Hiilarit jua bisse illalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaenkky
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
j.uhis sanoi:
Jos perjantaina treenin jälkeen ryyppäilee, niin itse näkisin tärkeäksi sen, että samalla syö riittävästi (joka ei muutenkaan ole pahasta juomisen ohessa).
Lauantain voi sitten pyhittää lepäämiseen... ja edelleen siihen syömiseen.
Tietysti treenin hyötyä saattaa haitata jos vetää aivan perseet olalle, mutta sellanen kohtuulliseen krapulaan johtava kupittelu ei liene niin haitaksi, siis etenkin kun muistaa sen syömisen.

Alkoholi laskee testosteronitasoja ja nostaa estrogeenitasoja. Jokainen voi itse päätellä onko krapulaan johtavasta viinan nielemisestä haittaa vai hyötyä.

Mä en tiedä mistä johtuu tälläinen, mut mulle tuli aina sellainen pieni voimien katoaminen lihaksista joita treenasin dokaamispäivänä.
Esim jos perjantaina treenasin ojentajat ja hartiat ja painelin juomaan illalla, niin seuraavalla viikolla noiden lihasten voimataso ja kestävyys oli täysin kadoksissa?!?

Eihän siinä ole mitään pahaa jos lauantai-iltana siemaisee yhden six-packin.

Kuitenkin kun puhutaan treenaamisesta ja lihasten kasvattamisesta, olisi varmasti parempi jos pystyisi rentoutumaan jollain muulla tavalla, vaikka sen pyhän Sauna - Seksi - Bumtsi Bum -kolminaisuuden avulla.

Itselläni alkoholi (känni tai krapula) tuntuu haittaavan kovasti ruuan imeytymistä.

Eiköhän se oo aikalailla täysin kiinni tuosta viinan määrästä. Tuommonen sixpäck tai alle tuskin tekee kovin suurta haittaa testotasoille ja kun siitä ei krapulaakaan tuu, seiraavan päivän ruokailut onnistuu normaalisti. Sitten taas jos vedät älyn pois niin onhan se selvää, että tämä haittaa kehitystä jo senkin takia ettei yleensä seuraavana päivänä voi syödä mitään.

Ite en nykyään ota stressiä nuista muutaman pullon olut määristä ja saatanpa joskus vaikka keskellä viikkoakin vetästä 2-3 pulloa kaljaa kavereitten kanssa.

Totenkopf sanoi:
Jep alkoholi pois ehdottomasti. Ei sovi yhtälöön. Kehonrakennus on elämäntapa, johon ei alkoholi kuulu. Pari kertaa vuodessa on ok, mutta tuollaisella joka iltaisella tissuttelulla teet kyllä treenaamisesta melko turhaa.

äläs nyt liioittele...vai yritätkö ammattikehonrakentajaksi?:)

Mutta jos 6-packin vetää _joka_ ilta niin se lähentelee joo alholismin rajaa...

Ite otan noin 1 kerta viikossa reilusti.

Ravintola-annos sillon tällöin jopa parantaa terveyttä. Sixpackissä on jo kyllä aika lailla kaloreita.. oliskoos noin 800kcal, eli kyllä siinäkin energiaa piisaa.

rollerghost sanoi:
Hohhoijaa..Aina silloin tällöin huomaa, että joillakin ihmisillä ampuu yli, oli sitten kyseessä uskonto, harrastus, koulutus tai mikä tahansa.

En itse kovin usein alkoholia käytä, enkä tiedä onko järkevää totuuttaa itsensä jokailtaiseen alkoholiannokseen, mutta onko tuosta jotain tutkimustulosta, että 6:n kaljan alkoholimäärä (75g) olisi jotenkin kehitykselle haitallista? Joitakin hämäriä muistikuvia on jostakin threadista, mutta mitään erityisen _virallista_ ei ole ikinä silmiin sattunut. Enemmän tai vähemmän mutua kyllä. Jokatapauksessa, six-pak kaljaa, eihän siitä edes tule känniin. Ja vaikka se laskisi marginaalisesti testotasoja, niin elimistöllä on kumma tapa kompensoida menetyksiä erilaisten säätelyjärjestelmien avulla. Joten tilapäisestä, muutaman tunnin LH:n tai muun hormonin laskusta ei voi kovin suuria johtopäätöksiä vetää. Laskeehan treenikin tilapäisesti testoja.

Ja hiilareista sen verran, että itse vedän ihan hyvillä mielin vaikka 1dl sokeria illalla rahkan kanssa. Se ei kehitystä ole haitannut, päinvastoin. Unenlaatu paranee (syvenee) ja näin se ei tod. näköisesti vaikuta edes negatiivisesti kasvuhormonin eritykseen. Ja vaikka vaikuttaisi, elimistö kompensoisi senkin asian seuraavina vuorokausina, koska IGF-1 alkaisi laskea.

Tuollaisilla kikkailuilla ei saa muuta kuin pään sekaisin! :hyper:

Nimimerkki: Kokemusta löytyy :david:

Edit: Ainoastaan treenin laatu, ravinnon määrä, levon määrä sekä roinan määrä ovat merkittäviä tekijöitä pitkässä juoksussa. Kaikki muu on marginaalista :arvi: ;)
Kokemusta? Sinulla? Etkös ollut sama kaveri, joka alkoi parin kuukauden treenien jälkeen roinaamaan, ja on kuuritellut jo puoli vuotta? Jos näin on, en puhuisi kokemuksesta yhtään mitään.

Alkoholista sen verran, että sehän on liuotin, ja tällöin pitäisi olla melko selvää, että sen juominen ei voi olla kovinkaan hyödyllistä kehitykselle.

Onhan tästä alkoholin vaikutuksesta treenaamiseen puhuttu täällä aiemminkin ja omien kokemuksien pohjalta voin sanoa, että kun joka viikonloppuinen dokaaminen loppui alkoi kehitys käyrä nousemaan tasaisesti, mutta varmasti ylöspäin.....Saattaa olla, että joillakin se jokaviikonloppuinen perskännääminen tuo tulosta myös salilla, mutta aika iso osa on dokaamisen lopetettuaan hämmästyksissään havainnut, että se dokaaminen sittenkin vaikuttaa kehitykseen negatiivisesti yllättävän paljonkin:)

Tabasco sanoi:
Kaikki on suhteellista, oluessa on vähemmän kaloreita kuin esim. tuoremehussa....

www.suomalaisetjuovatolutta.net

mutta moniko sitten vetää tuoremehua sen sixpackin verran?

Tuskin tuosta oluen vetämisestä mitään hyötyä ainakaan on. Oishan se hauska kattoo kun Mr. O painelis treenivideollaan punttiksen jälkeen kapakkiin.(tai sitten ne ei näytä aivan kaikkee) Jos osaa ottaa harvoin ja kohtuudella, niin tuskin se venettä kaataa. Ja kohtuudella ei tietenkään tarkoiteta koria päivässä. Omalta kohdalta oon kattonut parhaaksi olla ottamatta ollenkaan, muuten vois livetä koko homma käsistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Krapulahan on lievä myrkytystila. Itse olen huomannut kun on viinaa kunnolla tullut särpittyä että unirytmit menee sekaisin, keskittyneisyys on poissa joka asiassa, mielenkiinto kaikkea kohtaa on huonoa sekä ärtyneisyys on huipussaan. Jos urheilija pyrkii saamaan itsensä huippu vireeseen ja nostaa tuloksiaan parhaimmalla mahdollisella tavalla niin uskon että viikottainen maksimimäärä mitä kannattaa juoda on niinkin pieni kuin 2-3 saunakaljaa. Tällä määrällä ei tule krapulaa eikä morkkista ja treenaaminen onnistuu vielä seuraavana päivänäkin.

On aivan varma että jos juo 6-packin tai enemmin sen huomaa jollain tavalla seuraavana päivänä, sitten kun juo sammumis pisteeseen asti vaikutuksen huomaa seuraavat 3 päivää. Näin ainakin itsellä.

Itse juon silloin kun siltä tuntuu, välittämättä seurauksista, tällä hetkellä menossa tipaton tammikuu ja seuraavaksi vietetään huikaton helmikuu.

VZ58 sanoi:
Jos urheilija pyrkii saamaan itsensä huippu vireeseen ja nostaa tuloksiaan parhaimmalla mahdollisella tavalla niin uskon että viikottainen maksimimäärä mitä kannattaa juoda on niinkin pieni kuin 2-3 saunakaljaa.
[mod]Quotet kuntoon :Timba79[/mod]
Itse uskon että määrä on 0 annosta.
Alkoholi on solumyrkky, joisin ennemmin vaikka eetteriä.

No mutta mutta... Väittelyhän nostaa kaikkia (etenkin testo) tasoja, joten lusikkaa soppaan täältäkin. Viinan juonti ja treenaaminen lienee yhtälö, jossa molempia ei voi täysin saada toimimaan haluamallaan tavalla. Tai sitten on aikas virtuoosi molemmissa. Ts. molemmat kärsii toisistaan. Jos treenaa täydellisesti, ei palaudu parhaalla mahdollisella tavalla, jos kupittaa heti ja aina ja niin paljon, kun sielu sietää. Ja jos taas riuhtaisee täydet reet (=muutama päivä ja yö), niin ei se seuraavan (tai sitä seuraavan) päivän treeni ole 100 %:n onnistunut.
Entä sitte!!
Pointtina olkoon nyt se, että harrasteluahan noi molemmat minulla ainakin on ja jutuista päätellen monella muullakin. Ts. kun ei ihan maailman huipulla (vielä) liikuta, niin suuret linjat, suuret linjat. Ja näinpä yhteen ynnäillen: Jos ottaa joskus kunnon tyrät, ei se mitään mihinkään päin vielä peruuttamattomasti vie. Jos taas jättää väliin ja vetää huipputreenin, ei sekään vielä autuaaksi ja valtavaksi mitään eikä ketään tee. Oli tasot millä tasolla hyvänsä. Et silleen.

"Kaikkea kohtuudella". Perinteisen Miehen perinteinen kommentti.

Eikä kannata provosoitua, ei ollut tavoitteena.

Viimeksi muokattu:
Itse ainakin juon aika harvoin, ehkä muutaman kerran vuodessa. Sit jos juon niin sitä tulee juotua kyllä ihan humaltumistarkoituksessa. Ja useimmiten, jos on vielä paikat palautumatta, kun paukkaa krapula, niin on sitten kyllä joka paikka kipeenä.

Eli itse pyrin välttämään treenejä ryyppäilyn läheisyydessä. Mutta ihan mielenkiinnosta ajattelin, että onko tosta reenaamisesta mitään hyötyä esim. krapulapäivänä tai samana päivänä kun lähtee treenaan?

Totenkopf sanoi:
Kokemusta? Sinulla? Etkös ollut sama kaveri, joka alkoi parin kuukauden treenien jälkeen roinaamaan, ja on kuuritellut jo puoli vuotta? Jos näin on, en puhuisi kokemuksesta yhtään mitään.

Sinulla on tuo liioittelu näköjään veressä :)

Ensinnäkään en aloittanut roinaamista parin kuukauden treenin jälkeen.
Vaan olen treenannut tässä jo reilu pari vuotta. Ja pienestä pojasta asti jalkapalloa ym. urheilua.

Ja tuossa parissa vuodessa ehtii yllättävän paljon kokeilla kaikenmaailman vippaskonsteja, hormoniboostereita, iltapalojen kanssa kikkailua ja yleensäkin ravinnon kanssa kikkailua. Enkä ole huomannut niistä olevan käytännössä mitään hyötyä. Joten sen takia en enää kiinnitä mihinkään muuhun juurikaan huomiota, kuin siihen, että saan pitkällä tähtäimellä tarpeeksi ravintoa, lepoa ja roinaa. Unohtamatta tietysti kovaa treeniä. Kaikki muu on oman kokemukseni mukaan marginaalista.

Voi tietysti olla, että jos alkaisin alkoholia runsaammin käyttämään, huomaisin sen haittaavan kehitystä, mutta määrillä joita minä olen käyttänyt, esim. 12-24 kaljaa vastaava alkoholimäärä perjantaina ei vaikuta seuraavan viikon treeneihin/kehitykseen millään tavalla.

rollerghost sanoi:
Voi tietysti olla, että jos alkaisin alkoholia runsaammin käyttämään, huomaisin sen haittaavan kehitystä, mutta määrillä joita minä olen käyttänyt, esim. 12-24 kaljaa vastaava alkoholimäärä perjantaina ei vaikuta seuraavan viikon treeneihin/kehitykseen millään tavalla.

Tuonkin asian absoluttinen mittaaminen on mahdotonta. Kysymyshän on vain omasta tunteesta, miten treeni kulkee.

Minulla ei oman tuntemuksen mukaan yks rännipäivä vaikuta treenaukseen muuta kuin sen seuraavan päivän osalta, mutta kyllä tässä on kerennyt jo todeta, että kyllä se vaikuttaa pitkäaikaiseen kehitykseen ihan selvästi. Tosin dokaaminen on omaa valintaa ja minä otan sillon kuppia, kun siltä tuntuu, enkä paljoa tressaa tulosten kanssa. Tämä on vaan kuitenkin harrastus minulle, ei elämäntapa.... :kippis1:

rollerghost sanoi:
Sinulla on tuo liioittelu näköjään veressä :)

Ensinnäkään en aloittanut roinaamista parin kuukauden treenin jälkeen.
Vaan olen treenannut tässä jo reilu pari vuotta. Ja pienestä pojasta asti jalkapalloa ym. urheilua.

Ja tuossa parissa vuodessa ehtii yllättävän paljon kokeilla kaikenmaailman vippaskonsteja, hormoniboostereita, iltapalojen kanssa kikkailua ja yleensäkin ravinnon kanssa kikkailua. Enkä ole huomannut niistä olevan käytännössä mitään hyötyä. Joten sen takia en enää kiinnitä mihinkään muuhun juurikaan huomiota, kuin siihen, että saan pitkällä tähtäimellä tarpeeksi ravintoa, lepoa ja roinaa. Unohtamatta tietysti kovaa treeniä. Kaikki muu on oman kokemukseni mukaan marginaalista.

Parin vuoden treenin jälkeen penkkasit sitten kokonaista 90kg, vaikka kokemusta löytyy. Et voi väittää olevasi kovinkaan perehtynyt ravinnon ja alkoholin merkitykseen, pohjasi kun olivat mitä olivat ennen kuurittelua. Jos sinulla on ollut setti päällä puoli vuotta, et voi väittää, etteikö kehityksesi mahdollisesti olisi ollut parempaa ilman alkoholia.

:offtopic:

Ite oon ruvennu tässä lähiaikoina miettimään että mitä haluan treenaukselta. Olen tullut siihen tulokseen että se ei saa haitata sosiaalista ja muuta elämää niin paljon ku se on välillä haitannut, vaikka en mikään täysi fanaatikko ole ollutkaan.

Nytkun aijon kuitenkin pysyä nataraalina, tiedän etten koskaan tule saavuttamaan semmosta kuntoa kuin haluaisin. Eiköhän se oo sama pitää tämä ihan hyvänä harrastuksena. Vaikken saisikaan optimaalista kehitystä uskon silti saavuttavani sen kunnon mihin mulla natuna on rahkeita.

Joten :kippis1: sopivissa määrin.

VZ58 sanoi:
Jos urheilija pyrkii saamaan itsensä huippu vireeseen ja nostaa tuloksiaan parhaimmalla mahdollisella tavalla niin uskon että viikottainen maksimimäärä mitä kannattaa juoda on niinkin pieni kuin 2-3 saunakaljaa.

Toikin on silloin liikaa.

Hiilareita illalla?
En oo itte varsinaisesti koskaan dietannu, mut nää olemattomat lihakset on mulla ainakin tullu näkyviin ihan sillä, etten ota enää klo kuuden jälkeen illalla hiilaria lainkaan, jos ei treenin jälkeistä ateriaa ja palkkaria oteta huomioon...

Pointti tässä siis oli, että kyllä ne iltahiilarit aika tehokkaasti sitä läskiä pitää yllä ainakin IMO.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom