Hiilareiden määrä treenin jälkeen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos vetäisin treenit vaikka klo. 16.00, ja 17.00 reenit ohi ja maltoa+heraa sisältävä palautusjuoma naamariin.
Olen tässä miettinyt mikä olisi sopiva määrä hiilareita seuraavalle aterialle (heti kun pääsen salilta kotiin)?
Siis ilmeisesti kannattaa sijoittaa treenin jälkeen se päivän isoin ateria, vai olenko väärässä?
Illalla syön vielä pari ilta palaa, protskua ja öljyä pelkästään.

Lisätään vielä se että mikä olisi ns. tarvittava minimi hiilarimäärä päivässä mikä kannattaa syödä lihaskasvun kannalta. Pluskaloreilla siis ollessa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
screwdriver sanoi:
Olen tässä miettinyt mikä olisi sopiva määrä hiilareita seuraavalle aterialle (heti kun pääsen salilta kotiin)?
Siis ilmeisesti kannattaa sijoittaa treenin jälkeen se päivän isoin ateria, vai olenko väärässä?

Juu päivän toisiks tärkein ateriahan on se treenin jälkeinen..Mitään määrää en osaa kyllä sanoa mutta itellä menee yleensä riisiä joku 1-1.5d,niin paljonkohan siinä sit ois..

En tiä sit miten tekee hallaa, mutta jos reenit on vasta illalla, 19 aikoihin, niin kyllä mun on pakko vetästä se isompi ja hiilaripitoinen ateria ennen salille menoa. Ei vaan noilla "snackseillä" jaksa iltaan asti.

Reenien jälkeen sitten palautusjuoma ja sit vielä yöprotskut vähän ajan päästä. Eli suurin osa hiilareista tulee ennen salilla käyntiä. No, onneks noita iltareenejä on ollut suht harvakseltaan.

anna mennä sitä hiilaria niin paljon ku ilman tuskia menee alas vaan! ei siinä sen kummempia määriä tarvitse laskea.

Kyllä se kannattaa vähän miettiä sitä palautusjuomaa että kannattaako siinä nyt vetää 100g sitä maltoa. Kauhea hiilariläjä ja ootko nyt ihan varma, että tarvit noin helvetisti sitä punttireenin jälkeen. Vedä vaikka 30g sitä maltoa siinä palautusdrinkis nii riittää varmasti.

screwdriver sanoi:
Lisätään vielä se että mikä olisi ns. tarvittava minimi hiilarimäärä päivässä mikä kannattaa syödä lihaskasvun kannalta. Pluskaloreilla siis ollessa.

Tuollaista minimimäärää ei ole olemassa. Lihasmassaa on mahdollista kasvattaa jopa hiilareiden ollessa 30g/vrk. Kuitenkin yleisesti ottaen ihmiset syövät bulkilla 200-500g hiilaria vuorokaudessa. Ja low-carb dieetillä (joka on melko tehokas tapa polttaa fläsää) 100-200g/vrk. Hiilarit kannattaa ajoittaa treeniä edeltävään ja treenin jälkeiseen ateriaan, ja illalla syödä sitten vähemmän hiilareita mutta enemmän rasvaa. Em. tapa siis sillon jos haluat välttää turhan fläsän ilmaantumista, lihaskasvua toki tapahtuu vaikka söisit joka ikisellä aterialla hiilareita.

screwdriver sanoi:
Jos vetäisin treenit vaikka klo. 16.00, ja 17.00 reenit ohi ja maltoa+heraa sisältävä palautusjuoma naamariin.
Illalla syön vielä pari ilta palaa, protskua ja öljyä pelkästään.

Mulla ei palautusjuomassa ole hiilareita kun n. 40 grammaa. Treenin jälkeisessä ateriassa taas yleenä riisiä ja broileria/tonnikallaa niin paljon kuin napa vetää, eli sitä hiilariakin tulee reilummin tässä kohtaa. Tämä ateria tulee syötyä yleensä siinä 17.00 - 18.00 aikoihin.

pyh, älä mieti paljo syöt vaa syö että masu on täys...
et ainkaa oo syöny liian vähää.... ;)

Lähinnä etsin sellaista sopivaa määrää hiilareita mikä olisi hyvä syödä treenin jälkeen. Mulla toi hiilareiden liika nauttiminen näkyy nopeasti vyötäröllä, eikä lihaksissa.
Siksi mietinkin että onko niiden vähentämänen huono idea lihaskasvun kannalta silloin kuin ollaan plussakaloreilla. Eli vähän hiilareita treenin jälkeisellä aterilla, ja enemmän rasvaa ja protskua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
riippuu vähän sun painosta? mut mä yleensä syön treenin jälkeen aterian jossa on n.180g hiilihydraatteja, 30g proteiinia sekä se on vähärasvanen

Jos haluaisi varman päälle pelata, pitäisi laskea kalorit koko päivälle ja sitten tästä vetää makroravinnejakauma, esim. E% 40%hh, 40%p ja 20%r ja tältä pohjalta sitten jakaa saadut määrät päivän ateriolle. Nyrkkisääntönä kuitenkin massakaudella palautusjuoman jälkeisellä aterialla voisi ottaa esim. 80-100 g hiilareita. Esim. 1 dl riisiä (mitattu kuivana), pari palaa Real-ruisleipää tai vastaavaa ja vaikka pari lasillista maitoa (4 dl) sisältää 100 g hiilareita. Tärkeää olisi nauttia tämä ateria viim. 2 tunnin sisällä palautusjuoman nauttimisesta, jolloin elimistö on vastaanottavaisessa tilassa ja suurempi osa energiasta käytetään hyödyksi eikä varastoidu rasvaksi.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom