Hesarin murotesti (ja murojen syönti yleisesti)

Jonkun aikaa tuli vedeltyä aamupalaksi shredded wheattia + light-mehukeittoa. Noi wheatit kun pisti vettymään tohon mehukeittoon ennen aamuista vessasessiota niin olivat sopivan "löttösiä" sen jälkeen. Harmi vaan että noissa light-mehukeitoissa on tota aspartaamia joka vetää meikällä ainakin mahan aika ruikulille joten eipä totakaan voi enää harrastaa. Kun löytyis vähäsokerista mehukeittoa ilman aspartaamia niin kiva olis...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä syö muroja, enkä edes tämän testin tuloksista kuultuani aloita niiden syömistä. Täysjyväriisiä sen olla pitää, tai kaurapuuroa jos on todella kiire jonnekin.

Ja vaikkei sitä minulta kysytäkään, niin jos ja kun leivon jotain, käytän mielummin täysjyväjauhoja kuin pilipalipullajauhoja leseillä. Maku ratkaisee, myös juomissa: flavonoidit mieluummin vihreästä teestä (ja tietty kasviksista) kin jostain kammottavanmakuisesta ja ylihinnoitellusta mehusta. Ja hyvin olen pärjäillyt :D

Kun löytyis vähäsokerista mehukeittoa ilman aspartaamia niin kiva olis...
No sitähän voi tehdä itse, ei tarvita muuta kuin marjoja, vettä, perunajauhoja, kattila ja hella.

Weetabixia oon maistanu ja on kaapissakin viä vähän. Ei o kovin herkkua kyllä, mehukeiton kanssa pari aamusella tulee sillon tällöin vedettyä.

Yleensä syön puuroa, mutta viimeaikoina kun on ollut vähän nopeempia lähtöjä aamulla niin olen syönyt Rainbown Bran Flakeseja. En tiedä sitten noiden terveellisyydestä, mutta ei ole tullut nälkä kovin äkkiä kun noita on vetänyt 3dl (varmaan joku 60g) ja maitoa päälle 2dl, sitten viä vaikka puol purkkia rahkaa (milbona). Maultaan ovat mielestäni vallan mainioita ja ravintoarvot on alla /100g

Energiaa 320kcal
Prot 11g
hh 63g
joista sokeria 20g
Rasvaa 2,5g
josta tyydyttyneitä 0,2g
ravintokuituja 17g
natriumia 0,9g

Sen verran oli testistä iloa että sen perusteella sain vihdoin lopetettua muronsyönnin oikeastaan kokonaan. Aamulla tulee aina pirunmoinen kiire kun olen kova torkuttamaan, ja olen vuositolkulla vetänyt vain all braneja itselleni uskotellen, etten muuta ehdi laittaa ja että kai ne on ihan ookoo ravintoarvoiltaan :david: Nyt ei kehtaa enää ummistaa silmiä.

Pari viikkoa olen keitellyt puurot aamulla ja hyvin olen duuniin edelleen ehtinyt. Ja vatsakin tykkää!

Leireille meidän emäntä on hankkinut Fitness-muroja (hei just urheilijalle sopivia, onhan niitten nimi sentään fitness!!11) joiden sokerimäärä hipoo pilviä - taitaa olla jokseenkin sama, kuin lapsille suunnatuissa muroissa. Itseasiassa joissakin Cheerios-muroissa taitaa olla suunnilleen saman verran kuituja ja vähemmän sokeria, vaikkei niitä mainostetakkaan erityisen fitnessruokana. No kuitenkin, kumpiakaan muroja en normaalisti suuhuni pistäisi, leirilläkin olemme me puuroa halunneet myös saaneet puuroa kun olemme ihanalta emännältämme kiltisti pyytäneet:)
Laji on siis hiihto, eli murojen syönti ei niin paha asia ole kun niitä hiilareita kuitenkin aerobisessa lajissa tarvitsee enemmän syödäkin. Jotenkin puhdas sokeri suurissa määrin kammoksuttaa, mieluummin syö ne hiilarit sitten suht terveellistä sapuskaa. Harmi vaan että pakkiksen myötä ne hiilaritkin kammoksuttaa liikaa hiihdon näkökulmasta;)

Suositut

Back
Ylös Bottom