että vain kiltisti tottelee mitä hpn nuori neiti lukee suoraan lapusta jonka on kirjoittanut elämäänsä kyllästynyt virkaintoinen pukupelle.


Täällä olevat viestit siitä, että kone on huollettu parissa päivässä ja asiakkaaseen oltu jopa puhelimitse yhteydessä ovat pelkkää paskaa. Siis näissä kuluttajatuotteissa. Yritysmalleissa tilanne onkin sitten täysin toisenlainen ja asiakasta palvellaan oikein.

Odottellaan nyt kuitenkin mitä tuo Hp:n markkinointijohtaja minulle vastaa, jos mitään. Taidanpa kilauttaa kuluttaja-asiamiehelle.
 
Kuluttaja-asiamiehelle vaan. Hän tarttuu sinulle aiheutuneisiin kuluihin, korvaavan tuotteen puuttumiseen tilanteessa jossa sillä työskennellään (ja muutenkin huollon venyessä kohtuuttomaksi) sekä mahdollisesti kaupan purkuun (taikka uuden tuotteen toimittamiseen). Takuu-ajan loppuminen korjauskierteessä ei päästä heitä mistään veräjästä.

Huomaa kyllä, että vastapuoli on harjoitellut :D
 
Soitat vain kuluttaja-asiamiehelle. Hän kyllä kuuntelee ja neuvoo että miten edetään asiassa.

Omassa jutussani, kun kone oli ollut huollossa 3-4 viikkoa, kuluttaja-asimies oli sitä mieltä, että HP:n pitää toimittaa minulle joko lainakone tai sitten kokonaan uusi kone vanhan tilalle.

Uutta konetta en halunnut, koska "vanhan" koneen kovolla oli n. 20 000 valokuvaa ja backuppeja ei missään..:rolleyes: Ja lainakonetta ei ehditty koskaan saada koska koneeni olikin jo kohta valmis huollosta noudettavaksi.


Ps.Hain koneen huollosta ja heti testaamaan kotia että toimiiko varmasti. EI toiminut, ilmoitti jotakin cpu-erroria. Siinä vaiheessa paloi käpy niin pahasti, että en tiedä mitä olisi tapahtunut jos tämä Careinfon huoltopiste olisi ollut vähänkään lähempänä. Sitten kun pystyi taas ajttelemaan suht normaalisti, niin aukaisin koneen, siellä oli onneksi vaan joku johto irronnut ja mennyt prosessorin(?) tuulettimen siiven väliin ja tuuletin ei sen takia pyörinyt ollenkaan.

Viimeinen HP:n kone ainakin meidän taloudessa.
 
Noniin laitetaanpa päivitystä tilanteeseen. Hp reklamaatiosta otettiin tänään vihdoin yhteyttä, enhän odottanut soittoa kuin noin 2 viikkoa lukuisista yhteydenottopyynnöistä huolimatta.

Sanoivat etteivät suostu korvaamaan tuotetta uudella vaan pitää lähettää uudestaan Infocarelle huoltoon. Tämä tapahtuu siis omatoimisesti eli joudun ottamaan töistä vapaata ehtiäkseni postiin ja joudun myös hankkimaan itse laatikot mihin pakata läppärin. Hp reagoin tähän sanomalla" onhan sinulla antamamme alkuperäinen laatikko, käytä sitä". Arvatkaa onko tallessa 1½ vuoden jälkeen.

Hp:n politiikka näiden laitteiden suhteen on kuulemma seuraavaa:

- korvaavaa tuotetta ei annetta missään tilanteisessa huollon ajaksi, vaikka asiakkaalla olisi kuinka tarvetta sille työn puolesta(minulla on, ansiomenetykset 100e/pvä)
-KONE TULEE HUOLTAA VÄHINTÄÄN 3 KERTAA INFOCARESSA ENNENKUIN ALETAAN EDES PUHUA MISTÄÄN VAIHDOISTA(taitaapa mennä hienosti se takuuaika jo umpeen tuossa ajassa ja hp pääsee pulasta)

Onko tämä nyt siis ihan kohtuullista? Jos kannettava on 1½vuotta vanha ja käynyt kerran huollossa missä vaihdettu jo kertaalleen emolevy( ja vielä uudet ongelmatkin näyttävät riippuvan osittain emolevystä), eikä tule tällä hetkellä edes päälle, luulisi kuluttajalla olevan joitain oikeuksia sen sijaan että vain kiltisti tottelee mitä hpn nuori neiti lukee suoraan lapusta jonka on kirjoittanut elämäänsä kyllästynyt virkaintoinen pukupelle.


Täällä olevat viestit siitä, että kone on huollettu parissa päivässä ja asiakkaaseen oltu jopa puhelimitse yhteydessä ovat pelkkää paskaa. Siis näissä kuluttajatuotteissa. Yritysmalleissa tilanne onkin sitten täysin toisenlainen ja asiakasta palvellaan oikein.

Odottellaan nyt kuitenkin mitä tuo Hp:n markkinointijohtaja minulle vastaa, jos mitään. Taidanpa kilauttaa kuluttaja-asiamiehelle.

Hohhoijjaa..

Valitat että työnpuolesta tulee ansionmenetyksiä 100e/päivä ja olet ostanut KULUTTAJAmallin. Jos olisit ostanut yritysmallin niin huolto olisi tosiaan joutusampaa koska lähin valtuutettu hp huolto voisi korjata kannettavasti.

Ymmärrän hyvin kyllä miksi he pyytävät sinua laittamaan koneen huoltoon. Itsekkin myönnät että vika on todennäköisesti emolevyssä. Joten käy vaihtamassa se emolevy?
 
Hohhoijjaa..

Valitat että työnpuolesta tulee ansionmenetyksiä 100e/päivä ja olet ostanut KULUTTAJAmallin. Jos olisit ostanut yritysmallin niin huolto olisi tosiaan joutusampaa koska lähin valtuutettu hp huolto voisi korjata kannettavasti.

Ymmärrän hyvin kyllä miksi he pyytävät sinua laittamaan koneen huoltoon. Itsekkin myönnät että vika on todennäköisesti emolevyssä. Joten käy vaihtamassa se emolevy?

Kaikilla ei ole ehkä varaa ostaa mitään yritysmallia, ja toisaalta yritysmalli ei sovellu yhtä hyvin myös vapaa-ajan koneeksi. Ja jos olisit lukenut alusta lähtien, tajuaisit myös että koneeseen on jo vaihdettu emolevyä yms vain vähän aikaa sitten.

Lainaus suoraan kuluttajaviraston sivuilta:

"Yksi korjauskerta samassa viassa riittää

Kuluttajan ei tarvitse laitetta ostaessaan varautua siihen, että se saattaa olla osan käyttöiästään huollossa. Jos sama vika ilmenee tuotteessa toistuvasti, laite pitäisi vähintäänkin vaihtaa vastaavaan virheettömään."
 
No ota yhteyttä siihen kuluttaja-asiamieheen?? Mua ainakin kiinnostaa, et miten tässä käy. Niin helpompi ite edetä oman risan läppärin kanssa. :)
 
No ota yhteyttä siihen kuluttaja-asiamieheen?? Mua ainakin kiinnostaa, et miten tässä käy. Niin helpompi ite edetä oman risan läppärin kanssa. :)


juu yritetty on, mutta saipa huomata kuinka hienosti on avoinna tuo neuvontapalvelu. Joka päivä eri aikaan auki muutaman tunnin ja perjantaisin kiinni. Pitää nyt maanantaina muistaa se aukioloaika ja soittaa.
 
Hohhoijjaa..

Valitat että työnpuolesta tulee ansionmenetyksiä 100e/päivä ja olet ostanut KULUTTAJAmallin. Jos olisit ostanut yritysmallin niin huolto olisi tosiaan joutusampaa koska lähin valtuutettu hp huolto voisi korjata kannettavasti.

Ymmärrän hyvin kyllä miksi he pyytävät sinua laittamaan koneen huoltoon. Itsekkin myönnät että vika on todennäköisesti emolevyssä. Joten käy vaihtamassa se emolevy?
tää on kyllä totta. itellä tosiaan business-malli ja huoltoja aika monessa kaupungissa. dv:t lähetetään käsittääkseni kaikki helsinkiin.

jos tahtoo parempaa palvelua ja tulee ansionmenetyksiä niin business-malli + kunnon onsite-paketti kylkeen. maksaa itsensä takaisin jos esim 6h viiveellä korjataan vika/tuodaan vastaava vehje tilalle 3 vuoden ajan ja siitä joitain huntteja maksaa.
http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/U4395E.html
mun koneelle 3v seuraavana päivänä paikalla laajennus 165e kun hp:n sivuilla seikkailin.

nx-sarjalaisten hinnat lähtee noin 500 eskosta tietääkseni (10x enemmän joutunee maksamaan parhaasta mallista) ja tonnilla pitäis saada ok peli inttelin sisuskaluilla.
 
Ite ostin HP Compaq 6715S 15.4" kannettavan tuossa jo jokin aikaa sitten verkkokaupasta ja suoraan paketista avatessa ja päälle laitettaessa virtalähde siritti todella häiritsevästi.

Siitä lähtikin liikkeelle sellainen saatananmoinen soittorumba kun piti soittaa suoraan HP:n asiakaspalveluun... Automaattinen nauhoite meni alusta ohi, ehdin kuulla että jos haluat kuunnella uudelleen niin paina #. Noh, ruutua painoin, eikä tullut uudelleen vaan kuului vain "Thank you, you're now on hold for the HP assistance" tjsp.
Punasta luuria ja uutta soittoa että pääsee valikkoon.
"Olet soittanut HPn asiakaspalveluun ja takuu *You're now on hold for the HP assistance"
...
Noh, odotin langalla kunnes toisesta päästä vastasi aivan törkeän huonolla linjalla oleva intialaista aksenttia vääntävä mies. Yritin selittää ongelmaani ja sanoin että en pääse päävalikosta eteenpäin ja asiani koskee Suomessa ostettua HP:ta. Ei kuulunut vähän aikaan mitään.
"Du är ny i hold i det HPs assistance i Sverige" - "Hejsan Jag heter Liisa hur kan jag hjälper dig?"
...
"..förlot, pratar du engelska?"
Ja siitä yritin selittää tilannettani ja selittää että en pääse alkuvalikosta eteenpäin kun tyrkkää heti jonnekin ennen valinnan tekoa. Liisa vakuutti heittävänsä minut takaisin alkuvalikkoon. Ok, tack.
"Olet soittanut HPn asiakaspalveluun ja takuu *Hejsan jag heter Liisa, hur kan jag hjälper dig?"

Tässä vaiheessa alkoi vähän jo hajota pää kun puhelussa oli kestänyt jo about 22 minuuttia odottelussa ja ympäriheittelyssä. Onneksi kuitenkin Liisa osasi antaa toisen puhelinnumeron, joka meni suoraan HPn suomen osaston takuuasioihin ja yhdisti minut sinne. Ja siinähän sitä jonotettiin. Kunnes...
"Hei, det är Liisa här. Everyone at HP finland is busy, can you call later?"

Joo, visst.

Loppujen lopuksi sain ohjeet miten toimia, HPlta lähetettiin uusi virtalähde, joka saapui postissa parin päivän kuluttua ja samaan pakettiin heitettiin vanha, jonka senkin tosin jouduin viemään suoraan postiin ja lähettämään sen max 3 päivän sisällä tjsp.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom