Herkät silmät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mmn
  • Aloitettu Aloitettu

Mmn

Ikä
35
Mulla on silmät aina ongelmana, ne on nimittäin yleensä tosi kipeenä, varsinki aamusta. Lisäksi ne on tosi herkät, esim. pakkasilla ei oo kovin mukava ulkona kävellä, kun silmiin koskee ja vettä valuu vielä kauan senki jälkeen kun on tullu sisälle. :( Mutta pahin on, että kaikki hajuvedet, dödöt sun muut aiheuttaa heti :itku: -olon. Joten linkussa ja muissa yleisissä paikoissa saa aina pelätä, että lähelle sattuu joku 5 kilsan päähän lemuava parfyymikasa. Ja ois itsekki mukava käyttää jotai hyvänhajuisii dödöi. :( Näössä mulla ei oo pienintäkään vikaa, vaan se on erinomainen. Erikoissilmälääkärillä oon käynyt, eikä se löytänyt mitää vikaa, anto vaa jotai silmätippoja, jotka vaan pahentaa tuota. Onko muilla pakkislaisilla samanlaisia ongelmia, ja miten ootte saanu noita helpotettua ? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on kans jonkinsortin ''herkät silmät'' esim jos autoa ajan ja ilmastointi on vähänkään korkeammalla volyymillä niin silmät alkavat muistuttaa jo ns'' krapula silmiä eli punoitus on jo melko näkyvää :evil:

Mulla on kuivat silmät, ja ne aiheuttaa vähän samanlaisia oireita. Kannattaa koittaa jotain apteekista ilman reseptiä saatavia yövoiteita ja tekokyyneliä, josko ne auttais.

Jos silmistä tulee rähmää niin heti lääkäriin. Monesti flunssan jälkitautina voi puhjeta silmätulehdus!

Oon paria eri silmätippoja kokeillu ja ne vaa lisää veden valumista silmistä... :(
Auttaiskohan joku allergia lääke tohon, että ei hajusteista nii voimakkaasti reagois ?

Joo mulla samoja oireita esiinty noin 2 vuotta sitte ja käytiin siinä parissakin eri silmälääkäris kun paikallinenterveyskeskus ei osannu sanoa mikä on kun kirveltää silmiä. No eka silmälääkäri epäili jotain silmätulehdusta ja sainkin silmätippoja jossa oli jotain lievää puudutusainetta ja sitte jotain bakteereja tappavaa ainetta. Ei se kirvely sillä lähteny vaan menin sitten jollekki vanhemmalla ja kokeneemmalle silmälääkärille ja se sano heti että voi olla silmien kosteuspitoisuus alhainen. Otettiin sitte paperinpaloilla testit (laitettiin luomien alle ja piti pitää joku pari minuuttia). Silmäthän ne kuivat vaan oli ja silmätippoja sain, merkki: "oculac 50 mg/ml" ja sillä on parantunut.
Mutta kannattaa mennä heti oikeella silmälääkärille, ei tartte sitte mutuilla minkään hoitsun kans.

abine sanoi:
Silmäthän ne kuivat vaan oli ja silmätippoja sain, merkki: "oculac 50 mg/ml" ja sillä on parantunut.
Mutta kannattaa mennä heti oikeella silmälääkärille, ei tartte sitte mutuilla minkään hoitsun kans.
Kyllä se ihan erikoissilmälääkäri oli, yksityisellä kävin. Mutta pitääpä sitten hommata noita oculac tippoja ja kokeilla, josko noilla helpottas :)

Saako noita Oculac tippoja ilman ressua? Optikoilta ostetut silmätipat ei oikein tahdo toimia halutulla tavalla ja ajattelin testata noita?

Omaan vähän liiankin herkät silmät ja esim. tuulisella säällä ärtyy helposti ja sitten vituttaakin jo ankarasti kun silmät hohkaa, niinku särjellä.

EDIT: Netistä löytyikin vastaus, eli saa apteekeista ilman ressua. Täältä löytyy aika paljon apua kaikille, jotka kärsii kuivista ja herkistä simmuista http://www.kuivatsilmat.net/

Mitäs teidän herkät silmät sanoo auringon valoon? Poika valittaa jatkuvasti että "häikäsee,häikäsee". Aurinkolasithan siihen auttaa, mutta ihmeen herkät sen silmät ovat arskalle :confused:

SEAGRAM sanoi:
Mitäs teidän herkät silmät sanoo auringon valoon? Poika valittaa jatkuvasti että "häikäsee,häikäsee". Aurinkolasithan siihen auttaa, mutta ihmeen herkät sen silmät ovat arskalle :confused:

Aurinko kuivattaa omat silmäni pahasti, kuten myös viima, tuuli, ilmastointi, kuivuus, monitorin tuijotus jne jne... lähes jatkuvasti punoittaa ja sitäkautta vituttaa...

Kannattaa käyttää poitsua lekurilla (näin itse tekisin), jos kyseessä on selvä yliherkkyys.

Lueskelin jostain, että verenpaineen nousu voi kuivatella myös silmiä ja tämän itse ainakin huomaan erittäin helposti jos tulee joskus otettua jotain, joka nostaa verenpainetta.

SEAGRAM sanoi:
Eikös A-vitamiinin puute aiheuta valoherkkyyttä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom