Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyl uus Challenger on helvetin komea. Sitä paitsi vanha Challenger, Cuda ja Charger on ihan samannäkösiä ja varmaan identtisellä tekniikallakin :rolleyes: No karkkeri on vähän pienempi vissiin ku noi pari muuta. Eihän siinä mitään, ihan komea muotohan se on..
 
Kyl uus Challenger on helvetin komea. Sitä paitsi vanha Challenger, Cuda ja Charger on ihan samannäkösiä ja varmaan identtisellä tekniikallakin :rolleyes: No karkkeri on vähän pienempi vissiin ku noi pari muuta. Eihän siinä mitään, ihan komea muotohan se on..

Noinhan se noissa vanhoissa jenkeissä menee :D Sama auto on kolmella eri merkillä ja kolmella eri nimellä :lol2:
Tosin nuokin 3 edellämainittua kyllä hakkaavat mustangin mennentullen.
 
En nyt kyllä vieläkään näe sitä kohtaa:D

e. Tarkoitin, että nuo vanhat GT 500 olisivat hienompia, ilman tuota korisarjaa, mikä on jokaisessa postaamassasi kuvassa. Koko Elanor juttu lähti Nicholas Cagen leffasta Gone in 60 seconds, jossa oli tollanen raiskattu Shelby. Nyt kaiken maailman uunot asentaa replica bodykittejä samasta autosta omiin vanhoihin mustangeihinsa.

Alkuperäiset Shelby GT500:t näyttävät tältä
1967-ford-mustang-shelby-cobra-gt-500-2.jpg

SAMA AUTO se on silti! vain vm vaihtuu 65-70.
 
Noinhan se noissa vanhoissa jenkeissä menee :D Sama auto on kolmella eri merkillä ja kolmella eri nimellä :lol2:
Tosin nuokin 3 edellämainittua kyllä hakkaavat mustangin mennentullen.

Joo kyllä Mopari vie noissa.. Saa isommilla koneillakin ja kylhän se HEMI kuullostaa aina kohtuu munakkaalta :D
 
SAMA AUTO se on silti! vain vm vaihtuu 65-70.

Enhän minä sanonutkaan ettei se olisi sama auto, usein tosi nuo mustangit jotka on muutettu korisarjalle näyttämään tuolta, eivät ole Shelbyjä olleet alunperinkään. Silti alkuperäisessä kuosissa GT500 on omasta mielestäni paljon hienompi. Turha laittaa 60-luvun autoon mitään bodykittiä 2000-luvulta.
 
Voihan vittu sentään.:wtf: Saab Phoenix. Konstepiautohan toi, mut kyl on ainakin mun mielestä hienoin auto ikinä.

Saatana. Nyt on kyllä ihan pakko vetää sanat takaisin. Ensi reaktio oli :wtf:. Sen jälkeen tiedostin, että se näyttää hyönteiseltä, mutta en antanut sen häiritä. Nyt kun mitä enemmän tota kattoo, niin sitä enemmän sen hyönteismäisyys häiritsee. Ihan kun se levittäis noi "siivet" ja lähtis lentoon.:curs:
 
Kyl uus Challenger on helvetin komea. Sitä paitsi vanha Challenger, Cuda ja Charger on ihan samannäkösiä ja varmaan identtisellä tekniikallakin :rolleyes: No karkkeri on vähän pienempi vissiin ku noi pari muuta. Eihän siinä mitään, ihan komea muotohan se on..

Pakko vähän korjata noita lausuntoja näin alan harrastajana :D Chargeri on noista isoin ns. B-koppanen Mopari. Cuda/Barracuda ja Challenger on taas E-koppasia ja ne on keskenään aika samanlaisia, joskin Cuda/Barracuda on kevyempi ja muistaakseni karvan verran lyhyempi. Ja kaikki nuo 3 kyllä perustuu perustekniikaltaan samoihin moottoreihin, laatikoihin jne. mikä on helvetin hyvä juttu!! Miettikääpä mitä näihin maksaa tekniikan osat verrattuna monen muun maan valmistamiin autoihin... ;)

1.5 vuotta sitten kattelin itelle autoa jenkeistä (Suomesta aluksi mutta vaihtoehtoja oli liian vähän), vaihtoehtoina oli -68-69 Charger ja -70-71 Challenger sekä Cuda/Barracuda -72-74. Talliin löysi tiensä Dodge Charger R/T 440cid 1969. Siks koska siinä oli meisseliä omaan silmään eniten :D Ja onhan se suurin noista. Loppuvaiheessa Challenger putosi vaihtoehdoista koska se on mun silmään kesyimmän näkönen noista kolmesta. Chargeri lopulta voitti, mutta takuuvarmasti hommaan Chargerille joskus tulevaisuudessa tuollasen -72-74 Cudan isolohkolla tallikaveriksi ;)

Kelpais mulle tuollanen uus Challengeriki käyttöautoksi kuten uus Mustangiki, mutta harrasteauton pitää olla oikeasti klassikko. Ja sellasen "Puhallettu 60 sekunnissa" Shelby GT500 ottasin millon vaan pihaan vaan ovatpa nuo hyvin tehdyt kloonitkin jo melko rajuissa hinnoissa jenkkilässä :D
 
Ai, mä kun oon ollu siinä käsityksessä että kärkkeri on pienin :wtf: Mun mielestä se on kyllä helvetin tylsää että kaikissa on sama tekniikka.. Miksi ostaa toinen toisen sijaan kun ihan saman näkösiä ja sama tekniikka? :rolleyes: No okei, onhan kärkkerissä cooli keularitilä :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ai, mä kun oon ollu siinä käsityksessä että kärkkeri on pienin :wtf: Mun mielestä se on kyllä helvetin tylsää että kaikissa on sama tekniikka.. Miksi ostaa toinen toisen sijaan kun ihan saman näkösiä ja sama tekniikka? :rolleyes: No okei, onhan kärkkerissä cooli keularitilä :D

chargerin itekki valitsisin noista jos sais :)
 
Ai, mä kun oon ollu siinä käsityksessä että kärkkeri on pienin :wtf: Mun mielestä se on kyllä helvetin tylsää että kaikissa on sama tekniikka.. Miksi ostaa toinen toisen sijaan kun ihan saman näkösiä ja sama tekniikka? :rolleyes: No okei, onhan kärkkerissä cooli keularitilä :D

Suosittelen näön tarkastusta :D Ei nuo oo kyllä saman näkösiä. Cuda/Barracuda ja Challenger perustuu pitkälti samoihin palikoihin ja niistä löytyy ulkonäöstä paljon yhtäläisyyksiä kuten sisustatkin on lähes identtiset. Uudet autot on kaikki samannäkösiä pölynimureita, siksipä ne ei meikäläistä oo koskaan kiinnostanutkaan. Autojen muotoilu loppu jossakin vaiheessa yheksänkytlukua ja sen jälkeen on tullu vaan samanlaisia pakasterasioita autotehtailta :D

Mulla on ollu lukuisia bemareitakin (taitaa olla 15. bemukka tällä hetkellä menossa käyttökatiskana) niin perustuuhan nekin samaan tekniikkaan 300, 500 ja 700 sarja. Samoja moottoreita ja lootia niissä käytetään. Mää en kyllä ymmärrä miksi tekniikkojen pitäsi olla erilaisia, varaosien hinnat vaan pompsahtais helvetisti ku niiden valmistusmäärät olisi sitten pienempiä. Onhan noita tekniikkavariaatioita noissa jenkkivehkeissä kuten Charger, Cuda ja Challengeriki: on saanu kutoskoneella, pikkulohko V8:lla, isolohko V8:lla, Hemi V8:eilla ja jokaisissa noissa moottori vaihtoehdoissa vielä on ollu optiona lukuisia eri viritysasteita. Sen lisäksi niitä on saanu manuaalina ja automaattina, lukkoperällä ja lukottomalla perällä, perissä ollu eri välityksiä.... Paljos niitä vaihtoehtoja pitäs olla ettei tuntus typerältä...? ;) Ja oisko kivempi ku jokaiseen ois piruillakseen tehty eri tekniikka niin sais maksaa joka osasta 10 kertaa isomman rahasumman?

Hyvä esimerkki BMW:n M-sarjalaiset, ne eroaa jossakin määrin muista BMW:eiden konevalikoimasta ja valmistusmäärät ollu todella pieniä, varaosat maksaa sitten sitä luokkaa että alle 500 eurolla ei saakaan paljo muuta ku tulpat ja öljynsuodattimen :wtf:
 
Onhan se niin toki käytännöllistä että on samaa tekniikkaa mitkä käy erimallien kesken, mutta kyl se mun mielestä vaan kuullostaa paljon mielenkiintosemmalta että joku auto on suunniteltu alusta asti ihan omana projektinaan eikä vaan merkin muiden mallien valmiista palikoista ja vähän erilaiset ajovalot keulalle tms. Bemari oli sitä paitsi huono esimerkki koska kaikki bemarit on ihan samannäkösiä myös keskenään :D Kokoeroja vain. No 8-sarja erikseen..

Noo en mä noista jenkeistä muutenkaan niin kamalasti perusta.. Mulle riittää että muilla niitä piisaa niin saa siitä kasin louskutuksesta nautiskella kesäsin :D
 
Onhan se niin toki käytännöllistä että on samaa tekniikkaa mitkä käy erimallien kesken, mutta kyl se mun mielestä vaan kuullostaa paljon mielenkiintosemmalta että joku auto on suunniteltu alusta asti ihan omana projektinaan eikä vaan merkin muiden mallien valmiista palikoista ja vähän erilaiset ajovalot keulalle tms. Bemari oli sitä paitsi huono esimerkki koska kaikki bemarit on ihan samannäkösiä myös keskenään :D Kokoeroja vain. No 8-sarja erikseen..

Noo en mä noista jenkeistä muutenkaan niin kamalasti perusta.. Mulle riittää että muilla niitä piisaa niin saa siitä kasin louskutuksesta nautiskella kesäsin :D

Joo on tokkiinsa mielenkiintosta jos se kokonaisuus on just suunniteltu vain ja ainoastaan yhtä autoa varten... Muuttuu siinä vaiheessa helevetin mielenkiintoseksi ku siitä yksilöstä hajoaa joku palikka ja sillä on ikää jo yli 40 vuotta ja valmistusmäärät on ollu pieniä niin saa etsiä niitä osia sitten kissojen ja koirien kanssa ympäri maailmaa ja kun se esim. rikki mennyt ovenkahva sitten löytyy niin se maksaa pari tonnia :hyper: No ne onki ne erikoisyksilöt sitte rahamiesten hommia joilla on hyvät hermot, ite ku en oo kumpaakaan niin "tyydyn" noihin vähä helpompiin... ;) Amerikkalaiset on siitäki mukavia ku ne on jatkuvasti levällään niin ei tartte joka päivä ottaa niitä tallista pihalle kesäsin :D

Joo no tuo bemari oli vaan yks esimerkki ja varmaan huono sellanen ku ne tosiaan perustuu toisiinsa melko pitkälti. Kyllä se 8-sarjaki perustuu pitkälti 7-sarjaan, ainoastaan korin osat on sitten niitä eksoottisempia. Tekniikka se on sielläki sama ku seiskassa ja vitskussa ;)
 
Mä tyydyn vaan leukailemaan internetissä kun en omista mitään harrastevehkeitä :rolleyes:
 
MB 500 SEC

Nämä on helmiä!! Ehdottomasti paras auto mitä saksanmaalla on koskaan tehty :kuola: Sairaan hyviä ajaa ja 560SEC:issä ois jo vähä tehoaki vaikka eihän ne mitää tykkejä oo. Täsä Oulussa on kyllä yks tollanen remmiahdettu 560SEC, siinä on vähä enempi löylyäki sit ;) Mullaki oli tollanen täysmusta madallettu -83 500SEC pari vuotta sitte. Vähä harmittaa ku tuli laitettua se kiertoon.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom