Henkisen suorituskyvyn lisääjät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja astro
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei saa ilman reseptiä ja esim. terveyskeskuksista ei yleensä saa unilääkeressua (ainakin niin plakaateissa lukee, en ole sieltä kyllä yrittänytkään).

Re: unilääkettä

Originally posted by ilem
Niin koska menee tämä foorumi muutenki vähä ohi niin kysyn että saako unilääkettä apteekista ilman reseptiä?
Itselläni oli mielettömästä väsymyksestä huolimatta vaikeuksia saada unta intin 60 cm leveässä natisevassa punkassa, joten menin Keppi-Eeron (lääkärieverstiluutnantti) puheille ja kuuntelin 5 minuuttia saarnaa siitä, kuinka unilääkkeitä ei määrätä näin heppoisista syistä (ei saa unta kahteen tuntiin vaikka on väsynyt kuin piru, tätä helvettiä 6 kk!) ja lähdin takaisin sluibaamaan tyhjin käsin.

Jos olisimme USA:ssa, voisimme vain kävellä lisäravinnekauppaan ja ostaa melatoniinia. Eläköön EU ja lisäravinnepolitiikka. :evil:

Originally posted by naiskovis
Ei saa ilman reseptiä ja esim. terveyskeskuksista ei yleensä saa unilääkeressua (ainakin niin plakaateissa lukee, en ole sieltä kyllä yrittänytkään).

Höpöhöpö, kyllä ne keskuksessakin antaa unilääkkeitä jos näkee että on tosi asialla. En tiedä antaako vielä kysyjän mainitsemaan tarpeeseen. Yksityiseltä ainakin saa lapun sitten jos ei muuten - siellä ei niin kauheasti jakseta yleensä niuhottaa kun kyseessä on maksava asiakas.

Kuulostaa kyl oudolta, ettei kirjotuksissa sais olla eväitä mukana. Eikö kirjotusten koko idea oo, et olosuhteet olis samanlaiset valtakunnallisesti :confused:

Originally posted by astro

Taidollahan noista läpi mennään mutta kun meillä näitä harjotuksia on ollu niin viimeinen tunti on yleensä ollu semmosta ruuan ajattelua...

Jos minä olisin sinä, ottaisin yhteyttä johonkin korkeampaan tahoon, koska totuus on se, että ihmisellä on oikeus käydä vessassa kun siltä tuntuu ja yhtä lailla on oikeus syödä silloin, kun siltä tuntuu.

Kuulostaa ihan jonkun asteen kidutukselta, ettei vessassa saa käydä eikä saa syödä. Siis hohhoh!

(Meikkis taas vauhkoomassa... :rolleyes: )

Imovanea saa unihäiriöön aika helposti (ainakin oman kokemukseni mukaan) ihan kunnalliseltakin lääkäriltä.

Tosiasia on kyl se, että jotkut lääkärit on kaikenlaisia psyykelääkkeitä vastaan henkeen ja vereen eivätkä suostu niitä määrää, vaikka mikä olisi.

Originally posted by Hippa
Jos minä olisin sinä, ottaisin yhteyttä johonkin korkeampaan tahoon, koska totuus on se, että ihmisellä on oikeus käydä vessassa kun siltä tuntuu ja yhtä lailla on oikeus syödä silloin, kun siltä tuntuu.

Kuulostaa ihan jonkun asteen kidutukselta, ettei vessassa saa käydä eikä saa syödä. Siis hohhoh!

Oikeuskanslerin osoitetiedot ovat:

http://www.vn.fi/okv/

OIKEUSKANSLERINVIRASTO
Käyntiosoite Snellmaninkatu 1, HELSINKI
Postiosoite PL 20, 00023 VALTIONEUVOSTO

Kirjaamo p. (09) 160 23950
Tiedotus p. (09) 160 23955

Telefaksi (09) 160 23975
Sähköposti kirjaamo@okv.vn.fi

Eduskunnan oikeusasiamies:

http://www.eduskunta.fi/fakta/eoa/eoa1.htm

Paikalliseen lehteenkin kannattaa varmaan ottaa yhteyttä ja kertoa millainen natsimeininki teidän koulussa on. Kunnalliset pikkuvirkamiehet joihin rehtoritkin kuuluvat pelkäävät kuollakseen huonoa julkisuutta. Kokemusta on...

Thyroxin. Siinä vastaus. Tarttet unta vähemmän, stressi vähenee, aivot tuntuu toimivan nopeemmin... Reseptilääke.

(Pitkäaikainen käyttö saa aikaan pieniä muutoksia kropassa. Lihomista, ihon huonontumista jne...)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hulkki sanoi:
Jos olisimme USA:ssa, voisimme vain kävellä lisäravinnekauppaan ja ostaa melatoniinia. Eläköön EU ja lisäravinnepolitiikka. :evil:

Mutta koska olemme Suomessa, voimme vain kävellä lääkärille ja sanoa että kirjotappa tohtori mulle melatoniinia, on vähän ollut hankaluuksia unen kanssa. Olen nuori ja terve, yömaidosta on ollut apua mutta en halua juoda litraa ennen nukkumaanmenoa. Enkä halua uni/nukahtamislääkkeitä vaan juuri vähän sikeämpää unta.

Tohtori sanoo että okei, tehdään näin.

Ei kauhean hankalaa.

Olkootkin melatoniini reseptilääke, mutta kyseessä on nyt sen verta mieto tavara että tuskin tämä viesti "roina"kynnystä ylittää?
Hyvä korvike melatoniinille (ja omasta mielestäni osin jopa parempi - vuorotteleva käyttö kunniaan) on l-tryptofaani, mieluiten l-tyrosiinin kanssa yhdistettynä.

Zen-buddhalainen mietiskely, miksei hengitysmeditaatiotakin.

vain osin sarkasmia, jos niin haluaa. millainen ääni lähtee yhden käden taputuksesta?

;)

Mihin sitä piristeitä YO-kirjoituksissa tarttee. Tekee ripeesti 2 tuntia koetta ja ottaa sen jälkeen 1 tunnin tirsat. Ja sitten taas 1 tunti koetta. Välillä syö jotain mahd. haisevaa juustoa niin pysyy kanssa kokeilijatkin hereillä :D

Ja kusella saa kyllä käydä ainakin YO-kokeissa. Käsi pystyyn ja opettajan opastuksella vessaan vaan.

Onpas vanha threadi. Hauska muistella lukioaikoja. Menin silloin ennen kirjoituksia IB-koordinaattorin puheille. Sanoi että glukoositabletteja saa ehkä ottaa jos on lääketieteellinen syy (sokeritauti tms häiriö) :D

Raitis ilma on mulla sellanen mikä parantaa suoritusta selkeästi. Reipas pyöräily kouluun yleensä riittää.
Ikivihreän mainoksissa on näkynyt jotain "aapiskukkoa" tms, mitäköhän mahtaa sisältää...

Palataakseni tuohon Pirasetaamiin niin mikä on sen status virossa? Onko se koko EU-alueella luokiteltu lääkkeeksi jota saa vain reseptillä vai ainoastaan suomessa.

Nostetaa vanhaa threadia vähän ylöspäin. Eli olisi mielenkiintoista kuulla, minkälaisia tuloksia ja vaikutuksia tolla Nootropillilla on ollut? Sivuvaikutukset? Ja miten lesitiini tehostaa tuota?Itse olen miettinyt vuosien opiskeluongelmien takia käydä lekurilla tosta lääkkeestä juttelemassa. Mitenköhän on.. Kuinkakohan vaikeaa mahtaa olla YTHS:sän lekurilta reseptiä tohon saada....

Nostetaa vanhaa threadia vähän ylöspäin. Eli olisi mielenkiintoista kuulla, minkälaisia tuloksia ja vaikutuksia tolla Nootropillilla on ollut? Sivuvaikutukset? Ja miten lesitiini tehostaa tuota?Itse olen miettinyt vuosien opiskeluongelmien takia käydä lekurilla tosta lääkkeestä juttelemassa. Mitenköhän on.. Kuinkakohan vaikeaa mahtaa olla YTHS:sän lekurilta reseptiä tohon saada....

Respaa et hevillä suomesta saa. Siinä on tarkat diagnoosit millä sitä voidaan antaa ja periaatteessa neurologit vain määräävät sitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom