Hiilaripalkkarit dieetillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jazka81
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taustaa: Pudotan painoa kesään asti ja ehkä kesän ylikin. En ole ketoosidieetillä, mutta välttelen kuitenkin tarpeettomia hiilareita, kuten leipää, riisiä, pastaa ja perunaa aina kun mahdollista. Teen kaksijakoista 3-4 kertaa/vko ja aloitan lisäksi kamppailulajit. Pyrin pitämään kalorit max 2500kcal/vrk (paitsi yhtenä päivänä viikossa syön enemmän kuin kulutan), ja kun vielä urheilen useimpina viikonpäivinä, niin rasvaa pitäisi palaa. Mittani ovat nyt 182/85 ja rasvaprosentti 19.

Ja itse asiaan: Ostin juuri sellaisen soijaproteiinivalmistetta, jossa on hiilareita alle 1g/100g. Valitsin sen juuri siksi, että siinä ei hiilareita ole. Sitten näin tuossa "kahjoimmat ravintouskomukset" -ketjussa stooreja, että jotkut ovat tyhminä vetäneet palkkarinsa ilman hiilareita. Hiilareista siis selkeästi on jotain hyötyä palautumisen kannalta, minä en sitä amatöörinä vielä ole sisäistänyt.

Mutta entä dieetin aikana, kun mitään mittavaa lihaskasvua ei ole odotettavissa? Onko silloin järkeä vetää hiilareita palautumiseen? Niistä tulee kuitenkin kaloreita, joita yritän juurikin välttää. Ja sitten niistä tulee niitä hiilareita, daah.

Ja ihan kiva jos joku voi kertoa, että "tää on jo kerrottu Pohjetreeni-ketjussa vuonna 2003". Mä en löytänyt haku-toiminnolla ratkaisua ongelmaani, joten kysyn sitä tässä.

Kyllä toi ketolta vaikuttaa, jos noin pelokas oot hiilareita kohtaan, että et edes palkkarissa niitä viitti vetää. Ja valitsin soijan siksi, että alle 1g hiilaria, voi juma. Mitäköhän olis käyny, jos olisit valinnu vaikka Whey3, jossa on 4,4g -ai kamala :zzzz:

Sori oon väsyny, töissä ja :david:

:dance2:

Palkkarista ne hiilarit viimesenä lähtee. Eli ilman muuta palkkariin maltoa, mutta voi sitä vähän vähemmän käyttää kuin massakaudella. Tuossa ei tosin oo mitään järkeä että tuolla tavalla panikoit niitten hiilarien suhteen. Eihän noilla kertomillasi asioilla oo mitään merkitystä jos et oo ketolla -> joten hiilaria ei tarvi karsia pois vaikka sitä vähennetäänkin ja keskitytään hyvälaatuisiin hiilareihin.

Itsellä ainakin vaikea saada kaloreita 2000 tai enemmän dieetillä, jos yritän vältellä koko ajan hiilaria. Nyt oon vähän lisännyt hiilarin määrää, mutta silti siihen aamupalalle ja treenien jälkeiselle tunnille. Jos yrittää protskusta ja rasvasta vain saada sen 2k ja enemmän kaloreita, niin helppoa ei ole imo. Palkkariin kyllä kannattaa ehdottomasti heittää maltoa, jotta saadaan katabolia käänettyä.

Mikä ois hyvä määrä sitä maltoa palkkarissa?

E: Ja oisko tässä nyt jo kaikki, mitä dieettaajan palkkariin tarvitaan? Siis prodet ja hiilarit? Vai onko hyödyllistä nauttia vielä jotain muuta treenin jälkeen?

Jos ajattelee ihan loogisesti ni dietin ei pitäis erota massakaudesta mitenkään muuten ku et vedetään vähemmän kaloreita. Kyllä se lisäravinne pusseissa näkyy kuinka paljon niissä on kaloreita ja niitten mukaan sitten säätämään määrä oman dietin kanssa sopiviks.

Taustaa: Pudotan painoa kesään asti ja ehkä kesän ylikin. En ole ketoosidieetillä, mutta välttelen kuitenkin tarpeettomia hiilareita, kuten leipää, riisiä, pastaa ja perunaa aina kun mahdollista. Mittani ovat nyt 182/85 ja rasvaprosentti 19.

Onnea urakkaan. Kerrotko vielä, miksi se riisi on niin helvetin tarpeeton hiilarilähde? Paljonko sulla mahtaa olla läskikiloja pudotettavana - riittääkö tuo ~6kk sulle? :D

Mielestäni jos ei ole kisadieetti kyseessä niin voi ihan huoletta ensin karsia kaloreista ja vetää hiilaria ihan normaalisti. Jos painon putoaminen takkuaa miinuskaloreista huolimatta niin sitten jättää hiilaria pois. Kuitenkin itse ottaisin aamulla vähintään 30g hiilaria, treenin jälkeen palkkarissa 40g ja vielä seuraavalla aterialla vähintään 30g, jotta palautuminen lähtee kunnolla rullaamaan.

Kyllä toi ketolta vaikuttaa, jos noin pelokas oot hiilareita kohtaan, että et edes palkkarissa niitä viitti vetää. Ja valitsin soijan siksi, että alle 1g hiilaria, voi juma. Mitäköhän olis käyny, jos olisit valinnu vaikka Whey3, jossa on 4,4g -ai kamala :zzzz:

Sori oon väsyny, töissä ja

Eiköhän se jo tullut selväksi, että en tiedä aiheesta tarpeeksi. Sen voi päätellä siitä, että kysyn asiasta viisaammiltani, ja vieläpä täällä aloittelijat-osiossa. IMO, ilmaisukyvyttömien kirjoittajien räksytys aloittelijoille, kun ne eivät tiedä jostain jotain, ei tuo mitään lisäarvoa mihinkään topicciin.

Kun nyt olet varannut aikaa noin reilusti, niin fiksumpaa olisi vetää dieetti ihan hiilareiden kanssa, vaikka sitten jaolla hh40%,p30%,r30%. Säästät dieetillä tällöin enemmän lihasmassaa. Ketoosia suositellaan vain kiireellisiin tapauksiin.

"For those who have given themselves ample time to prepare, I do not suggest using a ketogenic diet. Instead, I recommend reducing carbohydrates, but keeping them high enough to possess the muscle sparing benefits of carbohydrates while still losing body fat."

Tämä teksti lainattu Hulkin suosikkibodarilta Layne Nortonilta.

http://www.bodybuilding.com/fun/layne36.htm

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom