HIIT - RÄJÄHTÄVÄ TEHOTREENI NOPEAAN RASVANPOLTTOON

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 HIIT – RÄJÄHTÄVÄ TEHOTREENI NOPEAAN RASVANPOLTTOON 🔥

Meta description: Lyhyet intervallit nostavat sykkeen maksimiin ja kiihdyttävät aineenvaihduntaa tehokkaasti

Itse tein crosstrainerilla ja ei perkeles, suorituksen aikana ei edes ollut niin paha mutta tunnin sen jälkeen makoilin sängyssä potilaana :D

Kerran oon tehny niin eipä siinä paljon mitään huomaa.

Tuos linkissä puhutaan treenaamisesta nälkäisenä. Jo syö kunnollisen iltapalan ennen nukkumaanmenoa, niin eikö sen pitäis vaikuttaa vielä aamullakin?

Mä kokeilin tuota joskus muutama vuosi sitten, mut ei ollut kyllä ollenkaan mun juttu, joten lopetin muutaman viikon jälkeen. Aamutreenaus ei mulle muutenkaan hirveen hyvin sovi, joten ei mikään ihme. Uskon kyllä, et toi poltti tehokkaasti kaloreita. Oli meinaan aina noitten jälkeen koko päivän pientä nälkää ja ruokahalu kun hevosella.

Elikkä itse olen tässä nyt lueskellut ja kiinnostunut HIIT:stä, vaikuttaa erittäin kiinnostavalta ja toimivalta. Kysymykseni onkin, että löytyykö jostain vielä tuota Musclemedian HIIT-treenitaulukkoa toimivassa muodossa?

Ruokailun akuutit vaikutukset ovat monelta osin myyttejä. Rasvan palaminen suorituksen takia/aikana (ei siis kalorivajeen) on myös minimaalista, joskin todellista, siihen nähden mitä syömiset sitä aiheuttavat. HIIT toimii siinä missä normi aerobinenkin, eli nostaa kulutusta. Ajankohdalla ei ole (käytännössä) väliä.

Silti lyhyt kestoinen HIIT on helpompi toteuttaa ja noudattaa kuin pitkä lenkki, joten sitä voi pitää erittäin toimivana vaihtoehtona. Liian pitkä lenkki taas voi aiheuttaa negatiivisia asioita.

Olis tarkotus ensivuoden alussa aloittaa elämäni ensimmäinen dieetti, ja ajattelin ottaa HIITin avuksi. Mulla on nyt treeninä Powerhousun fiksu nelijakoinen, jossa on tiistaina vuorossa etureidet ja perjantaina takareidet. Mille päiville suosittelisitte vedettävän ton HIITin?

Entäs kun dieettaan pelkän 500kcal vajeen sijaan miinuskaloreilla + HIITillä, niin paljonko ottaisitte tosta -500kcal pois?

Olis tarkotus ensivuoden alussa aloittaa elämäni ensimmäinen dieetti, ja ajattelin ottaa HIITin avuksi. Mulla on nyt treeninä Powerhousun fiksu nelijakoinen, jossa on tiistaina vuorossa etureidet ja perjantaina takareidet. Mille päiville suosittelisitte vedettävän ton HIITin?

Entäs kun dieettaan pelkän 500kcal vajeen sijaan miinuskaloreilla + HIITillä, niin paljonko ottaisitte tosta -500kcal pois?

paljonko kulutus on sulla ennen ollut "normaalisti", ja millaista liikehdintää painossa tapahtui sillä kulutuksella? siitä se paljolti riippuu millaisella vajeella lähdet liikkeelle. Ja eikai nyt kukaan järkevä ihminen muutenkaan diettaa pelkillä miinuskaloreilla ilman airobista lisäystä.

Ei se airoobisen lisäys dietillä oo mitenkää välttämätöntä. Ite pudotin 9kg pelkällä puntilla kun jätin leivät ja ison kasan hiilareita veks neljäks kuukaudeks:p

paljonko kulutus on sulla ennen ollut "normaalisti", ja millaista liikehdintää painossa tapahtui sillä kulutuksella? siitä se paljolti riippuu millaisella vajeella lähdet liikkeelle. Ja eikai nyt kukaan järkevä ihminen muutenkaan diettaa pelkillä miinuskaloreilla ilman airobista lisäystä.
Ei mulla ole mitään hajua paljonko mulla on ollut kulutus ennen, nyt vasta pari viikkoa sitten vaivauduin ostamaan vaa'an ja laskemaan pari päivää että syön oikein ja tarpeeksi. About puoli vuotta on nyt tullut oltua plussilla, ja alkaa tota reppua kertymään tohon eteen. Eli niinkuin tossa sanoin, dieetti pelkällä kalorivajeella ois sen -500kcal päivä eli välipäivinä 2000kcal ja treenipäivinä 2500kcal, mutta kait sitä pystyy vähän vähentämään kun mä otan HIITin mukaan?
Ei se airoobisen lisäys dietillä oo mitenkää välttämätöntä. Ite pudotin 9kg pelkällä puntilla kun jätin leivät ja ison kasan hiilareita veks neljäks kuukaudeks:p
Eihän se olekkaan pakollista, mutta ainakin tämän http://www.pakkotoisto.com/ravinto/104455-200kcal-lenkki-vs-200kcal-vaehemmaen-ruokaa/ mukaan se olisi fiksumpaa.

Hei

Väsäsin itselleni tabata treenejä varten intervalliajastimen android-puhelimelle. Sovellus soveltuu myös hiittiin, koska lepo ja työaikoja pystyy muuttamaan oman mieltymyksen mukaisesti.
Ajastin löytyy android marketista osoitteesta:

Interval timer Lite

Tein myös ohjelmasta pro-version jossa on enemmän ominaisuuksia se löytyy osoitteesta :

Interval timer PRO

Kehitysehdotukset ovat kaikki tervetulleita :)

Tässä ois vastaavanlainen intervalliajastin iPhonelle: PowerTimer. Oon ite tykänny tosi paljon.

Itse suosittelen lämpimästi kahden biisin miksaamista yhdeksi. En muista kuka tämän vinkin mainitsi ekana täällä, mutta omassa HIIT-kappaleessa soi aina 30s bob marley ja 30s children of bodom. Ei tarvi ajatella mitään kunhan vaan menee musiikin mukana.

HIIT:in tehon huomaa selvästi, kun kuukauden pari sitä on tehnyt niin jalkapäivinä varsinkin pitemmissäkin sarjoissa hapot tulevat paljon myöhemmin ja sarjapainot nousevat kun entiset toistomäärät tuntuvat aivan liian löysiltä.
Vaikka HIIT olisi tehty cross-trainerilla kuntopyörällä tms. lenkkikunto paranee, eli pystyy vetämään kovempaa vauhtia, cooper tulosten parantajana myös oivallinen.

Viimeksi kun olin ditetillä ja vaikka vedin ihan liian nopeasti painoa alas niin kestävyys kuitenkin oli huipussaan, voimatasot tippuivat VHH:n ansiosta/vuoksi selvästi, mutta jonkun pesukoneen kantaminen kolmanteen kerrokseen ei edes hengästyttänyt HIIT:in ansiosta.

Tein tänään ekan HIIT-treenin perinteisen matalasykkeisen aamuaerobisen sijaan. Melko masokistista meininkiä jos multa kysytään :)

Nyt joitakin tunteja myöhemmin huomaan että etureidet on jotenkin treenatun oloiset ja vähän pohkeetkin. Johtunee varmaan suurelta osin uudenlaisen rääkin vaikutuksistakin ja vähenee varmasti pidemmälle mentäessä. Oletteko treenanneet jalat salilla ihan entiseen malliin HIIT:n ohessa, vai tehneet jotakin muutoksia? Ei varmaan minkään himmeän kyykkysession jälkeisenä päivänä irtoa kummoiset spurtit(?)

Ensimmäinen 7x30s takana. Jotenkin oudosti tuntuu, että kerta kerralta helpottuu tuo juokseminen. Ei se tosin vieläkään mitään herkkua ole.

Jahas, tässä ennen kesää voisi taas HIITin ottaa kehiin. Joten heti kun flunssa lähtee niin 4min ja 1:1 (30s/30s) käyntiin.

Ensimmäinen 7x30s takana. Jotenkin oudosti tuntuu, että kerta kerralta helpottuu tuo juokseminen. Ei se tosin vieläkään mitään herkkua ole.
Juu se helpottaa yllättävän nopeasti. HIITiä kun juoksin viimeeksi niin ensin 4min setti oli efektiltään "laatta lentää", mutta sitten kuitenkin mentiin sinne yli 10min setteihin vain 6 viikkoa myöhemmin.

Back
Ylös Bottom