GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Hiustuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bree
  • Aloitettu Aloitettu
Mä urheilen joka päivä, ja pesen shampoolla max joka toinen. Ei nää likaselta näytä siltikään.

Niin mutta kaikilla ei olekaan samanlainen tukka ku siulla. Miun on pakko pestä hiukset joka päivä koska ne rasvottuu nopeesti. Ja se rasvasuus näkyy heti koska miun tukka on niin ohut. Että varmaan oiskin hyvä hiuksille jos ei joka päivä pesis mutta eipä juuri huvita kulkea ympäriinsä tukka paskasena...

Sama homma minulla. Parturi aina läksyttää kun sanon peseväni joka päivä. Pyhästi aina lupaan yrittää olla pesemättä. Mutta jos vain johonkin olen menossa, niin pitäähän se tukka pestä. Aina se rasvoittuu ihan kamalaksi jo pelkän yön aikana (illalla pesen). Töissä joudun pitämään joka päivä lakkia päässä vähintään sen kahdeksan tuntia, joten sekään ei auta asiaa. Tukka menee kamalaan kuntoon. Olen myös huomannut, että se pipon käyttö tai sitten vanheneminen yleensä on ohentanut mun tukkaa kovasti. Tähän kun lisää liikunnan, niin homma on selvä. Joka päivä täytyy pestä.

en mä mun tukassa oo huomannut mitään pahaa vaikka sen pitkälti joka päivä pesenkin. luulen et sellanen jumalaton hiustenlaittaminen koko ajan olis suurempi paha. eiköhän se oo se oma päänahka mikä eniten vaikuttaa, ja shampoon vahvuuskin aika olennainen. tuskin jollain tappovahvalla kannattaa joka päivä pestä, mut jos on jotain hellävaraista niin en oo ainakaan huomannut et tekis mitenkään kurjemmaks hiusten kuntoa.

Niin mutta kaikilla ei olekaan samanlainen tukka ku siulla. Miun on pakko pestä hiukset joka päivä koska ne rasvottuu nopeesti. Ja se rasvasuus näkyy heti koska miun tukka on niin ohut. Että varmaan oiskin hyvä hiuksille jos ei joka päivä pesis mutta eipä juuri huvita kulkea ympäriinsä tukka paskasena...

Olen käsittänyt, että nimenomaan tukan jatkuva shampoopesu saa tukan rasvoittumaan enemmän.
Noh, omatpa on päänne, ei minua kiinnosta mitä teette niillä, kunhan toin esille pointin.

Jos päivittäinen hiustenpesu ei esim. ärsytä päänahkaa, niin ei kai siitä ole mitään haittaa, vaikka hiuksia peseekin useammin. Mun on ainakin pakko pestä hiukset joka päivä, sillä aamuisin laitan tukkaan muotoilutuotteita, jotta tukka pysyy suht asiallisen näköisenä töissä ja töitten jälkeen hikoilen salilla/jumpissa kuin pieni porsas ja illalla laahustan hikitukalla ja pipo silmillä kotiin :D Jäis jotenkin likainen olo, jos en pesis tukkaa suihkussa hikisten treenien jälkeen.. Mutta jokainen tavallaan :)

En ole ihan vakuuttunut jokapäiväisestä hiusten shampoopesemisen kannattavuudesta.

Mä oon tehnyt seuraavia huomiota omista hiuksistani:
-ohentamattomana mun hiukset rasvoittuu niin, että ne tarttis pestä joka päivä. Aina en jaksa ja sit kaduttaa...
-hiukset kestää päivittäisen pesun ihan kevyesti.
-sen sijaan jatkuva hiusten föönaaminen + lakkaaminen alkaa tuhota latvoja, jos leikkausväli on paljon yli pari kuukautta.

Tulos: pitkät ohentamattomat hiukset --> päivittäinen pesu aamuisin. Lyhyet, ohennetut hiukset --> joka toinen päivä riittää. Ohentamaton polkka --> vaatisi päivittäisen pesun. Helpoin tapa pitää hiukset hyvässä kunnossa on siis pitää ne riittävän lyhyinä+ohennus ja pestä aamuisin.

Jos päivittäinen hiustenpesu ei esim. ärsytä päänahkaa, niin ei kai siitä ole mitään haittaa, vaikka hiuksia peseekin useammin. Mun on ainakin pakko pestä hiukset joka päivä, sillä aamuisin laitan tukkaan muotoilutuotteita, jotta tukka pysyy suht asiallisen näköisenä töissä ja töitten jälkeen hikoilen salilla/jumpissa kuin pieni porsas ja illalla laahustan hikitukalla ja pipo silmillä kotiin :D Jäis jotenkin likainen olo, jos en pesis tukkaa suihkussa hikisten treenien jälkeen.. Mutta jokainen tavallaan :)

Sama juttu mullakin. Lisäksi kun käytän runsaahkosti lakkaa yms. mömmöjä, niin aamukampaukset on välillä aika mielenkiintoisen näköisiä :D Hiukset on pakko kastella aamulla joka tapauksessa että ne saa kuriin. Ponnaritukka käyttäytyy ihan eri tavalla kuin lyhyempi.

Asiasta kukkaruukkuun.. käytättekö säännöllisesti syväpuhdistavia shampoita? Onko selkeä ero perusshampooseen?

Miun on pakko pestä hiukset joka päivä koska ne rasvottuu nopeesti. Ja se rasvasuus näkyy heti koska miun tukka on niin ohut. Että varmaan oiskin hyvä hiuksille jos ei joka päivä pesis mutta eipä juuri huvita kulkea ympäriinsä tukka paskasena...

Mulla on tosi, tosi ohuet hiukset, mutta pesen ne vain 2-3x viikossa. hiukset rasvottuu mitä enemmän niitä pesee...tavotteena ois pestä hiukset vaan kerran viikossa, mutta ei millään pysty oleen niin kauan rasvalettinä.
niin ja kertokaa ihmeessä hyviä alkoholittomia ja muutenkin mahdollisimman hiuksille ja päänahalle ystävällisiä tuotteita.
onko olemassa alkoholitonta hiuslakkaa(tuskin...kun alcohol denat lukee aina ekana)? tai jotain alkoholitonta lakan korvaavaa tuotetta?

Asiasta kukkaruukkuun.. käytättekö säännöllisesti syväpuhdistavia shampoita? Onko selkeä ero perusshampooseen?

Itse olen käyttänyt HairStorelta syväpuhdistavaa shampoota kerran kuukaudessa. Lyhyemmällä tukalla tuli käytettyä enemmän lakkaa ja selvästi lakan jäämät lähti pois.

Mulla myös todella ohut tukka, joten kaikin keinoin yritän suojella sitä. Pesu shampoolla 2-3krt/viikko, yritän välttää turhaa lakkaamista, annan kuivua itsestään, käytän tosi paljon hoitoainetta ja n. kerran kuussa huisnaamiota. Avonin tuotteissa on tosi hyvä latvasuoja/öljy 4,90€ tai tarjouksessa alle.

Katsoiko kukaan YLEltä Projektina keho-sarjaa, jossa käsiteltiin hiuksia? Hiustutkimuksessa tuli esiin kiteltyvä tali, joka oli osa syy hiusten putoamiselle ja ohuille hiuksille. Normaalisti talin tulisi olla juoksevaa. Hoitona oli hiusten kapillaarihoito. Onko kellään tietoa saako tällaista kapillaarihoitoa esim. apteekista? Tuli vain mieleen, että jos itselläni olisi sama ominaisuus kun nämä hiukset ovat niin onnettomat. Toisaalta, jos kerta kiteytyvän talin omaa, sitähän saisi olla hoitamassa jatkuvasti...

Tali suojaa hiuspohjaa bakteereilta ja on totta, että liiallinen shampoopesu usein kiihdyttää talintuotantoa hiuspohjassa, tämä on kehon tapa yrittää saada pidettyä "suojakerros" hiuspohjassa. Itse pesen hiukseni yleensä päivittäin, mutta menee kyllä joka toinenkin päivä -pesulla. Shampoopesu kuluttaa kuitenkin vähemmän hiuksia ja päänahkaa kuin mekaaninen rasitus esim. föönaaminen, harjaaminen. Tosin voimakas pH:set shampoot tietysti kuluttavat hiuspohjaakin.

Hiki lähtee pelkällä vedellä, eli periaatteessa urheilemisen jälkeen hien voi pestä hiuspohjasta vedellä ilman shampoota, mutta vesi (varsinkin lämmin) kiihdyttää myös talintuotantoa ja kyllähän sen tietää, että hiukset eivät ole ilmavat samalla tavalla kuin shampoopesun jälkeen.

Syväpuhdistavaa shampoota voi käyttää jopa kerran viikossa, mikäli käyttää paljon muotoilutuotteita tai kaupan shampoita, joissa usein käytetään "halvempia" silikonilaatuja, jotka saattavat kerääntyä hiukseen ja hiuspohjaan. Itse en ole pessyt syväpuhdistavalla ainakaan pariin vuoteen (suutarin lapsella ei kenkiä... :) ) Sekin on tietenkin yksilöllistä, syväpuhdistavat ovat kuitenkin voimakkaampia shampoita, ettei niitä liian usein kannata käyttää.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Katsoiko kukaan YLEltä Projektina keho-sarjaa, jossa käsiteltiin hiuksia? Hiustutkimuksessa tuli esiin kiteltyvä tali, joka oli osa syy hiusten putoamiselle ja ohuille hiuksille. Normaalisti talin tulisi olla juoksevaa. Hoitona oli hiusten kapillaarihoito. Onko kellään tietoa saako tällaista kapillaarihoitoa esim. apteekista? Tuli vain mieleen, että jos itselläni olisi sama ominaisuus kun nämä hiukset ovat niin onnettomat. Toisaalta, jos kerta kiteytyvän talin omaa, sitähän saisi olla hoitamassa jatkuvasti...

Mä katoin ja olen kyllä vähän sitä mieltä niiden juttujen perusteella mitä olen kuullut tosta hiusakatemian hiustutkimuksesta, että taitaa olla huijausta koko juttu...kuulemma kaikkille tulee diaknoosiksi talipunnkki(koska kaikilla on talipunkkeja) ja maitojuurta yms. ja sitten määrätään kalliita hoitoja jopa tuhansien eurojen edestä :eek:.
ihmiset kun niin epätoivoisesti haluaisivat hienot hiukset keinolla millä hyvänsä. toisaalta tuntuu pahalta edes ajatella ettei itse voisi koskaan enää saada pitkiä hiuksia...tai hyvä jos saa loput pitää päässään :(

En hlökohtaisesti usko hetkeäkään tuohon talipunkkijuttuun. Mieheni myös kokeillut vuosia aikaisemmin tuota hiusakatemian hoitoa hiustenlähtöön, kaikkia siihen liittyviä sisäisesti syötäviä purnukoita yms hoitoja, ilman apua. Ainoa hoitokeino hiustenlähtöön hänellä on ollut apteekin Recrea tai Rogaine, eli minoxidil. hiuspohjaan annosteltuna.

Mä voisin suositella päivittäiseen hiustenpesuun Elokuu-tuotesarjan koivushampoota. Se on tarkoitettu kuiville ja rasittuineille hiuksille ja sitä saa luontaistuotekaupoista. Ei sisällä mitään sulfaatteja tms. hiuksia rasittavia aineita. Koostumukseltaan sellaista kirkasta, geelin näköistä. Ei sillä varmaan kauheen likaisia hiuksia puhtaaks saa, mutta nimenomaan hyvä päivittäiseen käyttöön. Tukka tykkää!

Asiasta kymmenenteen, tietääkö joku mistä sais semmoset minikokoiset suoristinraudat? Kaveri oli ostanu hesasta joltain kampaajalta, mutta saisko niitä tilata esim. netistä ja paljonko maksaa? Pikaguuglauksella en löytäny netistä mittään. :) Ne raudat on semmoset tooooosi pienet ja aattelin että ne olis mun lyhyelle ja hentoiselle hiukselle passelit. Ehkä. Help!

Itselläni on pitkä tukka, melkein ristiselkään. En juurikaan käytä muotoilutuotteita, hiuslakkaa ehkä kerran pari kuukaudessa. Föönistäkään ei juurikaan tarvitse kärsiä.
Vuosia menin ihan vain markettikamalla, elvitalin pinkkiä pitkille hiuksille ja sillä hyvä.

Nyt ostin kuitenkin lookfantastic.comilta Paul michellin 500 ml awapuhi shampoon ja instant moisture hoitiksen 250 ml, yhteensä n. 25 e ja olen tykännyt todella paljon :) Tukkakin tykkää kun tuntuu olevan paljon helpommin selvitettävä kuin aiemmin.

Niin ja pesen kyllä päivittäin minäkin. Sen verran tulee hikijumppaa/treeniä etten voisi olla pesemättä.

Olen käsittänyt, että nimenomaan tukan jatkuva shampoopesu saa tukan rasvoittumaan enemmän.

Todettu ja koettu. Ennen urheiluinnostusta riitti kun pesi joka toinen päivä mut nyt on jo melkein pakko pestä päivittäin. Tosin riippuuhan se shampoosta millä pesee, kaiketi kevyesti pesevillä voi huoletta pestä päivittäin.

Markettikamoilla mennään. Tämä uudehko Got2be tuotesarja on aika lemppari tällä hetkellä.

Eipä kyllä bonacuren silvershampoo tuottanut yhtään mitään tulosta. Sanoisin, että se lorealikin oli tehokkaampi :( Ehkä mun hiukset on vaa nii itsepäiset, että tarvii järeämmät aineet.. Violet blonde sävy kyllä tehosi, suosittelen!

Oon muuttanut nyt tuota hiustenpesurutiinia sen verran, etten ihan joka päivä ole pessyt. Tuloksena hiukset tuntuu tosiaan paljon paksummilta, vahvemmilta ja terveemmiltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom