Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei nyt ole heittää esimerkkejä, mutta eihän tuo VOI olla :O
Nykyisin perheautoissakin rupeaa olemaan jo se 500 kaakkia.. :D

Mutta niissä on kaikissa nopeus rajoitettu 250 kilometriin tunnissa. :D En tosiaan osaa yhtään sanoa, että koska tuo vielä oli vai onko kenties vieläkin.
 
Mutta niissä on kaikissa nopeus rajoitettu 250 kilometriin tunnissa. :D En tosiaan osaa yhtään sanoa, että koska tuo vielä oli vai onko kenties vieläkin.
Itse asiassa muistelen itsekin asian olevan nimenomaan noin.

Tosin noitahan on vaikka mitä, tyyliin "nopein sarjavalmisteinen sedan jossa on kaatuvat takapenkit vakiovarusteena"...
 
No jos tuollatavalla mietitään niin onkai se sitten. Muutenhan tuo 377 heppaa ja sillä vain 280 huiput ei kyllä ole kovin ihmeellistä.
Eli teoriassa tuo saattaa vaikka ollakin nopein, koska nykyisillä auton rakentelua koskevilla rajoituksilla ei ole nopeampaa vastaavaa. Tuon takia tuo nyt ei ole mikään hyvä vertailukohta.
 
No jos tuollatavalla mietitään niin onkai se sitten. Muutenhan tuo 377 heppaa ja sillä vain 280 huiput ei kyllä ole kovin ihmeellistä.
Eli teoriassa tuo saattaa vaikka ollakin nopein, koska nykyisillä auton rakentelua koskevilla rajoituksilla ei ole nopeampaa vastaavaa. Tuon takia tuo nyt ei ole mikään hyvä vertailukohta.

Ei olekaan hyvä vertailukohta ja varmaan juuri tuosta syystä se saattaa vieläkin olla nopein.
 
Mulla oli -90 luvun alussa 240 sarjan farkku Volvo jota mainostettiin aikansa nopeimpana sarjavalmisteisena farmariautona. Taisi huiput olla ainakin 180 km tunnissa...

Että se siitä vanhojen autojen nopein sitä sun tätä meriiteistä :)
 
No jos tuollatavalla mietitään niin onkai se sitten. Muutenhan tuo 377 heppaa ja sillä vain 280 huiput ei kyllä ole kovin ihmeellistä.
Eli teoriassa tuo saattaa vaikka ollakin nopein, koska nykyisillä auton rakentelua koskevilla rajoituksilla ei ole nopeampaa vastaavaa. Tuon takia tuo nyt ei ole mikään hyvä vertailukohta.

Hetkinen eihän toi nyt mitenkään voi olla maailman nopein enään, onhan ton jälkeen tullut tuhat ja yksi rajoittamatonta sedania jotka on nopeempia. Esim kaikki bentleyt/rolssit, varmasti jotkut jenkitkin menee kovempaa. CTS-V 550hv jolla top gearissakin ajettiin mailin matkalla yli 250 muistaakseni.
 
Hetkinen eihän toi nyt mitenkään voi olla maailman nopein enään, onhan ton jälkeen tullut tuhat ja yksi rajoittamatonta sedania jotka on nopeempia. Esim kaikki bentleyt/rolssit, varmasti jotkut jenkitkin menee kovempaa. CTS-V 550hv jolla top gearissakin ajettiin mailin matkalla yli 250 muistaakseni.

No sitähän minäkin. Lähes jokainen mersun/audin/bmw:n mallikin (paitsi tietysti pikkukoneiset) kulkevat varmasti kovempaa ilman rajoitinta.

Mulla oli -90 luvun alussa 240 sarjan farkku Volvo jota mainostettiin aikansa nopeimpana sarjavalmisteisena farmariautona. Taisi huiput olla ainakin 180 km tunnissa...

Että se siitä vanhojen autojen nopein sitä sun tätä meriiteistä :)

Saahan sitä mainoksissaan paskaa puhua :D
Johan 80 luvulla farkku bemarit ja mersutkin kulkivat helposti yli 200.
 
No sitähän minäkin. Lähes jokainen mersun/audin/bmw:n mallikin (paitsi tietysti pikkukoneiset) kulkevat varmasti kovempaa ilman rajoitinta.

Joo ilman rajoitintahan varmaan jo siihen aikaan on jotkut sakemannit menny ainakin yhtä kovaa. Nykyään jo todella moni auto rajoitin poistettuna olisi nopeampi, mutta veikkaisin että ihan noin pakasta vedettynä ainakin flying spur ja CTS-V on ilman rajoitinta ja menevät varmasti kovempaa kuin toi lotus tapanikansa.

Taitaa olla myös Brabukset ilman rajoitinta, muistaakseni jossain fifth gearissa koittivat ajaa CLS rocketilla (vitun ruma muuten) kolmeasataa autobaanalla.
 
Joo ilman rajoitintahan varmaan jo siihen aikaan on jotkut sakemannit menny ainakin yhtä kovaa. Nykyään jo todella moni auto rajoitin poistettuna olisi nopeampi, mutta veikkaisin että ihan noin pakasta vedettynä ainakin flying spur ja CTS-V on ilman rajoitinta ja menevät varmasti kovempaa kuin toi lotus tapanikansa.

Taitaa olla myös Brabukset ilman rajoitinta, muistaakseni jossain fifth gearissa koittivat ajaa CLS rocketilla (vitun ruma muuten) kolmeasataa autobaanalla.
Kolme sataahan onnistui, mutta kun tähtäin oli 200mph, 300km/h on vain 186mph
 
Lotus Omegan kunniaksi pitää sanoa että onhan siinä tavallaan munaa että 6-lovisessa huiput otetaan 5. vaihteella... ;)
Se kuudes vaihde on nimittäin niin törkeän pitkä että vaatisi jo vähän isompaa puhallinta kylkeen että sillä voisi mitään huippuja ottaa. Sama ZF:n laatikko kun C4 Corvette ZR-1:ssä, joka on osittain Lotuksen suunnittelema myös.

Brabuksien rajoittimista sen verran että ainakin uudemmissa Brabuksissa tulee se V/Max -yksikkö mukana millä pystyy OBD-portin kautta itse säätämään rajoittimen.

Lotus Omegoiden hinnat näyttäisi olevan hienoisessa nousussa pikkuhiljaa, joten jos sellaisen meinaa ostaa niin varmaan kannattaa pikkuhiljaa hommata sellainen alkuperäiskunnossa ja lyödä naftaliiniin. Sama homma näyttäisi olevan käymässä E30 M3:lle muuten. Englannissa maksaa tällä hetkellä E30 M3 alkuperäiskunnossa suunnilleen saman verran kun E46 M3 :D Käsittämätöntä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kolme sataahan onnistui, mutta kun tähtäin oli 200mph, 300km/h on vain 186mph

Eti mulle jostain juttua missä sanotaan lotuksen menevän 200mph tai edes yli 300km/h, kuitenkin noi mun mainitsemat taitaa poikkeuksetta ylittää sen 300km/h. Brabus taitaa mennä lähemmäs neljättä kuin kolmatta täyttä satasta (mutta se on edelleenkin vitun ruma).

Eikä saa käsittää väärin, vaikka ulkonäkö ja sisätilat onkin mitä on niin kuitenkin toi on kokonaisuutena todellakin kunnioitusta herättävä vehje.
Lisäksi kulkupuolta helvetisti vielä nykymittapuulla. Ei ihan mikätahansa tehokas nykyperheauto tolle pärjää vaan se vaatii jo auton luokkaa e39 M5, ja sekin tuli vasta 1999 - melkein kymmenen vuotta myöhemmin.
 
Eti mulle jostain juttua missä sanotaan lotuksen menevän 200mph tai edes yli 300km/h, kuitenkin noi mun mainitsemat taitaa poikkeuksetta ylittää sen 300km/h. Brabus taitaa mennä lähemmäs neljättä kuin kolmatta täyttä satasta (mutta se on edelleenkin vitun ruma).

Eikä saa käsittää väärin, vaikka ulkonäkö ja sisätilat onkin mitä on niin kuitenkin toi on kokonaisuutena todellakin kunnioitusta herättävä vehje.
Lisäksi kulkupuolta helvetisti vielä nykymittapuulla. Ei ihan mikätahansa tehokas nykyperheauto tolle pärjää vaan se vaatii jo auton luokkaa e39 M5, ja sekin tuli vasta 1999 - melkein kymmenen vuotta myöhemmin.

Hä? Toi mun kommentti liitty siihen Fifth Gearin jaksoon...
 
Hui mitkä väännöt tosta lotuksesta lähti :lol2:

Ei siinä mitään, makuja on monia!
 
Alfa-Romeo-Montreal_2.jpg


modelpicture.php


Bellissimo! Bellissimo! :kuola:
 
No eihän tuo lotus omega nyt sinällään ihmeellinen vekotin ole. Otettu vain jokin automalli, tehty tehokas ja tehty niitä muutama kappale liikenteeseen.
Ihan samalla tavalla MIKÄ tahansa autovalmistaja olisi voinut ottaa MINKÄ tahansa automallin, väsätä siitä versio joka on taatusti tehokkaampi kuin muut.
Vähän sylettää kutsua tuollaista vain 1000 kpl valmistettua varsinaisesti "sarjavalmistetuksi". Hyvä kun joka maahan yksi riittää.
 
Viime viikolla bongasin Porsche 911 GT3 RS:n. Oli muutes aika :kuola: livenä katottuna! Samoissa väreissä vielä kun tuossa kuvassa.

OT: tietäiskö kukaa monta tommosta on suomen rekkarissa? Saattaa olla aika harvinanen :)

scaled.php
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom