HIITin jälkitunnelmia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rangeri
  • Aloitettu Aloitettu
Noh, hommahan on niin, että itellä alko tuo HIITin käyttäminen viimeviikolla. Samoihin aikoihin painu kalorit sinne -500 alueelle.

Minkälaisia tuntemuksia on aina HIIT-session jälkeen porukalla? Meinaan itellä menee siihen että se on vähintää puol tuntia makaamista kylpyhuoneen lattialla yhen 4min syklin jälkeen. Ainakaan tuntiin ei tuu kysymykseenkää mättää ruokaa koneeseen. :urjo:

Ne jotka on HIITiä vetäneet niin ois myös mukavaa kuulla kokemuksia tommosen 8 viikon tai 16 viikon setin jälkeen :) Paloko se rasva vai valuko ne lihakset pois?

Onhan tästä nyt näitä thriidejä, mutta vähän tuoretta näkökulmaa kehiin !

Itse olen nyt vetänyt HIIT treenejä kolmena aamuna viikossa salipäivien välissä 13.10.08 asti. Täytyy kyllä sanoa, että alussa tuntui siltä, että rasva ei palaisi yhtään ja muutenkin kunto ei näyttänyt nousevan lähes lainkaan. Nyt kun olen miltei 2 1/2 kuukautta vetänyt inttervalleja aamuisin on paino pudonnut pysyvästi miltei 5 1/2 kiloa ja päkkikin on tullut enismmäistä kertaa kunnolla esille, suosittelen siis todella kaikille! :)

HIIT-treenit olen vetänyt yleensä seuraavanlaisella tavalla:
1-2 kuppia kahvia tyhjään vatsaan
n. 5 min pientä venyttelyä
n.5 min lämmittely (yleensä hölkkää)
HIIT
n. 5 min loppulämpöä yleensä myös hölkäten
aamupala vasta n. tunnin päästä, rasvanpolton tehostamiseksi

Ruokavalioita en ole sen pahemmin muuttanut, mutta olen vältellyt turhia hiilihydraatteja ja tehnyt ruokailusta säännöllisempää ja lisännyt hieman proteiinin määrää. Ja nyt viimeisinä HIIT-viikoilla olen lisännyt rasvanpolttajia ruokavaliooni lisäämään rasvanpolttoa.

Toivottavasti selvensi edes hieman joidenkin uteliaisuutta...

2 krt viikkoon pyrin tuollaisen 7min (30sec-30sec) syklin tekeen, nyt 2 viikkoa menty. Tuntuu kyllä nyt nuo vähän kevyemmiltä, kun varmaan hapenottokyky parantunut tai jotain. Ei sen HIITin jälkeen ole sen kummoisempi olo, mitä nyt tuntuu vähän pulssi korkeemmalta ku normaalisti ja vähän saattaa vielä suihkun jälkeen hikeä pukata. Rentoutunut olo enemmänkin. SUOSITTELEN :dance:

En ole pitkään aikaan tehnyt, mutta aikoinaan oli helvetin paha olo muutaman minuutin jälkeen treenistä, ja hikeä puski ikuisuuden treenin jälkeen.

Joka toinen päivä on HIIT, eli välipäivinä. Nyt meen 6 syklin kohdilla ja alotin neljästä. Aika lailla taitaa olla 25 sec - 25 sec. Kun se 6 tulee täyteen, on pakko pysähtyä kumaraan ja hengittää vaan 10 sec, sit voi kävellä sisälle. Ihan mukava reeni ainakin, ei aikaakaan mee pahemmin. Usein teen päivällä, joten on tullut syötyäkin alle. Joku täällä tosin suosittelikin syömään ennen hiittiä vaikka, tosin kyllä väitetään. Mutta toimii!

Back
Ylös Bottom