Hoitokeinoa(?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joonaz
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
36
Morps.

Tuli nyt mentyä salille 2vko hiljaiselon jälkeen. Ja taisin sitten jalkapäivänäni tehdä liian suurilla romuilla liikkeitä pohkeille. Treenin jälkeisenä lepopäivänä tuntui mukavasti että "jee, pohkeissa tuntuu että treeni on perille hyvin mennyt".. mutta nyt sitten kun treenistä takana yksi kokonainen lepopäivä niin seuraavan yön jälkeen eli tänä aamuna en meinannut sängystä ylöspäästä ja oikean jalan pohje todellakipeä kävellessä joutuu aristamaan.

Eli millä tavalla paras hoito tälläiseen? itse laittanut jäägeeliä siihen ja ottanut tuossa puolisen tuntia sitten särkylääkkeen, liekkö näistä mitään apua? pitäisikö laittaa side? onko kellään kokemuksia tälläisestä? voiko pohkeeni olla revähtänyt?

Kuinka kauan voi mennä paranemiseen viikko vai päivä? tietysti varmaan aika henkilökohtaista ja näillä antamillani tiedoilla voi olla hankala kenenkään mitään sanoa. vai onko :\

*yleinen potutus päällä*

Mutua: Olisikohan mahdollista, että ne pohkeet/pohje olisi tulehtunut? En nyt tiedä, minkä takia olisi tulehtunut, paitsi jos tosissaan tuli todella paljon liian kovaa treeniä. Eikös tulehdukseen auttanut kylmällä hautuminen (Ihan oikealla kylmällä, geelit voipi unohtaa), ja kuuman välttely, eli ei kait kannattaisi hirveästi saunoa, jos kyseessä on tulehdus.

Kyllä revähdyksen huomaa heti, usko pois.

Voi olla, että parin viikon tauon jälkeen liian kova treeni ilman sisäänajoa pisti hermoston totaalijumiin. Muutamassa päivässä pitäisi parantua ja jos ei niin sitten lekuriin ihmettelemään.

Ei kai se nyt yhden kovan treenin jälkeen tulehdu, kun on taukoakin ollu 2 viikkoa. Itellä oli ihan vastaava juttu, mutta mulla toi kipu oli pohkeiden sijaan reisissä. Eli oli ollu reilu viikko treenitaukoa jaloista ja sitten kun niille veti kovan treenin, ni oli seuraavat 4 päivää jalat niin kipeet, että käveleminen oli yhtä helvettiä. :)

Oli just sama juttu tälläkin viikolla, kun viime viikon pidin totaalitauon salilta. Tein sitte kyykkyä 5 aika kovaa sarjaa ja nyt on jalat vieläki niin kipeet, ettei kyllä mavea pysty tänään tekee.

Eli, kyllä toi ohi menee. Rappuset voi muuten olla aika tuskallisia. :)

Sahaaja sanoi:
Eli, kyllä toi ohi menee. Rappuset voi muuten olla aika tuskallisia. :)

Hmm, rappuset just helpot kun on tommoset "koriste" tuet rappusten sivuil molemmilla puolilla joihin voi ittesä nostaa ja senkun käsillä heiaa ittensä alakertaan ;) mut joo kaippa tää tästä kävely on vaan niin vittumaista ja muutenkin potuttaa kun olis ollut salipäiväkin tänää.. pläh.

Joonaz sanoi:
Hmm, rappuset just helpot kun on tommoset "koriste" tuet rappusten sivuil molemmilla puolilla joihin voi ittesä nostaa ja senkun käsillä heiaa ittensä alakertaan ;) mut joo kaippa tää tästä kävely on vaan niin vittumaista ja muutenkin potuttaa kun olis ollut salipäiväkin tänää.. pläh.

No jos on kaiteet yms. rappusissa, ni sitte onki helpompaa. :) Ja kyllähän salille voi aina mennä, jätä vaan jalat pois.

zahula sanoi:
Kyllä revähdyksen huomaa heti, usko pois.

Voi olla, että parin viikon tauon jälkeen liian kova treeni ilman sisäänajoa pisti hermoston totaalijumiin. Muutamassa päivässä pitäisi parantua ja jos ei niin sitten lekuriin ihmettelemään.

Oliskohan se nyt sitten vaan että totaali jumissa on kun muissakin lihaksissa kuten hauiksessa ja rinnassa tuntuu vieläkin tällä viikol tehty treeni ja nekään ei varmaan koskaan noin kipeät ole olleet.. mutta jos nää pohkeet olis nyt sitten vaan ottanu enemmän osumata vaikka en tehnyt niille kuin treeninä:

Pohkeet seisaalteen telineessä, jalkojen alle koroke pala. tein neljäsarjaa
10, 10, 10, 8 ja raudoilla: 120kg .

EDIT: Sahaaja: tuskin pystyy kävely on yhtä tuskaa joten lepäilen nyt tämänkin päivän.

Parisen vuotta on tullu käytyä salilla ja pariin otteeseen oon meinannu täysin kyrsiintyä tuohon jalkojen treenaamiseen. On tullu pidettyä motivaation puutteessa pari kertaa jopa 2-3 kuukauden tauko jalkatreenistä. Tyhmäähän se on mutta ei oo riittäny kiinnostusta. No luulisi että kolmannen comebäckin jalkatreeniin tehtyäni olisin oppinut jo kantapään kautta että ei saa ekalla kertaa repiä kun tekee niitä jalkoja ja varsinkin pohkeita. Jokaisella kolmella kertaa kun oon aloittanut taas jalkojen treenaamisen muka tosissaan niin ekalla kertaa vaan pohkeetkin täysiä ja liian isoilla painoilla ja tulos on ollut just samanlainen kuin tän keskustelun aloittaneella. Viimeisellä kertaa pohkeiden jumitus tais kestää sellaiset 4-5 päivää ja kävely oli vaikeaa, mutta kyllä se itsestään sitten ohi meni.. ei buranaa eikä muutakaan hoitokeinoa, vaan hampaiden puremista ja puujaloilla kävelyä niin kyllä se ohi meni:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hmm, tänään jo paremman oloinen mutta ei tässä vieläkään kävellä kunnolla toivottavasti huominen toisi jo jonkinlaisen muutoksen koska huomenna on pakko jo päästä salille johan tässä kärsii päänsisäisestäkin kidutuksesta.

Tuttu juttu. Jos kunnon tauon jälkeen runttaa pohkeet tosi kovaa, voi ne tulla niin kipeiksi ettei käveleen pääse. Et varmaan ole venytellyt niitä treenin aikana ja sen jälkeen ollenkaan? Jos et niin tuo pahentaa entisestään. Voihan tietysti olla että se pohje on vähän krampannut yöllä tai jotain, mutta lullis että tohon olisi herännyt.

Itse venyttelisin ja hieroisin sitä pohjetta varovasti, kyllä se siitä 90% todennäköisyydellä parissa päivässä ohi menee.

Jos on semmoinen tulehdustila kuin minulla oli neljän kuukauden treenitauon jälkeen, niin tee kuten minä:

Lopeta pohkeiden treenaaminen, kunnes ne ovat täysin palautuneet. Jos kipeytyvät sarjan aikana treenatessa, lopeta sarja kesken. Anna niiden taas palautua täysin. Ja sitten pikkuhiljaa varovaisesti intensiteettiä lisää ... pian ne on treenattavissa ihan kuten ennenkin.

Venyttely, hieronta, geelit ja Burana varmasti nopeuttavat prosessia.

Timba79 sanoi:
Tuttu juttu. Jos kunnon tauon jälkeen runttaa pohkeet tosi kovaa, voi ne tulla niin kipeiksi ettei käveleen pääse. Et varmaan ole venytellyt niitä treenin aikana ja sen jälkeen ollenkaan? Jos et niin tuo pahentaa entisestään. Voihan tietysti olla että se pohje on vähän krampannut yöllä tai jotain, mutta lullis että tohon olisi herännyt.

Itse venyttelisin ja hieroisin sitä pohjetta varovasti, kyllä se siitä 90% todennäköisyydellä parissa päivässä ohi menee.

Aina tulee venyteltyä kevyesti sarjojen välissä ja koko pohje rääkin jälkeenkin ja myös illalla kaikki treeniin osallistuneet lihat parin-kolmen tunnin jälkeen koko treenistä venyteltyä. En usko että se yöllä olisi mitenkään krampannut koska kerran joskus vuonna nakki ja piirakka niin kävi mutta siihen kyllä heräsin tuolloin..

Konna sanoi:
Jos on semmoinen tulehdustila kuin minulla oli neljän kuukauden treenitauon jälkeen, niin tee kuten minä:

Lopeta pohkeiden treenaaminen, kunnes ne ovat täysin palautuneet. Jos kipeytyvät sarjan aikana treenatessa, lopeta sarja kesken. Anna niiden taas palautua täysin. Ja sitten pikkuhiljaa varovaisesti intensiteettiä lisää ... pian ne on treenattavissa ihan kuten ennenkin.

Venyttely, hieronta, geelit ja Burana varmasti nopeuttavat prosessia.

Kiitokset, täytynee tehdä näin.. olen lisäksi hoitokeinona pitänyt kylmä pakkausta tuossa pohkeen tienoilla painaen ja tuntuisi että ainakin hetkellisesti auttaa. Kiitokset myös muille vinkeistä, eiköhän tää tästä iloksi muutu.

Suositut

Back
Ylös Bottom