Hiljainen kannettava kotiin mediasoittimeksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu

Mixu

Ei vain tajua
Mulla on tietokone makuuhuoneessa joten sieltä ei viitsi vetää kaapelia olkkariin ja käydä sit makuuhuoneessa laittamassa leffaa pyörimään jne.

Ajattelin, että jos saisi hiljaisen kannettavan, niin se voisi olla vaikka tekevision vieressä (jos löytyy tyylikkään näköinen) ja siihen voisi aina USB-kovalevyllä kopioida leffoja yms.

Onkos joku kuullut tällaiseen ratkaisuun päädyttyneen kaveripiireissä?

Edit. Mulla on siis DVD soitin ja Digiboksi ihan kaupasta ostettuina, mutta DivX:iä ja DVD rippejä varten tuota läppäriä kaipaisin. Olen ottanut siis varmuuskopioita minulla jo olevista DVD-leffoista, mutten vain jaksa laittaa DVD-levyä soittimeen.:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no itellä on ollu monesti tollanen viritelmä. jos menee esim kaverin luokse iltaa viettämään ni läppäri mukaan ja leffat siellä.. sit vaan piuha telkkariin ja kattomaan. ei häiritse millään tavalla.. itellä on tää amilo 1437, tässä on toi kaukosäädin mukana ni helpottuu se kattelukin vähän.. tai sellanen kaukaisesti kaukosäädintä muistuttava muoviläpyskä.

ei mikään pöllömpi idea. ja sit tottakai wlan-lähiverkko että ei tarvia siirrellä tiedostoja vanhanaikaisesti käsin =)

MacMini, mutta jos välttämättä kannettava niin iBook... Ja jos oikee haluaa rahaa panna menemään, niin PowerBook tai miksei vaikka MackBook Pro:kin :D

En oo koskaan ymmärtänyt, miksi sen pitää aina olla mac/iBook, mitä ensimmäisenä tarjotaan. Pc-puolelta löytää halvemmalla tuohon tarkoitukseen yhtä hyviä vehkeitä (hiljaisia, ja elokuvat pyörii, liitännät). Tottahan nuokin siis toimivat ja iBook/powerbook olis hiton hieno, mutta helpommalla pääsee kun pistää PCn hurisemaan sinne telkun alle.

Helpolla juuri pääsee mac tapauksessa ja myös halvalla, saapi myös kerralla kunnon koneen. Esim. macmini on n.500e ja on varmasti hiljainen ja kaikki toimii ilman turhaa säätämistä. Myöskin iBook 12" on ainoa oikeasti kannettava kone n.1000e hintaluokassa, akunkesto on myös aivan toista maata vastaavan hintaisiin pc-koneisiin verrattuna. Esim. omassa iBookissa akku kestää n. 6h normaalia käyttöä (word/excel/web/mailit).

Edit: Siis jos haluaa kuljettaa sitä kannettavaa myös mukanaan.

Mixu sanoi:
Mulla on tietokone makuuhuoneessa joten sieltä ei viitsi vetää kaapelia olkkariin ja käydä sit makuuhuoneessa laittamassa leffaa pyörimään jne.

Ajattelin, että jos saisi hiljaisen kannettavan, niin se voisi olla vaikka tekevision vieressä (jos löytyy tyylikkään näköinen) ja siihen voisi aina USB-kovalevyllä kopioida leffoja yms.

Onkos joku kuullut tällaiseen ratkaisuun päädyttyneen kaveripiireissä?

Edit. Mulla on siis DVD soitin ja Digiboksi ihan kaupasta ostettuina, mutta DivX:iä ja DVD rippejä varten tuota läppäriä kaipaisin. Olen ottanut siis varmuuskopioita minulla jo olevista DVD-leffoista, mutten vain jaksa laittaa DVD-levyä soittimeen.:rolleyes:

Mitäs tällaisesta vaihtoehdosta sanot? Kuvan ja äänen voi siirtää myös koneelta langattomasti makkarista olkkariin. Kuvan kaltaisella laitteella. Ja kun on käytössä langaton hiiri ja näppäimistö niin konetta voi käyttää olkkarissakin. Toi oli käytössä mulla kun oli vielä kuvaputkitelkkari. Taulutelkkarin ostettuani vedin kaapelit paremman kuvanlaadun takia.

Liitteet

• lähetin-vastaanotin.JPG
    lähetin-vastaanotin.JPG
    169,3 KB · Katsottu: 180
batbug sanoi:
Helpolla juuri pääsee mac tapauksessa ja myös halvalla, saapi myös kerralla kunnon koneen.
Mikä digi-tv -kortti/boksi mäkin kanssa menis kaverina?

Kypha sanoi:
En oo koskaan ymmärtänyt, miksi sen pitää aina olla mac/iBook, mitä ensimmäisenä tarjotaan. Pc-puolelta löytää halvemmalla tuohon tarkoitukseen yhtä hyviä vehkeitä (hiljaisia, ja elokuvat pyörii, liitännät). Tottahan nuokin siis toimivat ja iBook/powerbook olis hiton hieno, mutta helpommalla pääsee kun pistää PCn hurisemaan sinne telkun alle.

Mac Mini on oikeasti HILJAINEN. JA ei kyllä varmasti pääse pc-puolella helpommalla. Sen jos haluaa esim nettiin kytkeä, niin voi taivas sitä tietoturvasäätöä. Mac OS X:lle ei ole 5 vuoden aikanakaan saatu tehtyä vielä yhtäkään ns. virusta. Käyttis myös pitää portit defaulttina kiinni, mutta löytyy myös palomuuri itse käyttiksestä.

Muutenki tämä macmaailma on todellinen plug and play kun vastaavasti pc-maailma tuppaa olemaan plug and pray.... Ja OS X:n käytettävyys nyt hakkaa windowsin mennen tullen.

Itse kuitenkin odottaisin tonne Applen synttäreille (1.4) josko siellä julkistettaisiin IntelMini... Se on varmaan toteutettu vielä enemmän mediakeskustyyliin...

Niin, tai sitten mahdollisesti jos kattelis jotain vanhempaa desing -läppäriä? Uskomatonta kyllä, jo 6 vuotta sitten kannettavat olivat riittävän tehokkaita mediakäyttöön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom