Hernekepille neuvoja & kehityksenne kun aloititte?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Morjes. Olen 19v 177cm & 59kg miehenalku. Haluaisin saada lihasmassaa koska näytän anorektikolta. Nyt oon miettinyt että miten siellä salilla alkais käymään... 2 vaiko 3 kertaa viikossa (2 sopis paremmin)? Mitä eroa sillä käytännössä on että käynkö 2 kertaa viikossa ja treenaan molemmilla kerroilla koko kropan läpi ja sillä että käyn 2 kertaa viikossa ja treenaan puolet kropasta ekana päivänä ja puolet toisena päivänä? Kaveri suositteli tota että kävisin 2 kertaa viikossa koko kropan läpi ja syöminen ja nukkuminen kuntoon. Tahdon saada mahdollisimman nopeasti tuloksia. Mites tuo syömispuoli... oon kuullut että tarvii väh. 2g proteiinia per painokilo että kehittyy... se on aivan älytön määrä ruokaa mulle päivässä :D Mitä ateriankorviketta ja palautusjuomaa suosittelette (en pysty syömään normaalia ruokaa joka päivä niin paljoa että saan sen 120g)?

Sitten se toinen juttu. Jos ootte pitänyt kirjaa tai ottanut kuvia siitä miten te kehityitte vaikka ekan puolen vuoden aikana silloin kun aloititte käymään salilla niin kertokaa toki tai pistäkää linkkiä tjsp. niin sais vähän tietoa että kuink paljon on realistista kehittyä tässä alkuvaiheessa.

Edit: Semmonen vielä että onko sillä merkitystä että mihin aikaan sinne salille menee? Aattelin että menisin aina ennen kun menen kouluun eli toisin sanoen melkein heti sen jälkeen kun olen herännyt.

Tuskin kannattaa ihan heti heräämisen jälkeen mennä,tai jos menee niin varmaan kannattaa tehdä normaalia paremmat herättelyt/lämmittelyt

Tuo 120 g on kyllä todella helppo saada täyteen ihan normaaliruualla. Esim:

0,5l maitoa: ~16g
500g (2prk) maitorahkaa: 50g
pari normaalia ateriaa, jossa lihaa, kalaa tai kanaa ~150g: ~30g/ateria = ~60g

Eli ei olla syöty vielä oikeastaan mitään, mutta proteiinitarve on jo täynnä.

Itse aloitin noin 6kk ja käynyt salilla 2x viikossa.
Kummallakin kerralla koko roppa läpi, joka neljäs viikko kevyt.
Ohjelma on seuraavanlainen

maanantai

Penkki
kyykky
soutu (kp)
pystypunnerrus (kp)
ojentajat (dippi)
hauis (kp/talja)

torstai

veto
Kapea penkki
leuat (myötäotteella)
hauis (tanko)
viparit taakse

Tarkoituksena ottaa myös etukyykky torstaiksi.
Penkki noussut tässä puolen vuoden aikana 25-30kiloa.
Paino noussut 4-5kiloa.
Käytössä päivittäin: monivitamiini, kalaöljykapselit, kreatiini, sekä salipäivinä lisäksi palautusjuoma 30g proteiini + 30-50g malto + kreatiini

Puolessa vuodessa nousee lähinnä voima, ainakin itselläni, mutta toki myös ulkoisia muutoksia on tapahtuu.

ite kun alotin niin esim penkkiin tuli kehitystä noin 3 kk aikana 20 kg (60-80kg)
kävin sillon kyllä 3-4 kertaa viikossa.. nykyään käynkin 6 kertaa viikossa
ja kyllä nyt 120g pitäs ihan normaali ruuasta saada...
ite syön tällä hetkellä noin 2,5-3g per painokilo:D

Ite aloitin viime syyskuussa 5-6krt/vk'ssa, kehitystä tullu penkissä 40kg 50->90. Raskaita perusliikkeitä ja paljon laadukasta ruokaa ni eiköhän sillä pärjää:kippis1:

Nyt reilun vuoden olen käynyt salilla kokeillen melkein kaikkia mahdollisia treenimuotoja. Ensimmäisellä kerralla muistan kuinka nousi 40kg kahdesti penkistä, nyt nousee ainakin se 5x60kg vaikkakaan en ole penkkiä erityisemmin treenannut viimeaikoina.

Aloittaessani painoin sen 74kg rasvaprosentin ollessa lähelle 20, nyt painan 76kg ja rasvojen ollessa likellä 13%. Mitä ruokapuoleen tulee voin antaa vinkin: MUISTA SYÖDÄ!!!!

Kehitystäni on eniten haitannut ravinnon laatu ja määrä(sen puute). Nykyään syön päivittäin noin 250g proteiiniä, kaikki puhdasta ruokaa(paitsi salipäivinä palautusjuomasta saatava proteiini).

Treenaa 3x/vko mikäli mahdollista, ja koko kroppa kerralla läpi käyttäen perusliikkeitä(Kyykky, MAVE, Penkki, Leuat, Dipit, jne.). Älä väheksy jalkoja äläkä selkää, niiden kehitys edesauttaa näkyvämpienkin lihasten kehitystä.

Jos lueskelet aiheeseen liittyviä juttuja, älä stressaa liikaa treenimetodeista, vaan keskity mielummin opiskelemaan ravintoon liittyviä juttuja.

PS: Muista syödä paljon laadukasta ruokaa!!!

Mikä ihmeen kehitys mittari toi penkin maksimi on? Kannattais kertoa muidenkin liikkeiden uusia maksimeja. Tee 3-jakoinen ja käy 3krt viikossa salilla? Aloittelevalla salilla kävijällä tärkeimpään päähän ei omasta mielestäni kuulu palautusjuoma sun muut litkut, ennemin sitten kiskoo kunnolla kotiruokaa. Palautusjuoma ja muut lisäravinteet kannattaa hankkia vasta kun olet kunnolla innostunut salilla käymään ja sarjapainot alkavat nousta. (Puhdasta ruokaa? Onkoha sellasta edes olemassa? :))

Yksi kokeilemisen arvoinen perusohjelma on arnoldin kultainen kuusikko. Kuulemma erittäin hyväksi todettu. Kunnolla sapuskaa päivittäin naamariin, ja alat esimerkiksi tuolla kuusikolla treenaamaan 2-3rkt/viikko.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikä ihmeen kehitys mittari toi penkin maksimi on? Kannattais kertoa muidenkin liikkeiden uusia maksimeja. Tee 3-jakoinen ja käy 3krt viikossa salilla? Aloittelevalla salilla kävijällä tärkeimpään päähän ei omasta mielestäni kuulu palautusjuoma sun muut litkut, ennemin sitten kiskoo kunnolla kotiruokaa. Palautusjuoma ja muut lisäravinteet kannattaa hankkia vasta kun olet kunnolla innostunut salilla käymään ja sarjapainot alkavat nousta. (Puhdasta ruokaa? Onkoha sellasta edes olemassa? :))

Mun mielestä on hyvä ottaa heti alussa jo palautumisjuomat ja proteiinilisät mukaan kuvioihin. Alussa tapahtuva kehitys on kova ja kunnollisella proteiininsaaniilla saat kaikki irti treeneistä.

Tottakai normaali "kotiruoka" on ihan ehdoton myös.

2,5 vuotta rautaa rankaistu. Penkki 50kg ->110-120kg. Kaipa tässä enemmänki ois kehitytty, jos alusta asti ois pakkista luettu, eikä vasta puolta vuotta...

Jees, kiitoksia vastauksista. Voisko porukka vielä kertoa että paljonko teillä tuli painoa lisää tossa esim ekan kolmen kuukauden aikana?

Omalla miehellä tuli painoa lisää ekan kolmen kuukauden aikana about 3kg. Ruokailua lisäsi reilusti ja söi vaikka ei ollut nälkä. Salilla käy 3x viikossa. Niin ja anorektikkopainoinen edelleen. Osa tulleesta painosta on selvästi rasvaa, mutta tekee ulkonäöstä vaan inhimillisemmän.

Mutta syö syö vaan. Ja ihan hyvin voi käydä salilla aamuisinkin ennen koulua. Kävisin minäkin jos en menisi töihin jo kuudeksi. Kropalla kestää hetken tottua siihen aamutreenaamiseen, mutta kyllä se onnistuu. Itse koin sen hyväksi tavaksi koska silloin ei ollut päivän syömiset vielä sotkemassa verensokeria. Palkkaria kuskasin jo treeneissä mukana ja hörpin vuorotellen sitä ja vettä.

Back
Ylös Bottom