Hieno kuvasarja miekan valmistuksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratu
  • Aloitettu Aloitettu
aika hieno vehje tuli pellin palasesta, olisin luullut että tollaset olis hyvinkin jäykkiä eikä kovin elastisia.
itsekin tässä just olin heppailees ittelleni tasa-/kulmapenkkiä siis sellasta mikä tulee räkkiin.
kyllä sekin jo joltain näyttää kun aluksi oli vain putki :)

e: siis kyllä mäkin odotin sitä takomista, mut toi oli mallia "uusavuton"

Pah! Ajattelin, että luvassa olis kunnon takomista ja muuta vääntöä, mutta sehän duunattiin rälläkällä.

No, ihan komee miekka kuitenkin tuli. Kun olis se metalliverstas, niin vois itsekin alkaa opettelemaan...

Olipa hieno sivu. Tuli taas kauhee himo nikkaroida jotain. Oishan tuommonen miekka kyllä ihan sika siisti eikä loppujen lopuksi näyttänyt ihan mahdottomalta tehdäkään.

Ja eikun leikkimään ritaria :kippis1:
Mistähän sais vielä haarniskan teko-ohjeet?

Hieno miekka kyl, jäis tämmöseltä mämmikouralta tekemättä

IronMind sanoi:
Tosin nämä JT Pälikön replikat ovat kunnon taottua käsityötä eivätkä Tohtori Sykerön rälläkällä puutarhavajassa kyhäämiä.
Tuossa on hemmetin siistin näköinen fantasiamiekka. En edes tajunnut niiden olevan noin isoja. Minä niinkin haluaisin tuollaisen miekan. :kuola:
jt.jpg
24.jpg

Oon koulussa tehny tilaustyönä johonki näytelmään oikean miekan. Ne anto tarkat piirustukset ja kaikki. Tein miekan valmiiks. Siitä tuli vitun hieno mutta nauroin paskasesti. Se paino ainaki 15kg ja tiesin ettei sillä kukaan pysty miekkaileen. No meni viikko ja se tuli takas. Kelpas yllättäen sitten vähän pienempi teränenki että sillä tosiaan joku vois yrittää miekkailla.

Minkeo sanoi:
Eikö miekkaa tarvii karkaista?

Kaipa siinä tarttee löytää sellanen sopiva karkaisu että se tulee kestävemmäksi mutta säilyttää myös sitkeyden ja joustavuuden. :confused: En tiä.

Mike sanoi:
Oi oi, tommoinen ristiretkien miekka himaan seinälle. 245 eskoo.
Noissa ei ole mitään muuta huonoa, kuin että ne eivät ole teroitettuja. Kyllä minun mielestäni miekan tai kirveen, vaikka se olisikin vain koriste, pitäisi silti olla teroitettu ja muuten alkuperäistä asetta vastaava, eikä mikään lelu. Vähän sama, kuin että keräilisi deaktivoituja "ampuma-aseita". Eihän sellainen ase, jolla ei pysty ampumaan, ole kuin köntti romumetallia. Mitä hienoa sellaisessa on. En vaan ymmärrä.

Mike sanoi:
Mä tarttisin valokuvausproggiksiin tuommoista miekkaa ja voipi olla heikompaa tuommoisen aidon aseen kanssa heilua julkisella paikalla. Olisko jopa laitonta?
Se on sitten tietenkin ihan asia erikseen. Toisaalta kyllä tuollaisella teroittamattomallakin miekalla luulisi kohtuu helposti saavan ihmisen telottua hengiltä (Esim. lyömällä vaikka päähän tai pistämällä. On kuitenkin kohtuu painava vehje ja se terä on aika ohut ja varmaan riittävän terävä kärjestä.), vaikka ei oikeasti teroitettu olekaan, joten kannattaa varmaan varmistaa jostain, että edes tuollaisen teroittamattoman kanssa saa heilua vapaasti julkisilla paikoilla. Vahvasti epäilen kyllä senkin luvallisuutta.

Back
Ylös Bottom