Hieronnan tarve?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja n_oraj
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Miten usein olisi hyvä käydä hieronnassa? Urheiluhieronnassa etenkin, onko ns normaalista rentouttavasta hieronnasta hyötyä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Ei hieronnassa lähtökohtaisesti ole tarvetta käydä. Jos lihas toistuvasti jumittelee, on kuormituksessa/liikkuvuudessa tms vikaa. Jos esim. lapojen väli on jatkuvasti jumissa, löytynee syy rintalihasten kireydestä. Hieronta on siihen hyvin hetkellinen lääke, koska jos liikkuvuutta ei laita kuntoon niin samassa pisteessä ollaan taas muutaman treenin jälkeen. Mutta jos muuten vaan haluaa käydä tehostaakseen palautumista, hyvää filistä tai mitä vain, niin ajoittaa sen hieronnan sinne kevyen viikon yhteyteen 3-6vko välein.

Tärkeämpää on omatoiminen kehonhuolto. Liikkuvuusharjoitteet ja venyttely. Niille kannattaa pyhittää oma treeni. Ei pelkästään treenin loppuun nälkäsenä 10 min hutaisu. Hieronta auttaa hetkellisesti jumeihin, mutta ei ratkaise ongelmaa mistä jumit tulevat. Myös liiallinen kalvojen rullailu on turhaa. Kalvojen kuuluu olla hiukan kireät. Samoin jatkuva nikamalukkojen availu on kyseenalaista. Siinäkin pitäisi miettiä miksi ne menevät lukkoon. Kropassa joku ei ole balanssissa tai treeni liian yksipuoleista. Usein esim kireät rintalihakset ja etuolkapäät ja heikot lavanlähentäjät tekevät lukkoja rankaan. Tai kova mavetus ja vatsa treenin laiminlyönti.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Itse olen sen verta laiska tekemään noita kunnon kehonhuoltotreenejä, kun ei tosiaan perusvenyttelyt itsellä riitä, niin olen käynyt n. 4-5 viikon välein ja se on jeesinyt pitämään esim. niskat pehmeinä. Istumatyötä kun teen vielä niin niskat on kovilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom