Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös tästä ole jo selvät säännöt? Jos tänne tullaan EU:n kansalaisina, niin tietyt edut pitää antaa. Jos ei, niin sitten haetaan turvapaikkaa.
Sinänsä olen tämän oman puolueeni nuorisosiiven kanssa samaa mieltä JOS kyse on EU-kansalaisista: tällöin ei erottelua perusasioissa kuten sosiaaliturvassa ja työoikeuksien suhteen saa tehdä suomalaisen ja toisen EU-kansalaisen välillä. Itse kun olen nauttinut ja tulen jatkossakin nauttimaan muiden EU-maiden työmarkkinoista ja terveyspalveluista, joten mikä tahansa muu kanta olisi tekopyhää omaan napaan tuijottelua.
Tuo uutinen jättää kuitenkin epäselväksi sen, puhuuko ViNo kategorisesti kaikista ihmisistä vai EU kansalaisista. Romania on ainoa mainittu maa ja se on yksi EU:n jäsenmaista.
Edit: eipäs oltukaan Romaniaa mainittu, vaan vain romaanit.
Huomatkaahan nyt, että tätä ehdotusta ei ole tehnyt Vihreinä tunnettu puolue, vaan heidän nuorisojärjestönsä, jolla ei ole minkäänlaista poliittista vaikutusvaltaa.
Kumpikohan on parempi jos vaikka mietitään yhteiskunnan (vaikkapa talous) kannalta:
a) romanit tulevat tänne->ei mitään oikeuksia->päätyvät kadulle kerjäämään->verotuloja 0 euroa
b) romant tulevat tänne->annetaan mahdollisuus opiskeluun, työntekoon, normaalina kansalaisena elämiseen->verotuloja hiukkasen enemmän?
Kumpikohan on parempi jos vaikka mietitään yhteiskunnan (vaikkapa talous) kannalta:
a) romanit tulevat tänne->ei mitään oikeuksia->päätyvät kadulle kerjäämään->verotuloja 0 euroa
b) romant tulevat tänne->annetaan mahdollisuus opiskeluun, työntekoon, normaalina kansalaisena elämiseen->verotuloja hiukkasen enemmän?