HomePNA systeemit ja nopeudet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

Eli tämmösen nyt hommasin, kun muutin. Nopeus on 1M/256. Mutta miten tuo systeemi toimii? Ja millaisiin nopeuksiin sillä voi päästä ja mikä siihen nopeuteen vaikuttaa. Noin 50-60 kb:n latausnopeuksiin tuntuu pääsevän. Onko normaalia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samanlainen iteltänikin löytyy, mutta kyllä sillä tavaraa siirtyy parhaimmillaan n. 100kB/s. Ahistaa vain toi nihkeä nopeus ylöspäin :curs:

Juu täällä kans HomoPNA, ihan vtun pska liittymä, hermot menee... alas tulee parhaillaan just joku 50-60kB/s, ja ylös mahtavat 10. :curs: :curs: :curs:

Kirjoitin ite väärin down on n. 30 ja up jotain 60.

Onko tää systeemi sellainen, että on, kun muut samassa talossa on netissä niin nopeus tippuu reilusti? Vasta toista päivää käytössä.

Onkos tää systeemi teillä muuten toiminut. Eli tuleeko katkoja, kun joku sitä valitti jossain. Itellä VVO:n kämpässä Saunalahden liittymä.

Mulla oli aikoinaan noi, että nopeus tippu jos saman talon asukkaat surffaili samaan aikaan. Oli todella surkea liittymä ja samalla oli portteja suljettu. Eli esim. tiedostojen lähetys vaikka messengerillä ei onnistunut.

Meillä on taloyhtiössä HomePNA, 2 / 512 (mut siis tietty vain yx mega / asunto).

Miinukset:
- Hidastuu sikana, ku ihmiset palaa töistä
- Harvoin tulee nopeammin kuin 60 Kb/s download
- ICQ, Messenger tai mIRC ei anna lähettää tiedostoja, ku portit suljettu

Plussat:
+ Sika halpa.
+ Koska ite surffailen yleensä klo 21 jälkeen, ni saan melkein kaiken kaistan itselleni :D taloyhtiössä ei hirveen montaa muuta nuorukaista.

Mixu sanoi:
Miinukset:
- Hidastuu sikana, ku ihmiset palaa töistä
- Harvoin tulee nopeammin kuin 60 Kb/s download
- ICQ, Messenger tai mIRC ei anna lähettää tiedostoja, ku portit suljettu

Mulla on kanssa HomePna. Mirc toimii välillä miten sattuu, mese lähettää/ottaa vastaan joskus ja joskus ei. Toimii ihan satunnaisesti... Nopeudesta ei ole valittamista.

Hinnan takia mä sen nyt otin ja siksi, että en kesken muuton jaksanut alkaa vielä muita vaihtoehtoja selvittämään.

Halpahan tää on, mutta taitaa olla ihan sama onko meganen vai 256 liittymä. Aika hitaalta vaikuttaa, varsinkin, kun vertaa edelliseen 10/100 liittymään.

Ihan hirveä paska tämä homePNA. Meillä on nyt vissiin kolmisen vuotta ollut kyseisen tyyppinen yhteys.
Alussa meilläkin oli niin, että kaista meni sen mukaan mitä porukkaa oli netissä.
Sitten joku meni valittamaan vaihtelevista nopeuksista, jonka jälkeen kaista jaettiin tasan. Yhden megan yhteys viiden talouden välillä. Ei saatana. :itku:

Ei täällä ainakaan tunnu vaikuttavan onko ilta vai aamu, yhtä hidas koko ajan perklele. Tällä hetkellä latausnopeus alle 20. kai täälläkin on jaettu koko paska tasan.

Edit: Millanenkohan mahtaa tuo maxinetti olla mitä telkkarissa mainostettiin. Ainakaan mitään portteja ei ilmeisesti ole rajoitettu, ja digi-tv:n saisi samaan pakettiin. Hinta tosin oli jo hieman korkeampi.

Sekin arveluttaa, että jos vaihtaa liittymää niin onko se uusi yhtä hidas, mutta vaan kalliimpi.

Mulla oli edellisessä kämpässä n. 4kk ajan meganen HomePNA. Aika hidas ja epäluotettava yhteys mun mielestä. Imi yleensä noin 40-70kb/s ja ulospäin meni hieman vähemmän. Monta kertaa oli linjat poikki ja vika löytyi aina jostain taloyhtiön kytkimistä tms. Ainut hyvä puoli on, että se on edullinen.

Ps. Nyt uudessa kämpässä 12mb adsl2+ ;)

Kokeilin tuota kun taloyhtiöön sellainen tuli marraskuussa. Puoleksi vuodeksi tein silloin diilin, mutta kypsyin tuohon hitauteen melkein välittömästi. Kun olin tottunut 2 megaiseen yhteyteen, niin ei tuolla yhteydellä hermot kestäneet surffailua. Joskus yöaikaan toimi edes jotenkin siedettävästi, mutta iltapäivästä pitkälle iltaan homma oli toivotonta. Halpahan tuo on, mutta ainakaan tässä ei halvalla saa hyvää. Helmikuussa sitten tilasin jo uudelleen 2 Mb yhteyden, vaikka olisi ollut maksettua HomePNA aikaa jäljellä. Tällä tulee jo toimeen, mutta nopeampikin houkuttelisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom