Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sattui silmään tämä ketju ja samaistun kovasti alottajaan. Suklaata ja sokeri-/alkoholipitoisia juomia menee päivittäin mutta imo kohtuullisia kerta-annoksia. Luulen että kyseessä on enemmän paha tapa kuin ainakaan kovin paha riippuvuus. Olen ollut esim tipattomalla pari kertaa tämän talven aikana ihan kokeilumielessä, mutta motivaatio lopahti kun en huomannut sillä mitään erityistä positiivista vaikutusta. Ainoastaan sen totesin, että olen nälkäinen kun osa kaloreista vaihtuu vissyyn. Toisaalta kuitenkin haluaisin tästä tavasta eroon.
En tiedä mikä teidän kokemus on mutta mä kuvittelisin, että jos haluaa karsia herkkuja pois, varmaan kannattaisi keksiä tilalle muuta syömistä (jos ei ole tarkoitus laskea kokonais kalorimäärää). Mun ongelma vaan on etten keksi mitä, kun esim pähkinät, monet hedelmät ja gluteeniviljat on pois laskuista. Olisiko ideoita??
Mä olen koko ikäni ollut tosi laiha ja syönyt (tajuamattani) ihan liian vähän. Siksi sitä ottaa loput kalorit helposti piilonälkään sitten tummasta suklaasta, popcornista ja manteleista. Eihän tuohon ole muuta vastausta kuin että syödään kunnon ruokaa sen moskan tilalle? Kaksi lämmintä ruokaa päivässä yhden sijasta tekee ihan eri olon, saa ravinteet ja hyvää energiaa. En mä riittävän ruoan jälkeen enää edes kaipaa moskaa, pari palaa suklaata ja kourallinen manteleita riittää. Ja olen sitä mieltä, että sokeriin voi elimistö joskus jäädä koukkuun, ja siitä eroon pääsee vain olemalla syömättä ja kärsimällä ne muutaman päivän vieroitusoireet.
Jos tekee mieli makeaa, kannattaa kuunnella kehoa. Teen usein itselleni ison kipon hedelmiä, esim 5kpl banaania (=kalorimäärä vastaa 100g suklaata) illalla kun tekee mieli makeaa ja tämän jälkeen ei tee mieli viikkoon makeaa koska kroppa on saanut mitä haluaa. Hedelmiä ei kannata pelätä.