Kaameita kokemuksia kyllä
Itselle suun aukaiseminen ei tee tiukkaa, ainakaan omaksi onnekseni.
Kolmesti olen kampaajan antanut väriä tukkaani pistää: eka kerralla paloauton punaiseksi (tykkäsin aivan älyttömästi, mutta väri haalistui kolmessa pesussa), toka kerralla vaaleita raitoja (onnistuivat ja tykkäsin todella paljon) ja kolmannella kerralla :D seurasi hiuskatastrofi.
Menin siis kampaajalle punertavine hiuksineni tavoitteenani saada vaaleita raitoja => helpompi kasvattaa oma vaalea tukka esiin. Kampaaja oli sitä mieltä, että ei raitoja, koska tukkani on niin lyhyt, vaan vaalennetaan koko pää. 1. värjäystulos: pää on kanarialinnunkeltainen ja kerron kampaajalle ystävällisesti, mutta päättäväisesti, että en todellakaan tämmöisellä tukalla lähe yhtikäs mihinkään. 2. värjäystulos: tukka on HARMAA ja suustani saattaa lipsahtaa jo muutama vähemmän ystävällinen sana, 3. värjäystulos: tukka on taas kanarialinnunkeltainen ja minulla on hermot menneet jo täysin (en silti huuda tai kiroile, ilmoitan vain ETTä TÄMÄ EI KÄY). 4. värjäystulos: tukkani on kullanvaalea ja kolmen tunnin värjäyssession päätteeksi olen tyytyväinen. Hymyilen ja kiitän kampaajaani ja parin kk päästä menen hänen luokseen uudelleen leikkauttamaan tukkaani. Maksun kampaaja pyysi ainoastaan yhdestä väristä, mikä olikin ihan fiksu veto, koska enempää ei olisi rahaa herunut.
Muutaman kampaajani on leikannut hiukseni liian lyhyeksi (monta vuotta on ollut lyhyt tukkamalli) ja olen tämän myös hänelle ilmoittanut. Viimeksi pidin 9kk tauon tällaisen "mokan" jäljiltä ja leikkasin tukkani itse kotona. Normaalisti kerron lähes hius hiukselta miten haluan tukkani olevan ja tällöin olen aina tyytyväinen lopputulokseen.
Mutta siis, sanokaa niille kampaajille mitä haluatte ja ilmoittakaa, jos he tekevät jotain mikä-ei-tunnu-niin-oikealta.
fake-edit: tuli vielä yksi inhottava kampaajallakäynti mieleen, joka vieläkin näin 5 vuoden jälkeen saa silmäni kyyneliin :itku: ;) Minulla oli puoleen selkään pitkät kiharat hiukset. Kesän jäljiltä latvat olivat hivenen kuivahtaneet ja menin kampaajalle tasoituttamaan latvoja. Se ********* puusilmä leikkasi hiukset jotenkin omituisesti porrastaen ihan päin (__*__). Tukkani oli ihan kauhea, vasemmalta puolen se ei yltänyt enää edes kiinni. Ei auttanut muu kuin viikon päästä mennä seuraavalle kampaajalle leikkauttamaan tukkani kokonaan lyhyeksi... Lievästi sanottuna Harmitti.
Semmoista :kippis1: