HERNEKEITTO ihme ainetta?

Ottaisin mielelläni palautetta vastaan ravintoalan ihmisiltä.

Kysymys on kun olen 5kk treenannut kehonrakennusmetodein 3päivää salia ja yks lepopäivä väliin ja taas kierto alusta. Nyt on painoja tullut lisää ja treenaan aina aamupäivällä, eli aamupalan voimin. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia tältäkin palstalta tuttuja ohjeita ja jotkut toimii ja jotkut ei. Nyt kuitenkin tulin kokeilleiksi sattumalta, jääkaapin ollessa tyhjä aamulla, hernekeittoa suoraan tölkistä ja sitten jugraa ja omenaa viellä päälle, niin se on kyllä toiminut hyvin. Olen jaksanut koko treenin läpi tosi intensiivisesti.

Nyt kuitenkin heräsi kysymys ammattilaiselle, että ovatko nuo purkkituotteet erityisen terveellisiä?

Ravintoarvot ovat kuitenkin aika kohdallaan kun protskuja tulee purkillisesta se 30g ja rasvaa 10-14g et aika ihanteelliset arvot mun mielestä treeniä ennen? Odottelen vastauksia ja kiitos jo etukäteen.

TSEMPPIÄ KAIKILLE KEVÄÄN TREENEIHIN!!! :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä nimimerkki ruisranne2000,

Purkkituotteet voivat olla hyvinkin terveellisiä ja ja ravitsevia, varsinkin jos niitä täydentää hedelmillä ja maitotuotteilla kuten olet tehnyt. Toki terveelliseen ruokavalioon kuuluu monipuolisuus, joten syö myös muitakin kuin valmistuotteita.

Jos koet ruokavaliosi toimivan, niin jatka samaa rataa, kerroithan jo treenipainosi nousseen.

Ainoa haitta tuossa aterioinnissa voi olla aivan valtava suolistokaasujen tuotto, mutta toisaalta: se ei pelaa joka pelkää. Seuraavat ruuat voivat aiheuttaa huomattavia ilmavaivoja: sipuli, kananmuna, ruisleipä, pavut, kaali, kirnupiimä, maito, perunasalaatti ja lanttu.

Kaasunmuodostus saattaa olla kiusallista, mutta ilmiö on täysin vaaraton.

kekexx sanoi:
Seuraavat ruuat voivat aiheuttaa huomattavia ilmavaivoja: sipuli, kananmuna, ruisleipä, pavut, kaali, kirnupiimä, maito, perunasalaatti ja lanttu.

Mä syön kyllä mielestäni kohtuu paljon noita aineita, eikä ole mitään ongelmia.

Itsekkään en ole vielä lentoon lähtenyt. Hernekeittoa tulee vedettyä aika huolella, koska siinä todellakin on arvot kohdallaan. Jotain vaihtelevuutta tonnariin ja raejuustoon. Kello on nyt puoliyö ja vedän tässä hk:n kevyt sinistä, suolakurkkua ja oliiveita pepsi maxilla alas huuhdeltuna. Tunnin kuluttua protskupirtelö ja sit mahan viereen makaamaan. Diettaanko...? En.

ruisranne2000 sanoi:
Ottaisin mielelläni palautetta vastaan ravintoalan ihmisiltä.

Ravintoarvot ovat kuitenkin aika kohdallaan kun protskuja tulee purkillisesta se 30g ja rasvaa 10-14g et aika ihanteelliset arvot mun mielestä treeniä ennen? Odottelen vastauksia ja kiitos jo etukäteen.

En ole ravintoalan ihminen, mutta vastaan silti ;)
Mullakin tulee tuota hernekeittoa syötyä aika usein. Jos syöt ihan tavallista purkkihernekeittoa, niin näyttäähään siinä olevan ok. noi ravintoarvot. Toisaalta se rasva ei ole "hyvää rasvaa" ja nuo palkokasvien proteiinit ei taida olla niitä parhaimpia kehonrakentajille.

Oma versioni on lihaton purkkihernekeitto ja tonnikala purkki (tai keittokinkkua) sinne sekaan. Pikkasen sinappia ja hyvää on :kuola: Proteiinipitoisuus nousee ja rasvan määrä laskee. Vois kai tohon kokeilla jotain rypsäriäkin sekoittaa... hmm. Niin, ja puolet tästä annoksesta olen syönyt 3 tuntia ennen treeniä.

Täällä on tosiaan käyty jo hyvää hernekeitto keskustelua, joten kannattaa etsiä sieltäkin vinkkejä. Tsemppiä sinullekin treeniin :)

Onkos kukaan muuten kokeillut tehdä hernaria herne rouheesta??? Ite oon tehnyt, valmistuu paljon nopeemmin kuin kokonaisista herneistä ja on paremman makuista kuin purkki tavara (IMO) etenkin kuin laittaa sekaan kanaliemikuution :kuola:

OT: Älkää herräisä ruvetko syömällä syömään hernekeittoa, meiltä tuhoutuu loputkin otsonit, kun tämä porukka alkaa laskemaan sellasia järjettömiä kaasupilviä ilmaan ja menee Suomellakin maine Kioton ilmastosopimuksen rikkomisen vuoksi. Missäs me sitten otetaan kesällä aurinkoakin, kun solariumeihin jonotetaan kuin Japanissa golfkenttävuoroa.

--- Offtopic ---
Tietääkseni suolistokaasuja muodostuu kaikista tuotteista jotka sisältävät lehtivihreää, herneet on tietysti 1 niistä.

Lisää offtopikkia: töissä on tänään hernekeittoa ja pannaria. Olis muuten vielä broilerifilettä ja yrttiriisiä, tonnikalasalaattia ja kasvispiirakkaa. :haart:

Taidan syödä neljä ateriaa! Jos vaikka tunnin välein kävis...

Orgasmatron sanoi:
Lisää offtopikkia: töissä on tänään hernekeittoa ja pannaria. Olis muuten vielä broilerifilettä ja yrttiriisiä, tonnikalasalaattia ja kasvispiirakkaa. :haart:

Taidan syödä neljä ateriaa! Jos vaikka tunnin välein kävis...

Armeijan sinisissä ollessa torstaisin hernari + sipuliraaste ja jälkkäriks pannarit + mansikkahillo. NAM NAM! ja illalla sitten kaasuteltiin kassulla koko kurssin voimin ;)! Voi niitä aikoja..

Caligula sanoi:
--- Offtopic ---
Tietääkseni suolistokaasuja muodostuu kaikista tuotteista jotka sisältävät lehtivihreää, herneet on tietysti 1 niistä.

Mutta eikö olekkin jännää, että HKn sinistä syövät 'raavaat' miehet piereskelevät, mutta vihersalaattia syövät 'hienosto'naiset eivät :D

setae sanoi:
Mutta eikö olekkin jännää, että HKn sinistä syövät 'raavaat' miehet piereskelevät, mutta vihersalaattia syövät 'hienosto'naiset eivät :D

No emmä ainakaan tykkääsi jos ne "hieno naiset" rupeis oikeen töräyttelemään. :urjo:

Suositut

Back
Ylös Bottom