HIIT, ja kaikki muu laihikseen liittyvä skeida

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sikamies
  • Aloitettu Aloitettu
Olisi tarkotus lähtee taas laihduttamaan nyt kun joulukinkut on syöty.
Lueskelin vanhoja HIIT-threadejä, ja päätin itse aloittaa HIITin, mutta jonkinlaisella omalla viritelmälläni.
Eli: asun Espoon Leppävaarassa, ja meillä on jättimäinen, lämmitetty parkkiluola käytössämme 20-30 metriä maapinnan alapuolella. Jalkaisin alas pääsee hissillä tai rappusia pitkin köpöttelemällä. Näitä rappusia käytän siis treenatessani.
Eli jos perinteisesti HIIT:ssä juostaan 20/30sek täysillä, 20/30 sek kevyesti... niin minä juoksen nämä 108 askelmaa ylös täysillä, jolkotan takaisin alas ja uudestaan. Aloitin maanantaina ravaamalla rappuset ylösalas 2 kertaa. tiistaina uudestaan, keskiviikkona lepo, tänään kolmasti, huomenna kolmasti, jne. Kauheata rääkkiä.
Tämän lisäksi ostin purkin Tonalin CLA:ta, 150kpsl, niitä kiskon 4 päivässä ohjeen mukaan.

Tarkoituksena siis olisi puristaa nämä vatsamakkarat pois mahdollisimma nopeasti ja tehokkaasti. Kysmykseni ovatkin seuraavia:

1) onko kellään kokemusta tuosta rappujuoksusta? voiko 188.5cm/93kg kaveri suorittaa syklin loppuun, eli ensi kuussa vetää rappuset ylösalas 15 kertaa? kunto on "normaali"
2) Mitenkäs jalkatreeni HIIT-syklin aikana. Kannattaako jättää kokonaan väliin, voiko olla haittavaikutuksia?
3) ruokailu. juoksen vatsa tyhjänä, mutta kauanko pitää hiitin jälkeen odottaa ennenkuin voi skruudailla
4) Hiilarit. mistä voi/ kannattaa karsia. Karkit sun muut olen jo jättänyt pois, entä perunat sun muut? Pitääkö minun pyrkiä ottamaan energia proteiineista?
5) Cla. Onko se ihan voodoota, onko sillä sivuvaikutuksia, ja kannattaako minun kasvattaa päiväsatsiani?
6) muut pikkukikat. Saunominen, vihreä tee? toimiiko?

Tuttavapiirissäni ei kukaan ole koskaan koittanut HIITtiä, eikä myöskään CLA:ta, sieltä ei saa apuja. Tiedän että täältä löytää kokenutta sakkia.

Sen verran haluaisin vielä lisätä, että aamiaisella vedän yleensä noin 250gr rahkaa maustettuna esim. fun lightilla. sen lisäksi ehkä 1 reissumiehenpuolikas. kyytipojaksi kuppi kahvia ja kuppi vihreää teetä.
Lounaalla syön yleensä sitä mitä on tarjolla, mutta varmistan proteiinnin saannin lisäämällä raejuustoa satsiin. sama illallisella. Iltapalaksi pyrin syömään mahd. vähän hiilareita, joten esim toiset 250g rahkaa on hyvinkin usein valintani.

1) Kuulostaa suht kovalta, muttei tee pahitteeksi yrittääkään, kannattaa kuunnella kroppaa miten se ottaa treenin vastaan
2) Tietty jos haluat välttää lihaskatoa niin jonkinlainen treeni ois paikallaan, mutta pitää muistaa, ettei mitään ihan tappotreenejä vedä.
3) HIIT polttaa rasvaa vielä itse suorituksen jälkeenkin, joten ei ihan heti ruokaa nassuun.
4) Kaikki huonot/nopeat hiilarit veke, pyri syömään hiilarit aamulla, iltaa kohden ei hiilareita. Hyvät proteeinit ja rasvat suosioon.
5) CLA ottaa oman aikansa ennen kuin se alkaa tuomaan tuloksia, joten nostaisin sen annostuksen alussa kuuteen.
6) Saunominen ei juuri tuo haittaa/hyötyä. (Itse käyn kuitenkin väh. 5 kertaa saunassa per viikko). Kyllähän se tietty lihaksille tekee ihan hyvää.

Nuo pienenä suuntaa antavina, muut varmaan vastailevat vähän tarkemmin.
Onnea vaan laihikselle! :thumbs:

Kiitos, tossa laihdutin noin vuosi sitten 110kg --> 95kg, nyt ois tarkotus puristaa ne viimesetkin pois.
Toi Cla-juttu oli uus, voinko ottaa nyt "takautuvasti", jos olen ottanu tänään 2x2 kapselia aterioiden yhteydessä, niin voinko ottaa nyt vielä 2 ennen nukkumaanmenoa? Turhaa? Otin kapselit noin tunti sitten, 2 tuntia sitten juoksin rappusia. Olisin juossut aamulla, mutta olin radalla eilen ja otin muutaman, en viitsinyt.
P.S alkoholin jätän vastaisuudessa dieetin ajaksi pois kokonaan

Vedäppä ennen tuota porrasjuoksua 20-30 g perus heraa ja kofeiinia(tai juo kahvi&vihreätee). Tuota heran ottamista ennen aamuaerobista suositeltiin asiantuntijaosiolla, joten tuskimpa se ihan paskapuhetta on ja kofeiini tehostaa jonkunverran rasvanpolttoa. Liity vipiksi niin pääset lukemaan lisää faktaa tuosta rasvanpoltosta :).

jos ennen aamuaerboista vetää heraa, ni mites syöminen sen jälkeen? jätänkö rahkapurkin pois?

Back
Ylös Bottom