Himassa treenaaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen tehnyt yhden jalan kyykkyjä tuolilla yhdellä jalalla seisten. Onnistuu huonommallakin tasapainolla, kun riittää että vapaana olevan jalan taittaa polvesta. Sitä en tiedä jakautuuko rasitus lihaksille eri tavoin kuin pistoolikyykyssä.

Ja eikö aloittavalle ole punnerruskin ihan tehokas liike? Ensin jalat lattialla ja kädet sohvalla, sitten lattialla, sitten jalat sohvalla ja kädet lattialla. Sitten voi tehdä yhden käden punnerruksia kädet sohvalla.

Dippejä voi tehdä kahdella tuolilla.

Periaatteessa jotain vipunostojan voi ajatella, jos on jotain sopivan painoista; vesiämpäri ehkä, saa säädettyä painoakin. Mutta kyllä näissä kikkailussa rajansa on, tai ei ainakaan minulla mielikuvitus kanna kovin pitkälle.

Vatsarulla eli voimapyörä on halpa eikä vie tilaa oikeastaan ollenkaan.

Miksi noin nuo punnerrukset? Itse vetäisin niin että normaaleita, jos niissä ei ongelmaa, niin läpsyjä, jos nekin sujuu niin läpsyjä selän taakse. Tuossa viimeisimmässä saa jo kunnolla punnertaa että ehtii ne kädet siellä selän takana käyttää.

Jooh. Tästä nukkumisesta vielä. Kuinka tärkeä osa se on tätä treenaamista? :puntti: Ööh onko väliä sillä koska menen nukkumaan, kunhan vain nukun sen tarvittavan määrän. Joku asiantuntevampi kertoo
Voisko jonain välipäivinä vetää kehon omalla painolla jotain liikkeitä? Jotain pientä(?)

Miksi noin nuo punnerrukset? Itse vetäisin niin että normaaleita, jos niissä ei ongelmaa, niin läpsyjä, jos nekin sujuu niin läpsyjä selän taakse. Tuossa viimeisimmässä saa jo kunnolla punnertaa että ehtii ne kädet siellä selän takana käyttää.

Tuntuu olevan minulle liian kova progressio, en siis pääse tuohon läpsyvaiheeseen. Voi myös olla, että minulla nopeusvoima on suhteellisesti heikompi komponentti. Mutta toki Jani-Korianterin kannattaa kokeilla tuotakin; jäi avoimeksi se, mikä tällä hetkellä onnistuu. Pakkotoistollahan pyörii aloittelijoita hyvin laajalla lähtötasolla.

Pystyiskö johonkin kontaan tuossa treeniohjelmassa lisäämään dipin?

B-treenin kapean penkin voit korvata halutessas dipillä, vaikka 2 x 8. Jos tuntuu että 8 menee helposti niin jotain painoa syliin lisävastukseks. Tässä on hyvä tekniikka: http://www.youtube.com/watch?v=3cILeX_xAMw&feature=related

Ja nukkumisesta, nukkumaanmenoajoilla ei oo väliä kunhan saat unta vähintään 8 tuntia yössä, mielellään tietty enemmän. Ite tähtään vähintään yhdeksään tuntiin joka yö. Unella on se merkitys, että sinä aikana se lihas korjaa treenaamisesta syntyneet vauriot ja kasvattaa uutta lihaskudosta päälle (=patti kasvaa) olettaen tietysti että oot syönyt päivän aikana paljon protskua ja kaloreita niin että elimistöllä on jotain mistä kasvattaa sitä uutta lihaa.

kyllä nyt jani on homman nimi seuraava; Mene salille jos se on mahdollista, jossei niin harjoittele kehonpainolla tai osta vaikka kahvakuula. Saat monipuolista harjottelua.

Kuullostaa viellä sen verran vajaalta toi sun koti-sali varustus että sillä ei hirveen pitkälle pötkitä, sori nyt vaa

Vastailen nyt ihan myöhässä ja vähän niitä näitä, mut ite oisin ilonen jos saisin himaan penkin, tangon ja painot. Eipähän tarvis ikinä enään maksaa salikortista. Se että ei pääse treenaa habaa peilin eteen käsipainoilla, tai että kotoa ei löydy neljää eri vempelettä olkapäillä, ei tarkota etteikö sais tehtyä hyvää treeniä.

Lainataas nyt vaikka tätä ketjua. Tarkotus olis alkaa kotona treenaamaan ja välineet olis vähän hakusessa. Penkkipunnerrus-härpäkettä ei kämppään millään mahdu, joten ajattelin tämän tapaista (ei yhtään rumempaa sit löytynyt):
29742190-1.jpg

"Tuolin" pitäisi olla kokoontaitettava mikäli suinkin mahdollista, että saa esim. sängyn alle sujautettua. Mahtaako olla saatavilla ja mistä kannattaisi lähteä katsomaan, vai löytyykö ihan perus urheiluliikkeistäkin? Tuohon sitten kässärit kaveriksi. Niistä kun löytyisi edes 25kg per käsi, niin pääsisi hyvin alkuun. Lisäksi kiinnostais, minkälaista mattoa tms kannattaa hankkia painojen / "tuolin" alle lattiaa suojaaman, liekkö jotain kumimattohässäkkää?

Salilla on aikoinaan tullut pari vuotta käytyä, joten itse treenistä ja liikkeistä jotain hajua jo on. "Tuolia" ja painoja säätämällä, pystynee noiden avulla jo tekemään penkkiä/vinopenkkiä, pystypunnerruksen, hauikset, ojentajat ym. Jotain kyykkyäkin varmasti pystyy kässäreiden avulla tekemään? Leukoja varten vois toki tangon hankkia myös. Vinkkejä otetaan tuohonkin vastaan, mikä olis hyvä ja helppo tanko asentaa? Vuokrakämppä joten hirmusia reikiä ei viittis tehdä. :D

edit: Löytyikin esim. tuolta Wrangen sivuilta tämmöinen, hinta vaan vähän hirvittää: http://www.wrange.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=3606

edit2: Alkoihan näitä löytymään...esim. tuossa hieman edullisempi: http://www.sport-tiedje.fi/fi/Sport-Tiedje-1071B-punnerruspenkki-SUB1071B

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom