• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Hienot autot

apulus

TheAlphaSquad
Liittynyt
9.5.2009
Viestejä
7 383
Hienon näköinen katto ylhäällä, mutta lieneekö yhtä hauska katto poissa? Rättikattoista on kiva peruuttaa, kun oikeaa kättä voi lepuuttaa takaluukun reunan yli.
Eihän se rättikattoiselle vertoja vedä mutta ostajia on varmasti noillekin. Hyvä ajettava varmasti niinku muutki MX-5:t.

Nyt on julkaistu viralliset kuvat uudesta Alfa Stelviosta: https://www.alfaromeousa.com/cars/alfa-romeo-stelvio

Jos maltan olla vaihtamatta nykyistä käyttis-katumaasturiani uudempaan nii parin vuoden päästä on pakko saada tuollainen olettaen että hyvä diesel-versio tulee Suomen markkinoille.
 

Dopey

Easy like Sunday morning
VIP
Liittynyt
8.12.2002
Viestejä
7 916
Ikä
49
Kaupunki
US of A
... oli ainakin itselleni ulkonäöllisesti iso pettymys, kuten myös suunnittelufilosofialtaan. Vanha oli kevyt, edullinen ja toimintavarma urheiluauto, jonka alustan oli Ayrton Senna säätänyt just nappiin, ja jonka klassiset korinlinjat Pininfarina oli saanut kokolailla kohdalleen huolimatta siitä, että autosta oikeasti näki ulos - toisin kuin saman ajan Ferrareista tai Lamborghineista. Kun asuin täällä USAssa edellistä keikkaa, yhdellä duunikaverilla oli tuollainen, ja se kaveri ajeli omallaan töihin joka päivä.


Uusi on todella kallis (samaan hintaan saa vaikkapa 911 turbon), painava, monimutkainen, ajo-ominaisuuksiltaan epälooginen, enkä keksi tuosta ulkonäöstäkään paljoa hyvää sanottavaa. Kuin roinannut Civic Type-R syntsaolkapäillä. Vanhojen hinnat ovat kovassa nousussa muuten, mistä sainkin kimmokkeen kuolata niitä eBay Motorsista.
:kuola:

Tämä oli muuten jo toinen viimeiaikainen japskien superautoprojekti, joka meni suunnitteluaikana useammin kuin kerran kokonaan uusiksi. 1. konsepti oli etumoottorinen, ja 2. konsepti sama kuin 1. generaatio (poikittainen vapari V6 keskellä), kunnes sitten ahtimien tarpeen takia tehtiin vielä tää lopullinen formaatti. Edellinen vastaava oli Lexus LFA, jossa vaihdettiin korimateriaali alumiinista hiilikuituun muutama vuosi aloituksen jälkeen. Toivoin, että Honda olisi tehnyt rebootin kanssa saman kuin Nissan GT-R päivityksessä, eli päivittänyt tekniikan, mutta pitänyt konseptin ja design-kielen ennallaan.
 

Dopey

Easy like Sunday morning
VIP
Liittynyt
8.12.2002
Viestejä
7 916
Ikä
49
Kaupunki
US of A
Eikös neliveto ole tulossa vain V6 koneella? Ilmeisesti FIAT-konsernin nelarisysteemi ei kestä V8:ien tehoja. Eli eikös se hellcat olisi sittenkin kätevämpi perheauto?
 
Liittynyt
28.12.2006
Viestejä
12 975
Eikös neliveto ole tulossa vain V6 koneella? Ilmeisesti FIAT-konsernin nelarisysteemi ei kestä V8:ien tehoja. Eli eikös se hellcat olisi sittenkin kätevämpi perheauto?
Saatat olla oikeassa. Tällä hetkellä löytyy yksi saman konsernin V6 tuolta 8 vuoden takaa. Moottori on laiska kokoisekseen ja mahdoton kierroskone mutta noissakin on vissiin tapahtunut kehitystä.
 
Liittynyt
12.11.2004
Viestejä
779
Ikä
36
Saatat olla oikeassa. Tällä hetkellä löytyy yksi saman konsernin V6 tuolta 8 vuoden takaa. Moottori on laiska kokoisekseen ja mahdoton kierroskone mutta noissakin on vissiin tapahtunut kehitystä.
Chryslerin 3.6 Pentastar V6 nykymuodossaan pitäisi olla ihan ok motti. Tehoa se about 300 hp, vääntöä n. 350-360 Nm. Testannut sekä Jeepin Grand Cherokeen että Dodge Chargerin nokalla. Kulki jopa yllättävän vähällä, jos sillä merkitystä on. Pakoäänet todella laimeat.
 
Liittynyt
28.12.2006
Viestejä
12 975
Chryslerin 3.6 Pentastar V6 nykymuodossaan pitäisi olla ihan ok motti. Tehoa se about 300 hp, vääntöä n. 350-360 Nm. Testannut sekä Jeepin Grand Cherokeen että Dodge Chargerin nokalla. Kulki jopa yllättävän vähällä, jos sillä merkitystä on. Pakoäänet todella laimeat.
Kuulostaa hyvältä. Paremmin tollanen sopiikin käyttöauton nokalle kuin Hemi :)

Ja kun oon tullut toimeen tuon vanhankin V6 kanssa (kunhan ei liikaa painele kaasua) niin miksipä ei uudemmankin.
 
Ylös