Hiiren karkoitin?

Ikä
57
No nyt on helevetinmoinen ongelma.. viimeisen parin viikon aikana ollaan vaimon kanssa heräilty kesken yöunien, ei niinkään eroottisissa tunnelmissa.. vaan välikatolta kuuluvaan hiirien ropinaan. Aiemmin ei tämmöiseen ongelmaan olla törmätty. Voi kuulostaa huvittavalta, mutta on siinä huumori kortilla kun hiiret juosta temmeltää keskellä yötä. Tänään mitta tuli täyteen.. oli payback time. Menin kauppaan ostamaan loukkuja, joita en sitten löytänyt.. mutta löysin elektronisen hiirenkarkottimen. Prosyyrin mukaan siitä lähtee korkea ääni jota ihmiskorva tai edes koira ei kuule.. mutta hiiret kuulee ja niillä alkaa pikkuhiljaa vituttamaan, joten pakkaavat matkalaukut. Kävin juuri virittelemässä hökötyksen välikatolle.. ja 6-10 päivän sisällä ullakko pitäisi olla hiirivapaata aluetta. Mutta toimiikohan tuo? Kenelläkään kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä oli käytössä, siis porukoilla, kun oli samanlaista ongelmaa, hiiret välikatossa/seinissä(!!). Kyllä toimi, ja hyvin toimikin! Paljon mieluisampi vehje kuin hiirenloukku.

Itse en myöskään kuullut mitään ääntä, mutta voin pahoin aina tuon vehkeen läsnäollessa. Eli jotenkin se "kuului" mun aisteihini..

Mä hankin vastaavan vempeleen, kun viikon ajan heräsin klo 05 siihen, että hiiri rapisteli jossain katonrajassa. Parina yönä heräsin myös siihen, että kuului pikkuisten jalkojen tepsutusta sängyn vierestä. Mulla ehti olla se makuuhuoneessa päällä tasan vuorokauden, kunnes löysin hiiren keittiöstä tiskipöydän alla olleesta loukusta. Vempeleen tehoa ei siis oikein ehtinyt testaamaan.

Vanhempieni asuntoautossa on nyt syksyllä vieraillut rotta, ja siellä on ollut vastaava karkotin päällä joitakin viikkoja. Ainakin kerran rotta on silti autossa vieraillut, kun oli taas kerran yksi moottoritilan ja hytin välinen tiiviste revitty irti. Mitään muuta tuhoa se ei tällä kertaa ollut tehnyt, joten olisko niin, että aukeassa tilassa on se karkotin toiminut ja saanut kaverin kääntymään takaisin.

Meillä on maalla tommonen sähkönen. Ihan hyvin se on toiminu, se vaan lähettää jonkin sortin ääntä, itsellä on herkkä kuulo joten kytken sen aina pois. Vanhemmat väittää ettei kuule sitä, jotain taajusjuttuja..?

No niin, eka yö takana.. ja välikaton äänistä päätellen hiiret olivat psykoosissa. Noin klo 04.10 heräsin taas viipellykseen, mutta tällä kertaa se kuulosti sellaiselta paniikki viipellykseltä ja sitä kesti pari minuuttia.. ja sitten täydellinen HILJAISUUS. Mahtavaa, tuntuu vempain toimivan!

Paljonkos tuollainen karkotin härpäke maksaa?

Itse olen taistellut metsähiiriä vastaan joka syksy loukuilla ja myrkyllä.
Perkeleet löytävät aina tiensä vintille, onneksi tähänasti kuitenkin vain yksi kerrallaan.

Kohta se sota taas alkaa kunhan tulee pakkaskelit :curs:

cittarista ostin, 19 eskoa. Manuaalissa luki kutakuinkin niin että ultraääni-aallot käyttäytyvät kuin valo eli mielellään ei kauheasti esteitä (huonekaluja, ym.) edessä. Meidän välikatolla nyt oli tietenkin sikana kaiken maailman esteitä.. mutta kylläpä näytösti toimivan. Sain kostonhimoista tyydytystä hiirien vipeltäessä ja pitivät varmasti pienillä käpälillään korviaan.. ja varmasti kiroilivat hartaasti. :whip:

ps. Manuaalissa luki "ihmiset, koirat, kissat eivät kuule ääntä.. mutta jyrsijöille se on kuin katujyrä korvan juuressa" hohoo

Loukut ja sähkökarkottimet on perseestä! Ettikää jostain kasa valmisbetonia, jota levittelette hiiri/rotta-arealle. Ilmeisesti niillä on makuaistissa tai päässä jotain vikaa, mutta ne syö tuon, ja senhän tietää miten siinä käy: Betoni kovettuu niillä mahaan, ja sen jälkeen liikkuminen onkin vähän jäykempää....:rock:

Ja sit on parikytkiloo hiirenlihaa ullakolla mätänemässä ... Have fun..

Pitänee ilmeisesti suositella tota karkoitinta vanhemmille myös. Siellä tosin ongelma on talon rakenteiden alla.

Pitäisi melkein kokeilla tuota. Vaikka luulen ettei tuo niitä hiiriä pois talosta aja, vaan samanlailla ne siellä sikiää jos vaihtoehtona on -20 pakkasta ulkona.

Myrkky on toiminut parhaiten. Ennen pakkasia olen laittanut sitä joka paikkaan, erityisesti ullakolle. On loppunut hiirten pikkujuolubileet lyhyeen. Loukkuja saa tyhjentää joka yö jos on paha vuosi.

Eikös tuossa myrkyssä ole vaarana se, että hiirulainen tekee viimeisen protestin ja oikasee kinttunsa jonnekkin yläpohjan uumeniin. Käymisprosessin tuoma tuoksu ei ole nenää hivelevä... Näin oli ainakin naapurissa käynyt myrkkykokeilun seurauksena. :(

Eikös tuossa myrkyssä ole vaarana se, että hiirulainen tekee viimeisen protestin ja oikasee kinttunsa jonnekkin yläpohjan uumeniin. Käymisprosessin tuoma tuoksu ei ole nenää hivelevä... Näin oli ainakin naapurissa käynyt myrkkykokeilun seurauksena. :(

Kokeneemmilta hiirentappajilta kuultua:

Syötyään massunsa täyteen myrkkyä alkaa hiirulaisten mahassa sellainen polte ja myllerrys että ne lähtevät tuskissaan etsimään vettä ja kuukahtavat sitten hetken päästä sinne mihin asti sattuvat kerkeämään.

Aika näyttää että rauhoittuuko hiirien pippalot välikatolla. Laitan raporttia.. mutta kyllä revenge on jees. :whip:

Itse ja noiden perverssien yläpohjassa suoritettuihin sessioihin kyllästyneenä selvitin kuinka niistä pääsisi eroon ja mieluummin lopullisesti. Kuulin, että menevät tai tulevat syksyisin yläpohjaan ruokaa etsimään ja mikäli sitä murkinaa olisi tarjolla jo maan pinnalla, niin eivät edes tulisi rakennukseen sisälle.
Väsäsin puulatikon johon örmyköille pienet kulkuaukot ja sinne myrkkyä tarjolle sekä paino kannen päälle. Samoin vein ulkorakennusten alle tavaraa tarjolle eikä ole nyt hiiren hiiri yöunia tansseillaan häirinnyt.

Nuo ääntä pitävät ovat kuulemma osoittautuneet varsin toimiviksi laitteiksi ja perustuvat ilmeisesti siihen etteivät jyrsijät kykenisi äänen vaikutusalueella syömään ja siinä niiden hampaat sitten kasvaisivat sellaisiin mittoihin, ettei se syöminen luonnistuisi enää ollenkaan.

Kiusallisia perkeleitä ne kuitenkin ovat ja itse joskus jännitin milloinka tulevat paneelin läpi pojalle vilkuttamaan ja virnuilemaan.

Myrkyssä on voimaa ja makuvaihtoehtoja mikäli sen käyttö on muuten paikallaan :lol2:

Täytyykin ehkä hommata jos taas alkaa noita näkymään. Kesän jälkeen kävivät kaapissa mellastamassa mutta kun laitoin sinne loukun niin eipä perhana ole näkynyt hiiren hiirtä. Saattaahan se tietysti olla että muuttivat naapuriin paremmille apajille. Tota vähän epäilen että miten kotieläimet eli kissat ja koirat tohon ääneen reagoi sillä ainakin kissalla on kyllä kuulo parhaimmilaan tonne 70kilohertsiin asti (koiralla vissiin "vain" 40-50khz asti) joten aika vaikea kuvitella että hiirellä olisi tosta parempi tai että mikään 20euron laite pystyisi tota korkeampaa ääntä tuottamaan. Toi 70khz kun vastaa käsittääkseni ääntä jolla lepakot navigoi menemään. Eli eli onko kenelläkään ollut tota eläinten kanssa samassa talossa ja jos on niin miten ne tohon reagoi kun tarkoitus ei ole niitä alkaa tässä rääkkäämään.

Mahtaakohan Suomessa muuten edes olla myytävänä sellaista hiiriliimaa ?
Se on sellaista siirappimaista mökköä joka on kuin kontaktiliimaa.Tätä kaadetan sanomalehden päälle ja hiiri seikkaillessaan siihen sitten aikanaan tarttuu räpiköimään.No keittiön pöydälle sitten laitettiin tällainen liima-ansa ja kissahan se siihen meni ja tarttui.Tuli surkeana vinkumaan oven taakse ja apua pyytämään,yltäpäältä sanomalehden peitossa.Suurimmat paperitavarat ja liimaläikät saatiin lämpimällä vedellä ja vahvalla käsienpesuaineella (varovasti) poistettua.Kerrankin oli kylpyammeesta hyötyä,kissa reppana laski vielä kuset alleen kauhuissaan.Loput liimakasat lähti saksilla ja kissan itse ne aikanaan repien.

Saatiin se hiirikin sitten ansaan,tällä kertaa oli keitiöstä ovet kiinni.Pikkainen söpö pullukka hiirulainen köllötti selällään räpiköiden liimaläjän päällä.Sääliksi kävi reppanaa,itse se piti vielä tappaa........taas tuli OT:tä

Manuaalissa luki että ääni on niin korkea, että vain jyrsijät kuulee sen. Erikseen mainittiin että kissa ja koirat ei sitä kuule. Testasinkin heti, lihava labbis vanhuksemme pötkötteli lattialla ja laitoin härvelin pistorasiaan.. ei minkäänlaista reagointia koiralta, ei edes huomannut touhujani. Mutta hiiret.. veti riverdance parin minuutin ajan viime yönä. Saas nähdä mitä ens yönä? Wienervalssia?

Tarkennetaas hieman tota mun valmisbetoni hommaa...Eli tuon valmisbetonihomman juju piilee siinä, kun hiiri on mennyt syömään tätä herkkua, sille tulee jano. Tästä syystä se lähtee etsimään vettä, jonka juotuaan betoni alkaa sitten kovettumaan. Eli eiköhän ne tule pois sieltä välikatosta/seinänraosta/missäsittenikinäovatkin, koska tuskinpa ne on laittaneet putkistoon omaa hanaa josta saisivat vettä janoonsa....

Manuaalissa luki että ääni on niin korkea, että vain jyrsijät kuulee sen. Erikseen mainittiin että kissa ja koirat ei sitä kuule. Testasinkin heti, lihava labbis vanhuksemme pötkötteli lattialla ja laitoin härvelin pistorasiaan.. ei minkäänlaista reagointia koiralta, ei edes huomannut touhujani. Mutta hiiret.. veti riverdance parin minuutin ajan viime yönä. Saas nähdä mitä ens yönä? Wienervalssia?

En tiedä onko meillä joku halpismalli(tuskin) muta itse ainakin sen kuulen. Herkät korvat tai jotain..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom