Hiilarit ennen treeniä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maddoxx
  • Aloitettu Aloitettu
Mitkähän ovat viimeisimmät tutkimustulokset/empiirinen kokemus koskien ennen treeniä nautittavia hiilareita? Tarkoitan lähinnä n. 30-45min. ennen treeniä otettavaa pre-workout -juomaa. Koko pre-workout -juomakaan ei kai käsitteenä ole kovin vanha ja perusteluita olen lukenut sekä hiilareitten puolesta että vastaan. Flexissä aikoinaan lanseerattiin käsite, että ennen treeniä pitäisi ottaa juoma, jossa on n. 20-25 g hiilareita ja saman verran proteiinia, toiset taas ovat sitä mieltä että pelkkä proteiini (+mahdollisesti bcaa) ennen treeniä toimii parhaiten. Onko tästä asiasta päästy jo yhteisymmärrykseen?

edit: ja tämä varmaan sopisi paremmin ravinto-osiolle

Maddoxx sanoi:
Mitkähän ovat viimeisimmät tutkimustulokset/empiirinen kokemus koskien ennen treeniä nautittavia hiilareita? Tarkoitan lähinnä n. 30-45min. ennen treeniä otettavaa pre-workout -juomaa. Koko pre-workout -juomakaan ei kai käsitteenä ole kovin vanha ja perusteluita olen lukenut sekä hiilareitten puolesta että vastaan. Flexissä aikoinaan lanseerattiin käsite, että ennen treeniä pitäisi ottaa juoma, jossa on n. 20-25 g hiilareita ja saman verran proteiinia, toiset taas ovat sitä mieltä että pelkkä proteiini (+mahdollisesti bcaa) ennen treeniä toimii parhaiten. Onko tästä asiasta päästy jo yhteisymmärrykseen?

edit: ja tämä varmaan sopisi paremmin ravinto-osiolle

No voihan ne hiilarit ja proteiinit ottaa normaalista ruoastakin. Yleisesti kannattaa ottaa hitaita hiilareita runsaasti ennen treeniä, jotta jaksaa sitten painaa sen homman täysillä. Proteiinejakin on kiva ottaa, jotta on vapaita amiinohappoja veressä.

Mulle on tullut ihan luonnostaan sellainen että otan hiukan hiilareita ja proteiinia ennen treeniä jos "liha" tuntuu heikolta. Pelkkä protsku ei mulla paranna oloa, vaan joukossa on oltava hiilaria. Liian iso ateria taas aiheuttaa sen ettei jaksa treenata täysillä kun insuliinit sun muut on vituillaan ja kaikki energia menee ruuan sulatukseen. Sen sijaan pienessä nälässä treenaaminen sujuu hyvin.

Oikeastaan mulle riittää kun syö puolikkaan hedelmän ja pari lusikallista rahkaa puolisen tuntia ennen reenejä.

e. eli siis olen sitä mieltä että hiilaria ennen treeniä-väitteessä on perää.
e2. ainakin reenin sujumisen osalta

Itse tuli melkein vuoden verran syötyä se tonnikalapurkki ja 2 ruispalaviipaletta alle ennenkuin lähti treeneihin. Tosin viimeisimmästä isosta ateriasta oli tuossa vaiheessa kulunut jo 5 tuntia, joten olihan sitä jo energian tarpeessakin.

Back
Ylös Bottom