Heraproteiinin laittaminen kehoon

Hei kaikille! 4 kuukautta olen nyt suunilleen treenaillut! Ja ostin juuri heraproteiinia ajatellen että saisin täydennettyä ravintoani joka ei ole mikään maailman paras noin 25-50grammalla proteiinia vuorokaudessa, mutta silti nyt ennenkuin alan mättämään tuota proteenia haluan kysyä pari kysymystä, siis elikkä onko tuo proteiini niinkuin ns puhdasta, otin äsken smoothien kanssa maistu aivan paskalle tuotteena siis toimii "Fast advanced protein blend Whey +"
Onko näitä ihan turvallista vedellä, ettei mitän haittavaikutuksia jne, ihan ilomielin ottaisin vastaan 25-50g proteiinia puhdasta proteiinia mutta kysymys on onko se puhdasta esimerkiksi samalla tavalla kuin kreatiini on aine mitä kehossa esiintyy ihan normaalisti? En tiedä, mitä sanotte alan asiantuntijat?

Täysin turvallista on heraproteiinia ottaa. Heraproteiini on peräisin maidosta, joka lienee tutumpi tuote. Paskalta maistuu ainakin maustamattomana, joten erilaisia makuvaihtoehtoja kannattaa harkita, ellei saa smoothien sekaan sekoitettuna maistumaan.

Tässä on nyt monta asiaa väärin heti alkuun, mutta... ainoat haittavaikutukset voi olla että pierettää. Ainesosathan lukee pakkauksen kyljessä. Jos itsekin tiedät että ruokavaliossa on (merkittävästi?) parantamisen varaa niin korjaa se ensin äläkä paikkaa lisäravinteilla.

Tässä on nyt monta asiaa väärin heti alkuun, mutta... ainoat haittavaikutukset voi olla että pierettää. Ainesosathan lukee pakkauksen kyljessä. Jos itsekin tiedät että ruokavaliossa on (merkittävästi?) parantamisen varaa niin korjaa se ensin äläkä paikkaa lisäravinteilla.
Ravinto on ihan ok, yritän parhaani sen suhteen ja ymmärrän että ravinto on kaiken perusta, mutta uskon myös että tästä ylimääräisestä helposta 25-50g on paljon hyötyä minulle ja hyvänä täydennyksenä ruokavaliooni jos se kerran on "puhdasta" niin se on sitten vissiin aika lailla ihansama mistä sen proteiinin saa?

Ravinto on ihan ok, yritän parhaani sen suhteen ja ymmärrän että ravinto on kaiken perusta, mutta uskon myös että tästä ylimääräisestä helposta 25-50g on paljon hyötyä minulle ja hyvänä täydennyksenä ruokavaliooni jos se kerran on "puhdasta" niin se on sitten vissiin aika lailla ihansama mistä sen proteiinin saa?
Ei se ihan sama ole, mutta jos pieni osa(vaikka se yksi annos heraa) tulee lisäravinteena niin se on ihan ok. Mutta jos sitä proteiinia tulee muutenkin tarpeeksi niin pelkkä uskominen ei auta mitään, osta mieluumin vaikka saunakaljat sillä rahalla.

Ei se ihan sama ole, mutta jos pieni osa(vaikka se yksi annos heraa) tulee lisäravinteena niin se on ihan ok. Mutta jos sitä proteiinia tulee muutenkin tarpeeksi niin pelkkä uskominen ei auta mitään, osta mieluumin vaikka saunakaljat sillä rahalla.
Olen pahoillani jos annoin väärän kuvan mutta kyllä minä uskon että saan ehkä juuri sen parikymmentä grammaa proteiinia vuorokaudessa liian vähän nykyisellä ruokavaliolla sen takia olenkin nyt päättänyt jatkossa käyttää heraproteiinia👍

Olen pahoillani jos annoin väärän kuvan mutta kyllä minä uskon että saan ehkä juuri sen parikymmentä grammaa proteiinia vuorokaudessa liian vähän nykyisellä ruokavaliolla sen takia olenkin nyt päättänyt jatkossa käyttää heraproteiinia👍
Paljos sitä sitten tulee ja minkälaiseen mieheen tahi naiseen? Jokatapauksessa aloittelijana kyllä kehityt ihan sama mitä syöt tai olet syömättä.

Paljos sitä sitten tulee ja minkälaiseen mieheen tahi naiseen? Jokatapauksessa aloittelijana kyllä kehityt ihan sama mitä syöt tai olet syömättä
No sitä tulee mitä oon laskeskellut (suunilleen)
Päivässä 100-150 grammaa, oon kehittyny kylläkin siis kokoajan ihan hyvin nousee sarjapainot jne oon siis 16v miehenalku

Enpä tiedä, miksi heraproteiinia tarvitsisi dumata oli kyseessä sitten aloittelija tai ei. Halpa, helppo ja ennen kaikkea hyvä proteiininlähde. Aika paljonhan sitä mainostetaan, ettei aloittelija (tai kokenutkaan) tarvitse heraa tai muitakaan lisäravinteita, mikä on kieltämättä ihan totta. Eipä tule mieleen yhtään muutakaan elintarviketta, jota täällä nyt kukaan toden teolla tarvitsisi. En kuitenkaan äkkiseltään keksi syitä, miksei esimerkiksi heraa käyttäisi, jos se vaan soveltuu ilman suurempia oireita. En nyt suosittelisi kuitenkaan kenenkään ainoaksi proteiininlähteeksi.

16v joko opiskelijarahoilla tai äidin padoilla, hera on todennäköisesti silloin ihan ok hinnalta ja/tai makrotäydennykseen :)
Ei tarvii syödä kokoviikon makaroonilaatikkoa kerralla.
Mainostetaan nyt kun itselle kaikki paitsi 1 pulveri on maistunut paskalta: Puhdistamon Luomusuklaa(kaakao)Hera(nettisivuiltaan 19,95, k-kaupasta minkä valikoimassa 17,95 muistaakseni, 17,x kuitenkin). Huomioksi: sekään ei ole mitään limonaadia vaan suhtkoht neutraalin makuista, helposti nieltävää.
Ja kun raakakaakaoon tottuu niin se on yllättävän kiva maku.

Kirjastosta haet Juha Hulmi - Lihastohtori kirjan. Siitä luet perusasiat ravinnosta ja muistaakseni harjoitteluakin oli käsitelty. Riittävän helppolukuinen teini-ikäiselle eikä edes kovin pitkä. Sen jälkeen voi brassailla kaveriporukassa ja olla oman porukan guru. Ja heraprotsku heti treenin jälkeen. Jos ylipäätään tulee liian vähän päivittäin protskua niin sitten lisänä sellaiselle aterialle missä ei protskua juuri ole. Perusasiat kuntoon. 4-6 ateriaa päivässä ja kaikissa hiilaria, protskua ja kasviksia niin siitä se lähtee.

Back
Ylös Bottom