Hera proteiini - WHEY

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu
  • Tags Tags
    hera
Meta title: 🔥 HERA PROTEIINI – WHEY VOIMAA JA PALAUTUMISTA 🔥

Meta description: Nopeasti imeytyvä proteiinilähde, joka tukee lihaskasvua, palautumista ja laadukasta päivittäistä proteiininsaantia.

Tuo UFS Whey on niin mietoa, että oon jo toista vuotta vetäny sitä maustamattomana ilman mitään ongelmia. Jos nyt on pakko makeuttaa ja laittaa siihen jotain makuja, niin sama kai se on sit lorauttaa jotain funlightiä sekaan? Halvemmaks taitaa silti tulla kuin ne valmiiksmaustetut.

Ajattelin kokeilla täysin maidotonta ruokavaliota niin mistähän proteiinin sitten ottaisi. Ja soijaakaan jos ei hyväksytä niin meneekö mahdottomaksi? =) Riisiproteiini olisi suht halpaa, onko millaista? Tai mitäs muita vaihtoehtoja on, alkaa olla jo aika vaikeaa tarvittavan proteiinin saanti, kun kaikki perus rahkat ja muut jää pois.

Jäähän sulle nyt kuitenkin ne "oikeat" proteiinilähteet. Nauta, possu, kala, munat, kana jne.

Toki maidon proteiini, eri muodoissaan, on usein helpoiten nautittavissa....

Juuri tuota helppoutta meinasin kun rahka on niin helppo napata aina ja saa helposti proteiinia, mutta ei kait sitten auta muu kuin mättää lihaa ja kalaa kunnolla. Jos ottaisin vaikka puolet päivän proteiinista riisiproteiinina vai olisiko parempi saada oikeasta ruoasta kuin jauheista?

Niin tarttis jeesii ja opastusta vähä nois ku oon päättäny tilata tota heraproteiinia ny ekan kerra ja toivois et sais vähä opastustaki näistä asioista .Ja mitä oon googlettanu ja selaillu niin aika suosituimpii on Fastin whey+,whey3/hera80 eli mitä eroja näissä on, hinta ny tietty vaihtelee noissa mut muita? ja jos on ehdottaa parempia niin tänne vaa :p thx jo etukätee:):worship:

Terve.

Olen tässä ettiskelly jotaki uutta ja hyvvää lisäravinnetta salitreenin, lentopallon ja jääkiekon kylkiäiseksi. Emäntä oli ittele ostanu riisiproteiinia, mutta totesin sen olevan sitä täyttä itseään. Laktoosi-intoleranssin vuoksi soijaproteiini olis tällä hetkelä paras vaihtoehto.

Anyway, asiaan. Olen miettiny, että oisko se mistään kotosin ostaa Fast HERA80 ja SOIJA90, tyrkätä 15g kumpaaki maidon sekaan ja vetää ennen salitreenia + treenin jälkeen? Herassa tosin on laktoosia, mutta 15g annoksessa kyseistä heraa olis vain noin 0.5-0.9g/100g laktoosia, joten se sopis mulle mainiosti, kyllä se vatta sen verran kestää. Hiilareitahan näissä ei luonnollisesti ole nimeksikään, joten saisko parilla esim. banaanilla sitte tarpeeksi hiilareita myös kehiin? Vai pitäiskö heittää esim. DEXTROa sekaan? Tehosekotinmössöistä puhun, siis.

Kuten joku on varmasti jo huomannu, en mahottomasti näistä asioista tiä. Ennen olen vain vetäny tyytyväisenä protskua naamaan enkä ajatellu sen kummempia, mutta nyt kuitenki on alkanu kiinnostaan enemmän.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Tehtiin M&F:n päätoimittajan C. Lockwoodin ja J.Stoutin kanssa tällainen melko kattava katsaus:

Effect of protein/essential amino acids and resistance training on skeletal muscle hypertrophy: A case for whey protein

Juha J Hulmi, Christopher M Lockwood and Jeffrey R Stout

Nutrition & Metabolism 2010, 7:51doi:10.1186/1743-7075-7-51
Published: 17 June 2010

Linkki:
http://www.nutritionandmetabolism.com/content/7/1/51/abstract

Hyvä artikkeli Hulmilta ja kumppaneilta. Tästä(kin) artikkelista näkee, että tämän tyyppisissä asioissa ei ole absoluuttiisia totuuksia.

Kiitos ja jeps, juuri näin!

Käyn lokakuussa puhumassa USA:ssa ja juttelemassa urheiluravitsemusalan huippujen kanssa. Veikkaus on että tuollakaan meetingissä ei mitään 100 % konsensusta saada aikaiseksi, ihmiset on yksilöllisiä ;)

http://nsca.com/Ps2010/

Eli hyvälaatuista heraa kehiin. Mitä pidemmälle kehitettyä sen paree. Hiilareista jäi vähän auki, ymmärsinkö oikein että useat tutkimukset myös puoltaa että hiilareita ei tarvittaisi treenin jälkeen.

Kuten super-man sanoi, ei suurta efektiä lihasproteiinianaboliaan mutta lihasten energiavarastot palautuu hieman nopeammin ja lihasarkuus voi hieman vähentyä jos hiilariakin mättää. Riippuu siis siitä milloin tekee seuraavan reenin ja milloin ja mitä syö normiruoalla seuraavaksi. Ja siitä haluaako välttää laardin kertymistä (=hiilaria kannattaa vähentää)

Back
Ylös Bottom