En itse ota kantaa palojen laajuuteen tai muuhun. Kyllä siellä varmasti oli helvetinmoiset liekit käynnissä.
911 komissio laitettiin pystyyn nimenomaan virallisen kannan luomista varten. Kaikki muu on yksityishenkilöiden spekulointia ilman mitään virallisuuden leimaa. Vaikka tuo tulipaloteoria on toki valtavirran selitys asialle, koska komissio päätti jättää siihen aukon.
Jos tuo komissio käytettävissä olleine asiantuntijoineen ja poliittisen paineen alla (paine löytää selityksiä tapahtuneelle) näkee, että on parempi jättää sanomatta asiasta mitään (joka on siis todella heikko ratkaisu IMO), niin onko loogista, että totuus on tuo tulipalo? Jos siihen olisi ollut todisteet tukemaan tuota kantaa, niin miksi ihmeessä se jätettiin pois? Ei talon romahtamisessa tulipalon syystä ole kenellään mitään hävettävää/salattavaa ainakaan siinä määrin, että se vaikuttaisi tuollaiseen poisjättämiseen (vai onko?). Jos komission löydökset taas viittasivat enemmän räjähteiden käyttöön tai muuhun vilppiin on loogista, että tieto jätettiin pois.
Kuten
tämän paperin lähteistä ja tekstistä voi lukea, nimenomaan tuo romahdusten mekaniikka on jätetty kaikkien raporttien ulkopuolelle.
Eli suomeksi ilmaistuna: On yritetty selittää mistä ja miten romahdus on alkanut, mutta ei oteta kantaa siihen, miten on mahdollista, että kyseessä ollut epäsymmetrinen vahinko rakennukselle voi romahduttaa sen suoraan alaspäin.
Itse olen tietoinen tasan yhdestä tavasta toteuttaa tämä.