Hieno toteutus Pentagon -salaliitosta

kahlaajalintu sanoi:
Nyt ihan maalaisjäerjellä kun mietin että jkos itse olisin toteuttamassa tuollasita iskua omiin kohteisiini. En todellakaan olisi niin hölmö, että en lentäisi päin Pentagonia milläänm muulla kuin sillä matkustaja koneella. Miksi ihmeessä minä ottaisin sen riskin, että se paljastuu sitä kautta.
Nimenomaan!!

Ja jos sit jostai merkillisestä syystä olisi ohjusta käytetty, niin mihin ne ton koneen olisi sulloneet matkustajineen... joo, tiedän, kyllähän yhden koneen johonkin saa hävitettyä, mut siinä ei vaan ole mittään järkee.
 
ektomorfi sanoi:
noillakin skillzzeillä osua juuri sopivaan kohtaan Pentagonissakin. Korjaan, pidän tätä mahdottomana.

Ja vielä mielenkiintoisemman asiasta tekee se, että kone kiersi ensin pentagonin ympäri ja sitten pamautti tuohon. Miksi eivät lentäneet suoraan tulosuunnastaan siihen.
 
ektomorfi sanoi:
Ainakin sellaiseen "salaliittoon", että virallisessa tarinassa ollaan valehdeltu melkoisesti. Ja tästä herää kysymys, miksi.

Sitä, mikä taho iskut suoritti ja oliko hallinto/tiedustelu aktiivisesti osallisena on mahdoton sanoa, tietenkin. Vaihtoehtojahan on monia. Sitä pidän kuitenkin erittäin epätodennäköisenä, että tosiaan täysin ulkopuolelta tulleet "kiihkomuslimit" tulivat ja onnistuivat (lähes? - lento 93???)100%sti tuollaisesta operaatiosta. Vieläpä saivat kahdella koneella 3 rakennusta nurin. Niin,mutta osasivat kuitenkin noillakin skillzzeillä osua juuri sopivaan kohtaan Pentagonissakin. Korjaan, pidän tätä mahdottomana.

Jahas, sitten vaihdetaanki argumenttia. Ollaan wtcn romahtamiset, Pentagoni ja 93nenki käyty jo läpi ja nyt vaihdetaan todennäköisyyksiin.

Ei kuule pystyny kukaan muukaan pitämään sitä todennäköisenä, siksi ne onnistuki. Ei meinaan nykyisillä turvajärjestelyillä onnistuisi. Lentokentillä turvallisuus oli tuohon aikaan kuitenkin aika retuperällä, varsinkin kotimaanlennoilla. Tiedustelussa oli todella suuria puutteita, lähinnä CIAn ja FBIn yhteistyössä.

Lentotaidoista juuri kukaan ei pysty sanomaan oikeastaan mitään, nousu ja lasku kun ovat selvästi vaikeimmat vaiheet lentokoneen lentämisessä. Itse en noita lentosuorituksia pidä mitenkään mahdottomana, eihän jokaiseen ryhmään ole tarvittu kuin yksi kunnon pilotti.
 
Ja jos sit jostai merkillisestä syystä olisi ohjusta käytetty, niin mihin ne ton koneen olisi sulloneet matkustajineen... joo, tiedän, kyllähän yhden koneen johonkin saa hävitettyä, mut siinä ei vaan ole mittään järkee.

Oletko kuullut spekulaatioita(huh, miks mä edes kirjotan tän :) ), joiden mukaan, WTC-torneihin törmänneissä koneissa ei edes mahdollisesti ollut matkustajia? Itse en ole tästä vakuuttunut, mutta toisaalta en mä 100% oo siitäkään, et siellä oli matkustajia.
Aiemmin mainitsemani Operaatio Northwoods littyykin tähän spekulaatioon. Ja kuulemma(en pidä tätäkään mitenkään totena) uhrien omaisten eroavaisuus on hurja -> WTCssä kuolleiden omaiset kriittisiä ja useat vaativat lisätutkimuksia, kun taas koneissa kuolleiden omaiset tyytyvät tarinaan. Ei todista mitään, enkä niin väitäkkään, kunhan toin "outside the box"-ajattelua vähän esille.
 
Jahas, sitten vaihdetaanki argumenttia. Ollaan wtcn romahtamiset, Pentagoni ja 93nenki käyty jo läpi ja nyt vaihdetaan todennäköisyyksiin.

Ei kuule pystyny kukaan muukaan pitämään sitä todennäköisenä, siksi ne onnistuki. Ei meinaan nykyisillä turvajärjestelyillä onnistuisi. Lentokentillä turvallisuus oli tuohon aikaan kuitenkin aika retuperällä, varsinkin kotimaanlennoilla. Tiedustelussa oli todella suuria puutteita, lähinnä CIAn ja FBIn yhteistyössä.

Lentotaidoista juuri kukaan ei pysty sanomaan oikeastaan mitään, nousu ja lasku kun ovat selvästi vaikeimmat vaiheet lentokoneen lentämisessä. Itse en noita lentosuorituksia pidä mitenkään mahdottomana, eihän jokaiseen ryhmään ole tarvittu kuin yksi kunnon pilotti.
Mitä vittua sä horiset? Vastasin kysymykseen. Pitäiskö mun perustella kantani, jollain yksittäisellä pikkuseikalla?
 
ektomorfi sanoi:
Voi Jeesus.Ei tää oo mikään joko/tai-juttu. Se, että ei usko viralliseen tarinaan(muutenkin kuin lento 93:n kohdalla), ei tarkoita sit, että uskoo, koneiden ohjaimissa olleen Bush, Cheney & Rumsfeld.


Nimenomaan. Jos vaihtoehtoiset tapahtumat esitetään janalla, jossa toisessa päässä on teoria:
1) pentagoniin, ja WTC-torneihin ei osuneet matkustajakoneet vaan jotkut muut lentokoneet, joita eivät lentäneet terroristit vaan ne olivat kauko-ohjattuja ja iskut oli suunnitellut Bush ja hänen taustavoimansa

ja toisessa päässä virallinen versio:
2) WTC-iskuja ja lentokoneiden käyttämistä aseina ei osattu ennustaa. Iskujen tekijänä olivat nimetyt henkilöt, jotka olivat saaneet lentokoulutuksensa USA:ssa lähinnä pienkoneilla.
WTC-tornit sortuivat lentokoneiden tekemien reikien ja palavan kerosiinin vaikutuksesta ja WTC-7 sortui tulipalon takia. Rakennuksissa ei tapahtunut mitään selittämättömiä räjähdyksiä.
Lento 93 tuli alas, koska amerikkalaiset sankarit hyökkäsivät terroristien kimppuun. Ilmatilassa ei ollut lähimailla samaan aikaan sotilaskoneita. Vaikka iskut olivat ennalta arvaamattomia, päästiin tekijöiden jäljille hetkessä, kun erään kaapparin passi löytyi vahingoittumattomana WTC-tornien juurelta heti iskujen jälkeen.


Näistä jos pitää valita, niin kyllä mä kallistun tuon jälkimmäisen version puolelle. Kuten yleensä, totuus löytyy kuitenkin jostain tuolta väliltä. Jos tapahtumia ja niiden syitä haluaa tosissaan pohtia niin silloin ei voi olankohautuksella sivuuttaa niitä ilmiselviä epäkohtia virallisessa tarinassa.
Eli esim. lento 93, löytynyt passi ja WTC-7 putoaminen sekä monet muut kummalliset yksityiskohdat.

Mitenkään merkityksetöntä ei minusta ole myöskään se helppous, jolla valheet lento 93 tapahtumista menivät läpi.
Valtaapitävillä on USA:ssa hyvin toimiva koneisto totuuden muokkaamiseen heille suotuisaan suuntaan tai suoranaiseen valehteluun. Tämän luulisi olevan selvää kaikille, jotka ovat seuranneet esim. perusteluita Irakiin hyökkäämiselle.

Iskujen ja tapahtumien todellisten syiden selvittämiseen pistetty raha ja tarmo oli todella pientä verrattuna esim. Clintonin aikaisiin skandaaleihin, vaikka kyseessä oli täysin eri luokan juttu. Miksi näin?
Myös median tapa käsitellä Bushin ja hänen hallintonsa tekemisiä on ollut iskujen jälkeen todella hampaatonta. Oikeastaan vasta ihan viimeaikaiset skandaalit ovat avanneet silmiä silläkin suunnalla.

Musta nämä tapaukset ovat siis vielä kaukana selvitetystä.
kysymyksiä mm: Minkä takia tornien raunioita ei saatu tutkia kunnolla? Ketkä hyötyivät WTC-7:n räjäyttämisestä? Mitä siellä rakennuksen sisällä oli? Mistä iskujen tekijöiden virallinen nimilista on kaivettu?
 
Mä en muuten ymmärrä sitäkään, että miksi nuo iskut olisi pitänyt tehdä niin helvetin hankalasti kun täällä todistellaan. Jos johonkin salaliittoteoriaan uskoisin niin se menisi näin:

-Jenkit tiesi että iskut tulossa, niitä ei estetty, kaikki loppu tapahtui niinkuin virallinen selitys kertoo.

-Jenkit tiesi että iskut tulossa, niitä ei estetty, avustettiin vähän Osamien touhuja ja muutama kiihkomuslimi innoissaan lensi koneita paratiisin toivossa, loppu tapahtui niinkuin virallinen selitys kertoo.

-Jenkit suunnitteli iskut yhteistyössä Osamien kanssa ja muutama kiihkomuslimi innoissaan lensi koneita paratiisin toivossa, loppu tapahtui niinkuin virallinen selitys kertoo.
 
Inska sanoi:
Mä en muuten ymmärrä sitäkään, että miksi nuo iskut olisi pitänyt tehdä niin helvetin hankalasti kun täällä todistellaan. Jos johonkin salaliittoteoriaan uskoisin niin se menisi näin:

-Jenkit tiesi että iskut tulossa, niitä ei estetty, kaikki loppu tapahtui niinkuin virallinen selitys kertoo.

-Jenkit tiesi että iskut tulossa, niitä ei estetty, avustettiin vähän Osamien touhuja ja muutama kiihkomuslimi innoissaan lensi koneita paratiisin toivossa, loppu tapahtui niinkuin virallinen selitys kertoo.

-Jenkit suunnitteli iskut yhteistyössä Osamien kanssa ja muutama kiihkomuslimi innoissaan lensi koneita paratiisin toivossa, loppu tapahtui niinkuin virallinen selitys kertoo.
Samaa mieltä. Noi salaliittoteoriat olisivat vielä jokseenkin mahdollisia/uskottavia. En silti usko noihinkaan, ja noihin on mahdoton meidän google-tutkijoiden löytää todisteita. Moni tuntuu etsivän sitä todistetta salaliitolle jostain melko kaukaa, kuten toi passi-juttu, jossa en näe edelleenkään mitään kummallista.
 
Art2 sanoi:
Itse olen sitä mieltä, että jutussa on jotain hämärää. 3 asiaa mitkä aiheuttaa minulla tuon ajattelun on
1) Täysi mahdottomuus päästä aseiden kanssa lentokoneisiin.
2) Amerikan ilmapuolustuksen täysi lamaantuminen nuina hetkinä
3) Lentotaidottomien arabien taitolento kohteisiin.

Edit: lisäksi tietenkin tuo lista minkä pistin vasta.

Onkos jossain todistettu että aseiden kanssa ne kaappaajat oli? Aseeksihan riittää moni muukin kuin ihan ammuksia ampuva ase. Esim. itse kerran kuljetin repussa lentokoneessa kirveen terän. Sitten joku toinenhan vois ihan hyvin tuoda siihen sopivan puupalikan varreksi jonka jälkeen meillä olisi kirves. Sitten vaan kaulaa poikki. :evil: Ja munkin käsimatkatavarat eli se reppu läpivalaistiin sekä kaikki tavarat taskuista jne. Saakohan lentokoneeseen videä ruuvimeisseleitä käsimatkatavaroissa? :rolleyes: Sekinhän ois hyvä ase kun ottais jonkin ruuvimeisselisetin reppuun. Nehän on teräviä ja kyllä niillä henki lähtee. Ainakin sinne varsinaisiin matkatavaroihin sen voi laittaa mutta käsimatkatavarana viemisestä en tiiä.

Tuo ilmapuolustus oli varmaankin niiden harjoitusten takia lamaannuksissa jonkin verran? :rolleyes:

Mistä sä niiden arabien lentotaidon tiedät? Sitä ei oo mistään luotettavasta lähteestä sanottu. IMO se riittää että kunhan osaa laskeutua sillä koneella. Eihän se kiitoratakaan hyvin leveä ole joten kyllä sillä taidolla tohon torniin tai pentagoniin osuu.
 
Eihän se kiitoratakaan hyvin leveä ole joten kyllä sillä taidolla tohon torniin tai pentagoniin osuu.

Se torniin osuminenkaan ei ole niin yksinkertainen juttu, ku pleikkari-sukupolvi vois kuvitella. Pentagoniin osuminen oli (jos se tapahtui) huippu-suoritus. Katsos kun se kiitorata jatkuu pitkälle samaan suuntaan, Pentagon on hetkessä ohi, jos vähä liian korkealla on...
 
ZweCCo sanoi:
Onkos jossain todistettu että aseiden kanssa ne kaappaajat oli? Aseeksihan riittää moni muukin kuin ihan ammuksia ampuva ase. Esim. itse kerran kuljetin repussa lentokoneessa kirveen terän. Sitten joku toinenhan vois ihan hyvin tuoda siihen sopivan puupalikan varreksi jonka jälkeen meillä olisi kirves. Sitten vaan kaulaa poikki. :evil: Ja munkin käsimatkatavarat eli se reppu läpivalaistiin sekä kaikki tavarat taskuista jne. Saakohan lentokoneeseen videä ruuvimeisseleitä käsimatkatavaroissa? :rolleyes: Sekinhän ois hyvä ase kun ottais jonkin ruuvimeisselisetin reppuun. Nehän on teräviä ja kyllä niillä henki lähtee. Ainakin sinne varsinaisiin matkatavaroihin sen voi laittaa mutta käsimatkatavarana viemisestä en tiiä.

Tuo ilmapuolustus oli varmaankin niiden harjoitusten takia lamaannuksissa jonkin verran? :rolleyes:

Mistä sä niiden arabien lentotaidon tiedät? Sitä ei oo mistään luotettavasta lähteestä sanottu. IMO se riittää että kunhan osaa laskeutua sillä koneella. Eihän se kiitoratakaan hyvin leveä ole joten kyllä sillä taidolla tohon torniin tai pentagoniin osuu.

Kuka on sanonut, että puhuin ampuma-aseista.

Ei ilmapuolustus lamaannu vaikka olisi millaiset harjoitukset.

Eiköhän tuo laskeutuminen ole vaikein osa lennosta.
 
Art2 sanoi:
Eiköhän tuo laskeutuminen ole vaikein osa lennosta.
Normaalilennoillahan nousu ja laskeutuminen ovat ne vaarallisimmat vaiheet ja lasku varmaan lentäjälle haastavin osa.

Jos taas verrataan koneen turvallisen alaslaskemisen vaikeutta tuollaisen matalan rakennuksen kuten Pentagonin seinään osumiseen metrin korkeudelle, niin jälkimmäinen lienee vaikeampi suorittaa.
 
Pecman sanoi:
pentagoniin, ja WTC-torneihin ei osuneet matkustajakoneet vaan jotkut muut lentokoneet, joita eivät lentäneet terroristit vaan ne olivat kauko-ohjattuja ja iskut oli suunnitellut Bush ja hänen taustavoimansa

Juuri näin väitettiin vuosi sitten http://www.saunalahti.fi/wtc2001/ - sivulla. Siellä oli (en tiedä onko enää) kaaviot ja animaatiot lentoreiteistä. Jonkin koneen lentoaika kahden paikan välillä oli liian pitkä, ja pari konetta oli reittiselostuksen mukaan lentänyt lentoaseman läheltä. Sivuilla väitettiin, että koneet vaihdettiin tyhjiin. Väitettiin myös, että suurin osa kohteista olisi ollut lähes tyhjiä joidenkin huoltojen yms. takia. Ihmetyttää kuitenkin matkustajien kohtalo.
 
Ville1Suuri sanoi:
Ja tarviiko kaivaa nyt vielä se video, missä näkyy, miten koneen turbulenssi heittää autotkin tieltä, jos noin matalalla lentää.

Ei ole ihan noin yksinkertaista:

Pentagon Research sanoi:
Researcher Eric Bart has pointed out that the effect seen in the video would not apply to a plane in motion coming in at an angle. With the nose pointed slightly down the full force of the blast would not be directed at traffic. The plane's motion would also minimize this effect as opposed to being stationary.

http://www.pentagonresearch.com/lamps.html

Video löytyy samasta linkistä.

Eli vapaasti suomennettuna niitä varten joilla ei englannin kieli taivu kotimaiselle: "Videolla nähty efekti ei ole sama silloin kun kone lentää maata kohti kaltevassa kulmassa. Suihkumoottoreiden virtaus ei osu suoraan moottoritiellä oleviin autoihin koska koneen nokka osoittaa pienessä kulmassa alaspäin. Lisäksi koneen lentonopeus pienentää vaikutusta verrattuna koneeseen joka on paikallaan maankamaralla."

Miettikää mikä ero on siinä kun matkustajakone lentää laskevassa kulmassa maata kohti verrattuna siihen videolla nähtyyn koneeseen joka on paikallaan kiitoradalla. Laskeutuvan koneen virtaus suuntautuu yläviistoon taaksepäin. Videolla virtaus suuntautuu vaakatasossa taaksepäin.
 
Ahvena sanoi:
Juuri näin väitettiin vuosi sitten http://www.saunalahti.fi/wtc2001/ - sivulla. Siellä oli (en tiedä onko enää) kaaviot ja animaatiot lentoreiteistä. Jonkin koneen lentoaika kahden paikan välillä oli liian pitkä, ja pari konetta oli reittiselostuksen mukaan lentänyt lentoaseman läheltä. Sivuilla väitettiin, että koneet vaihdettiin tyhjiin. Väitettiin myös, että suurin osa kohteista olisi ollut lähes tyhjiä joidenkin huoltojen yms. takia. Ihmetyttää kuitenkin matkustajien kohtalo.

mm-mm, lähes tyhjiä, yli 3000 kuollutta jepjep

Jos tapetaan tuhansia ihmisä, niin mitä apua siinä on että tyhjennetään pari lentokonetta? Säästetään se vajaa sata ja lisätään mahdollisten todistajien määrää... ??
 
Tulen vielä tänne tuolta "muista tredeistä" Art2 vastustuksesta huolimatta. :piis:

Tuosta Pentagonista ja koneen "häviämisestä" tuli ajatus mieleen. Jos se kone nyt on mahdollisesti tullut rakennuksen seinään hieman yläviistosta (?), niin eikös Pentagonissakin ole maanalaisia kerroksia. Luulisi ettei nuo sisäseinät ole ihan yhtä vahvoja kuin ulkoseinät. Eli kun kone on läpäissyt ulkoseinät, niin ehkä se voisi helposti painua pohjakerroksiin hiukan syvemmällekin.

Ihan vaan idea. En ole sen kummemmin asiaa tutkinut, kun töitäkin pitää tehdä. Mutta jos tossa on mitään järkeä, niin joku voi jalostaa ideaa eteenpäin.
 
NoPain sanoi:
Tuosta Pentagonista ja koneen "häviämisestä" tuli ajatus mieleen. Jos se kone nyt on mahdollisesti tullut rakennuksen seinään hieman yläviistosta (?), niin eikös Pentagonissakin ole maanalaisia kerroksia. Luulisi ettei nuo sisäseinät ole ihan yhtä vahvoja kuin ulkoseinät. Eli kun kone on läpäissyt ulkoseinät, niin ehkä se voisi helposti painua pohjakerroksiin hiukan syvemmällekin.

Konehan osui seinään virallisten tietojen mukaan lähes vaakasuoraan siten, että se lähestyessään viisti nurmea ja joku osa konetta teki vielä reiän Pentagonin c-rinkiin.
 
ektomorfi sanoi:
pidän tätä mahdottomana.
Aha.
ektomorfi sanoi:
Pentagoniin osuminen oli (jos se tapahtui) huippu-suoritus. Katsos kun se kiitorata jatkuu pitkälle samaan suuntaan, Pentagon on hetkessä ohi, jos vähä liian korkealla on...
Paljonkos sulla olikaan lentotunteja? Joku vuorostaan ihmetteli, miksi kone lensi ringin ennen osumaa, ehkä eivät onnistuneet ekalla kerralla? Toisellakin mukana oli säkää, koska matkalla osuttiin jo lyhtypylväisiin ja kone tuli kenttään ennen pentagonia.

Onhan se kiva että tällaistakin jaksetaan jauhaa ja noita salaliittoteorioita on ihan mielenkiintoista lukea. Mutta se hämmästyttää että joku ottaa ne jopa tosissaan.
 
Back
Ylös Bottom