Hiuskatastrofit

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Siskon kaveri kävi joskus parturissa ja lopputulos oli violetti, vaikka piti olla jotain ihan muuta. Tyttö vaati uuden värjäyksen, että tulos olis edes normaali ja parturi laskutti kahdesta värjäyskerrasta. Loppujen lopuks "tappelun" jälkeen riitti, että maksoi vain yhdestä.

Miten tollasessa tilanteessa oikeesti kuuluu tehdä? Jos parturi selkeästi mokaa niin ei kai asiakas joudu siitä mokasta erikseen maksamaan??? Eli tuossa tapauksessa ylimääräisestä pieleen menneestä värjäyksestä.

ei asiakkaan kuulu maksaa kampaajan mokasta.jos tuli sellainen kuin ei sovittu eikä asiakas tyytyväinen,niin ilmaiseksi uusi väri.sitä pitää saada mitä tilaa

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eipä mitään ihan hirveitä katastrofeja ole sattunut, mutta muutama vuosi sitten olin parturissa ja tarkoitus oli laittaa vaaleita raitoja.

Kaikki meni muuten ihan ok, mutta kampaaja unohti mut sellaseen lämpöpuhallusjuttuun, jossa väri kai vaikuttaa paremmin lämmön takia. No, sitten jossain vaiheessa aloin tuntemaan omituista kihelmöintiä ja polttelua joten sanoin että nyt taitaa olla hiukan kuumalla tämä vehje..parturihan kauhistui sitten kun tajus, että olin istunut siinä vaikka kuinka kauan ja tuli ottamaan tötsän pois. Savuhan sieltä nousi ja tukka oli sen raitakäsittelyn jälkeen entinen.

Tukkaa irtosi vaikka kuinka paljon ja on siitä asti kasvanut ohimon sivuilta (joka paloi pahiten) omituisen takkuuntuvaa tukkaa. Mistähän tämä voi johtua? Vaurioituiko iho jotenkin?
Kuitenkin, sain hyvitykseksi yhden kerran tehohoidon, jonka sitten käytinkin ja parturi virkkoi siihen ettei ole kenenkään tukan nähnyt imevän näin paljon hoitoaineita...:(

Toinen katastrofin tyyppinen seurasi kuitulettien poistossa, jossa tukkaa irtosi päästä semmoinen valehtelematta puolet. Oli takkuuntunut niin pahasti tyvestä että jouduttiin repimään irti, vaikka letit ei olleet mulla kuin 2,5 kuukautta. Sen jälkeen en ole lettejä laittanut, enkä laita, vaikka hienothan ne oli silloin kun se oli muotia.:D

Muistan elävästi yhden kampaamokäynnin joka oli kyllä todellinen katastrofi. Mulla oli silloin vielä pidemmät (ja paksummat) hiukset kuin nyt, jonnekin alaselkään liki. Halusin värin ja raitoja (tunsin kampaajan, olin käynyt useasti hyvin tuloksin) mutta mitä kampaaja oikein ajatteli alkaessaan tehdä hiuksiini raitoja HUPULLA - siis sillä silikoni-/tms. myssyllä jonka pienistä rei'istä veteli virkkuukoukun tapaisella vehkeellä suortuvia läpi...

Mä kävin useita vuosia kampaajalla, joka teki mun pitkään ja paksuun tukkaan raitoja kumihupulla. Minä idiootti luulin, että on normaalia ja asiaankuuluvaa, että hupun irrottamisvaihe on ihan kamalaa tappelua, että tukkaa lähtee reilusti, että hius on haurasta. :wall: Mistä sen olisin voinut tietää, kun meidän perheessä ei koskaan käyty kampaajalla, en tiedä kauneudenhoitoasioista mitään ja vasta opiskeluaikoina päätin repäistä ja mennä laittamaan raitoja ekaa kertaa. Virheen tajusin vasta sitten, kun kerran tutussa paikassa olikin uusi kampaaja, joka yllättyi kamalasti kun kerroin että "mulle on kyllä aina tehty hupulla ne raidat" ja sanoi, ettei niin pitkään ja runsaaseen hiukseen saa ikinä tehdä hupulla! :david: Eipä ole huppua tullut mun päähän tämän jälkeen...

varsinaisia hiuskatastrofeja ei mulle oo kohdalle osunut. Muutamia pahoja pettymyksiä vain. Kampaajalla en oo kyl käyny aikuisiällä ku kerran ja se riitti.
Pyysin kerrostamaan pitkät etuhiukseni( miltei olkapäille) niin ettei tuu silmille koko ajan, mut lyhin osa poskipäille saakka. Eli ei otsahiuksia!!!! Tulos puolentunnin selityksen ja kahden mallikuvan jälkeen: 3 sentin otsatukka pystys otsalla (kai kun lähti miltei 25 senttii) ja sisään kiharrettu lähes polkkatukka. Alkuperäinen toiveeni oli siis: ei otsatukkaa, ei takaa lyhennetä( oli yli puolenselän) eikä missään nimessä kiharreta. Selitys oli kun kysyin muutokseen syytä: Ei toi sun haluamas ois sopinu sulle!!! Ja selittäjä: 50+ nainen jolla itellä 70-luvun malliset polkkahiukset!! Itkin pettymykseni sitten kotona ja jätin kampaamot rauhaan siitä lähtien. Siitä on nyt 6 ja risat vuotta ja hiukset on taas yli puolenselän ja etuhiuksetkin on vain muisto, nykyään olkapäille.
Värjäysmokista saan syyttää vain itseäni: Ekan kerran elämässäni värjäsin platinanvaalean kuontaloni 17 vee ja tietenkin asioista tietämättömänä: mustaksi! Lopputulos oli tietenkin harmaa mustilla ja vaaleilla raidoilla, tosi "makee" Oli juhannus, rahat loppu ja bileet tiedossa, ei muuta kuin juhliin kavereiden luo ja pokkana toteemaan et tää oli se mitä halusinkin:D En oo ikinä pessy hiuksiani useammin ku silloin, laitoin onneks vaan kevytvärin jonka sain pestyä pois reilussa viikossa :D Toinen värjäysongelma synty ku halusin vähän väriä lettiini ja ostin hunajanvaaleen sävyn. En tiennytkään et sen pohjana on punaista... Kauniin kullankeltaisten hiuksien sijaan sain kirkuvan oranssit hiukset:eek: Ja tällä kertaa se väri pysykin melko kauan, miltei kolme kuukautta mentiin sillä värillä:lol2: Olin valinnu tietenkin kestovärin...

Mä kävin useita vuosia kampaajalla, joka teki mun pitkään ja paksuun tukkaan raitoja kumihupulla. Minä idiootti luulin, että on normaalia ja asiaankuuluvaa, että hupun irrottamisvaihe on ihan kamalaa tappelua, että tukkaa lähtee reilusti, että hius on haurasta.
Voi ei, mitäs me huputetut... Mulle onnekseni ei tuota tehty kuin kerran ja vielä jäi hiuksiakin päähän.. vähän :(

Välillä kyllä ihmettelee miten kampaajiakin on niin eri tasoisia - siis eikö tuollainen raidoitusasiakin kuitenkin ole aika perusjuttua? Normaali järki jo sanoo että ruveta nyt hupun läpi vetelemään pitkiä hiuksia...

Zone-sarja -42%
Tukkaa irtosi vaikka kuinka paljon ja on siitä asti kasvanut ohimon sivuilta (joka paloi pahiten) omituisen takkuuntuvaa tukkaa. Mistähän tämä voi johtua? Vaurioituiko iho jotenkin?
tukka menee haperoiseksi ja purkaksi palaessaan,eli keratiini joka on hiuksen kovettaja/tukipilari, on tuhoutunut.iho voi palaa hetkellisesti,ja tulla vesikelloja,paranee kyllä itsestään.vain 3.asteen palovammat vaurioittavat päänahan,niin,että hius ei kasva enää ko. kohdassa
kuitulettien poistossa, jossa tukkaa irtosi päästä semmoinen valehtelematta puolet.
ihan normaalia.hiuksia irtoaa päivässä noin 100,joten ne olivat luonnollisesti kiinni letissä
Oli takkuuntunut niin pahasti tyvestä että jouduttiin repimään irti, vaikka letit ei olleet mulla kuin 2,5 kuukautta. Sen jälkeen en ole lettejä laittanut, enkä laita, vaikka hienothan ne oli silloin kun se oli muotia.:D

ei tod tarvi repiä irti,esim öljyllä olisi tukkakin säästynyt.ja pirunmoinen kärsivällinen selvittely.

Olispa silloinen parturi tiennyt ton öljyn käytön...tukan irtoamisella tarkotin nimenomaan tota repimistä + siihen päälle ne 100 kpl/päivässä. Kynityn kanan näköinen olin hetken aikaa.:(

Latest posts

Back
Ylös Bottom