Hieman apuja kaivattaisiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja smouk
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Elikkäs, meikäläinen on 187cm ja n.90kg. Fläsää toki jonkin verran, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Oon pian noin vuoden käyny salilla, josta n. 4kk "kovaa". Kesälomalta palatessa koulun penkille tuli joku 3vkon treenitauko ja sen jälkee tää reenaaminen ollu taas hieman rikkonaista, mut ny oon mielestäni taas melko hyvin raiteilla. Ongelmana vaan ajanpuute, eli ei meinaa riittää viikossa päiviä järkevään treenaamiseen. Eli pitäisi varmaan siirtyä nelijakoisesta (ma:rinta/hauis, ti:jalat, pe:olkap./ojentajat, ma:selkä, jne) takaisin kolmijakoiseen ohjelmaan (työntö, jalat, veto)? Mutta saako jokaisen lihasryhmän treenattua kunnolla 2:lla liikkeellä per lihasryhmä (2 kovaa sarjaa per liike)? Jos otan kolmijakoseen enemmän liikkeitä ni ei jaksa vetää täysillä. Vai onko viisasta jatkaa samalla vanhalla nelijakoisella, noin 8 päivän kierrolla. Oisko kellään ideoita tähän pieneen ongelmaani? Samaten olisi hienoa jos joku viisaampi viitsisi korjata ruokailuani:

07.30 Aamupala: 2-3dl kaurahiutaileita, 1prk rahkaa, 1rkl rypsäriä, fun light
11.00 Lounas: Kouluruoka, mitä herkkuja amicalla ikinä onkaan tarjota+rehuja
15.00 Välipala: 1prk rahkaa & fun light, 1rkl rypsäriä
18.00 Päivällinen: Itsetehtyä ruokaa (kana / liha / kala & riisi / tumma pasta)
20.00 Iltapala: 1prk rahkaa & fun light, 1rkl rypsäriä / tunaa & rypsäri

Ajat saattaa hieman vaihdella..
Palautumisjuoma on ollut myös jonkin aikaa pois pelistä, tarvii täs katella jotain pakkikselta, vaik tota phase3:sta vois kokeilla. :kippis1:

Tälläisillä eväillä olen yrittänyt kerätä lihasta luiden ympärille ja toki jotain kehitystä on tapahtunutkin. Nyt olisi vaan kova halu kerätä massaa, ennen ensi kevään dieettiä. :whip:

Voithan myös pidentää kiertoa jos meinaa aika loppua. Harvoja lihaksia saa kunnolla treenattua kahdella liikkeellä ja kahdella sarjalla. Tai saahan niitä vaikka yhdellä sarjalla, mutta aloittelijat tuskin saavat vähillä sarjoilla kaikkea irti. Itse teen 3-jakosella ja joka päivässä on n. 20 sarjaa ja hyvin jaksaa. Kokeilemalla selviää.

Lounaan ja välipalan väliin kannattaisi pistää jotakin kivaa settiä. Phase3 on hjuvaa :kippis1:

Tuolla ruokamäärälle ei kyllä lihasta kovin paljoa kasvateta. Pelkästään proteiinia saat päivässä vain noin 150grammaa jos tuossa on päivän syömisesi. Ja protskuahan tulisi saada 2,5-3g/painokilo päivässä. Eniten ihmetyttää miten voit olla lounaan jälkeen 4 tuntia syömättä, jonka jälkeen vain rahka ja taas 3 tuntia syömättä? Kun treenaa niin tossahan vatsa huutaa ruokaa aika tavalla. Ravinnonlähteesi on kyllä aivan ok, mutta todellakin liian vähän syöt. Lisää vaikka yksi-kaksi ateriaa + rahkavälipala + tunaa päivän syömisiin niin alkaa näyttää paremmalta.

Nelijakoinen kahdeksan päivän kierrolla on ihan hyvä. Ja phase3 on omasta mielestäni ainakin mainio palautumisjuoma. Ei älyttömän kallis ja siinä on kreatiini ja glutamiini valmiiksi lisättynä.

Tai voithan treenata hyvällä 2-jakosella, tuleekin sitten kroppa vedettyä kahdessa viikossa kolmesti läpi, yksi toimiva jako on:

1. Etureidet, rinta, olkapäät, ojentajat
2. Takareidet, selkä, pohkeet, hauis

Tällä mä itse treenasin kesän ja treenaisin jos olisi vain 3 kertaa viikossa mahollista salilla käydä.

Mmkay... Ja mä kun luulin syöväni paljon :david: ja vielä pitäisi lisätä.
No pitänee alkaa kiskoa ton lounaan ja välipalan välillä joku protskudrinkki. Ja tehä välipalasta reilusti tuhdimpi. Nälkä sinänsä ei tule kovin nopeeta, aineenvaihdunta on kilpikonnaakin hitaampaa..

Timban ehdottama 2-jakoinen kuulostaa melko hyvältä, mutta mites paljon sarjoja tollasessa kannattaa tehdä per lihasryhmä? Liikkeinä yritän suosia vapailla painoilla tehtäviä raskaita perusliikkeitä, kyykyt, penkki/vinop, sjmv, dippi jne. Ehkä näillä muutoksilla sais taas tuloksia aikaan, motivaatiota ainakin löytyy. :evil:

Ruma-Setä sanoi:
Mmkay... Ja mä kun luulin syöväni paljon :david: ja vielä pitäisi lisätä.
No pitänee alkaa kiskoa ton lounaan ja välipalan välillä joku protskudrinkki. Ja tehä välipalasta reilusti tuhdimpi. Nälkä sinänsä ei tule kovin nopeeta, aineenvaihdunta on kilpikonnaakin hitaampaa..

Timban ehdottama 2-jakoinen kuulostaa melko hyvältä, mutta mites paljon sarjoja tollasessa kannattaa tehdä per lihasryhmä? Liikkeinä yritän suosia vapailla painoilla tehtäviä raskaita perusliikkeitä, kyykyt, penkki/vinop, sjmv, dippi jne. Ehkä näillä muutoksilla sais taas tuloksia aikaan, motivaatiota ainakin löytyy. :evil:

Mulla oli seuraavasti:

Selkä, etureidet, takareidet kaikkia 6 sarjaa
Rinta, olkapäät 4 sarjaa
hauis, ojentajat 3 sarjaa
pohkeet 5 sarjaa

Oolrait, kiitos avusta vastanneille! :worship:

Mulla oli seuraavasti:

Selkä, etureidet, takareidet kaikkia 6 sarjaa
Rinta, olkapäät 4 sarjaa
hauis, ojentajat 3 sarjaa
pohkeet 5 sarjaa

tarvii ottaa koekäyttöön toi 2-jakonen :thumbs:

Ruma-Setä sanoi:
Oolrait, kiitos avusta vastanneille! :worship:

tarvii ottaa koekäyttöön toi 2-jakonen :thumbs:

Ota ihmeessä testiin. Aika rankka se on kun kovaa vetää. Mutta jos harvemmin pääsee käymään, niin kyllä sitä jaksaa kovan treenin puristaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom