Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikäs vika tuossa moottorissa sitten on? Mulle ei sano mitään nuo työntötangot. Nuo kaksi venttiiliä per sylinteri kyllä sanoo, mutta hyvin tuosta on tehoa revitty. Polttoainetaloudellisuus, saastettomuus tms. lienevät tällaisessa autossa niitä viimeisiä asioita mitä haetaan...

Lainasin tossa kuvitteellisen Hondamiehen mielipidettä ja asiantuntemusta. Katos, jos moottorissa on työntangot eikä edes kannen yläpuolista tai yläpuolisia nokka-akseleita sekä nokan/nokkien muuttuvaa ajoitusta + vain 2 venaa per sylkky, on moottori jostain kivikaudelta ja täysin paska...

Vikaa tuossa ei ole, vaan osoitus, kuinka isosta motista saadaan kunnon paineilla paljon tehua. Samaa (2500hp) voi Hondamies tms. koittaa kakslitrasestaan.

Juu ja kohta alkanee lätinä skyline sitä ja tätä, litrateho aahh. Verratkaa niitä teho- ja vääntölukemia, ja sitten voidaan miettiä kannattaako edes jankata.

edit: tuossa käytetään jotain polttoainesekoitusta, ja värkki on rekisteröity Käliforniassa ilmeisesti hybridiksi.
 
Viimeksi muokattu:
"Mosler on ihan kakka, moottorissa työntötangot hihihii ja kaks venttiiliä per sylinteri hihihii eikö ne tyhmät jenkit osaa vieläkään tehdä oikeita moottoreita." -Hondamies, kuvitteellinen

Eipä taida esim uudessa insightissäkään olla yhtään enempää niitä venttiileitä sylinteriä kohden..
 
Lainasin tossa kuvitteellisen Hondamiehen mielipidettä ja asiantuntemusta. Katos, jos moottorissa on työntangot eikä edes kannen yläpuolista tai yläpuolisia nokka-akseleita sekä nokan/nokkien muuttuvaa ajoitusta + vain 2 venaa per sylkky, on moottori jostain kivikaudelta ja täysin paska...

Vikaa tuossa ei ole, vaan osoitus, kuinka isosta motista saadaan kunnon paineilla paljon tehua. Samaa (2500hp) voi Hondamies tms. koittaa kakslitrasestaan.

Juu ja kohta alkanee lätinä skyline sitä ja tätä, litrateho aahh. Verratkaa niitä teho- ja vääntölukemia, ja sitten voidaan miettiä kannattaako edes jankata.

Meinaatko kinastella vielä pitkäänkin kuvitteellisten vastaväittelijöiden kanssa?
 
Teho/paino-suhteesta ei kannata huippunopeuden suhteen murehtia, sillä kun ei ole mitään merkitystä. Muuten identtiset autot, joista toinen painaa tuplasti, kulkevat ihan yhtä kovaa mutta painavammalla vaan kiihdytys kestää kauemmin. Eli paino ei vaikuta huippunopeuteen, ainoastaan kiihtyvyyteen. Mutta muuten jos speksit pitävät paikkaansa, niin luulisi tuolla tehomäärällä viittäsataa kulkevan, mikäli aerodynamiikka vaan sen sallii.

Totta :)

Tästä johtuen silti ihmettelen miten ne sai top gearissa sen mersun kulkemaan muistaakseni 10-15km/h kovempaa ku keventivät sitä eli viskovat sisältä kaikki ylimääräiset romut pois.
 
Totta :)

Tästä johtuen silti ihmettelen miten ne sai top gearissa sen mersun kulkemaan muistaakseni 10-15km/h kovempaa ku keventivät sitä eli viskovat sisältä kaikki ylimääräiset romut pois.

Kyseistä sketsiä näkemättä voisi kuvitella, että sen kirjoittaja (Jeremy) ei vain ymmärrä mitään tekniikasta.
 
Totta :)

Tästä johtuen silti ihmettelen miten ne sai top gearissa sen mersun kulkemaan muistaakseni 10-15km/h kovempaa ku keventivät sitä eli viskovat sisältä kaikki ylimääräiset romut pois.

No kai nyt sentään painolla jotain merkitystä huippuihin on. Itse jonkin verran perehtynyt tuohon mopolla huippujen ajeluun ja siinä tullut vastaan mopon huippunopeus/teho/yms laskuri jonka joku nörtti on tehny. Käytännössä yllättävän tarkka laskuri ollut. Mutta pointti: tuolla busan teho/huippu/paino/ratastuslaskurilla kokeilin.. 330kg busa+kuskiyhdistelmä laskurin mukaan vaatii 322km/h vauhtiin melko tarkasti 200hp (käytännössä itse ajoin noin 340kg yhdistelmänä 322km/h noin 200hp:lla). Tuplasin painon 660kg, tehovaatimus kasvoi 211 heppaan.

Aika reippaasti muuten kasvaa tuo vaadittava tehomäärä vauhdin mukana. Jälleen tuon busalaskurin mukaan (330kg yhdistelmä) noin 300km/h - 163hp, 400km/h - 377hp, 500km/h - 726hp!!!

Muistaakseni Veyron käytti 250hp 250km/h vauhtiin, seuraavat 150km/h vaati sen 750hp lisää (Top Gearin tietotoimistosta).
 
No kai nyt sentään painolla jotain merkitystä huippuihin on. Itse jonkin verran perehtynyt tuohon mopolla huippujen ajeluun ja siinä tullut vastaan mopon huippunopeus/teho/yms laskuri jonka joku nörtti on tehny. Käytännössä yllättävän tarkka laskuri ollut. Mutta pointti: tuolla busan teho/huippu/paino/ratastuslaskurilla kokeilin.. 330kg busa+kuskiyhdistelmä laskurin mukaan vaatii 322km/h vauhtiin melko tarkasti 200hp (käytännössä itse ajoin noin 340kg yhdistelmänä 322km/h noin 200hp:lla). Tuplasin painon 660kg, tehovaatimus kasvoi 211 heppaan.

Aika reippaasti muuten kasvaa tuo vaadittava tehomäärä vauhdin mukana. Jälleen tuon busalaskurin mukaan (330kg yhdistelmä) noin 300km/h - 163hp, 400km/h - 377hp, 500km/h - 726hp!!!

Muistaakseni Veyron käytti 250hp 250km/h vauhtiin, seuraavat 150km/h vaati sen 750hp lisää (Top Gearin tietotoimistosta).

Jep, tuntuu typerältä ajatalla että samantehoisella koneella 1000kg painavampi auto kulkisi yhtä kovaa. Noin niinkuin esimerkkinä.
 
Niin eihän tolla auton painolla taida kummosta merkitystä olla, siis kun pysytään kohtuuden rajoissa. Enemmän se ilmanvastuskerroin taitaa vaikuttaa..
 
Auton/mopon huippuihin vaikuttaa esim: ilmanvastuskerroin, tehot, paino (vähän), pito/renkaan luisto (itsellä pyörän takakumi veivas laskennallisesti 340km/h, kun pyörä kulki 322km/h), olosuhteet jne..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Totta :)

Tästä johtuen silti ihmettelen miten ne sai top gearissa sen mersun kulkemaan muistaakseni 10-15km/h kovempaa ku keventivät sitä eli viskovat sisältä kaikki ylimääräiset romut pois.
Tuota jaksoa näkemättä lottoaisin että suora ei ole ollut tarpeeksi pitkä jotta auto olisi saavuttanuit todellisen huippunopeutensa. Näin ollen eroa onkin ollut kiihtyvyydessä, joten kevyempi kärry on nopeampi. Sanottiinko siinä kuinka pitkä suora oli?
 
CL63 AMG bongattu tänään stadissa. Aika vaikuttavan näköinen peli livenä.

CL_63_AMG_rear.jpg


619699_1105601_3414_2278_cl63_amg-img_7474.jpg


32228140004_large.jpg
 
619699_1105601_3414_2278_cl63_amg-img_7474.jpg


Laitoin tänne vanhan SECci mersun kuvia ja täytyy sanoa että kerrankin uus versio on vähintään yhtä hyvin onnistunut. Yksinkertaisesti aivan helvetin hyvännäköinen auto.
 
Tuota jaksoa näkemättä lottoaisin että suora ei ole ollut tarpeeksi pitkä jotta auto olisi saavuttanuit todellisen huippunopeutensa. Näin ollen eroa onkin ollut kiihtyvyydessä, joten kevyempi kärry on nopeampi. Sanottiinko siinä kuinka pitkä suora oli?

Kyllä! Niin muuten olikin, se oli lentokentällä ja aikansa ajettua se kuski sanoi että nyt pitää kyllä jarruttaa, tai muuten rysähtää :D
 
No kai nyt sentään painolla jotain merkitystä huippuihin on. Itse jonkin verran perehtynyt tuohon mopolla huippujen ajeluun ja siinä tullut vastaan mopon huippunopeus/teho/yms laskuri jonka joku nörtti on tehny. Käytännössä yllättävän tarkka laskuri ollut. Mutta pointti: tuolla busan teho/huippu/paino/ratastuslaskurilla kokeilin.. 330kg busa+kuskiyhdistelmä laskurin mukaan vaatii 322km/h vauhtiin melko tarkasti 200hp (käytännössä itse ajoin noin 340kg yhdistelmänä 322km/h noin 200hp:lla). Tuplasin painon 660kg, tehovaatimus kasvoi 211 heppaan.

Aika reippaasti muuten kasvaa tuo vaadittava tehomäärä vauhdin mukana. Jälleen tuon busalaskurin mukaan (330kg yhdistelmä) noin 300km/h - 163hp, 400km/h - 377hp, 500km/h - 726hp!!!

Muistaakseni Veyron käytti 250hp 250km/h vauhtiin, seuraavat 150km/h vaati sen 750hp lisää (Top Gearin tietotoimistosta).

Huippunopeuteen liittyvistä tekijöistä paino vaikuttaa ainoastaan vierintävastukseen. Se on merkittävä tekijä hitaammissa nopeuksissa, mutta huippunopeuksien tuntumassa vierintävastuksen vaikutus on vähäineni. Varsinkin 300:n nopeuksissa se on olematon.

Tuo mainitsemasi Veyronin tehontarve noudattaa aika tarkasti vanhaa nyrkkikaavaa: tehon muutos on nopeuden muutos kolmanteen potenssiin. Eli:

(400/250)^3 = 1000/250
Nopeuden ovat vasemmalla puolella ja oikealta löytyy tehot.
 
"IAD 4-VALVE BILLET CNC ALUMINUM/CERAMIC CYLINDER HEADS" Eikö tuossa vähän niin kuin lukisi että neliventtiilekannet :jahas: Työntötangot silti jostain syystä tuolta löytyy mutta annettakoot se nyt anteeksi kun paikattu asiaa ilmeisen hyvillä paineilla. Aika hurjalta kuullostaa tuo 10.000rpm noin isolle työntötanko koneelle kun uudessa corvetessakin on huipputeho jo 7000rpm kohdalla. En silti laskisi tuota samalla tavalla katuautoksi kuin väyrystä kun tankkiin tarvitaan metanolia ja huoltoväli on 50km niin ei puhuta ihan samasta asiasta, ja varmasti tuotakin nopeampia vehkeitä löytyy kun vielä vähän tingitään katuauton vaatimuksista.
 
Mitäs vikaa työntötanko moottorissa on? Sama iänikuinen rakennelma, oli se nokka-akseli lohkossa tai kansissa.
Oikestaan parempi ratkaisu tuollaisessa urheiluautossa. Saadaan kompaktimpi moottori ja painopistettä alemmaksi.
 
jag-002.gif


S-type R, jonkun vuoden päästä vois olla realistinen saksasta uitettuna. Maakaasuautona vois olla mahdollinenkin näillä kilsoilla....
 

Suositut

Back
Ylös Bottom