Hermotus ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prinse
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Osaako joku kertoa, millaisilla painoilla / sarjoilla hermotus paranee nopeimmin pitkän treenitauon jälkeen? Tarkoitus olisi saada etenkin penkkitulos ylös mahdollisimman nopeasti.

Kaipa sitä pitäis tehdä voimatyylisesti eli lyhyitä sarjoja, eikä vedä iha loppuun asti. Vaikka siten, että 5x5 ja aina seuraavalla viikolla lisäät pikkusen painoja lisää.
Paremmin tietävät korjaavat jos olen väärässä..

Prinse sanoi:
Osaako joku kertoa, millaisilla painoilla / sarjoilla hermotus paranee nopeimmin pitkän treenitauon jälkeen? Tarkoitus olisi saada etenkin penkkitulos ylös mahdollisimman nopeasti.

Tuota...jos on pitkä treenitauko takana en keskittyisi niinkään hermostuksen parantamiseen heti alussa. En tiedä mitä tarkoitat pitkän treenitauon jälkeen mutta jos se nyt ei ihan vain viikkoa tarkoita niin aluksi ottaisin vähän kevyemmin, isoilla romuilla riehuminen kuitenkin lisää aina loukkaantumisriskiä.

Toistot vähissä ja painot isoina hermotusta haettaessa. Tekniikasta kuitenkaan (paljoa) tinkimättä. Toimii ainakin mulla.

Desert sanoi:
Kaipa sitä pitäis tehdä voimatyylisesti eli lyhyitä sarjoja, eikä vedä iha loppuun asti. Vaikka siten, että 5x5 ja aina seuraavalla viikolla lisäät pikkusen painoja lisää.
Paremmin tietävät korjaavat jos olen väärässä..

5x5 sopii mielestäni paremminkin perusvoiman kehittämiseen, ei niinkään hermotuksen parantamiseen ja mitä tuohon ihan loppuun asti vetämiseen tulee niin ehkä on parempi kuitenkin ettei isoilla romuilla vedä itseään ihan tukkoon.

Ja pitkän tauon jälkeen kannattaa ne hermottelut unohtaa ja tehdä pari kuukautta ainakin pidempää sarjaa ja totutella keho taas rääkkiin. Sitten myöhemmin alkaa tekemään lyhyempiä sarjoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom