SUPERCARB 1kg -40%

Hiustenpidennys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus tästä aiheesta oli täällä puhetta, joten kerronpa oman kokemukseni.

Laitoin kuitupidennyksen (tai tuuhennuksen, mulla on pitkät hiukset) Kalevankadun Spacessa, Ari teki. Pidennyksestä tuli IHANA! Näytti ihan aidolta hiukselta, mutta on huomattavasti kiiltävämpi. Hoito oli helppoa; normaali pesu, hoitoainetta vain latvoihin ja kuivaus. Pidennys laitettiin sinetteinä, joten lopputulos on täysin luonnollinen. Hiusten laittaminen oli todella helppoa, koska tukka on niin paksu, ettei todellakaan tarvitse tupeerata ja föönailla yms. Pidennys kesti 2kk ja menen laittamaan varmaan ens kuussa uudelleen. Suosittelen!

Hassua oli myös se, että kun nyt itse tietää, mistä pidennyksen tunnistaa, niin ne loppujen lopuksi ovat todella yleisiä. Lähes aina (varsinkin ulkomailla), kun olen törmännyt "tukkajumaliin", niin jossain vaiheessa paljastuu totuus... :D Paras lopputulos tulee, jos tekee ns. tuuhennoksen, eli omien hiusten pituisen lisän.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mulla on ollut joskus simply natural -pidennys (= aitoa remy-hiusta). Kesti säännöllisellä huollolla ja oikealla hoidolla (joka sekin oli hyvin helppoa ja yksinkertaista) yli puoli vuotta. Hiuksia pystyy tällöin myös värjäämään (kampaajan tekemänä ehdottomasti), tekemään kampauksia jne. Suosittelen ehdottomasti pidennystä/tuuhennusta harkitseville.

Pidennysten hinnat vaihtelevat aika paljon paikasta riippuen. Oma kampaajani veloitti vain sinettinippujen hinnat (á 50 Euroopan rahaa), jolloin pidennyksen hinnaksi tuli kaikkiaan ~300 euroa.

Itselläni on kokemusta aitohiuspidennyksistä. Ovat hintavampia kuin kuitupidennykset, mutta esim. Great Lengts sinettipidennys kestää hyvin hoidettuna jopa 6-7 kk. SUOSITTELEN! Ompelutekniikalla tehtävä aitohiuspidennys on huomattavasti työläämpi hoitaa, kuin sinettipidennys eikä minulla kestänyt hyvännäköisenä kuin 4 kk. Irrottaminenkin oli aikaavievää ja hermojaraastavaa.

Mä oon hiustenpidennys friikki :D

Mulla on ollut neljä kertaa erilaiset hiustenpidennykset. Kerran letit, 2 kertaa nuudelit ja kerran aito hiustenpidennys. Ehdottomasti näistä paras oli aito pidennys, jonka jälkeen en voisi kuvitellakaan laittavani kuitujatketta. Aitoa voi kuitenkin värjätä ja käherrellä mielensä mukaan.

Kallis "harrastushan" tämä on...mitä nyt äkkiseltään voisin laskea laittaneeni tähän humpuukkiin rahaa viimeisen neljän vuoden aikana n. 1500€. :hyper:
...huh, mutta haaveilen jo uudesta tukasta :haart:

Spacessa maksoin pidennyksestä+väristä+hoitoaineesta n. 400 euroa... Kuitupidennystäkin voi värjätä ja värjäsinkin hiukset kahdesti pidennyksen aikana. Mä pidän enemmän kuituhiuksista, koska ne ovat kiiltävämmät ja "luonnottomammat" (ei ole yhtään katkeilleita tai hapsottavia mukana). Toisaalta mun omat hiukset ovat niin sileät ja suorat, että kuitu näytti mun omaan hiuslaatuuni sopivammalta. Aitohiukset ovat yleensä jostain Aasiasta, joten ne poikkeavat huomattavasti ainakin mun omasta hiuslaadusta. Itekin kyllä epäilin, että kuituhiuksista olisi tullut nukkemainen ja eloton, mutta päin vastoin, olin todella tyytyväinen. Voin laittaa kuvan uudesta kuontalostani joskus ens kuussa, kun pääsen kampaajalle. ;)

Pidennyksissä/tuuhennuksissa on vain se huono puoli, että kun sen ottaa pois, niin omat hiukset näyttävät ihan onnettomilta ja tulee todella luihu olo... :D

Olen väkertänyt itse kaikkea leteistä rastoihin ja avopidennyksiin. Kiva harrastus mutta mukavuudenhalu vei lopulta voiton, ei ole helmeä raahata kauheaa reuhkaa salilla ja suihkussa. Tavalliselle pidennykselle tai tuuhennokselle ei ole tarvetta, nuo ovat siis aina olleet asettta massiivisempia luomuksia.

Minulla on ollut kerran Greath Lenghtsin aitohius - maahantuojan kampaamossa laitettu. Pidin sitä reilun 6 kk ja pois otettaessa kampaaja kehui hyvää kuntoa (ei takkuja) - että olisi voinut hyvin pitää vielä vaikka pari kuukautta. Pitkät tummat intiaanihiukset oli kyllä makeet... hotsittais laitattaa uudemman kerran.

Maahantuojan kampaamoa voin suositella - mimmit on ammattitaitosia ja niillä ei kauaa nokka tuhise hiusten laitossa ja poisotossa. Hiusten laitto tais kestää 3-4 tuntia ja poisotto vajaan 2 h. Monet ovat kertoneet poisottamisen kestäneen joissain kampaamoissa jopa 6-8 h ja maksaneen sen vuoksi pitkän pennin (tuntilaskutus tms.). Nopeus on valttia (kunhan se ei mene laadun kustannuksella). Paljon tehneistä kampaajista on tässäkin etua!

Kesää vasten pidennykset on vaan hieman ikävät kun ne sinetit painaa prätkäkypärän alla - pitkää matkaa on tuskallista ajaa. Pitäisi hommata isompi potta hiustenpidennyksen ajaksi...

Pakko pistää yksi varoituksen sana tänne mun kokemuksista. On ollu reippaasti yli vuoden hiustentuuhennos/pidennös omassa perisuomalaisen ohuessa tukassa. Upeat olivat, mutta kyllästyin siihen kun ei voinut harjata ja muutenkin kuivuivat huomattavasti omaa tukkaa hitaammin. Nyt oon kaikki poistanu ja yllätys oli karmea kun tajusin niiden repineen oman tukkani aivan kaameaksi. :( olivat vieneet mukanaan mun hiuksia ja nyt on pää täynnä katkenneita hiustupsuja ja tukka on ohuempi kuin koskaan. Harmittaa, mutta eiköhän tää tästä ajan kanssa vähän paksune.

Ainakaan mulla oman pehkon ei käynyt kuinkaan kun sinetit otettiin irti; vaan oli yhtä paksu ja itsepäinen kuin aina ennekin.

Voihan olla, että osa tosta ohenemisesta ja katkeilemisesta johtuu myös siitä, että yksinkertaisesti tottuu paksuihin, tukeviin ja luonnottoman täydellisiin hiuksiin. Vuosi on kuitenkin aika pitkä aika... Kieltämättä jo parin kuukauden jälkeen munkin hiukset tuntuivat todella onnettomilta, kun pidennys otettiin pois, kun oli jo tottunut paksuihin ja tasaisiin hiuksiin. Silti tosi ikävää, jos pidennys on repinyt omia hiuksia. :(

melina sanoi:
Pakko pistää yksi varoituksen sana tänne mun kokemuksista. On ollu reippaasti yli vuoden hiustentuuhennos/pidennös omassa perisuomalaisen ohuessa tukassa. Upeat olivat, mutta kyllästyin siihen kun ei voinut harjata ja muutenkin kuivuivat huomattavasti omaa tukkaa hitaammin. Nyt oon kaikki poistanu ja yllätys oli karmea kun tajusin niiden repineen oman tukkani aivan kaameaksi. :( olivat vieneet mukanaan mun hiuksia ja nyt on pää täynnä katkenneita hiustupsuja ja tukka on ohuempi kuin koskaan. Harmittaa, mutta eiköhän tää tästä ajan kanssa vähän paksune.

Mulla kävi just näin :curs: Onneks tosta rupee oleen aikaa jo kolmisen vuotta niin tukka on kyllä toipunu.

Ironbutt: käytin viime kesänä kahta eri kypärää kun alkukesänä oli letit ja ei tosiaan pää mahtunu omaan kypärään...

Etsin tän vanhan ketjun esille, vaikka eka ajattelin laittavani tämän hiuksia koskevan kysymykseni tuohon "hiukset kuntoon"-threadiin. No, off-topicia välttääkseni tein kuitenkin näin. :D

Olisin kiinnostunut ottamaan hiuksiini "tuuhennoksia", tai siis lähinnä omasta väristä poikkeavia raitoja näillä lisukehiuksilla. Itsellä on pitkät ja paksut hiukset, mitenkään tuuheuden takia en siis näitä tarvitse. Haluaisin lähinnä jotain uutta hiuksiin, eloa! :) Mulla on monesti ollut kuparin värisiä raitoja omassa hiuksessa, sellaisia vähän havittelisin nytkin. Haluaisin kuitenkin antaa omien hiusten vähän levätä, joten olisko lisukkeet parempi vaihtoehto? Kertokaa te joilla on kokemusta, mikä materiaali olis hyvä? Aito hius, joku kuitu vai mitä niitä nyt on. Olen ensikertalainen näissä jutuissa, joten kaikki tieto on tervetullutta. Kuinka laitto ja pois ottaminen, kärsiikö omat hiukset? Tarkoitus kun ei kuitenkaan ole laitattaa näitä "lisätupsuja" hirmuisen paljon, ei aivan koko päähän.

Fitnesspimu ja muut "hiustenpidennysgurut" vastailkaa. Tänks! :)

MerZi sanoi:
olisko lisukkeet parempi vaihtoehto?

Suosittelisin sinulle tuuhennosta, extra raitoja. Olen kuitenkin nähnyt sinun paksun tukkasi pari kertaa livenä, joten voit olla varma, että oikea hiustenpidennys voisi olla liikaa sinulle. Hiukset voisivat olla jo luonnottoman paksut ja tuuheat.

MerZi sanoi:
Kertokaa te joilla on kokemusta, mikä materiaali olis hyvä? Aito hius, joku kuitu vai mitä niitä nyt on.

Aito hius on aina aito hius eli ehdottomasti luonnollisempi valinta. Aitoa pidennystä voit värjätä ja kihartaa aivan kuten omia hiuksiasikin. Aito on vähän kalliimpaa, mutta ehdottomasti hintansa väärti.

Laitan sulle tämän päivän aikana tekstarilla yhden todella hyvän hiustenpidennysten tekijän yhteystiedot. Minun suosittelun kautta pari tuttavaani meni samaan paikkaan laittamaan jatkeet ja ovat olleet todella tyytyväisiä!

melina sanoi:
Hei Melina!

Minulla itselläni on erittäin tyypillinen suomalainen hiuslaatu, täysin väritön hiirenharmaa ja silkkisen ohut. Olen itse käyttänyt hiuspidennyksiä reilu 3 v eli olen täysin koukussa tähän hömpötykseen. Ensimmäinen kampaaja, jolla kävin laitattamassa hiuspidennyksen osoittautui alkuhuuman jälkeen fiaskoksi. Kampaajalla ei liiemmin ollut kiinnostusta eikä ammattitaitoa pidennysten käsittelyyn. Ainoastaan halu rahastaa asiakkaitaan. Minulla oli sama pidennys vuoden, mikä pilasi omat hiukseni täysin. Päässäni oli kolikon kokoisia kaljuja aukkoja, jotka johtuivat ainoastaan siitä, että hento hiuslaatuni ei kestä kaikissa paikoissa kokonaista norm. kokoista hiussinettiä. Hiukseni kärsivät myös, kun osioden irrotessa lisättiin vain uusia osioita pudonneitten tilalle. Kysyin mistä tämä johtuu ja onko tämä norm. jolloin kampaajani kertoi vain, että olin huonosti hoitanut, kun osiot olivat tippuneet tai takussa. Kun hinnat alkoivat nousta kerta kerran jälkeen, vaihdoin kampaajaa maahantuonti yritykseen. Kerran maksoin jopa hiusten taksi kuljetukset maahantuojalta kun kampaaja unohti noutaa ne. :curs:

Mentyäni nykyiselle vakio kampaajalleni minulle selvisi totuus, että minua oli rahastettu oikein kunnolla esim. osioiden hinnan nousun osalta, osioiden hinnat eivät olleet nousseet vuoteen ja pidennystä on pidetty liian kauan päässäni niin ettei sitä oltu vaihdettu kokonaan uusiin osioihin, jolloin sinetit ovat lähellä hiusjuurta. Normaali vaihtoväli on noin 5kk.

Hiuspidennys vaatii paljon hoitoa eli harjausta ja varsinkin ohuessa tukassa paljon harjausta ja taas harjausta sekä sinettien selvittelyä "erottelua reipäisyllä". Pesun jälkeen takkuuntumista ehkäisee hyvin suoraksi föönaus harjan kanssa(ensin kuivataan latvat ilman harjausta ettei hius veny), jotta päästä ei tule yhtä takkua. Syy epäonnistuneeseen pidennykseen voi olla huono ohjeistus pidennyksen hoitoon.

Käyn tällä hetkellä hiuspidennysten maahantuojalla Salon Friset/Minna Makkonen, joka on saanut tukkani kuntoon ensimmäisen vuoden "tupsut jäi käteen" kokeilun jälkeen SUOSITTELEN

Minäkin suosittelen Salon Frisettiä! Pelkkää hyvää sanottavaa.

Otin hiusten pidennyksen pari vuotta sitten, pidin sitä tasan 6 kk (suositus oli 3-6 kk) ja pois otettaessa kampaaja sanoi, että olisi ihan hyvin voinut pitää sitä vielä pidempäänkin kun oli tukka niin hyvässä kunnossa + takkuja ei lainkaan.

Sain Frisetistä hiukset laitettaessa kattavat hoito-ohjeet + käytin myös heidän suosittelemiaan hiustenhoito-aineita (shampoo, hoitoaine ja anti snap -hiushuuhde).

Hiusten laitto kesti Frisetissä vajaan 3 tuntia ja poisotto 2 tuntia. Normaalistihan hiustenpidennyksistä sanotaan että laitto kestää n. 6 tuntia ja poisotto jopa kauemmin.
Tämä Frisetin "vauhdikkuus" johtuu ihan pelkästään kampaajien ammattitaidosta: heidän kampaajat tekevät hiustenpidennyksiä useita per päivä (ovat erikoistuneet niihin), joten heillä ei mene aikaa sähläykseen. Näppärät sormet ja ammattitaitoinen "silmä" saavat aikaan upean lopputuloksen.

Mun oma vakkarikampaajani on myös tehnyt paljon pidennyksiä ja harrastaa niitä myös itsekin. Joka kerta hänellä on "uusi tukka", kun menen asioimaan. Hänellä on siis paljon henk. koht kokemusta jatkeista! Hän on kokeillut useaan eri kertaan erilaiset pidennys vaihtoehdot läpi ja hän henk.koht suositteli minulle ompelutekniikkaa. Tämä siis tarkoittaa sitä, että hiuksiin letitetään moneen tasoon (vaakasuoraan) useita ranskanlettejä ja niihin sitten ommellaan erikoislangalla ja neulalla pidennykset kiinni.

Pidennys on helppo irrottaa korjauksen/pois oton yhteydessä helposti, sillä ei tarvitse muuta kuin napsia langat poikki ja irrottaa jatkeet. Korjauksessa sitten taas tehdään letit uudestaan ja ommellaan jatkeet harjauksen jälkeen takaisin kiinni. Minunkaan kampaajalla ei kauaa nokka tuhise korjauksen yhteydessä. Valmista tulee parissa kolmessa tunnissa. Jatkeen pois ottaminen on jopa niin helppoa, että miehenikin suoriutui siitä hienosti :D Tuumasi vaan, että kaikkea sitä joutuu tekemään!

Minä en ainakaan huomannut hiusteni kärsivän yhtään pidennyksistä. Minun mielestäni tuo liimaustekniikka kuullostaakin hieman omituiselta, kun kyseessä on kuitenkin ihmisen hiukset! Hyvin usein myös sinetit näkyvät omien hiusten alta, minusta se ei ole kovin tyylikästä. Ompelujatkeessa ei tarvitse miettiä, että näkyykö pienen pienet letit ja musta lanka hiuksistani! Tietty blondeille varmastikin laitetaan vaalealla langalla, joten kaikille löytyy sopiva.

Olipas mainospuhe... :lol2:

p.s en ole kampaaja ;)

Oon seurannut erittäin suurella mielenkiinnolla tätä threadia, sillä itselläki siintää suunnitelmissa pidennys. Ja siitä tulee sitten pitkä ja tuuhea. Aion meinaan toteuttaa yhden "pikku tytön unelmistani" piiiitkistä (vähintään keskiselkään, ehkä jopa perseen yli) ja ennenkaikkea paksuista hiuksista. Oma hiustyyppini on samaaluokkaa kuin Velhon siis silkinohut, joten vaikka kärsivällisyyteni riittäisikin kasvattamaan niin liian pitkinä hiukseni näyttäisivät vain naurettavalta kun ovat niin ohuet.

Mutta kun hiustenpidennykset on keksitty, ja ovat kehittyneet (ilmeisesti) näinkin huimasti, että saadaan luonnollisen näköinen tulos ni on mahdollista toteuttaa unelmaa vaikka omat hiukset eivät siihen olekaan otelliset. Nyt sitten vaan rahaa säästämään (siitä miinus puoli tälle touhulle - että on kallista, vaikkain varmasti rahasumman arvoista), ja sitten toteuttamaan kun se aika koittaa ;).

Sitten oliskin koettu koko hiusala ihan lyhkäsistä (okei, ei niin lyhkäsistä kun Niinalla :hyper: ), aina iihan pitkään. Mitään en kadu, ja toivottavasti en tota pidennysjuttuakana joudu katumaan. Menee vähän offtopiciks mutta pakko sanoa että mä tykkään leikitellä hiuksilla, ja onneks se on uudistuva "luonnonvara", joten hiuksilla uskaltaa kokeilla kaikkea ja uutta jännittävää. Yks syy minkä takia lyhennys mielessä vasta tässä vaiheessa, nyt olen sitten kokeillut monenlaista lyhyttä hiusta, sitten kun on pidennys ei luultavasti ole sitä houkutusta enää että "miltäköhän näyttäisin lyhkäsillä hiuksilla", kun se on jo käynyt läpi niin vai hyvillä mielillä nauttia pitkästä ja tuuheasta pehkosta.

-feikkiedit-
lisää kokemuksia vaan tänne, itsekin lupailen kertomaan sitten kun sen aika koittaa (ei nyt ihan heti, koska olen tällä hetkellä harvinaisen peaa opiskelija :D)

Meikä taitaa kanssa ottaa tässä keväällä pidennyksen ompelutekniikalla. Kävi tukkakatastrooffi ja se oli pakko kyniä lyhyeksi. Nyt sitten kasvattelemaan pidennyksen saattelemana. Kuinka lyhyisiin hiuksiin teillä on pidennyksiä laitettu?
Kokemuksia kehiin!!

miituliina sanoi:
Meikä taitaa kanssa ottaa tässä keväällä pidennyksen ompelutekniikalla. Kävi tukkakatastrooffi ja se oli pakko kyniä lyhyeksi. Nyt sitten kasvattelemaan pidennyksen saattelemana. Kuinka lyhyisiin hiuksiin teillä on pidennyksiä laitettu?
Kokemuksia kehiin!!

Mulla oli aikoinaan lyhyt "pörrötukka" kun otin hiustenpidennöksen, ja hyvin onnistui siihen arviolta 10cm olleeseen pituuteen. Liimasineteillä laitettiin, letitystekniikkaan luultavasti vaaditaan hieman enempi pituutta...?

Back
Ylös Bottom