Herkullinen grillipihvi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Angelos
  • Aloitettu Aloitettu
Kuten kaikki varmaan tietää, on tänään tulossa Suomen peli ja sen kunniaksi ajateltiin kavereiden kanssa grillailla. Uskon, että itse valmistetut ja maustetut pihvit ovat kaikista parhaita, mutta nyt haen nimen omaan kaupasta löytyviä herkullisia grillipihvejä, jotka olisivat vaivattomia valmistaa.

Suomi voittoon ja ehdotuksia kehiin!

Snellmannin pippuripihvi sisäfileestä.

Joo sanokaas jotaki muutakin hyvää kisamässyä! Ite ajattelin jotain ligth limsaa ja ehkä jos vaikka kebabin hakis. :kuola:

Ps. Suomi voittaa!

Heh, eikö se peli mene ilman että mussuttaa jotain? :) Joskus kun oikein himottais jotain mättää, niin oon leikannut porkkanoista, kurkusta, avomaankurkusta jne siivuja ja sotkenut sit jonkin dippikastikehässäkän kevyt kermaviiliin..Hyvää ja terveellisempää kuin mussuttaa vaikka karkkia matsin kuluessa.

jpm sanoi:
Hyvää ja terveellisempää kuin mussuttaa vaikka karkkia matsin kuluessa.

Noh, noh. Ei sitä aina tarvitse kiristellä ja olen syönyt hyvää pihviä viimeksi monta kuukautta sitten. En mä mitään karkkia ala mässämää, tulee vaan huono olo ;)

Angelos sanoi:
Noh, noh. Ei sitä aina tarvitse kiristellä ja olen syönyt hyvää pihviä viimeksi monta kuukautta sitten. En mä mitään karkkia ala mässämää, tulee vaan huono olo ;)
Joo, toki kunnon pihvit sillon tällön on oikein hyvästä, lähinnä nyt vaan noita karkki yms. mässyjä tarkoitin.
Niin, pihviä jos valitsisin, niin sisä- tai ulkofile ois munkin valinta. Ihan vesi herahtaa kielelle. :kuola: Myöskin broileri on hyvää grillattunakin, mutta ei toki vedä vertaa kunnon piffille. :)

Angelos sanoi:
Tarviiko tuohon jotain kastiketta vai maistuuko maukkaalta ihan tuollaisenakin? Kuinka paljon varaisit valmistukseen aikaa?

Aika mehukas toi on ilman mitään kastiketta. Valmistus käy vartissa.
Toki siitä saa vielä maukkaampaa, kun jotain kastiketta käyttää.

Itse vetelen noita usein salaatin kanssa ilta-ateriana, että ei se mikään mässyruoka edes ole.

jpm sanoi:
Myöskin broileri on hyvää grillattunakin, mutta ei toki vedä vertaa kunnon piffille. :)

Vähän :offtopic:
Broileria grillatessa kannattaa varautua suhteellisen pitkään kypsymisaikaan, härkä/possu tulee paljon nopeammin. Pannulla broilerin valmistaa nopeasti.

Kokonainen possun sisäfile grillimarinoituna. Ton kun laitat vaan siihen ritilän päälle ja pyörittelet vajaa puol tuntia niin on helvetin hyvää. Onnistuu ainakin hiilillä hyvin.

Back
Ylös Bottom