Hernekeppiäkin hoikempi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun ongelma saattaa kuulostaa vähän oudolta mut asia on vakava! Koko 20-vuotisen elämäni oon ollu se höyhensarjalaisten höyhensarjalainen ja paino on pysyny samana varmaan viimiset 5-6 vuotta eli olen 175/54. Armeijassa otin tavoitteeksi nostaa painoa muutaman kilon, söin kahden kuukauden ajan kuin eläin neljästi päivässä, tulos----> Paskasessiot veny vähän pitemmiksi ja paino nous kilon ja tippu samantien kun motivaatio meni syömiseen.
Onko mulla mitään toivoa että paino lähtisi nousuun vaikka vaan muutaman kilon? mielellään tietenkin enemmän. Nyt tarvitaan varmaan jo vähän radikaalimpia otteita :wall:

Hjelppikää mua pojat ja tytöt :)

Tomppa84 sanoi:
Mun ongelma saattaa kuulostaa vähän oudolta mut asia on vakava! Koko 20-vuotisen elämäni oon ollu se höyhensarjalaisten höyhensarjalainen ja paino on pysyny samana varmaan viimiset 5-6 vuotta eli olen 175/54. Armeijassa otin tavoitteeksi nostaa painoa muutaman kilon, söin kahden kuukauden ajan kuin eläin neljästi päivässä, tulos----> Paskasessiot veny vähän pitemmiksi ja paino nous kilon ja tippu samantien kun motivaatio meni syömiseen.
Onko mulla mitään toivoa että paino lähtisi nousuun vaikka vaan muutaman kilon? mielellään tietenkin enemmän. Nyt tarvitaan varmaan jo vähän radikaalimpia otteita :wall:

Hjelppikää mua pojat ja tytöt :)
Et vain ole syönyt yksinkertaisesti tarpeeksi. Se on fysiikan laki, että lihot, jos syöt enemmän kun kulutat.

Jep... Itsekin veikkaan että normaalisti olet syönyt n. 1000 kcal / päivä, ja kroppasi on ollut kokoajan säästöliekillä. Sitten intissä kun "aloitit syömään", nostit kalorit 1500kcal:iin, ja ihmettelet miksei paino nouse. Laske kalorit ja syö n. 3000-4000kcal päivässä, aivan varmasti painosi nousee, ellet sitten juokse useita tunteja päivässä tms.

Nyt esimerkkiä normaalista päivän safkaamisesta, sekä siitä milloin söit kuin eläin. Sittenpähän nähdään mikä on totuus, mutta samaa veikkaan mitä edelliset.

Joo, kyllähän se näin on, ettei sunkaan elimistös oo mikään poikkeus tai joku ihme-mekanismeilla toimiva erikoiskone, vaan samat fysiikan lait toimivat TAKUUVARMASTI sun kohdalla kuin munkin:

syö enemmän kuin kulutat => paino nousee!

syö vähemmän kuin kulutat => paino laskee!

yhtäpaljon=> Paino pysyy samassa!

Sulla on vaan vähän väärät käsitykset siitä mikä on "ahmimista" tai syömistä "kuin eläin". Mäkin, ennen satakilosena (rasvat lähes 100% kehonpainosta :D ) luulin, "ettenhän mä syö paljon mitään... :arvi: "

Laita vaan tänne niitä päivän safkojas niin tulee tämäkin asia todistetuksi! ;)

Jos painoa haluat niin rupee tekeen kunnon lihasmassaa kasvattavaa treeniä ja osta massanrakentajaa ja syö kokoajan - Opettelet treenaamaan kunnolla! - Tulee aivan varmasti painoa lihaskasvun myötä! Jos et halu olla alle 60-kiloinen niin tee asialle oikeasti jotain! Turha sääliä itseään kun sille voi tehdä jotain! Vuosi kunnollista tappo-treeniä niin näytät jo hyvältä!

Asiaa puhutte. Itselläni on aina ollut painoindeksi alle 20, pahimmillaan mitat olivat 184/60. Ruoka on silti maistunut aina ja määrät olleet melkoisia. Minulla vika oli kuitenkin siinä että söin kunnolla vain kerran tai 2 päivässä.
Vuosi sitten aloitin treenaamisen ja paino on nyt 85 kiloa kun lähtöpaino oli reilut 65 kiloa. Ekat 2 kuukautta kirjasin kaikki syömiset ylös, helpottaa tosi paljon ruokamäärän arvioinnissa. Nyt mulla on maha ja jenkkakahvat joista olen ylpeä :) No, tarkoitus on kuitenkin päästä ensi kevään aikana kahvoista eroon mutta näin uutena kokemuksena ovat ihan hauskat :) Muualle ei olekaan rasvaa kertynyt ja lihasten kasvuun olen tyytyväinen. Uusi kokemus on myös se että paidat ja housut voivat ihan istuakin päällä, ennen kaikki vaatteet roikkuivat. Lompakolle tietysti käy vaatekaapin uusiminen mutta eiköhän sen kestä.

tutulta kuullostaa.. kesäkuussa oli pituutta 175 ja painoa 52kg. Sitten elämäntavat uusiksi. 3 kertaa viikossa salia ja 2-3 kertaa lenkkeilyä ja kulutus ja sitämyöten nälkä kasvoi niin, että alkoihan se ruoka maistumaan. Normaali ruokailun lisäksi olen ottanut 3 kertaa päivässä protskudrinkin ja treenin jälkeen palautusjuoman. Tällä hetkellä paino on aika tarkkaan 60kg, eli kyllä se aika äkkiä alkaa nousemaan.

Sama ongelma oli täälläkin. Pituutta on 184 cm ja paino oli pyörinyt noin 60 kilossa jo monta vuotta. Muka oli tullut syötyä kunnolla ja kuvittelin, että painoni ei vaan nouse vaikka söisin miten paljon. Itsekin yritin armeijassa jonkun aikaa syödä oikein urakalla, mutta en saanut painoa silloinkaan nousemaan.

Sitten viime syksynä löysin Pakkiksen ja "Massaa! Voimaa!" -kirjan. Viimeinen niitti oli eräs artikkeli (johon löysin linkin täältä), jossa tyrmättiin minulla ollut käsitys täysin vääränä: olin kuvitellut, että syynä alipainooni ovat geenini eikä painoni tule tästä koskaan nousemaankaan. Artikkelin sanoma oli yksinkertainen: jos paino ei nouse, tarvitaan lisää kaloreita.

Tästä innostuneena laitoin syömiseni uuteen uskoon, hankin kunnon ohjelman ja aloin käydä salilla kolme kertaa viikossa. Parhaimmillaan paino tuntui nousevan noin kilon viikossa, joten piti alkaa jo vähän vähentämäänkin syömistä. :hyper: Nyt reilun vuoden jälkeen painoa on noin 15 kg enemmän kuin aloittaessani, eikä minulla enää ole harhakuvitelmia siitä, etteikö minunkin painoni nousisi kun vaan syön tarpeeksi!

Eli sapuskaa vaan naamaan, kyllä se paino siitä alkaa nousta!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näitä "miehen mittoihin"-kirjoituksia on kyllä kiva lueskella :)

Topikin kirjoittajakin ottaa nyt itseään niskasta kiinni ja lähtee salille rakentaan kehoansa!

saattaapi olla, että toiset vaan ns.läpipaskojia...Eikä liho vaikka miten söis. Näin luulin omalla kohdalla, mutta kyllä se kaloreita lisäämällä nousee !

omppis sanoi:
saattaapi olla, että toiset vaan ns.läpipaskojia...Eikä liho vaikka miten söis.

Ei sellaisia ole olemassakaan. Ainakaan tähän mennessä en ole tavannut yhtään elävässä elämässä, eikä myöskään pakkiksen "läpipaskojilla" ole ollut ongelmia painon nostamisessa, kun on vain alettu syömään kunnolla. Minun mielestäni koko sana "läpipaskoja" on täyttä :anssi: ja joutaa romukoppaan.

Lisäämällä hyviä rasvoja saa helposti kaloreita. Runsas tyydyttymättömien rasvojen syönti ei ole pahasta, jos ottaa samalla protskua ja ei ota nopeita hiilareita sen kanssa.
Kun ottaa pullosta hörpyn kylmäpuristettua rypsiöljyä, niin siinä on jo jotain 100-200 kcal. Tietysti myös paljon protskua ja hiilaria oikeassa suhteessa.

Olen näin sanonut jo monessa threadissä, mutta itsekin olin salillakäyntiä aloittaessa riisitautiseksi haukuttu 175cm/52.5kg. Nyt painoa on jo 103.6kg (tavoitteena painon tuplaus!!!) eli ei se isommaksi tuleminen ole kenellekään mahdotonta :)

Juu ja oma ongelmani johtui siitä, että juoksin lähes joka päivä kovan lenkin eikä ollut koskaan nälkä. Lenkit lopetin ja aloin pitämään kirjaa syömisistäni lisäten ruokaa joka viikko jos ei paino nouse. Lopputuloksena massaa tuli, mutta aerobinen kunto tietysti laski. Se nyt on vaan niin, että sekä lihaksia että aerobista kuntoa on vaikea kehittää yhtäaikaa.

Jumaskuukkeli... ensimmäinen ihminen pakkotoistossa joka on mua kevyempi... juhlisin mutta se ei olisi kohteliasta... eli periaattessa odotellaan vieläkin noita sun syömisiäs... sitten nähään miten asiat on ja mitä pitää tehdä...

Itse muistan elävästi hienon merkkipaaluni 58kg -> 66.6 :evil: :rock:
Tämä joskus 1996 tienoilla.. nyt n.108kg(mutta ei puhettakaan mistään kireydestä, läski mikä läski. Esim. Vatsalihaksista juuri ja juuri yläosassa jotain merkkiä, muu peittyy mahan alle). Lisäravinteet tuli kehiin vasta pakkiksen myötä hetki sitten, siihen asti vain jonkun kananmunien ja tunien kanssa leikkien.

itsekkin oon tota painoa yrittänyt nostella, välillä tuli sellasia jaksoja et paino nousi aivan helvetisti, inspa lähti ja kevenin taas parilla kilolla.. paino on nyt tuosta noussut n. 8 kiloa..

älä syö sairaita annoksia, vedä ensin unirytmi kondikseen (ellei ole jo) ja syö monta kertaa päivässä mutta pieniä annoksia (parantaa aineenvaihduntaa).. itse syön 2-3 lämmintä ateriaa päivässä + välillä pieniä välipaloja kuten pari leipää ja vaikkapa joogurttia..

Tomppa84 sanoi:
Mun ongelma saattaa kuulostaa vähän oudolta mut asia on vakava! Koko 20-vuotisen elämäni oon ollu se höyhensarjalaisten höyhensarjalainen ja paino on pysyny samana varmaan viimiset 5-6 vuotta eli olen 175/54.

Minulla oli ihan sama juttu tuon ikäisenä, suunnilleen samat mitat. Ajan myötä kuitenkin kehon aineenvaihdunta alkoi toimia erilailla ja massaa alkoi tulla siinä joskus 24-25 ikäisenä kuin itsekseen. Nyt on jo ongelmana saada paino pysymään kurissa.

itse olen monta vuotta treenannut ja ihmetellyt miksei tulokset nousseet, vaikka söin paljon ja treenasin kovaa. kaikkien mielestä. no totuushan ei ole siinä että kuinka paljon syöt muutamalla aterialla, vaan kuinka paljon syöt koko päivän aikana! neljä ruokailua ei nyt auta päivässä paskaakaan, päin vaston liian isot annokset voi sekottaa ruuansulatusta ja pitkien taukojen välillä mennään taas katabolian puolelle.

kello käteen, 2-3h välit aterioiden välillä. välipalat aina mukana yms ja alkaa tapahtua!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom