Hiuskatastrofit

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tarkoitus ei ole ketään loukata, mutta ystävällisenä neuvona, älkää hyvät tytöt tehkö noita värinpoistoja kotikonstein. Mun mielestä vaalentaminenkin on vähän niin ja näin. Ihan ok, jos oikeasti tietää mitä tekee.

Kampaajakoulun käyneenä olen muutaman kerran saanut yrittää korjailla kotivärjäyksen jälkeisiä "ei niin onnistuneita" lopputuloksia. Jopa ammattilaisella voi olla vaikeuksia saada lopputuloksesta hyvä, jos pohjalla on monia kotivärjäyksiä ja niiden poistoyrityksiä. :)

Minä kävin "kampaajakoulussa" värin poistossa ja siellä se ope sitten sano ettei kannata toista käsittelyä tehdä tai muuten tukka palaa totaalisesti.. ja väri oli siis todella kauhee:( ja hiukset aivan korput...siispä hiuslaatuni ei todellakaan kestä kovia käsittelyjä, jo pelkät vaaleat raidat kuivattaa:rolleyes:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
On sattunut yksi katastrofi. Hiukset paloi ja katkesi todella pahasti 16-vuotiaana useiden vaalennuksien ja värinpoistojen johdosta. Saatoin änkeä vaalennusainetta joka toinen viikko koko päähän :eek: . Monta vuotta hiukseni olivatkin sitten aivan järkyttävät, todella ohuet, epätasaiset ja rikkonaiset. Aivan karseat. En silloin tajunnut kuinka nätit hiukset mulla oli luonnostaan, eli kiiltävät ja paksuhkot. Piti sitten mennä pilaamaan ne...

Itselläni pahin hiuskatastrofi sattui asuessani Norjassa. Mulla oli itse vaalennetut hiukset, todella blondatut. Sain sitten päähäni, että haluan hiuksiini "väriä" eli sellaiset enemmän luonnollisen vaaleat. Ostin paikallisesta kyläkaupasta värin ja laiotin sen päähän. Tuloksena oranssinpunaisena kirkuva pää:eek: Kipitin lippis päässä kylän ainoalle kampaajalle ja kysyin häneltä, voiko hiuksille tehdä jotain. Kampaaja vakuutteli, että punainen väri saadaan pois ja näin kävikin: tuloksena hiirenharmaa kuontalo, siis todellakin harmaa! Sanoin kampaajalle, että harmaa ei ollut se mitä halusin ja hän tiuskaisi, ettei päästäni muuta saa. Kyllä meinasi itku päästä. Ja ei muuta kuin taas kauppaan ja vaalennusväri kehiin. Sain kuin sainkin harmaan pois, tilalle tuli hieman pissahtavan keltainen tukka ja kuivat hiukset ja siihen oli tyytyminen. Tuon jälkeen en ole kokeiluja itse hiuksillani tehnyt, onneksi ei sentään kato käynyt päässä:D

kyllähän noita korjailuja asiakkaille tässä ammatissa saa tehdä.

itselleni tuli kerran kouluaikana VIHREÄT hiukset, kun halusin vähän ruskeammat blondeista. JA tuo taitaa olla aika yleistä kotikonsteinkin.

Ja tosiaan se VAALENNUSaine on todella myrkkyä. Täällä töissäkin saa olla todella varovainen joidenkin hiusten kanssa, etteivät tipu päästä. Pariin kertaan olen todennut että onneksi tämä asiakas ei ole itse blondannut tai hänellä ei olis hiuksia. Ne on ne kemialliset reaktiot sen verran voimakkaita eikä niistä aina tiedä... Voipi nousta vaikka SAVU päästä jos "oikeat" aineet reagoi ja tukka on tuhkana saman tien!!

no joo.. pelottelut sikseen... :evil:

mutta sen verran vielä, että joidenkin(1/200) asiakkaiden ajatuksen juoksusta ei oikein kyllä tiedä yhtään mitään. Halutaan tätä ja tota muttei sitä eikä kuitenkaan sitäkään... Ota siinä nyt sitten selvää että mitä siihen kuontaloon tekis. ja kuvistakaan ei löydy yhtän sellaista että kelpais. JA lopulta mikään ei (muka) sovi. PArhaimpia on ne asiakkaat, joiden mä en ikinä usko tulevan enää takaisin (melkein huokaisen helpotuksesta kun lähtevät), NE on just sit ollu niiiiin tyytyväisiä ja haluavat samanlaisen kuin viimeksi. Kerrassaan huvittavaa. Onneksi usein ne seuraavat kerrat aina helpottuu, kun asiakas luottaa joka kerralla enemmän. :)

(Taikuri ja kirurgikin tässä pitäis olla. :rolleyes: )

useita katastrofeja. kerran näytin ihan pirkko liinamaalle lilassa kuontalossa, kun halusin harmaan. kerran kampaaja laittoi aniliinin punaisia raitoja ,kun pyysin "beachlook" raitoja vaaleaan tukkaan ja viimeisin pari viikkoa sitten kun pyysin kampaajalta vaaleaan tukkaan vaalean ruskeita raitoja niskaan,sillei et ois vähän elävämpi blondi tukka. MUSTIA raitoja korvallisilta ylöspäin. :rock:
koulukaveri sano et haisunäädillä on samanlainen tukka. yes!
nyt sit ootellaan kuukaus ja värinpoistoon...

Mulla on meneillään tällä hetkellä hiuskatastrofi..
Vielä pari kuukautta sitten mulla oli pitkät laineikkaat mukavat hiukset..Ja tahdoin kunnon muutoksen.Niinpä extemporena menin ja leikkasin mohikaani letin(sivuilta kynityt ja sitten keesiä).Pidin ko. mallista todella paljon kunnes..Pienessä hiprakassa kotosalla sain päähäni maailman tyhmimmän idean;miltähän näyttäisin täysin lyhkäisillä hiuksilla ja niinpä sitten kynin omilla pikku kätösilläni pääni lyhyeksi..Nyt odotan vaan koko ajan että nämä kasvais pari senttiä että voisin laittaa jatkot.
Koko ajan täytyy olla huivi tai lakki päässä, ainoastaan töissä olen ilman ja sillon saa hävetä silmät päästänsä.

Onko tytöillä suositella tampereelta ketään joka tekee sutkoht halvalla pidennyksiä?

Apuva mitä luettavaa! :eek:

Muistuupi mieleen muutama oma kokemus. Mulle paras lookki omasta mielestäni oli pitkät ja permanentatut, paitsi että ne latvat menivät ihan kamalaksi haperoksi. Mutta se näytti niiiiiin hyvältä. Siis oma väri on semmoinen platinamaisen vaalea ja hius on suora kun luudan varsi, puhumattakaan lasimaisuudesta! Joten voitte varmaan arvata minkätakia rakastan kiharoita.

Eli hiusmallina (vuonna nakki ja keihäs) ollessani kampaaja ihastui väriini ja ehdotti että siihen testataan jäänsinistä! Lisäksi meikälle leikattiin semmoinen punkahtava ja todella kerrostettu lyhyehkö letti. Voitte varmaan kuvitella, miltä pienestä lukiolaisesta on tuntunut kun letti ei ole ikinä vaihtanut väriä ja ensimmäinen väri on sininen! Siitähän se sitten vaaleni hopeanväriseksi hyvin nopeasti ja kaikki muut tykkäsivät paitsi minä itse. Kesti 100 vuotta ennenkun reuhka kasvoi takaisin nätiksi.

No tässä "vanhoilla päivilläni" kyllästyin sitten blondiin ja päätin marssia pitkästä aikaa kampaajalle kun mies maksoi koko lystin. Noh, fledaan laitettiin paloautonpunaista ja vaaleanruskeaa. Letti oli niin kauan siedettävä kunnes punainen liuku tästä lasiletistä pois.

Tällähetkellä pääni on värinpoistonjälkeen hieman kellertävä blondi ja juurikasvu on taas sitä platinanvaaleaa. Ei siinä värissä mitään, mutta jouduin leikkaamaan karvan tuohon olkapäille ja silti latvat näyttävät enemmän rastapötkylöiltä. :itku: Hyvästi pitkä tukka, tervetuloa tätilookki!

Kauhea tuo MissEvilEven hiuskatastrofi :eek:

Mulle ei mitään kamalan järkyttävää ole tapahtunut, paitsi nää normaalit tuhoontuomitut värinpoistoyritykset... Värjäsin hiuksia monta vuotta punaisiksi ja tumman luumun värisiksi ja sitten yhtäkkiä päähän pälkähti ajatus, että nyt tästä tytöstä tulee blondi :lol2: Ei siinä mitään, kyllä musta loppujen lopuksi blondi tuli. Ei siihen tarvittu kuin 2 värinpoistoa (sanomattakin on varmaan selvää, että tukka oli kusenkeltaisen laikukas ensimmäisen värinpoiston jälkeen..) ja 3 blondausta. Nooh, pari päivää viihdyin uudessa lookissani, kunnes saatiin bestikseni kanssa kuningasidea: värjätään mun hiukset kirkuvanpunaisiksi karamellivärillä! Haettiin apteekista jauheet, kaupasta 3 pulloa muotovaahtoa ja ah, kun oli ihanan punainen tukka. En raaskinut pestä hiuksia moneen päivään, että saisin nauttia mahdollisimman pitkään väristä... Kuvitelkaa miltä hiukset, joissa on pari pulloa muotovaahtoa, näyttivät oltuaan 3 päivää nutturalla :jahas: Kai ne siitä jotenkin lopulta aukesivat, mutta väri oli seuraavan kuukauden ajan hailakan vaaleanpunainen. Ei tarvi tuotakaan kokeilla toiste :D

Kummatkin kaksi kertaa mitä olen kampaajalla käynyt elämäni aikana värjäyttämässä hiuksiani, ovat olleet täysiä katastrofeja. Ekalla kerralla värjäytin tyvikasvun ja laitatin raitoja. Värjäys meni ok, vaikka istuinkin tuolissa kolme (!) tuntia, mutta odotas kun tuli aika kuivata ja selvitellä/harjata hiukset. Kampaaja nyppi ensin irtonaiset hiustupot päästäni pois, ja olin jo siinä vaiheessa ihan WTF?! Sitten kampaaja alkoi raastamaan puolikuivia hiuksiani harjalla, eikä mitenkään erikoisen hellävaraisesti! Valehtelematta varmaan melkein puolet hiuksista jäivät kampaamon lattialle ja loput haivenet jäivät hauraiksi kuin paperi. Lopputulos oli kuitenkin yllättäen ihan ok, pääni ei näyttänyt niin pahalta kuin miltä luulin, mutta hiukset olivat kyllä kuivat ja katkeilleet..

Seuraavalla kerralla halusin hieman vaalentaa hiuksiani melkein mustista tummanpunaruskeiksi. Värjäys meni taas ihan ok vaikkei väristä tullutkaan ihan semmonen mitä olin ajatellut. Mutta taas, kun oli hiuksien kuivaamisen ja selvittelyn aika, niin kampaaja otti isopiikkisen kamman, ja alkoi raastamaan hiuksiani juuresta latvoihin päin, ja arvaahan sen että onko märät ja vasta värjätyt hiukset takussa ja karheina. Kyllä!!:curs: Oikein rutina vaan kävi, kun hiuksia katkeili samalla kun kampaaja raastoi voimalla kamman kerta toisensa jälkeen hiuksistani läpi!!:eek:

Se oli maailman kamalin kokemus mitä voi sattua kauneuden hoidon saralla.. Lopputuloksena oli hellä päänahka, ja kuivat, haalean punaruskeat hiuksen luttanat, joista oli kaiken lisäksi varmaan puolet taas katki..Voi itku että meinasi päästä taas parku! Luulisi KOKENEEN kampaajan tajuavan laittaa ensin vaikka jotain selvityssuihketta, ja sen jälkeen aloittaa hiusten selvittämisen VAROVAISESTI hiusten latvoista ja siitä sitten edetä kohtia juuria..Mutta ei! Se homma jäi kesken ja mä lähdin siitä lafkasta hippulat vinkuen ja hiukset vielä takussa ja kosteina. Tuon johdosta mä tein sen päätöksen etten enää anna kenenkään muun värjätä hiuksiani, kuin itseni. Vuosikausia olen värjännyt nyt hiuksiani itse, ja ne ovat kyllä vallan mainiossa kunnossa. En anna aina edes poikaystäväni koskea hiuksiani, niin herkkä musta tuli niiden suhteen!
Jotkut kampaajat ei vaan osaa tai välitä, mä en uskalla enää ottaa yhtään riskiä pitkien ja hyväkuntoisten hiuksieni takia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ Itsekin olen ihmetellyt, miksi jotkut kampaajat a) käyttää tulikuumaa fööniä, joka oikeasti ihan polttaa päänahkaa b) kampaavat/harjaavat niin kovakouraisesti että tuntuu kuin päänahkaan jäisi vain veriviirut, samalla oikein kolistellen harjan reunoja pääkalloon. Nuo kaksi kun vielä yleensä tapahtuu yhtä aikaa, niin nautinnollinen hemmottelukokemus on kyllä kaukana!

Muistan elävästi yhden kampaamokäynnin joka oli kyllä todellinen katastrofi. Mulla oli silloin vielä pidemmät (ja paksummat) hiukset kuin nyt, jonnekin alaselkään liki. Halusin värin ja raitoja (tunsin kampaajan, olin käynyt useasti hyvin tuloksin) mutta mitä kampaaja oikein ajatteli alkaessaan tehdä hiuksiini raitoja HUPULLA - siis sillä silikoni-/tms. myssyllä jonka pienistä rei'istä veteli virkkuukoukun tapaisella vehkeellä suortuvia läpi... Voitte vain kuvitella millaiset takut hupun alle syntyi niin pitkistä hiuksista. Hattua/mikälie huppu ei sitten meinannut saada irti päästäni. Lähtihän se lopulta, mutta niin lähti myös hiuksetkin. Ei naurattanut silloin, kun muutenkin raitojen laitosta haperoituneet hiukset napsahtelivat poikki.

No se hiusten selvitys on sitten taas oma lukunsa mitä en jaksa alkaa edes selostamaan. Joka tapauksessa sillä reissulla parturiin jäi hiukan enemmän hiuksia mitä tavallisesti leikkauksenkin jälkeen. :jahas:

Onneksi tästä on jo monta vuotta ja hiukset on palautuneet ennalleen. En muuten käy enää samalla kampaajalla...

^ Itsekin olen ihmetellyt, miksi jotkut kampaajat a) käyttää tulikuumaa fööniä, joka oikeasti ihan polttaa päänahkaa b) kampaavat/harjaavat niin kovakouraisesti että tuntuu kuin päänahkaan jäisi vain veriviirut, samalla oikein kolistellen harjan reunoja pääkalloon. Nuo kaksi kun vielä yleensä tapahtuu yhtä aikaa, niin nautinnollinen hemmottelukokemus on kyllä kaukana!

Saman olen huomannut. Jokin aika sitten kun kävin värjäyttämässä pitkät hiukseni niin kampaaja levitti värin pesun jälkeen takkuisiin ja kosteisiin hiuksiin juurista latvaan kampaamalla:eek: . Hiuksia tietysti irtosi ja niska oli jäykkänä kun pää teki kovakouraisen kampaamisen myötä valehtelematta parinkymmenen sentin heijausliikettä. Toiset kampaajat ovat onnistuneet levittämään värin tasaisesti hiuksiin ilman raivokasta kampaamista...

Ja kerran menin kampaamoon värjätäkseni hiukseni vaaleanruskeiksi ja ihan värimallikin katsottiin omien, auringonhaalistamien hiusteni latvasta. Katselin kun kampaaja levitteli väriä hiuksiin, että aika tummalta näyttää mutta katsotaan. Tummanruskeahan siitä sitten tuli ja huomautinkin asiasta mutta kampaaja vain iloisesti totesi "Joo, mut se sopii sulle tosi hyvin..."

:curs:

Joo toi kuumafööni juttu ei pysty ymmärtää! Kukaan ei ilmeisesti kehtaa sit sanoa et "au nyt polttaa" ku tuntuu et tulee tosi usein tollasia föönipyromaaneja vastaan. Ite en ainakaa saa suutani auki ennenku tuntuu, et se päänahka on tosiaan vähintään liekeissä. :D

Mitään ihan varsinaisia katastrofeja ei ole sattunut. Näitä mukavia muistoja kuitenkin löytyy, eli yleisin on, että värjäys ei onnistu. Hiuksista ei siis ole ikinä tullu mitään järkkyjä, koska yleensä tuo värjäys ei ole edes näkynyt :rolleyes: Hinnanalennusta olen saanut.

Viimeisimmällä parturikerralla parturi ihmetellen kysyy hiusten pesun jälkeen, että meneekö hiukset aina näin sekaisin? Olivat nimittäin aika takussa... (Ei mene tietenkään, johtuu vaan värjäyksestä ja kai siitä pienestä hiustenpesualtaasta..? Mulla on aika pitkät hiukset.) Eipä siinä sitten mitään, kun tiheällä kammalla vaan hiuksia riipimään, kyllä ne siitä lähtee... hiuks..., eikun siis takut :)

Verrattuna noihin edellisiin tämä ei tosiaankaan ole mikään kamala katastrofi, mutta harmittaa silti. Olen viimeaikoina yrittänyt saada tukasta luonnollisemman näköistä ja sain vinkin kampaamosta, jossa osaavat kuulemma tehdä hyvännäköisiä luonnollisia värjäyksiä. Mulla oli lähdössä juuresta pitkälti omanväristä tukkaa ja siinä sitten vaalennettuja raitoja. Mielestäni selostin ihan selvästi, että haluaisin sellaisen omanvärisen vaalean tukan, jossa olisi vähän vaaleampia raitoja. Että nykyinen on mielestäni tosi hyvä, mutta haluaisin vähän värittömämmän, kun se on sellainen kellertävä. Nyt on sitten koko pää kusenkeltainen ja siinä vaaleita raitoja... Leikkaus on sentään ihan hyvä.

Lisäksi vielä tukkaa pestessä kampaaja hinkkasi mulle harjalla nahattoman läntin ohimolle. Se ei onneksi näy tukan joukosta mutta kesti pari päivää että se lakkasi sattumasta ja siihen kasvoi nahka takaisin.

Jotenkin sitä ei osaa edes valittaa kunnolla sitten kun tällasia käy. "Liian keltainen" - "osta tästä tällanen hopeashampoo". "Eri värinen kuin ajattelin" - "eikös se olisi vähän hassua käydä kampaajalla ja lähteä samannäköisenä takaisin"... Ja sitten sitä ajattelee, että jos ei vaan osannut selostaa tarpeeksi tarkasti mitä haluaa. Mä luulen kyllä että siinä kävi niin, että se ymmärsi kyllä mutta ei pystynyt/halunnut tehdä sellaista kuin halusin. Vähän harmittaa kun olin sinne raitojen alle sitä omanväristä kasvattanut jo kohta vuoden enkä tajunnut sitä värikarttaa katsellessa että se väri jonka se läimää päähän ei todellakaan ollut lähelläkään mun omaa väriä :(

Zone-sarja -42%
Kaameita kokemuksia kyllä :eek:

Itselle suun aukaiseminen ei tee tiukkaa, ainakaan omaksi onnekseni.

Kolmesti olen kampaajan antanut väriä tukkaani pistää: eka kerralla paloauton punaiseksi (tykkäsin aivan älyttömästi, mutta väri haalistui kolmessa pesussa), toka kerralla vaaleita raitoja (onnistuivat ja tykkäsin todella paljon) ja kolmannella kerralla :D seurasi hiuskatastrofi.

Menin siis kampaajalle punertavine hiuksineni tavoitteenani saada vaaleita raitoja => helpompi kasvattaa oma vaalea tukka esiin. Kampaaja oli sitä mieltä, että ei raitoja, koska tukkani on niin lyhyt, vaan vaalennetaan koko pää. 1. värjäystulos: pää on kanarialinnunkeltainen ja kerron kampaajalle ystävällisesti, mutta päättäväisesti, että en todellakaan tämmöisellä tukalla lähe yhtikäs mihinkään. 2. värjäystulos: tukka on HARMAA ja suustani saattaa lipsahtaa jo muutama vähemmän ystävällinen sana, 3. värjäystulos: tukka on taas kanarialinnunkeltainen ja minulla on hermot menneet jo täysin (en silti huuda tai kiroile, ilmoitan vain ETTä TÄMÄ EI KÄY). 4. värjäystulos: tukkani on kullanvaalea ja kolmen tunnin värjäyssession päätteeksi olen tyytyväinen. Hymyilen ja kiitän kampaajaani ja parin kk päästä menen hänen luokseen uudelleen leikkauttamaan tukkaani. Maksun kampaaja pyysi ainoastaan yhdestä väristä, mikä olikin ihan fiksu veto, koska enempää ei olisi rahaa herunut.

Muutaman kampaajani on leikannut hiukseni liian lyhyeksi (monta vuotta on ollut lyhyt tukkamalli) ja olen tämän myös hänelle ilmoittanut. Viimeksi pidin 9kk tauon tällaisen "mokan" jäljiltä ja leikkasin tukkani itse kotona. Normaalisti kerron lähes hius hiukselta miten haluan tukkani olevan ja tällöin olen aina tyytyväinen lopputulokseen.

Mutta siis, sanokaa niille kampaajille mitä haluatte ja ilmoittakaa, jos he tekevät jotain mikä-ei-tunnu-niin-oikealta.

fake-edit: tuli vielä yksi inhottava kampaajallakäynti mieleen, joka vieläkin näin 5 vuoden jälkeen saa silmäni kyyneliin :itku: ;) Minulla oli puoleen selkään pitkät kiharat hiukset. Kesän jäljiltä latvat olivat hivenen kuivahtaneet ja menin kampaajalle tasoituttamaan latvoja. Se ********* puusilmä leikkasi hiukset jotenkin omituisesti porrastaen ihan päin (__*__). Tukkani oli ihan kauhea, vasemmalta puolen se ei yltänyt enää edes kiinni. Ei auttanut muu kuin viikon päästä mennä seuraavalle kampaajalle leikkauttamaan tukkani kokonaan lyhyeksi... Lievästi sanottuna Harmitti.

Semmoista :kippis1:

Maksun kampaaja pyysi ainoastaan yhdestä väristä, mikä olikin ihan fiksu veto, koska enempää ei olisi rahaa herunut.

Siskon kaveri kävi joskus parturissa ja lopputulos oli violetti, vaikka piti olla jotain ihan muuta. Tyttö vaati uuden värjäyksen, että tulos olis edes normaali ja parturi laskutti kahdesta värjäyskerrasta. Loppujen lopuks "tappelun" jälkeen riitti, että maksoi vain yhdestä.

Miten tollasessa tilanteessa oikeesti kuuluu tehdä? Jos parturi selkeästi mokaa niin ei kai asiakas joudu siitä mokasta erikseen maksamaan??? Eli tuossa tapauksessa ylimääräisestä pieleen menneestä värjäyksestä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom