Hormoni vastaan natu neuvot

Status
Viestiketju on suljettu.
Kenenkä neuvoja arvostatte tai pidätte korkeammassa arvossa?

Jos hormonin käyttäjä antaa treenivinkkejä miten kasvaa tai saada voimaa tai jos kohtuulliseti edennyt natu antaa samaan aiheeseen vinkkejä. Edellyttäen että kysyjä on itse natu.

Tiedän että tää kysymys on karkeaa vastakkainasettelua ja kaikki riippuu monesta osatekijästä, mutta olisi kiva kuulla treenaajien käsityksiä.

Jos joku roinaaja saa tastä herneet nenään niin kannttaa laittaa tulokset esiin mitä sai ennen roinauksen aloitusta natuna. Penkki, kyykky ja maastaveto. Tulokset puhukoon puolestaan.

Editoin:
Pienenä lisäyksenä, oletetaan että molemmilla on samat reenivuodet takana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
häh?

"Tietenkin roinaajan", koska yleensä roinaajat ovat pitempään pumppailleet

Riippuu siitä että kohdistaako hormonien käyttäjä vinkkinsä yleiselle tasolle (lue : natuille), vai liittyykö neuvoihin osaltaan myös hormonien käyttö ja sitä kautta ehkä mahdollisesti kovempi treenaaminen jne. Enpä ole kyllä eritellyt pahemmin neuvonantajia sen perusteella ovatko he roinaajia vai natuja, kaikki vinkit varsinkin isoilta ukoilta ovat tervetulleita.

Kyllä se ihan täysin henkilöstä riippuu, ketä minä kuuntelen. Sellaisen henkilön, jolta minä yleensä otan neuvoja vastaan täytyy yleisesti ottaen täyttää jotain seuraavista kriteereistä:

1. Hänen täytyy olla saanut jotain aikaan. Olen voimanostaja joten etsimäni saavutukset, jotka mielestäni takaavat tietotaidon näkyvät usein titteleinä ja kiloina yhteistuloksessa.

2. Hänen täytyy olla ansioitunut valmennuspuolella. Se ei mulle riitä, jos on suunnitellut ohjelman itselleen, pikkubroidille ja sen kaverille. Kokemusta pitää olla runsaasti ja mielellään vielä eri lajien harrastajien voimaharjoittelun suunnittelusta. Se osoittaa, että henkilöllä on näkemystä.

3. Jos on tutkinto lääketieteestä tai urheilulääketieteestä ja kiinnostusta asiaan.

4. Antaa itsestään luotettavan kuvan.

Mutta kaikkien kanssahan voi keskustella.

Ihmisten jakaminen natuihin ja roinaajiin voi olla vaikeaa. Niinpä sen puolesta on vaikea vetää mitään rajoja siitä, ketä kuuntelee ja ketä ei. Mielestäni on helpompi tunnistaa asiantuntija ja asiaa tuntematon.

Tottahan on, että kyllä roinaamalla saa todella paljon virheitä treenissä ja ruokavaliossa anteeksi, joten parempaan kuntoon ja suurempaan yhteistulokseen pääsee nopeammin eli vähemmällä kokemuksella ja pienemmällä tietotaidolla.

Natu of course! Suomessa on erittäin kovia natuja tälläkin hetkellä.

mä ottasin enemmän neuvoja siltä joka on syöny eneemmän lutaaminia jos toinen on syöny kilon ja toinen yks ja puoli kiloa niin ottaisin neuvoja siltä joka on syöny enemmän lutamiinia olettaen että niillä on yhtä kauan aikaa syödä

Kyllä mä ottaisin neuvot vastaa sekä hormonilta että natulta. Mahdollisesti myös Matti Vanhasen neuvoista olisin kiitollinen, tulokset puhuvat puolestaan, jannu on jotain 195 pitkä ja ABSOLUTISTI. :eek:

Ei sillä ole minulle mitään väliä onko treenivinkkien antaja roinaaja vai natu. Vuosien varrella olen saanut ihan yhtä päteviä neuvoja molemmilta.

Tekniikkaneuvoja otan vastaan teknisiltä nostajilta "ruokavalioon" riippumatta, mutta treenijakoon koskevat neuvot vain natuilta. Heillä kun jaksotus palautumiseen liittyen on sentään samalla tasolla.

Että neuvoista se varmaan on kiinni kannattaako niitä noudattaa. Tietenkään ei kannata "turboille" tehtyä treeniohjelmaa natuna koettaa vetää läpi, mutta harvoin varmaan tälläisiä ohjeita tuleekaan.

Originally posted by Kiuaskivi
Kenenkä neuvoja arvostatte tai pidätte korkeammassa arvossa?

Jos hormonin käyttäjä antaa treenivinkkejä miten kasvaa tai saada voimaa tai jos kohtuulliseti edennyt natu antaa samaan aiheeseen vinkkejä. Edellyttäen että kysyjä on itse natu.

Tiedän että tää kysymys on karkeaa vastakkainasettelua ja kaikki riippuu monesta osatekijästä, mutta olisi kiva kuulla treenaajien käsityksiä.

Jos joku roinaaja saa tastä herneet nenään niin kannttaa laittaa tulokset esiin mitä sai ennen roinauksen aloitusta natuna. Penkki, kyykky ja maastaveto. Tulokset puhukoon puolestaan.

Editoin:
Pienenä lisäyksenä, oletetaan että molemmilla on samat reenivuodet takana.

Mitä jos koittaisit ensin toisen systeemiä ja sitten toisen? Valitsisit sitten paremman ja muokkaisit sitä vähitellen ITSELLESI sopivaksi. Muut voi vain neuvoa ja kertoa omia kokemuksiaan, mutta jos haluat kehittyä joudut tekemään ITSE kokeiluja ja se todennäköisesti vie aikaa, mutta antaa myös parhaat tulokset, mikäli osaat kuunnella kehoasi.

Olen samaa mieltä Juudaksen kanssa, kannattaa kokeilla erilaisia treenimenetelmiä ja käyttää kokoajan jonkinlaista mittatikkua kehityksen seuraamiseksi. Sitten kun sentit, kilot ja painot alkavat nousta niin on löytynyt tehokas treeni menetelmä. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle.

Originally posted by mtk77
Ei sillä ole minulle mitään väliä onko treenivinkkien antaja roinaaja vai natu. Vuosien varrella olen saanut ihan yhtä päteviä neuvoja molemmilta.
Sama juttu. Kuitenkin, jos vinkkien antaja treenaa itsekin tosissaan, erittäin kovaa ja vieläpä omien ohjeittensa ja totuuksiensa mukaan ja näyttää silti läskiltä paskalta, jolla ei ole patin pattia, niin miksi vaivautua kuuntelemaan sellaisen neuvoja? :rolleyes:

Originally posted by Tomi
Kuitenkin, jos vinkkien antaja treenaa itsekin tosissaan, erittäin kovaa ja vieläpä omien ohjeittensa ja totuuksiensa mukaan ja näyttää silti läskiltä paskalta, jolla ei ole patin pattia, niin miksi vaivautua kuuntelemaan sellaisen neuvoja? :rolleyes:
Onko sulla jotain Tony Halmetta vastaan vai? :D

jos natu on tosissaan saanut tuloksia (verrattavissa siihen toiseen vaihtoehtoon) niin sitä kuuntelen.. (tietenkin lähinnä ravinto ym. asioissa)

mutta empä haluaisi mennä natulta kyselemään annostuksia.. =D

Hyvin kehittyneen natun (kuten Hulkin kaveri) opeilla mieluummin. Palautuminen kuitenkin eroaa apteekki bodereilla meistä natupelleistä liikaa.

No en alkaisi kyllä vertailemaan ihmistä ja hänen vastauskykyään moisen asian perusteella. Ei tuo roina kuitenkaan mikään autuus ole, vaan kyllä kovassa kunnossa ollakseen pitää roinaajankin osata treenata, syödä oikein jne. Eli eipä mulla tässä ole mitään varauksia, voihan olla, että tuolla natulla onkin kauhean hyvät geenit ja hän kehittyy aivan päin persettä olevilla metodeillaan hyvin, kun taas roinaaja haluaa roinasta maksimaalisen tehon ja tekee kaiken viimeisen päälle hyvin ja harkitusti. Järkeä käteen hyvät ihmiset.
Originally posted by nevahood
mutta empä haluaisi mennä natulta kyselemään annostuksia.. =D
Miksi? Luuletko että vaikkapa winstrolia käyttänyt henkilö osaa sanoa sulle paremmin kuinka sustaa tulisi ottaa kuin natu henkilö? Voi toki olla, mutta kyllä tähän nyt vaikuttaa muutkin asiat, kuten kirjatietous. Monikin natu osaa sanoa varmasti montaa roinaajaa enemmän eri aineisiin liittyvistä asioista ja annostuksista, toki aineita käyttäneellä on omakohtaisia kokemuksia..Mut sitä järkeä peliin.

Helppo uskoa sellaisia, jotka treenaavat kovaa ja tekevät tulosta. Oli se sitten natuna tai muuten aikaan saatua tulosta. Mutta loppupeleissä pitää itse suodattaa ja toteuttaa niitä asioita jotka toimivat. Ei kukaan voi sanoa universaalia ohjelmaa joka toimisi kaikille. ja tavoitteetkin on ihmisillä niin kovin erilaisia.

Re: Re: Hormoni vastaan natu neuvot

Originally posted by Juudas
Mitä jos koittaisit ensin toisen systeemiä ja sitten toisen? Valitsisit sitten paremman ja muokkaisit sitä vähitellen ITSELLESI sopivaksi. Muut voi vain neuvoa ja kertoa omia kokemuksiaan, mutta jos haluat kehittyä joudut tekemään ITSE kokeiluja ja se todennäköisesti vie aikaa, mutta antaa myös parhaat tulokset, mikäli osaat kuunnella kehoasi.

En varsinaisesti hae neuvoja itselleni. Haluan vaan tietää mitä muut ajattelee. Itselläni on omat käsitykseni reenaamisesta ja noudatan niitä. Harvoin kyselen muilta, (Johtuen siita, etta omat tulokset salilla milla reenaan, on aika ok, verrattuna yleiseen tasoon) mutta aiheesta keskustelu näin foorumillaon ihan ok.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom