HP reklamaatiot

Noniin tätä ketjua voisi päivittää hieman. Elikkä kone tosiaan lähti tuolloin lokakuussa 2008 huoltoon ja siihen vaihdettiin, ylläri ylläri, emolevy. Tämän lisäksi he olivat liimanneet läppärin kanteen noin 8cmx8cm lapun joka ei lähde milllään irti. Myös kämmentasoon tullut jokin iso naarmu. Noh, annoin olla hetken aikaa koska huomasin, että kone on jälleen rikki eli huolto ei ollut korjannut kuntoon. Ajattelin, että se menee kohta kuitenkin huoltoon niin saavat sitten siellä myös hoitaa tuon tarran ja naarmun.

Noh tuli työkiireitä jossa tarttin omaa konetta. En voinut lähettää juuri silloin huoltoon ja kaiken lisäksi konekkin koki mystisen ihmeparantumisen. Toki se särisi koko ajan ja sammuili, mutta tuli päälle kuitenkin. Olin tästä yhteydessä HPlle ja sanoivat, että voin lähettää sen myöhemmin vielä huoltoon kun olen katsonut miten tilanne etenee.

Otin sitten pari kk myöhemmin yhteyttä HPlle kun työ ja opiskelutilanne helpotti, enkä konetta enää tarvinnut. Koko tämän ajan kone siis toiminut puolitehoisena. Lähetin sähköpostin siis heidän tukeensa, josta tuli automaattinen vastaus, pyrimme vastaamaan aina yhden työpäivän sisällä. Yleensä saa odottaa puoli viikkoa, mutta nyt ei tullut vastausta ollenkaan. Lähetin uuden, ei niin ystävällisen viestin. Vastaus tuli: Emme voi valitettavasti enää ottaa konetta takuuhuoltoon, koska edellisestä yhteydenotostanne on kulunut melkein vuosi. WTF? Siis kone oli ollut takuuhuollossa lokakuussa 2008, sain sen takaisin noin marraskuussa 2008. Tuolloin olin jo yhteydessä heihin ja ilmoitin että ei ole korjattu oikein. Uudestaan olin yhteydessä muistaakseni tuossa helmikuussa. Eli siis koneen oma takuu oli vielä voimassa kun se viimeksi lähti huoltoon. Lisäksi huollosta pitäisi tulla muutamien kuukausien lisätakuu päälle. Eli se olisi vielä ollut voimassa. Ja takuuhan ei pääty tiettynä aikana jos kyse on valmistusvirheestä niin kuin tässä tapauksessa on selkeästi kyse.

Lähetin tästä vittuuntuneen mailin tukeen oisiko 100.kerran. Mitään vastausta ei ole kuulunut tämän päivän jälkeen. Eli heidän politiikkansa on se, että jos heidän mielestään takuu on mennyt umpeen, kuluttajalle ei tarvitse vastata mitään. Pakoillaan vain vastuuta.

Tämä kone maksoi 1100 euroa, mikä silloin ja vieläki on iso raha opiskelijabudjetilla. Konetta en ole koskaan pystynyt käyttämään edes 2 kk putkeen ilman ongelmia. Jos ostaisin auton, ja siitä putoaisi osa joka 2kk välein enkä saisi mitään korvauksia, se olisi jo petos. Mikä tämä sitten on? Kyllä pistää oikeasti vituttamaan.

Kuluttajaneuvojaan on oltu yhteydessä, he ovat olleet sitä mieltä, että valmistajalla on oikeus huoltaa kone 2-3 kertaa ennen uuden antamista. Aivan, ottaisivat vain huoltoon.

Vittu eihän tätä edes voi myydä, tarra etupaneelissa joka ei lähde irti, naarmu, ei toimi ja kaiken lisäksi akku on paskana, jota hp ei suostunut korvaamaan. On muka normaalia että akku menee vuodessa totaalisen paskaksi? Kun sitä ei ole edes juurikaan käytetty! Kaitpa tässä pitää alkaa vääntää papereita kuluttajariitalautakuntaan tmsp. Saatanan saatana menee hermot. Murr.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
akunhan juuri parhaiten hajoittaa sillä, että se on koneen perseessä kiinni 24/7 ja kone töpselissä kiinni melkein koko ajan. vinkkinä jatkoa varten. helpointa lienee pitää akku puolessa latingissa irti koneesta jos kone on koko ajan verkkovirrassa. jos tahtoo olla erittäin varovainen, akun voi säilöä jääkaappiin joka kuulema vähän parantaa säilyvyyttä :D

Yleensä akunkestoa hyvin voi kasvattaa sillä, että säätää lataussyklejä sellaiseksi ettei joka ikinen kerta kun kone napataan verkkovirrasta ala se lataamaan kun se takaisin pistetään.

Juu siis akkkuhan ei ole ollut todellakaan pahemmin edes kiinni koko läppärissä. On sitä välillä pidetty, mutta nimenomaan niin, että se ei kuluisi. Sen takia tuo hpn lausuma kuulostaa aika absurdilta väitteeltä että akku on täysin paskana ja se on muka minun vika.

Ja pientä päivitystä suloisen vitutuksen säestämänä.

Kone saatiin pitkällisen soittorumban jälkeen takuuhuoltoon kolmannen kerran. Tässä välissä ankarat taistelut niin valmistajan kuin myyjänkin kanssa, kumpikin siirtää vastuun toiselle osapuolelle. Kone tuli tänään huollosta. Koneeseen oli tilattu useita osia ja ylläri, jälleen emolevyvaihtoon täsmälleen samojen vikojen takia kuin kahtena aiempana kertanakin.

Nyt siis kone on huollettu 3 kertaa saman vian vuoksi ja varmaankin puolet koneen sisuksista uusia. Silti, kun kone tuli tänään kotiini, se ei toimi.

Minulle on tähän asti jankutettu HPn puolelta tätä lausetta"kone pitää korjata 3 kertaa ja jos sen jälkeen vikaa esiintyy, annetaan uusi tilalle."

Eikun soitto HPlle ja mitä saankaan kuulla. Nyt eri henkilö puhelimessa ja ei olla mukamas kuultukkaan mistään 3 huoltokerran politiikasta. Tarjotaan taas uutta huoltoa tilalle. Muutenkin ollaan niin jäykkää paskaa.

Itsellä alkaa olla aikalailla koko kesäloma mennyt tämän sotkun selvittelemiseen, puhumattakaan terveydestä ja yli sadan euron puhelinkustannuksista joita kukaan ei suostu korvaamaan minulle. Kuluttajaneuvontaan on oltu jatkuvasti yhteydessä ja he ovat minun puolestani myös asiaa välillä hoitaneet valmistajan ja myyjän välillä, tuloksetta.

Kyllä pistää nimittäin vituttamaan. Se on kuitenkin selvää, että tätä en tule luovuttamaan. Vien asian vaikka kuluttajariitalautakuntaan, kuluttaja-lehteen ja veisin karpollekkin ellei olisi lopettanut ohjelmaansa.

DV 6000-sarja

Kun kerran tälläinenkin aihe täällä on, niin kirjoitetaan oma koottu kokemus hp.n huolloista/takuusta alusta lähtien.

Koneen ikä 1v8kk, näyttöön tulee punaisia viivoja ja sitten muuttuu violetiks ja jää jumiin. Vika siis emossa tai näyttiksessä. Soittoa HP.n tukeen, mistä piti valita, että takuu on voimassa, koska muuten se menee vaa nauhoitteeseen. Ekalla kertaa vastaa henkilö, kuka ei tiedä mistään mitään, eikä ole mitään halua auttaa tilanteessa, pyytää vaa jatkuvaan sarjanumeroa. Toisella kertaa sitten tulee asiallinen henkilö, joka osaa auttaa ja kertoa tarkasti miten kannattaa edetä.

Eli sitten myyjän luokse ja siellä neuvottiin täyttämään reklamaatio lappu. No myyjä ei tiennyt tälläisestä mitään, mutta se soitti hp.lle ja sieltä ne laitto myyjän mailii sen hakemuksen. Nyt täyteltiin lappu ja kerrottii vika mahdollisimman tarkasti. Kirjoitettiin vielä, että kun päätös on saatu, että otetaan yhteyttä asiakkaaseen(eli myyjän mukaan 3-7arkipäivää).

No mitään ei kuulunut kahteen viikkoon, joten päätin soittaa taas hp.n tukeen ja kysyä mitä kyseisellä sarjanumerolla tapahtuu tällä hetkellä. No sehän oli kirjoitettu väärin ja nro mukaan kone kuuluu usalaiselle naiselle. Tämä siis omaa mokaani, kun en itse älynnyt ottaa numeroa talteen, vaan uskoin myyjään. Eli jätän sitten asian omalle hollilleen, en jaksanut enää alkaa ettimään kyseistä numeroa.

Kuluu vielä n. 2 viikkoa, eli reilusti enempi mitä on luvattu. Myyjä soittaa ja ilmoittaa, että kone on tullut huollosta ja siihen on vaihdettu emolevy. Samalla kysyy vielä, että onhan teille informoitu asiasta, kun hp.n väki vielä sanoin niin. No ei ole, mutta onko sillä enää jotai merkitystä?... Loppu hyvin, kaikki hyvin:)

Turha on siis alkaa odottamaan sieltä päin mitään yhteyden ottoja, vaan asiakkaan pitää ite hoitaa kaikki ja pommittaa niitä jatkuvasti, että asiaa saataisiin vietyä yhtään eteen päin. Vielä siitä reklamaatio lapusta, siinä luki ehdoissa, että kone saa olla max 2v vanha, eli takuuhan kestää periaatteessa sen aikaa, kuten jo jossain ollut puhetta. Kulutaja-asiamiehen mukaan läppärien pitäisi kestää 2-3v.

Koin itse nopeammaksi tavaksi olla aina itse suoraan valmistajaan yhteydessä kaikissa vikatilanteissa. Se myyjä kuitenkin ne tiedot välittää valmistajalle ja siinä menee myyjästä riippuen hyvinkin pitkään. Itse olen aina soittanut hp tekniseen tukeen ja on otettu vikaa selville siinä puhelimessa ja samantien ovat ilmoittaneet että kännyyn tulee viesti infocarelta missä näkyy lähetystiedot huoltoon jne. Välillä ovat jopa hakeneet veloituksetta kotiovelta koneen.

Mutta tuossa olet kyllä oikeassa, ei kannata jäädä odottelemaan vastauksia, niitä ei kuulu. Itse pommitat sinne jatkuvasti niin kyllä heidän on pakko asialle tehdä jotain.

Huh olen kyllä niin onnellinen että sain hoidettua itse tämän asian kuntoon ilman kuluttajariitalautakuntia yms. Lähti aikamoinen stressi pois sydämeltä. Vihdoinkin voin aloittaa kesäloman rauhassa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom