High-tech salit - jokaisen kehonrakentajan pahin painajainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

Hulkki

Pieni ja vihreä
VIP
En tiedä mikä ohjelman nimi oli mutta tuli perjantai-iltana kakkoselta muistaakseni, siinä pari läskiä mummoa veti jossain aivan käsittämättömän kalliin näköisellä "salilla" Technogymin laitteissa joissa kaikki hoidetaan digitaalisesti: painot säädetään nappia painamalla, kone ilmoittaa kuinka monta toistoa on mennyt, kuinka nopeasti liike pitäisi tehdä, jne. Tuolla salilla oli jotain kunnon patsaita ja sohvia, laajakuvateeveet, jääkaapit, kaikki maailman naistenlehdet jotta mummot viihtyisivät. Siis aivan täyttä paskaa, salin irvikuva. Mesta jonne mennään katsomaan teeveetä ja juomaan teetä juorurouvaneuvoston kanssa, treenistä ei mitään tietoa. Sitten siinä lopussa vielä kehtasi toimittaja retorisesti kysyä milloinka kaikki "vanhan ajan" salitkin muuttuvat tällaisiksi "loistosaleiksi", sitä jäädään odottamaan...

Ei perkele. Pitää laiskojen vanhusten ottaa tämäkin asia HC-kehonrakentajilta pois, enää ei saisi olla edes vanhoja kunnon pommisuojaan rakennettuja hielle haisevia rautasaleja joissa ainoa laite on jalkaprässi ja sekin 20 vuotta vanha!

Sen verran lupaan, että jos jonain päivänä kaikki salit ovat täynnä näitä itsestään liikkuvia puhuvia laitteita ostan jonkin helvetin ison kellarin ja perustan maan ainoan HC-rautasalin jonne ei mummoilla ja muokkaajabitcheillä ole tulemista. Vitusti rautaa, kyykkytelineitä silmänkantamattomiin, olematon ilmanvaihto ja kauhea romujen kalina vain. Siinä on treenitunnelmaa, ei jossain helvetin kullatun hypermasiinan piipityksessä.

Kuinka moni "mummo" haluaa käydä kunnon (meidän mielestä) hc-salilla? heille se on paikka jossa kaiken maailman hörhöt yrittävät tappaa itsensä, kuten oma mummoni sen nasevasti ilmaisi! oikeasti, mummo oli katsonut tv:stä juuri jonkun dokumentin ja alkoi sit saarnaamaan mulle, kuinka se ei ole hyväksi..kaikkea huumeitakin siellä liikkuu :D miksipä ei repimään mummoilta ym. "tyhmiltä" rahoja viimesen päälle pois tollasilla 'huippusaleilla'...?

kyllähän se niin on että se ei ole sali eikä mikään jossa ei paska haise, kirosanat kuulu, painot kolise, eikä tule kuuma.

olen pari kertaa käynyt niin sanotuilla trendi saleilla jossa pojat treenaa helmikaulapannat kaulassa ja silkkihanskat kädessä yhden käden hauis ilmatyyny-punnerrusta käsikoneessa.

itse revenneellä reebokin t-paidalla ja perseestä revenneillä nappi-verkkareilla varustettuna tulin paskalta haisevana vetäämään maastavetoa....perkele....HC :)

Teknosaleillahan on kai sellaiset kortit, että kun ne työntää laitteeseen niin se automaattisesti ohjelmoi samat painot kun edellisellä kerralla, ettei niinku tartte muistella että paljos mulla olikaan viimeksi noita bareja (painetta) tässä...

Ei taitais vähennyssarjat onnistua tollasessa härvelissä :p

Originally posted by Hulkki
aivan käsittämättömän kalliin näköisellä "salilla" Technogymin laitteissa joissa kaikki hoidetaan digitaalisesti: painot säädetään nappia painamalla, kone ilmoittaa kuinka monta toistoa on mennyt, kuinka nopeasti liike pitäisi tehdä, jne.
Tuollainen löytyy ainakin Helsingin Kampista, Motivuksen Vip Club. Siellä kaikki saa oman avaimen ja kun sen laittaa laitteeseen, se säätyy oikein. Hinta on 1540€ tai 1940€ / vuosi. Vain ensimmäiset 300 pääsee tuonne. www.motivus.fi kertoo hieman lisää (niinkuin jotain kiinnostais :) )

No joo enpä pistäs pahaksi jos omalle salilleni tulis jonkun sortin ilmastointi ja pukuhuoneeseen pari neliötä tilaa lisää.

Jep, annetaan vain niiden mummojen syytää rahojaan juppijuoruilukerhoille joita kutsutaan ilmeisesti VIP-kuntosaleiksi mutta vanhaan kunnon HC-yhdistelmään (ruosteinen rauta + kova melu + kova treeni + hienkatkuinen ilma + isot rumat bodarit ja voimanostajat pieremässä nurkassa kilpaa protskupurkista + vapaat painot) jos joku koskee niin siitä paikasta järjestetään kunnon mellakat ja piereskellään julkisilla paikoilla! Niin.

Käykööt mummot missä haluavat, kunhan pysyvät poissa HC-rautasaleilta.

Treenailin tuossa 80 l lopussa kaupallisella salilla, joka oli monipuolisin ja siistein kaupungissa. Omistaja entinen painonnostaja ja voimanostaja. (vaimonsa edelleen kilpaileva voimanostaja) Ja silloin oli "salibuumi" ja juppiaika kovimmilaan.
Vaikka salilla oli n 20 kovaa treenaavaa seassa, niin uudet olivat enímmäkseen viiimeisen päälle trikoissaan ja meikeissään olevia
naisia.

Kerran omistaja juuri oli opastamassa paria nuorta naista, kun itse penkkisarjan päättäneenä, hymyillen tyytyväisyydestä
suoritukseeni(5*200), nousin istumaan..... Katse tulokkailla oli pelokas..itsellä painoa 120+ , hiuksia ei silloinkaan yhtään....
ja varma niitti kaikenpäälle oli veressä oleva nenän alapuolinen
osuus naamasta..... Pakkasi "vähän" aina nousukunnon aikaan
verenpaine kohoilemaan ja nokka ratkeili useinkin kovimmissa sarjoissa..... Ohjaaja kiirehti selittämään:"nii-in meillä on sitten kaikilla omanlaiset tavoitteet täällä salilla.....)

Juuri eilen sain väittelyt aikaiseksi yhden neidin kanssa. Se valitti kun salilla ei ole mitää laitetta sisäreidelle. Siitä se sai kauhean numeron aikaiseksi kun sielä ei ole lehti mitä lukee. Sitten menin vahingossa ehdottamaan että voisit vaikka kyykätä. Siinä sais harjoitusta sen sisäreisikin. Mutta ei voi kyykätä koska perse kasvaa. Tietenkin se myös aiheutti hämmennystä kun salilla soi kauhea mättö, kai sitä pitäs kuunnel Adiemusta. Kunnon HC sen pitää olla.

On se vaan perkele, että jos jollekkin naispuoliselle ehdottaa jotain kunnon liikettä, niin yleensä vastaukseks saa: " en mä voi kun alkaa lihakset kasvamaan, tai että tulee liian isot lihakset"

On se vaan jännä juttu, kun naisilla ei oo samanlaista voimatasoo, kehittymistasoo, eikä nimeksikään omaa testotuotantoo, niin että miten niitten lihakset sitten kunnon treenillä kasvaa heti liian isoiks ... :D

Ton kysymyksen oon muutaman kerran esittäny jollekkin puolitutulle naishenkilölle, jota oon jossain neuvonu.

Toi on sellanen ikusuisuuskysmys/toteamus usean naisen suusta, että ei voi kun kasvaa liikaa....

Originally posted by t301
Juuri eilen sain väittelyt aikaiseksi yhden neidin kanssa. Se valitti kun salilla ei ole mitää laitetta sisäreidelle. Siitä se sai kauhean numeron aikaiseksi kun sielä ei ole lehti mitä lukee.

Yksi sellainen aineenvaihdunnallisesti rajoitteinen naishenkilö meidän salilla tekee tuota sisäreisilaitetta, mutta muistaa onneksi myös lukea lehteä samaan aikaan!

Tuota Hulkin mielipidettä ilmastoinnista mä en suostu tajuamaan. Eihän se 35-asteinen huoneilma niitä suorituksia kovinkaan paljoa paranna - oli sitten kuinka HC tai ei.

Siis kyllä mun mielestä HC-salillakin pitää ilmanvaihdon toimia. Paskan ja hien haju ei ainakaan mun mielestä auta ollenkaan... :rolleyes:

Hola,

joo tsekkasin ite myöskin ko. ohjelman, olisiko ollut Kotimaan katsaus tai vastaava..?

Oli kyllä tajuton "sali"..huh-huh.

Asiasta kuudenteen:
Vaikka HC-salit ovat Cool&TheGang, niin on noissa "konesaleissakin" puolensa. Ite treenaan lähes kokonaan vapailla painoilla, mutta esim. rintatreenin jälkeen joku peck-deck on sillointällöin ihan ok..

Ainiin, treenaan useimmiten duunipaikkani kellarissa räkäsellä salilla (löytyy kyllä levypainoja "tarpeeksi")
..no how ever ovat tekemässä pientä uudistusta salille, budjetti 170.000 euroa, tsiisös!
Odotan mielenkiinnolla, kovasti nuo Davidin etc. konsultit ovat ravanneet kiinteistöllä..

Joo vielä näistä high-tech-saleista.. Kävin vasta tiedotustilaisuudessa jossa aiheena oli yritysten käyttöön tulevan kuntosalin rakentaminen. Se oli just sitä mitä epäilinkin. Eli ensimmäiseksi kerrottiin, että tästä salista tehdään nykyaikainen kuntoilupaikka, jossa on elektroniset ilmanpainevastuksella toimivat laitteet, joihin jokainen käyttäjä saa oman profiilin tms. Ja sitten vielä vähän hymähti että ei mitään alkeellisia ja vaikeasti käytettäviä vapaita painoja vaan tämmöiset hiaaanot tsydeemit, onhan niiden pakko olla parempia kun ovat niin high tech.... :rolleyes:

Mun mielestä se vaan osoitti että asiaa hoitavilla ei ole paljoakaan tietoa kuntoilusta. Vähän huvitti, pitihän se arvata että ei sitten tarvi vaivautua sille salille..

Seuraavan kerran kun teen kyykkyä, taidankin ottaa dekkarin mukaan ja teipata sen seinään kiinni ja lukea siinä samalla kyykätessä. BUAHHAHHAHHHAAAA!!!

Jep, kovasti yrittävät myydä "konesalia"..
no onneksi meillä on duunissamme muutama "kokeneempi" salillakävijä, sekä pari painijaa etc..
Laitettiin vaatimuslista konsultille: kunnon penkki, kyykkyräkki, käsipainoja tarpeeksi, kunnon tangot ja paljon kiekkoja..etc.
Loppurahoilla sitten ämmille reisienmuokkaushärveleitä ja muita kummallisuuksia..
No toivotaan parasta.

Mun unelma:

Oman talon tontin nurkassa (tai talon kellarissa) ikioma hc-punttikommuutti! Varusteina kunnon kyykkyhäkki (jossa leuanvetotanko), penkki, tanko (ehkä myös käyrätanko), tarpeeksi kiekkoja, ehkä käsipainoja, lukot ja hyppynaru & iso nyrkkeilysäkki alkulämmittelyyn. Ehkä myös dippiteline ja jonniinlainen pohjevärkki, jos mahtuu tilaan ja jos on rahaa laittaa. Nurkassa kunnon ghettoblasteri, josta tulee 80-luvun lopun mättöö (Morbid Angel, Carcass, Napalm Death, Slayer yms.) ja muuta MUN makuun sopivaa musaa, ei jotain siirappia tihkuvaa särmätöntä (lue: munatonta) AOR paskaa. Ilmanvaihto oisi tietty kiva, mutta riippuu tämmösessä tapauksessa tietty rahan määrästä.

Tuolla kun reenaisi, niin eipä tarviisi repii ressiä mistään hydraulisdigitaalisista olohuone/viihtymiskeskuksista, joilla rahastetaan tietämättömiä.

Mäkin näin joskus muutama viikko sitten YLEn aamuTV:ssä juttua tosta Motivuksen paikasta. Ensin aattelin just, että "Perkele, mitä rahastusta ja Amerikan paskaa!", mutta myöhemmin tuli mieleen tommosen pahin puoli. Se on se, että hyvin monet menee tommosille saleille ehkä jopa ihan oikeesti reeniasenteella (vaikka ei ehkä ihan oksennuskyykkyreenistä oisi kyse) ja vakaana tavotteena kehittää kuntoonsa ja terveyttään. Sitten he kuvittelevat reenavaansa huipputehokkaasti, kun se on kallista, on hienot masiinat ja muka huippuammattimaiset ohjaajat. Muutaman kuukauden päästä voi sitten rueta ihmettelemään, kun ei läskit eivätkä niska/selkä/hartiavaivat häivy mihinkään. Sitten rupee turhauttamaan ja lopetetaan koko kuntosalilla käyminen.

Toi on suuri tragedia, mutta minkäs teet. Yksi hyvä homma on tää parin entisen huippupainonnostajan kehittämä keppijumppa. Vaikka siinä ainakin alussa on naurettavan pieni paino käytössä (harjanvarsi), niin ainakin siinä on kyykkyä, maastanostoo ja muita järkeviä perusnostotekniikoita käytössä. Ehkä myöhemmin voi siirtyä jopa raudan kimppuun, kun tuommosessa jumpassa ensin oppii liikkeet. Tuommonen voi olla hyvä huonompikuntoisille ja/tai vanhemmille ihmisille, ainakin huomattavasti parempi kun nää digitaalihydrauli rahastuskeskukset.

Originally posted by Iivili
Yksi hyvä homma on tää parin entisen huippupainonnostajan kehittämä keppijumppa. Vaikka siinä ainakin alussa on naurettavan pieni paino käytössä (harjanvarsi), niin ainakin siinä on kyykkyä, maastanostoo ja muita järkeviä perusnostotekniikoita käytössä. Tuommonen voi olla hyvä huonompikuntoisille ja/tai vanhemmille ihmisille, ainakin huomattavasti parempi kun nää digitaalihydrauli rahastuskeskukset.
Joo, aivan totta. Laitteissa istumisessa kun on se heikompi puoli, että se ei kerta kaikkiaan kehitä perusmotoriikkaa ja kehon hallintaa ja lihasten "yhteispeliä" toisin kuin juuri esimerkiksi perusnostot tai painonnoston tekniikat - vaikkakin sitten ilman varsinaista vastusta.

En usko, että tarvitsee pahemmin murehtia kenenkään tosissaan treenaamista aloittelevan ja terveellä maalaisjärjellä varustetun eksyvän tuollaiseen paikkaan. Jos VIP-korttiin sisällytetään "virvokkeet, uusimmat sanoma- ja talouslehdet, hierovat nojatuolit, rentoutumishuone, kirkasvalolamput, pyyhkeet, shampoot ja pesuaineet, matkapuhelinlaturit, internet-yhteydet ja omat musiikkikuulokkeet", "arkiaamuisin hedelmäinen aamupala" sekä "pesulapalvelut, kauneushoitola, kampaamo", voidaan todeta, että kuntosalin käyttöoikeus on kylkiäinen eikä itse päätuote. Tuonne mennään näyttäytymään ja katsomaan, ketkä muut ovat mahtuneet niiden kolmensadan joukkoon, jotka eivät enää muuta käyttöä rahalle keksi.

Ehei, meikäläistä ei tuollaiseen paikkaan saisi edes kilon palasina! Siis ihan tosissaan: hierovat nojatuolit! Sinä päivänä, jos/kun kaikki salit on muutettu viihtymiskeskuksiksi, rakennan minäkin ikioman salini tai alan harrastaa kuviokelluntaa, tanhua tai virsunpunontaa.

Kappas, minähän taidankin olla onnekas kun mulla on oma "sali" = 10 neliön hämärä huone jossa on power rack, penkki, talja, smith-laite, kolme tankoa + säädettävät käsipainot ja tietysti riittävä määrä kiekkoja. Treeneissä joutuu käyttämään välillä luovaa hulluutta, mutta kaiken tarvittavan olen tähän asti saanut tehtyä.

Välillä erehdyin käymään vuoden verran eräällä kaupallisella salilla, mutta sitten ajattelin että mitä vittua sitä rahojaan haaskaamaan sinne. Siellä soi radio nova ja naiset kävi tekemässä sisäreisilaitetta ja lukemassa seiskaa, ei ollut paljon fiiliksiä treenata. Siirryin takaisin "kotisalille", ei ole ollut ikävä jalkaprässiä eikä radio novaa..

Back
Ylös Bottom