Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toi Toytahan on aika käheä laite. Kunhan hinta vaan olisi kohtuullinen.. Luetelkaas markkinoilla tällä hetkellä olevat kohtuuhintaiset coupet? :rolleyes: 40 000€ ei mielestäni sitten ole kohtuuhintainen.

Toki täytyy ajatella auton verotonta hintaa koska Suomessa mikää ei oo kohtuuhintaista.

Eihän niitä olekaan. Kohtuuhintaisia kunnollisia coupe-autoja ei ole nissan 200sx:n jälkeen juuri ollutkaan. Hyundain genesis voisi olla yksi, jos vain maahantuoja tajuaisi tuoda halvempaa turbokoneellista mallia suomeen. Turbomallin hinta varmaan saataisiin painettua alle 35k€, joka olisi mielestäni aika hyvä hinta 200 hv takaveto-coupesta.
 
Eihän niitä olekaan. Kohtuuhintaisia kunnollisia coupe-autoja ei ole nissan 200sx:n jälkeen juuri ollutkaan. Hyundain genesis voisi olla yksi, jos vain maahantuoja tajuaisi tuoda halvempaa turbokoneellista mallia suomeen. Turbomallin hinta varmaan saataisiin painettua alle 35k€, joka olisi mielestäni aika hyvä hinta 200 hv takaveto-coupesta.

Jos Hyundai Genesis Coupea oikeasti harkitsee, niin kannattaa ehkä odotella hetki. Siitä nimittäin on aika vastikään julkistettu uudet lukemat tuleville moottoreille. Aikamoinen piristysruiske sanoisin :D

3.8 V6 350hv & 400Nm

2.0T 275hv & 372Nm

Samalla molemmat automaatit on päivitetty 8-vaihteiseksi ja ulkonäkö on saanut hiukan uudistusta.

2013-hyundai-genesis-coupe_100369982_m.jpg


hyundai-genesis-coupe_100369346_m.jpg


Nätti auto tämäkin.
 
Jos Hyundai Genesis Coupea oikeasti harkitsee, niin kannattaa ehkä odotella hetki. Siitä nimittäin on aika vastikään julkistettu uudet lukemat tuleville moottoreille. Aikamoinen piristysruiske sanoisin :D

3.8 V6 350hv & 400Nm

2.0T 275hv & 372Nm

Samalla molemmat automaatit on päivitetty 8-vaihteiseksi ja ulkonäkö on saanut hiukan uudistusta.

2013-hyundai-genesis-coupe_100369982_m.jpg


hyundai-genesis-coupe_100369346_m.jpg


Nätti auto tämäkin.

Näin just eilen tollasen liikenteessä turbokoneella, makean näköinen peli! Siis Miamissa...
 
Jokos tämä on ollut täällä esillä eli 2013 Shelby GT500 :) Alkaa olemaan tehot jo kohdillaan. Ehtii perjantaipullon juuri ja juuri kipaista kaupasta rankan työpäivän jälkeen ;)

Tärkeimmät speksit lainattuna tuossa alla:

"The 5.8-liter V8 aluminum-block engine produces 650 horsepower and 600 lb.-ft. (~815 Nm) :o of torque, making it the most powerful production V8 in the world. The 3,850-pound car also stays exempt from the gas-guzzler tax." :worship:

"Nearly every part of the powertrain has been optimized for producing the additional horsepower, including a new supercharger, new cross-drilled block and heads, updated camshaft profiles, a new carbon fiber driveshaft and upgraded clutch, transmission and axle."

"...top speed of more than 200 mph (320 km/h)."

Tässä vielä koko artikkeli:
http://mustangsdaily.com/blog/2011/11/14/ford-unleashes-650-horsepower-2013-shelby-gt500

Joo on varmaan kohtuullisen halpa verrattuna muihin ton teholuokan pirsseihin. Mielestäni kuitenkin tämä hypetys menee automaailmassa jo kovin yli. Moni uskaltaa epäillä, ettei tuo vielä mikään tajuntaa räjäyttävä peli ole suorituskyvyltään, mitä tulee ainakin edelliseen gt-500seen. Nuo nopeudet on täysin utopiaa, ja kiihtyvyydenkin kohdalla enemmän painoarvoa voisi laittaa välille 0-200km/h kuin 0-100km/h. Toki teoriassa tuon kokoinen kappale etenee ilmassa kovalla nopeudella, 650hp voimalla. Mutta käytännössä kun otsapinta-aloja ja muotokertoimia on tehtaalla kaunisteltu, puhumattakaan tehohäviöistä ja miten moottorin huipputehon kierrosluku kohtaa välitykset käytännössä, jäädään todellisuudessa kauaksi noista paperilukemista. Verrokkina Harri Rovanperän vanhempi remmiahdettu gt-500(n.700hp) meni 265km/h tutkanopeuden nopeusmittaustapahtumassa lentokentällä, jossa tuollaisella autolla ehtii tulla n.35s nilkka suorana. Tuolta voisi odottaa aikalailla samanlaista suorituskykyä.

Nojoo onhan ne hienoja nopeita autoja, joista moni ei voi haaveillakaan, mutta silti suorituskyvyltään aika inhimillisiä, kun rakennetuilla 2l turboilla näytetään suoralla takavaloja noille käytännössä. Tämän ei ollut tarkoitus olla mikään provo, mutta tuoda näkemystä että paperilukemia ei liiallisesti kannata hekumoida.
 
Joo on varmaan kohtuullisen halpa verrattuna muihin ton teholuokan pirsseihin. Mielestäni kuitenkin tämä hypetys menee automaailmassa jo kovin yli. Moni uskaltaa epäillä, ettei tuo vielä mikään tajuntaa räjäyttävä peli ole suorituskyvyltään, mitä tulee ainakin edelliseen gt-500seen. Nuo nopeudet on täysin utopiaa, ja kiihtyvyydenkin kohdalla enemmän painoarvoa voisi laittaa välille 0-200km/h kuin 0-100km/h. Toki teoriassa tuon kokoinen kappale etenee ilmassa kovalla nopeudella, 650hp voimalla. Mutta käytännössä kun otsapinta-aloja ja muotokertoimia on tehtaalla kaunisteltu, puhumattakaan tehohäviöistä ja miten moottorin huipputehon kierrosluku kohtaa välitykset käytännössä, jäädään todellisuudessa kauaksi noista paperilukemista. Verrokkina Harri Rovanperän vanhempi remmiahdettu gt-500(n.700hp) meni 265km/h tutkanopeuden nopeusmittaustapahtumassa lentokentällä, jossa tuollaisella autolla ehtii tulla n.35s nilkka suorana. Tuolta voisi odottaa aikalailla samanlaista suorituskykyä.

Nojoo onhan ne hienoja nopeita autoja, joista moni ei voi haaveillakaan, mutta silti suorituskyvyltään aika inhimillisiä, kun rakennetuilla 2l turboilla näytetään suoralla takavaloja noille käytännössä. Tämän ei ollut tarkoitus olla mikään provo, mutta tuoda näkemystä että paperilukemia ei liiallisesti kannata hekumoida.

Jotain rakennettua pikkuturboa on ihan turha edes verrata tehdasmalliin. Toinen on rakennettu ja toinen tulee suoraan tehtaalta ja siinä on hemmetin iso ero. Verrataan autoa muihin vastaaviin eli muiden valmistajien tehdasmalleihin. Eiköhän melkein 6 litraisesta V8:sta saa rakenneltuna hiukan enenmmän patia kuin pienestä 2 litraisesta ja aika varmasti joku toinen katselee niitä takavaloja. Jos tuo uusi GT500 on edes lähellä huhuja niin kyllä tuo aika kova peli on. Varttimaili menee vakiona luultavasti reilusti alle 12 sekunnin ja Nurre kierretään 7:3X aikaan ympäri. Mitä hintaan tulee, niin täällä Jenkeissä hinta jäänee uutena alle 55k$ (~40k€) eli ainakin omaan budjettiin mahtuu vuoden pari käytettynä aika helposti. Ei tuo hintaero perus GT malliin kuitenkaan niin iso ole. Suomeen tuonti voi olla verottajan takia mahdotonta.
 
Verrokkina Harri Rovanperän vanhempi remmiahdettu gt-500(n.700hp) meni 265km/h tutkanopeuden nopeusmittaustapahtumassa lentokentällä, jossa tuollaisella autolla ehtii tulla n.35s nilkka suorana. Tuolta voisi odottaa aikalailla samanlaista suorituskykyä.

Nojoo onhan ne hienoja nopeita autoja, joista moni ei voi haaveillakaan, mutta silti suorituskyvyltään aika inhimillisiä, kun rakennetuilla 2l turboilla näytetään suoralla takavaloja noille käytännössä. Tämän ei ollut tarkoitus olla mikään provo, mutta tuoda näkemystä että paperilukemia ei liiallisesti kannata hekumoida.
Mailin loppunopeus ja huippunopeus ovat aivan eri asioita, vaikkakin maililla saa vauhtia kohtuullisesti kerättyä. Ei se Veyronikaan, jota pidetään jonkinlaisena verrokkina jokaiselle nopealle autolle, mene maililla läheskään neljääsataa, vaikka huippunopeus yli neljänsadan onkin. Mikäli Mussen speksit pitävät paikkansa edes suunnilleen, se on matalan kympin auto. Siinä joutuu jo vähän kaksilitraista turboakin ruuvaamaan, vaikka olisi kolmosenkauttanelosenpuhallin ja kaikki.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mailin loppunopeus ja huippunopeus ovat aivan eri asioita, vaikkakin maililla saa vauhtia kohtuullisesti kerättyä. Ei se Veyronikaan, jota pidetään jonkinlaisena verrokkina jokaiselle nopealle autolle, mene maililla läheskään neljääsataa, vaikka huippunopeus yli neljänsadan onkin. Mikäli Mussen speksit pitävät paikkansa edes suunnilleen, se on matalan kympin auto. Siinä joutuu jo vähän kaksilitraista turboakin ruuvaamaan, vaikka olisi kolmosenkauttanelosenpuhallin ja kaikki.



Veyron on hieman eri asia, lähes tuplasti työntövoimaa tämän teholuokan autoihin verrattuna. Lentokenttäveto kestäisi sellaisella alle 25s, ja sanomattakin selvää että mitä enemmän työntövoimaa, sitä myöhemmin ajallisesti(puhumattakaan matkallisesti) kiihtyvyys =0 (vastusvoimat kohtaavat työntövoiman)

500-600hp auton kohdalla tilanne ihan eri. Vedetään 30-40s kaasu pohjassa, kiihtyvyys on jo lähellä nollaa vedon loppuvaiheessa. Kovin suurta nopeuseroa ei sen jälkeen saada, vastusvoimat kohtaavat työntövoiman.

Tässä olisi karkea hahmotelma tuollaisen 265km/h-270km/h lentokentällä kulkevan auton nopeudesta(km/h) ajan(s) funktiona)(tehty 0-100km/h, varttimailin ja mailin vedon perusteella):



Itse asiassa se Rovanperän "SS-725" taisi mennä 267km/h kentällä vuonna 2010, jossain haastattelussa mies oli kertonut tehoja olevan nykyisillä paineilla 800hp pinnassa, ja että 300 huippunopeus pitäisi rikkoontua. Tuon voi uskoa, jos tehoja on nostettu se n.100hp ton kenttävedon jälkeen, mailin nopeus saisi olla 280km/h päälle, että tasamaalla voitaisi saavuttaa yli 300km/h huippunopeus.

Olen minäkin ajanut maililla(tosin pyörällä) lähes 280km/h, mutta ei se iki maailmassa kulkisi 300km/h, vaikka varttimailin ja mailin nopeuksien erotus on samaa luokkaa kuin tuossa remmiahdetussa GT-500:ssa, ja kiihtyy vielä hitaasti mittauspisteelle tultaessa. Ja pitää huomauttaa että monet mustangia pienemmät pulkat menevät todellisuudessa 600-700hepalla kentällä jo lähes 300km/h/ tai jopa yli. Eli ei varmastikaan otsapinta-alansa(ja muotonsa) perusteella ole kaikkein paras kärry noihin suuriin nopeuksiin.

Grip extrem:n testissä ovaaliradalla Geigerin virittämä Corvette Z06 turbo(ilmoitettu teho 890hp), kulki 336km/h todellista nopeutta. MTM Audi RS6 339km/h. Joten eiköhän se ole fakta, ettei 650-heppaisella Mustangilla koskaan lähenneltäisi noiden autojen nopeuksia, onhan tehoeron lisäksi aerodynamiikkaero varsin selvä.

Tietenkin jos parempia argumentteja on noista Mustangin nopeuksita, niin niitä otetaan mielellään vastaan.
 
Niin ja piti muuten kysyä ghostriderilta vielä, että millä ilveellä tuo Mustang olisi matalan kympin auto? Mielestäni ei kyllä ole mahdollista, jos ei uhmaa fysiikan lakeja.

Matala kymppi vaatisi vähintään n.220km/h loppunopeutta, ja sen saavuttamiseksi 100-200km/h tulisi taittua n.5sekunnissa.

Veyronhan on matalan kympin auto ollut monissa testeissä, on neliveto ja 1000hp. Tokihan Musse kevyempi on, mutta ei niin ratkaisevasti, että yltäisi samoihin aikoihin...???
 
Comp D:n varttimaililaskurilla tuohon matalaan kymppiin päädyin. Melko tarkka toi laskuri on ainakin diisselitruckien tapauksessa, tiedä sitten miten henkilöautojen kanssa on. Veyronin vartti on varmaankin ajettu katurenkailla, eli slikseillä päästäneen vajaavetoisella jopa parempiin 60' aikoihin. Voi olla että jäädään korkeisiin kymppeihin tai jopa 11 sekuntiin, mutta joka tapauksessa kaksilitraisella turbolla tulee kiire ton Mussen kanssa.
 
Voi olla et on jo ollutkin. Range Rover Evoque, mikä oli juuri startissa koeajossa. Ihan hiton siisti! Maastossakin näytti etenevän. Itse en kauheesti välitä 450km/h kulkevista hypersuperautoista missä perse osuu asfalttiin.

Range+Rover+Evoque+1.webp
2011-land-rover-range-rover-evoque-3d-coupe.webp

Bekcsin lorttokin diggaa
LandRover_Evoque_VictoriaBeckham.webp
 
Seuraava urheiluautoni tulee Lampulta...

Sharon4.jpg



... ja nimenomaan Gallardo

6502064477_2df9f7a2dd_b.jpg



Eikä tuo kaverin Lampulla ajelu laskenut kuumetta ollenkaan, ihme homma..
 
Täytyy varmaan tekeytyä Bichoksi jos sillä kortilla on mahollisuus päästä Lambon kyytiin. Tuskin Tepe mitään huomaa... Oon kyllä vähän pidempi :( Noh, polvien kohalta poikkeen Lambon takia!!
 
Täytyy varmaan tekeytyä Bichoksi jos sillä kortilla on mahollisuus päästä Lambon kyytiin. Tuskin Tepe mitään huomaa... Oon kyllä vähän pidempi :( Noh, polvien kohalta poikkeen Lambon takia!!

Sit kun meikkaat ittes nätiksi ja pukeudut verkkosukkiin ja minihameeseen, lupaan tarjota kyydin DTM:n ovelle ;)
 
Hahha :D Täytyykin laittaa joululahjatoivelista uusiksi noiden vaatteiden osalta!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom