Hereilläolo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turre101
  • Aloitettu Aloitettu
On tässä tullut mietittyä, että päivän kulutukseenhan vaikuttaa paljon se, kuinka paljon on hereillä. Tässä kun nyt huomaa että kun arkena on hereillä 06:00 - 24:00 niin vaikka koko päivän eläisi nälässä niin tulee syötyä joku 2700 - 3000kcal, mutta sitten vapaapäivänä kun on hereillä vaikka 13:30 - 01:00 niin samoihin lukemiin saa jo ahtaa kuin syöttösika...

*Väsyneen viisaita huomioita, osa 1*

Totta munassa nukkuessa kulutus on vähäisintä. Yleensä vapaapäivinä rasitus on muutenki vähempää, eli kaloreita ei kulu ni ei niitä tarvi paljo saadakkaan. Riippuu tietenkin mitä vapaapäivinä tekee.

Olen laskeskellut että jos on treenipäivä, herään 06:00 ja menen kouluun, siellä tulee käveltyä pitkin kaupunkia ja paikkoja tauoilla aika paljonkin päivässä, sitten 17:00 kotiin, ja siinä illalla reilun tunnin treeni.

Tällaisena päivänä kulutus n. 2000kcal (perus) + 600kcal (treeni) = 2800kcal niin jää sopivasti plussalle. Ihan metsässä?

Välipäivinä pätee melkeinpä sama, kun menen sitten lenkille ja sinne imee tuon 600kcal

186,5 / 85 olen siis.

Itellä tulee ainakin syötyä paljon enemmän arkipäivinä. Laskeskelin tuolla keho.netin laskurilla omat syömiset niin aika hurjat lukemat tuli. Tässä ois semmonen normaalipäivä.

Proteiineja
259.31 g

Hiilihydraatteja
565.86 g

Sokeria
192.44 g

Kuituja
70.73 g

Rasvoja
112.84 g

Ruokasuolaa
27.00 g

Energiaa
4365.73 kcal

Kuinkahan kauan mun kärsii syödä tommosta tahtia että jossain rupee näkymään. Urheilen tosin aika paljon. Suunnilleen joka toinen päivä punttia ja toinen aerobista. Tuo kaikki siis ilman mitään lisäravinteita. Proteiinejakin tulee suunnilleen 4g painokiloa kohden... Tuohon määrään saanki jo ihan tosissaan syödä. Eipähän ainakaan oo koskaan nälkä... ;)

Ite oon ~ 180cm/ 65kg

Ja vielä semmonen kysymys tuli mieleen että paljonhan mun elimistö pystyy hyödyntämään tuosta energia määrästä. Jos nyt ajatellaan että kulutan vaikka ~3300 kcal vuorokaudessa nii ylimääräsiähän jää vielä n. 1000 kcal. Massaa mulla ois siis tarkotus saaha lisää...

Mitä sä sitten syöt? Postaa esimerkkiruokailut?

Sun kokoisella perusaineenvaihdunta on varmaan 1700 - 1800kcal / päivä, treeni kuluttaa sellanen 600-800kcal, aerobisessa menee varmaan suurinpiirtein samat.. Yleensä massakaudella ollaan esim. +500kcal eli kyllä sä varmasti tolla ravinnolla ainakin kasvat! :)

Tai sitten tuo laskuri kusettaa. Taidanpa kokeilla sitä itekin.

Back
Ylös Bottom