HIIT ja punttis?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meissi
  • Aloitettu Aloitettu
Tällasta vaan kyselisin, että kannattaako tuota HIIT:iä (http://www.musclemedia.com/training/hiit_table.asp) tehdä samalla viikolla kun punttistreenit..?
Eli esimerkiksi:

Maanantai: Salia
Tiistai: Hiit
Keskiviikko: Salia
Torstai: Hiit
Perjantai: Salia
Lauantai: Hiit
Sunnuntai: Lepopäivä

Vai meneekö tuo liian rankaksi? Tai onko jotaan muita haittavaikutuksia yms?
Olis kiva tietää, Kiitos jo valmiiksi :)

HIITti vedetään aamuaerobisena joka aamu, kaikki se 8viikkoa ainakin. Siinä sekä herää että saa potkua päivälle. Mulla ainakaan ei mitään negatiivista vaikutusta salivääntöön.

tuskin HIITtiäkään on _pakko_ tehdä joka aamu, vaikka rasvaa haluaisinkin polttaa. voithan sä tehdä noinkin kun ehdotit, tuskin on liian rankkaa. mut miten ois hiit aamusti ja salipäivällä ja sit joka toinen päivä lepoa? tää nyt oli vaan yks ehdotus, mut tällä tavalla sais ottaa aika rennosti välipäivinä ja kuitenkin treenata joka toinen helvetin lujaa :whip:

Mä teen just tuolla tavalla , että salille joka toinen päivä ja hiit välipäivinä. Jalkapäivän jälkeen ei ehkä kannata käydä vetämässä. Itte en ainakaan edes kykene.

Alkuperäisessä hiit-ohjelmassa ei tosiaankaan vedetä joka päivä, vaan kolme kertaa viikossa

http://www.musclemedia.com/training/hiit.asp

Kilkenny sanoi:
Mä teen just tuolla tavalla , että salille joka toinen päivä ja hiit välipäivinä. Jalkapäivän jälkeen ei ehkä kannata käydä vetämässä. Itte en ainakaan edes kykene.

Alkuperäisessä hiit-ohjelmassa ei tosiaankaan vedetä joka päivä, vaan kolme kertaa viikossa

http://www.musclemedia.com/training/hiit.asp

Noin intensiivisiä elementtejä ei voi vain lisätä jo alunperin kovaan treeniohjelmaan. Vähintään alakehon treeni salilla kannattaa tiputtaa määrällisesti ja intensiteetiltään ylläpito asteelle.

aamuisinhan rasvaa poltettaessa nuo kannattaisi tehdä. pysyy aineenvaihdunta koholla koko päivän ja ravinnon ähiilihydraatteja käytetään täyttämään tyhjentyneet energiavarastot.

Joo ei mun mielestäkään liian rankkaa voi olla! Ite teen salipäivän aamuna kahvikupposen jälkeen HIITit ja sitten illalla/iltapäivällä salille ja pidän lepopäivät LEPOPÄIVINÄ. Ja teen muuten HIITiä 3 tai 4 krt/viikko enkä lainkaan jalkapäivänä.

Oletteko tehneet hiitin kanssa vielä muuta aerobista??Vaikka polkenut kuntopyörää punttitreenin jälkeen tai käynyt tekemässä kävelylenkkejä??Tänään tein aamulla tyhjällä vatsalla ensimmäisen kerran hiit harjoituksen ja tarkoituksena olisi pudottaa painoa.

Oletteko miten kovaa juosseet sen sprint osuuden??

Itse aloitin myös tänään hiit treenin.Tuli vedetty spurttit täysiä,vaikka eipä se meno enään hirveän vauhdikkaalta näyttänyt parin vedon jälkeen. Tuli melkein--> :urjo:

JackOfAllTrades sanoi:
Noin intensiivisiä elementtejä ei voi vain lisätä jo alunperin kovaan treeniohjelmaan. Vähintään alakehon treeni salilla kannattaa tiputtaa määrällisesti ja intensiteetiltään ylläpito asteelle.
.

Mulla toi hiit on tuonut vaan lisää potkua jalkareeneihin. Esim. kyykkyyn on saanut lisätä rautaa aika huolella. Parantunut hapenottokyky on myös lyhentänyt sarjojen välisiä palautusaikoja. Toki mulla on kierrossa yksi päivä pyhitetty täysin levolle ja se on juurikin jalkapäivän jälkeen

Originally Posted by Meissi
Eli esimerkiksi:

Maanantai: Salia
Tiistai: Hiit
Keskiviikko: Salia
Torstai: Hiit
Perjantai: Salia
Lauantai: Hiit
Sunnuntai: Lepopäivä

Vai meneekö tuo liian rankaksi?

Mulla aivan sama periaate. Toinen viikko (eli 5 min. harjoituksilla mennään) menossa. Saliharjoitteluna mulla on HST. Siinä neljäs viikko menossa.

Itse otan HIITin aamulla ennen aamupalaa soutukoneella (Consept II) tasolla 5-6 (saa koko kroppa kyytiä heti aamusta). Ei ole vielä tuntunut haittaavan HST:tä. Jalat tosin hieman tukkoiset koko päivän. Tämä helpottaa kyllä seuraavaksi päiväksi. Vielä kun saan KD:n mukaan, niin pitäisi olla homma kasassa.

Keväällä kun olin 5vkoa lomalla ja pelkästään harrastuksiin keskityin niin joka toinen pvä HIIT ja joka toinen pvä salia meni ihan hyvin. Jos viellä jaksoin niin kävin sitten HIIT pvän illalla kevyellä lenkillä. Tietenkin tuolla jaksolla pystyin optimoimaan kaiken niin ravinnon kuin levonkin. Nyt kun taas duunissa niin on sen verran raskaita duuni päiviä että 3krt viikossa salia ja 2 krt viikossa HIIT on riittävä minulle.

kuinka paljon tää HIIT poltaa rasvan ohella myös lihaksia pois?
Haluaisin päästä eroon tästä vararenkaasta mutta kuitenki ois tarkotus kasvattaa lihas massaa

Ite oon tuosta HIIT:istä tehnyt sellaisen variaation, että vedän 12 min (Cooperin) juoksumatolla, yläkropan lihasten treenipäivinä.

Jalkatreenin jälkeen otan 15 min soutulaitteen just tolla Concept II:lla, tosin 10-tasolla.

HIIT-tekniikka ei oo aina niin puhdas, mutta idea on että vedän kovalla teholla ja vaihtelen intensiviteettiä noiden 12-15 min aikana.

Toimii mulle, eikä aikaa pala turhaan, kun voi yhdistää aerobisen salilla käyntiin, joka mulla on aika usein aikaisin aamulla ennen töihin menoa.

jah5 sanoi:
kuinka paljon tää HIIT poltaa rasvan ohella myös lihaksia pois?
Haluaisin päästä eroon tästä vararenkaasta mutta kuitenki ois tarkotus kasvattaa lihas massaa

Eikös Hiit:ssä ole se periaate että rasva palaa, mutta lihakset eivät? Oonko ihan väärässä?

Tänään yritin tehdä tuon ensimmäisen 4 minuutin harjoituksen sprinttaamalla ylämäkeen ja hölkkäämällä alaspäin. Vedin ensimmäisen sprintin vahingossa vähän liian kovasti, about 98% teholla ja en palautunut siitä ollenkaan. Pystyin tehdä vielä 3 spurttia hiljaisella vauhdilla ja sen jälkeen toimintakyky laski 97%. Tuntui, että maailmasta loppuu happi kun meikä haukkoo sitä niin helvetisti. Pitää varmaan seuraavan kerran ottaa nuo sprintit vähän alhaisemmalla intensiteetillä, että pystyy vetämään koko treenin läpi.

Force sanoi:
Tänään yritin tehdä tuon ensimmäisen 4 minuutin harjoituksen sprinttaamalla ylämäkeen ja hölkkäämällä alaspäin. Vedin ensimmäisen sprintin vahingossa vähän liian kovasti, about 98% teholla ja en palautunut siitä ollenkaan. Pystyin tehdä vielä 3 spurttia hiljaisella vauhdilla ja sen jälkeen toimintakyky laski 97%. Tuntui, että maailmasta loppuu happi kun meikä haukkoo sitä niin helvetisti. Pitää varmaan seuraavan kerran ottaa nuo sprintit vähän alhaisemmalla intensiteetillä, että pystyy vetämään koko treenin läpi.

Tuttu tunne. :D Ku nei ole vähään aikaan tehnyt sprinttejä, muutaman aivan täysiä vedetyn sprintin jälkeen olo on sellainen, että haluaa kuolla. Aika nopeasti suorituskyky noihin paranee.

Ootteko muuten saaneet HIITillä hyvää tulosta aikaan? Tuo Pain mitä se aiheuttaa on paha, paljon pahempi kuin ikinä salilla. Mutta; You knew deep down, anyhow, that busting your butt burned off more fat than an exercise that allowed you to read at the same time, didn't you?

Toivottavasti se on totta tässä tapauksessa, että;
More Pain, More Gain
evilking.gif

kannattaako tota HIIT:iä käyttää bulkki kaudella ? siis jos se pelkästään rasvaa polttaa niin eikös sitä vois sitten ihan hyvin käyttää just sillo ? vai olisko joku 30 min. kuntopyöräl, reenin jälkeen parempi ? vai pitäiskö kaikki aerobinen jättää väliin bulkilla ?

Naru85 sanoi:
kannattaako tota HIIT:iä käyttää bulkki kaudella ? siis jos se pelkästään rasvaa polttaa niin eikös sitä vois sitten ihan hyvin käyttää just sillo ? vai olisko joku 30 min. kuntopyöräl, reenin jälkeen parempi ? vai pitäiskö kaikki aerobinen jättää väliin bulkilla ?

Tähän samaan kysymykseen kaipailisin minäkin vastausta. Talvella tuli kiristelykauden aikana kokeiltua HIIT:iä ja hyvin toimii. Perus aerobista tuskin kannattaa jättää kokonaan pois. Mutta miten on bulkin kanssa eli kertyykö massaa hyvällä vauhdilla vaikka ottaisi tuon HIIT:n mukaan kuvioihin?

Back
Ylös Bottom