hop, pari kysymystä!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä olen jo kohta kaksi vuotta käynyt salilla, mutta pari kysymystä on jäänyt auki, enkä ole niihin vastausta saanut, mutta täältähän niitä saa!

Jotkut kaverit sanovat, että ei saisi tehdä "vastalihaksia" (esim. haukari ja ojentajat) samassa treenissä, koska se jotenkin haittaisi tulosta. Siis mitä helvettiä? Perätön väite!, vai onko?

Toiseksi, käyn kaksi kertaa viikossa salilla, teen vetävättyöntävätblabla-ohjelmaa ja yhtenä päivänä lenkillä. Haluaisinkin kysyä, että käykö lenkki jalkatreenistä, vai pitäisikö alkaa tekemään salilla kyykkyjä ja sunmuita pitääkseen jalat yläkropan mukana. Yläkropalle teen voimatreenijä.
Kiitos "hyvistä" vastauksista :D :haart:

massamamma sanoi:
Jotkut kaverit sanovat, että ei saisi tehdä "vastalihaksia" (esim. haukari ja ojentajat) samassa treenissä, koska se jotenkin haittaisi tulosta. Siis mitä helvettiä? Perätön väite!, vai onko?
On.
Toiseksi, käyn kaksi kertaa viikossa salilla, teen vetävättyöntävätblabla-ohjelmaa ja yhtenä päivänä lenkillä. Haluaisinkin kysyä, että käykö lenkki jalkatreenistä, vai pitäisikö alkaa tekemään salilla kyykkyjä ja sunmuita pitääkseen jalat yläkropan mukana. Yläkropalle teen voimatreenijä.
Kyykkyä ja muuta järkevää jalkareeniä (onkos sitä muuta järkevää jalkareeniä olemassakaan kuin kyykyn ja maastanoston eri variaatiot? :D ) kehiin vaan. Ei piisaa jalkareeniksi lenkkeily. Etsi itsellesi monipuolisempi reeniohjelma vaikkapa täältä pakkotoistolta.

Joissain voimanostajan maksiminostossa voi vatsojen uuvuttaminen etukäteen haitata, muuta en keksi. Sellainen sääntö on jäänyt mieleen että pitäisi treenata ensin isoimmat lihakset ja sitten vasta pienemmät. Itse treenaan 4 krt viikossa ja vatsalihasliikkeet joka toisessa treenissä viimeisenä liikkeenä.

Egee 87 sanoi:
Melko davideja nuo sun kamut. Miten ne voi keksiä ees tuollasta että vatsat heikentäis tuloksi tms.?

treenaisko sanoi:
Joissain voimanostajan maksiminostossa voi vatsojen uuvuttaminen etukäteen haitata, muuta en keksi. Sellainen sääntö on jäänyt mieleen että pitäisi treenata ensin isoimmat lihakset ja sitten vasta pienemmät. Itse treenaan 4 krt viikossa ja vatsalihasliikkeet joka toisessa treenissä viimeisenä liikkeenä.

Hyviä vastauksia täysin väärään kysymykseen. Kyse oli vastalihaksista, ei vatsalihaksista.

edit: ainoastaan Pakkotoistolla, on PAKKO vielä lisätä, että vastalihakset eivät liity myöskään saunomiseen... :jahas:

Alkuperäiseen kysymykseen viitaten: VASTALIHASTEN harjoittamiseen samassa treenissä ei ole mitään estettä. Etenkin vuorosarjoina(hauis-ojentaja-hauis jne.) tehden koet yllättävää helpoutta sarjojen alussa. Etuna myös kokonaisvaltainen pumppi -lisää motivaatiota..

Kehonrakennus-, ja "kunnossapysymis"mielessä vastalihaksien tekeminen on enemmän kuin ok. Hyvä saada kunnon pumppi käsiin ja rinta/selkä-treenissä yläkroppaan.

Voimaa harjoitellessa taas kannattaa keskittyä esimerkiksi työntäviin lihaksiin eri, vetäviin lihaksiin eri, ja jalkoihin eri treenipäivinä. Kaksi vuotta olet jo treenannut eli luultavasti jo tiedät mitä treeniltäsi haluat.
Toki myös suosittelen täysin omiin mielipiteisiini perustuen vaihtelemaan treeniä silloin tällöin. Itse tein muutaman kuukauden jaolla:
rinta/olkapäät
jalat
ojentaja/hauis
selkä

Ja nyt olen parisen kuukautta tehnyt jaolla:
rinta/hauis
selkä/takareidet
olkapäät/ojentajat
etureidet/pohkeet

... ja pientä kehitystä toistaiseksi tapahtuu vieläkin. Uskon että ainakin osittain johtuu juuri ohjelman vaihtelusta.

Olipa hauska sattuma vasta on melkein kuin vatsa, mutta Tomi oli tarkkana. Olisi ollut edes vastakkainen, niin olisi herättänyt huomion. Itse teen esim. ojentajan ja hauiksen. 4 sarjaa ojentajaa, 4 sarjaa habaa, 4 sarjaa ojentajaa (eri liike kuin eka) ja 4 sarjaa habaa(eri liike kuin eka) en ole haittaa huomannut paitsi tulee rumat isot lihakset toisin kuin Pilateksella TV shopissa.

Onhan Vantaan mies vaihtanut nimimerkkinsä, intin jo selitystä ircissä :D .

treenaisko sanoi:
Onhan Vantaan mies vaihtanut nimimerkkinsä, intin jo selitystä ircissä :D .

Joo, oli vaan tää nykyinen nimimerkki niin tuttu eräältä toiselta "palstalta". :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom