Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Helvetti, just olin postaamassa samaa tänne :D
Tästä hienommaksi ei auto voi enää tulla..
IMG_1169.JPG
kyseinen biili bongattu ja kuolattu Finnair Cateringin parkkipaikalla tässä kesällä:rock: helvete mutta pisti kaukaa silmään ja oli pakko käydä läheltä toteamassa, kuinka hyväkuntoinen yksilö on kyseessä:wtf:
 
Kyllä nuo äänet ainakin mulla kolahtaa. Morjes...

Aiemmin jo kysyin, mutta miten tuollaisten omistaminen Suomessa?

Mikäs siinä. Muutos prosenteilla ja teholapulla selviää. Tai sitten suhteilla ja rahalla :) On täällä pohjolassakin asfalttia..
 
Hauskoja nuo 1200+ heppaset Lamborghinit. Miten tuollaista saa Suomessa pitää, onko joku kierto vai saako ihan suoriltaan?

Kyllä sen pienellä kikkailulla vois saada kilpiin. Ei ole tarkemmin tullut selvitettyä asiaa, kun tuollaisen hankinta tuskin tulee ihan heti eteen:rolleyes:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikäs siinä. Muutos prosenteilla ja teholapulla selviää.
No, toki jos Lambon kuljettaja meinaa lakipykälien mukaan ajella niin eihän se ihan noin selkeää ole.
 
On muuten härö koko Viper.

Vuosia sitten Tampereella mietin että mikä helevetti sieltä mörisee viereen. Olin siis parkissa, ja viereen (jäi odottamaan jalankulkijaa suojatiellä) pysähtyi valkoinen Dodge Viper sinisillä raidoilla. Joku varmaan tuosta autosta kuullutkin, tai nähnyt. Helkkarin matalakin vielä...

Tietenkin tuo oli vanhempi Viper, mutta hieno. Kuului valehtelematta toiselle puolelle kaupunkia kun yöllä kaasutteli jossain. Entinen kisavehje, tai ainakin niin olen kuullut kun tuttu omistajan kanssa jutteli aikoinaan.
 
No, toki jos Lambon kuljettaja meinaa lakipykälien mukaan ajella niin eihän se ihan noin selkeää ole.

Mainitsinkin että noilla selviää leimasta, kun täyttää muuten pykälät. Vai meinaatko että jokainen jälkikäteen ahdettu auto on liikenteessä niillä tehoilla mikä siellä otteessa lukee? Olisihan se foliohattujen mielestä tietysti hienoa jos autoja otettaisi pistokokeilla tehopenkkiin ja katsastusmiehen syyniin, kuin urheilijoita konsanaan. Saattaisi esim. lentokenttä ajojen ja varttimaililla käyvien katuautojen tulokset kummasti tipahtaa :) Edelleenkin mikään ei estä esim. 1500 heppaa pukkaavaa lamboa saamasta leimaa, mutta rekisteriotteeseen tuon tehomäärän musteella saaminen on sitten jo hivenen vaikeami homma..
 
Mainitsinkin että noilla selviää leimasta. Vai meinaatko että jokainen jälkikäteen ahdettu auto on liikenteessä niillä tehoilla mikä siellä otteessa lukee? Olisihan se foliohattujen mielestä tietysti hienoa jos autoja otettaisi pistokokeilla tehopenkkiin ja katsastusmiehen syyniin, kuin urheilijoita konsanaan. Saattaisi esim. lentokenttä ajojen ja varttimaililla käyvien katuautojen tulokset kummasti tipahtaa :) Edelleenkin mikään ei estä esim. 1500 heppaa pukkaavaa lamboa saamasta leimaa, mutta rekisteriotteeseen tuon tehomäärän musteella saaminen on sitten jo hivenen vaikeami homma..

Hauskempi olis niin, että asetettaisiin raja, jonka auto saa kulkea. Sitten poliisit kävis kokeilemassa paljonko auto kulkee, ihan niinkuin mopoaikoina :)
 
Mikäs siinä. Muutos prosenteilla ja teholapulla selviää.

Mainitsinkin että noilla selviää leimasta, kun täyttää muuten pykälät.
Niin, eli yhäkin "muutosprosenteilla ja teholapulla" ei leimaa tule vaikka kuinka täyttäisi tehon puolesta tarpeeksi matalat numerot.

Päästömittaukset on tehtävä ja päästävä läpi. Vaadittava direktiivin 70/220/ETY mukainen testi maksaa esim TCT:llä 1200 euroa + ALV, jonka läpäisy ei jälkiturbotetulla autolla ole mikään helppo nakki. Testi tehdään alustadynossa ajamalla ja pakokaasut kerätään pusseihin, joista ne ajon jälkeen analysoidaan. Ihan eri setti siis kuin vuosikatsastuksen pikku nuuskaisut.
 
Niin, eli yhäkin "muutosprosenteilla ja teholapulla" ei leimaa tule vaikka kuinka täyttäisi tehon puolesta tarpeeksi matalat numerot.

Päästömittaukset on tehtävä ja päästävä läpi. Vaadittava direktiivin 70/220/ETY mukainen testi maksaa esim TCT:llä 1200 euroa + ALV, jonka läpäisy ei jälkiturbotetulla autolla ole mikään helppo nakki. Testi tehdään alustadynossa ajamalla ja pakokaasut kerätään pusseihin, joista ne ajon jälkeen analysoidaan. Ihan eri setti siis kuin vuosikatsastuksen pikku nuuskaisut.


Sillähän pistinkin että täytettävä myös muut pykälät. Päästömittaus tietenkin otetaan joka autosta, mutta esim. tuon lambon hintaluokan virityksessä muutamalla tonnilla ei ole juurikaan merkitystä ja yleensä teholapulla ja muutoskatsatuksella selvitty ;)

Autoja on tullut rakenneltua ja viriteltyä harratuksena, sekä työkseen ja autotuning yrityksessäkin ollaan osaakkaana oltu vuosia, joten jokunen erikoinen laite myös jouduttu leimaamaan.

Näinhän se vähäpäästöisessä about menee:

Jos autosta ei ole olemassa turbo-versiota, niin silloin pakokaasumittaus on tehtävä. Näitä testejä on teetetty mm. VTT:llä tai yksityisellä Test Center Tiililällä.

Pakokaasumittauksen tekeminen maksoi VTT:llä n. 1800 EUR + Alv%. Tulos on lähempänä kuin 30% raja-arvosta, tarvitaan toinen mittaus, n.500 EUR. Sitten jos se vielä menee todella lähelle, otetaan kolmas, ja lisää 500 EUR, joten kokonaishinta voi olla jopa 2800 EUR + ALV. Auto tarvitaan VTT:lle koko päivän ajaksi/mittaus. ( Hinnat muisteltuja.)

Ja muutoskatsastukseen:

-Tehomittaustodistus (Yleensä virittäjä/turbottaja)
-Todistus tekniikkaeroista (maahantuoja)
-Todistus päästöjen täyttymisestä (VTT tai TCT)

edit. hintojen korjausta..
 
Viimeksi muokattu:
No niin palataas takaisin niihin hienoihin autoihin eikä päästömittauksiin.
 
Saleen_S7_Twin_Turbo.jpg

20067150572734377801.jpg

0327_Hennesey%20Venom%20GT.jpg

video-hennessey-venom-gt-blasts-through-merry-ol-england.jpg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom