Hjälp..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Spidey
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Olen melko tuore salilla kävijä mutta muuten olen urheillut koko
pienen ikäni... Nyt pitäs saaha tietää, että millainen harjoitusohjelma ja lisäravinne sopisivat minulle??
Olen pikajuoksija ja haluaisin myös näyttää sellaiselta eli miten saan selvästi erottuvat lihakset (vatsa, rinta, hauis jne.)!!
Käyn 4krt. viikko salilla, 1krt tunnin lenkki, 1h sählyä ja lajiharjoituksia 3-5h viikossa... Ja kiitti jo nyt vinkeistä..:david:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Sulla on jo melko paljon treeniä viikossa. Joudut valitsemaan pikajuoksun ja saliharrastuksen välillä. Jos harjoittelet ja kisaat urheiluseurassa niin valmentaja osaa säätää sinulle sopivan salitreenin.

Montako lepopäivää teikäläisellä on viikossa?

AUTA onnetonta!!!

Pitäs saaha tietää että millainen harjoitusohjelma ja lisäravinto sopis mulle... Olen käyny salilla vasta pari kk. mutta harrastanut liikuntaa koko pienen ikäni... Olen pikajuoksija ja sellaiselta haluaisin näyttääkin... Mitat on 166cm ja 53kg...
Eli miten saan selvästi erottuvat isot lihakset (ei kuitenkaan mikään kaappi) ..
Onko painoilla tai treenin rankkuudella haittaa kasvulle (kasvan vielä varmaan pari vuotta jos olen tullut sukuuni)??

Ma: harjoitukset joihin menee n.2h
Ti: Salilla
Ke:Harjoitukset + salilla käynti
To:Harjoitukset + salilla käynti ja sähly
Pe: Lepoo!!!
La: Sali ja treeni (illalla örveltään)
Su: lepo

Originally posted by Spidey
La: Sali ja treeni (illalla örveltään)
Tarkottaako toi örveltäminen ryyppäämistä? Jos tarkottaa niin voit samantien jättää salitreenin väliin, koska se on sitte hukkaan heitetty koko treeni jos menet sen päälle ryyppäämään.

Originally posted by yajo
Tarkottaako toi örveltäminen ryyppäämistä? Jos tarkottaa niin voit samantien jättää salitreenin väliin, koska se on sitte hukkaan heitetty koko treeni jos menet sen päälle ryyppäämään.

Jos esim. 14.00 käy salilla ja 21.00 lähtee ottaan olutta, menee treeni hukkaan? Mistä syystä?

Ja mistä syystä?

Nyt pitäs saaha tietää, että millainen harjoitusohjelma ja lisäravinne sopisivat minulle??
Olen pikajuoksija ja haluaisin myös näyttää sellaiselta eli miten saan selvästi erottuvat lihakset (vatsa, rinta, hauis jne.)!!
Käyn 4krt. viikko salilla, 1krt tunnin lenkki, 1h sählyä ja lajiharjoituksia 3-5h viikossa... Ja kiitti jo nyt vinkeistä.

Moi Spidey! Kyselet tuota harjoitusohjelmaa ja lisäravinteita...Ok, sulla on luonnollisesti tuohon tehtävään valmentaja, joka suunnittelee sun treenit, kuten myös sen mitä lisäravinteita käytän, jos käytät. Nuoren urheilijan ravintoasiat ja niiden suunnittelun aloittaminen kuuluu ensisijaisesti urheilijan henkilökohtaiselle valmentajalle, ja tietenkin on hyvä, että urheilijalla itselläänkin on kiinnostusta asiaa kohtaan. Monesti tulee tapauksia, joissa on turha yrittääkkään mitään ravintovalmennusta, kun urheilijaa itseään ei voisi vähempää kiinnostaa se miten kannattaisi syödä, jotta kehitys olisi toivomusten ja tavoitteiden mukaista.

Niitä ylimääräisiä salitreenejä ei kannata ruveta vääntämään, jos valmentajasi ei ole niitä kyseisiä punttitreenejä siihen sinun treeniohjelmaasi kirjoittanut! Hän suunnittelee sinun treenisi, ja jos rupeat ominpäin treenaileen salilla vielä siihen treeniohjelmaan merkittyjen harjoitusten lisäksi, niin tulos ei luultavasti ole toivotun mukaista.

Pikajuoksija treenaa pikajuoksijan tavalla, ei sillä tavoin, kuin kehonrakentaja, jonka päätavoite on kasvattaa lihasta ja tulla mahdollisimman isoksi ja voimakkaaksi. Sinun tavoitteesi on juosta nopeasti, vielä nopeampaa ja joskus toivottavasti kaikkein nopeinta vauhtia. Itseäsi kehittääksesi kohti tavoitteitasi, sinun on harjoiteltava sen mukaisesti, mikä kehittää sinua pikajuoksijana. :thumbs: :)

edit: Ehkä syytä lisätä tähän vielä, että olen itse pikajuoksijoiden sekä hyppääjien valmentaja/jalivalmentaja. Ettet ihmettele sitten tekstin luettuasi, että "mitähän tuokin muka pikajuoksijoista ja pikajuoksijoiden treenauksesta tietää?!"... :)

Re: AUTA onnetonta!!!

Olen pikajuoksija ja sellaiselta haluaisin näyttääkin...

Jos haluat näyttää pikajuoksijalta, niin miksi yrität saada lihasta salilla?

Mutta muuten sait noihin kysymyksiin vastaukset tuossa toisessa ketjussa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Erottuvuutta saa laihduttamalla, olettaen että on jotain mikä voisi erottua.

Re: Re: AUTA onnetonta!!!

Originally posted by KäveleväRuumis
Jos haluat näyttää pikajuoksijalta, niin miksi yrität saada lihasta salilla?

:confused:

Ois kiva tietää miltä pikajuoksija sinun mielestäsi näyttää?

Originally posted by Juhan
Jos esim. 14.00 käy salilla ja 21.00 lähtee ottaan olutta, menee treeni hukkaan? Mistä syystä?
Ja mistä syystä?
Täällä on ollu juttua tosta joskus, niin sieltä tuli luettua tollasta.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=8128&highlight=treeni+alkoholi

Tuolla on juttua lähinnä krapulassa treenaamisesta, mutta bongasin sieltä tällaisen kommentin:

jos on lähdössä ryyppäämään treenipäivän iltana, niin sama jättää koko treeni väliin. Dokatessa palautuminen menee vituiksi ja treeni on lähes turha.

Originally posted by Taisteluahven
Ja mistä syystä?

No ainakin palautuminen on heikompaa. Jos verrataan eri vaihtoehtoja keskenään, niin on varmasti parempi vetää safkaa kunnolla naamaan ja mennä nukkumaan vaikka klo 24, kuin vetää kännit ja mennä nukkumaan klo 4. Itsellä ainakin meinaa tuo ruokapuolikin mennä siltä illalta aika heikoks, kun lähtee:kippis1:

EDIT: FAQ:sta löytyi aiheeseen liittyen thread http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=503

Joo, eihän se palautuminen varmasti ole täydellistä, jos treenin jälkeisenä iltana menee baariin, mutta en kuitenkaan sanoisi treeniä ollenkaan turhaksi. En tietenkään tarkoita, että vodkapullo pitäisi heti palautusjuomaksi vetää :)

Esim. jos käy iltapäivällä salilla, ehtii hyvin syödä ja rentoutua ennen iltaa. Parempihan se kohtuullinen treeni on, kuin ei treeniä ollenkaan. Pääasia vain on, että ei salille mene krapulassa tai humalassa.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Tuolla on juttua lähinnä krapulassa treenaamisesta, mutta bongasin sieltä tällaisen kommentin
Ja sunko mielestä jokaisen postaajan jokainen posti on faktaa epäilemättä, aina ja ilman vastaväitteitä. Se on kato vaan jonku mielipide.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom