Mua kiinnostaa sama asia, koska mulla on verikokein todettu suolioireinen maitoallergia. Lapsena oli paha atopia, eli kai se on sitä iho-oireilua ollut. Nyt aikuisena on ihan tähtien asennosta kiinni, mitä kestää syödä ja kuinka paljon. Rahka on ehdottomasti yksi pahimmista ja toinen on jäätelö. Näitä en käytännössä syö ollenkaan enkä tietenkään juo maitoa. Sitten taas juustoja, mukaanlukien raejuusto, kestän ihan ongelmitta. Kerma ja jogurtti menee myös. Ehkä näissä vaikuttaa myös kokonaisaltistus eli jos oon syönyt paljon noita maitotuotteita, joita siedän, tulee esim. jäätelöstä hirveät kivut. Laktoosilla ei munkaan kohdalla oo mitään tekemistä asian kanssa.
Heraa oon vältellyt ja käyttänyt soija- ja riisiproteiinia, koska en haluais saada suolistoa huonoon kuntoon ja tosiaan jos se ei edes imeydy optimaalisesti, niin onko järkeä? Välillä ostan jonkun prodepatukan tai -juoman ja vaihtelevasti saan suolioireita. Mulla ne on kovia kipuja, ei niinkään ilmavaivoja/ripulia tms.
Heraa oon vältellyt ja käyttänyt soija- ja riisiproteiinia, koska en haluais saada suolistoa huonoon kuntoon ja tosiaan jos se ei edes imeydy optimaalisesti, niin onko järkeä? Välillä ostan jonkun prodepatukan tai -juoman ja vaihtelevasti saan suolioireita. Mulla ne on kovia kipuja, ei niinkään ilmavaivoja/ripulia tms.