Hiiren osoitin nykii ja liikkuu itsestään?

Onko mahdollista että jos hiiren kursori ikään kuin vastustaa ja liikkuu itsestään siis ihan pieniä matkoja että joku olisi koneella (joko administraattori tai muu) remote desktopin kautta tai sitten jonkun aidon backdoor ohjelman kautta?? Event viewerin loki ei kyllä näytä mitään kirjaantumista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko sulla optinen hiiri? Ne ainaki toisinaan aiheuttavat tuollaista, jos alusta ei ole optiselle sopiva. Sitä alustaa kannattaa kokeilla erilaisia. Toisilla pelaa hyvin ja toisilla ihan onnettomasti.

Käytätkö kannettavaa tietokonetta? Itselläni oli kahden edellisen läppärin kanssa vastaava ongelma. Nykyisellä ei ole ilmennyt.

En kyllä sanoisi, että tämä on pelkän optisen hiiren ongelma. Mulla on pari vuotta vanha microsoft pallohiiri, ja sen kursori liikkuu silloin tällöin itse. Tosin aika lyhyen matkan ja aika harvoin. Itse olen päätellyt että hiiri on elänyt elämänsä.

Hiiri on puhdistettu sisältä, sieltä missä pallo on. Jos joku tietää muita apukeinoja, niin kiinostaisi tietää.

Yksi ääni lisää optiselle hiirelle. Minulla on Logitechin joku optinen hiiri ja se nykii välillä kun on paikallaan. Minulla se johtuu alustasta kun on tuollainen puolikarvainen alusta.

Kride sanoi:
Yksi ääni lisää optiselle hiirelle. Minulla on Logitechin joku optinen hiiri ja se nykii välillä kun on paikallaan. Minulla se johtuu alustasta kun on tuollainen puolikarvainen alusta.

Jep, tältä hiiri-hiirimatto-akselilta noi nykimiset syntyy.

Taivas avautuu, kun satsaa kunnon hiiireen. Elämä on sen jälkeen heleppua ja epäpäähänottavaa. Elämäni parhaita sijoituksia!

uutta mattoa vaan.. itellä loppu nykimiset, kun ostin jostain anttilasta tai prismasta tuollasen 2e mustan hiirimaton.. sai vielä 6kk takuuta sille :D

Lapparissa silloin tällöin kursori liikkuu, kun vieressä oleva GSM puhelin kommunikoi verkkoon päin. Ottaa kait vähän häiriötä.

Kannettavissa tietokoneissa hiiri saattaa hengata missä sattuu omia aikojaan JOS koneessa on sekä tappi- että tasohiiri. Tappi pitää disabloida - se tuppaa tykkäämään kyttyrää jatkuvasta näppäimistön käytöstä ja voi antaa sen vuoksi virhesignaalia ajanmyötä. Näppäimistön vaihto on ainoa todellinen korjaus tähän vaivaan, mutta se ei ole tarpeen mikäli tappihiirtä ei oikeasti tarvita.

Syy hiiren outoon käytökseen voi toki olla jokin muukin - tässä vain yksi esimerkki.

Taitaa olla vanhan pallo-hiirulaisen elinkaari lopuillaan. Omassa logitechissä oli sama vika. Ei muuta kuin MX310 tai MX510 tilaukseen. Samalla hankit Qpadin ja hiirelle liukkaat tassut niin avot.

PS. Tuolla yhdistelmällä frägää myös paremmin nuubeja . :rock:

Optisissa hiirissähän pinnan epätasaisuudet aiheuttavat tuota, kun säde kimpoilee miten sattuu. Pallossa kyllä kuulostaa aika oudolta. Jos hakkeri liikuttelisi hiirtä niin kyllä sen huomaisi muutenkin kuin "vastaanpanemisena". Ellei sitte hiiri ole hakkerin hallinnassa, ja hakkerin optinen hiiri ole jäänyt lepäämään epätasaiselle alustalle :)

Kannattaapi myös päivittää / asentaa Mouseware, ainakin mikäli ongelmahiirulainen on Logitechin tekosia, vaikuttaa nimittäin paljon siihen hiiren häiriökäyttäytymiseen...
Itsellä ainakin ( tai siis hiirelläni ) parani osoittimen sinkoilu sillä.

Hullu-ukko sanoi:
Kannattaapi myös päivittää / asentaa Mouseware, ainakin mikäli ongelmahiirulainen on Logitechin tekosia, vaikuttaa nimittäin paljon siihen hiiren häiriökäyttäytymiseen...
Itsellä ainakin ( tai siis hiirelläni ) parani osoittimen sinkoilu sillä.

MouseWare on paska ohjelma, se sekoittaa peleissä sensitivityä ja windowssin puolella joskus jotkut napeista 4-8 ei toimi. XP :n omat vakioajurit on paaaaljon paremmat.

Sale sanoi:
MouseWare on paska ohjelma, se sekoittaa peleissä sensitivityä ja windowssin puolella joskus jotkut napeista 4-8 ei toimi. XP :n omat vakioajurit on paaaaljon paremmat.

Logitechin sivuilla on korjaus-softa tohon ongelmaan...

Hullu-ukko sanoi:
Logitechin sivuilla on korjaus-softa tohon ongelmaan...
Ois kaiketi järkevintä laittaa tollaset korjaukset aina sinne ajuripaketin sisään. :curs:

No enpä viiti alkaa säätään ku toimii hyvin näillä.

Sale sanoi:
Ois kaiketi järkevintä laittaa tollaset korjaukset aina sinne ajuripaketin sisään. :curs:

No enpä viiti alkaa säätään ku toimii hyvin näillä.

Totta turiset, mutta eikös PC-maailmassa pelitkin julkaista keskeneräisinä... ;)

Auttakaa mua...

Mulla on noin kuukauden vanha lankaton hiiri.Toi hiiren osoitin tossa näytöllä välillä pomppii ylös ja alas vaikka en liikuta hiirtä. Aivan sama ongelma kun tolla tyypillä joka tän viestiketjun on aloittanut. Olen kokeillut useita erilaisia hiirimattoja ja ongelma ei poistu. Uskon,että toi johtuu jostain viruksesta tai ohjelmasta tai jostain sellaisesta. Toi hiiren osotin tekee välillä sellasta pilkkimis liikkeitä tossa näytöllä. Ei näytä nuo liikkeet oikein sattumanvaraisilta vaan "ohjatuilta". Missähän vika vois olla? :(

Hullu-ukko sanoi:
Totta turiset, mutta eikös PC-maailmassa pelitkin julkaista keskeneräisinä... ;)

Nii ja vielä osa peleistä on julkaistaessa nii bugisia et meinaa pers revetä ku niitä yrittää pelata, sääliksi käy netittömiä pelaajia :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom